Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem."— Sunum transkripti:

1 18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem. Bu dönem Avrupa sı için birlik döneminden söz eder tarihçiler. Rousseau “ Bugün, Fransızlar, İngilizler, Almanlar yoktur yalnızca Avrupalılar vardır” der. Ulus kavramı XVI yüzyıldan itibaren konuşulmaya başlamakla birlikte asıl 18. yüzyılda gelişmiştir. Ancak bu dönem aydınları evrensellikten yana olarak ulusallaşmaya direnmişler. 18. Yüzyılda Avrupa iki grupta incelenebilir. Geleneğe bağlı geçmişi yaşatanlar ile aydınlanma çağını yaşayarak geleceğe dönük yaşayanlar. Coğrafi yayılım: Flandra, Hollanda, İspanya’da bu dönem sanatı sönük. Bu durumda Fransa, İngiltere ve İtalya’da atılım. Özellikle Kültürel öncülük Fransa’da. Fransa’da mutlakıyetçi yönetim tüm hızıyla sürmekle birlikte, çöküş ve yıkılış süreci de bu yüzyılda.

2 XIV. Louis’nin son yıllarında devlet ve saray bir kadının idaresinde.
Kral ölünce Philippe d’Orleans kral naibi olarak yönetimi ele alır. Amcasının idaresini çağdışı bulan Philippe özgürlükçü yönetimi ile çöküşü başlatır. Versailles ve soylular canlanır. Özgürlüklerin sınırları zorlanır, iyi ile kötünün karıştığı, bolluk, israf içinde bir topluluk. Mali sistem çöker, aristokrasi bitmek üzere. Mallarını para için satarlar. Bu yolla zenginleşen burjuvazi gittikçe yönetime aday olur. XV. Louis döneminde krallık önemini yitirir. Savaşlar, yenilgiler, antlaşmalarla Fransa için olumsuz dönem. İngiltere güçlenir. Tarihsel süreç içinde Fransa güç kaybetse de bu dönem Fransız sanatı önemli. Bu dönemde Fransızca dil olarak ön planda. Fransızca diplomatik dil, saray dili, yöneticilerin çoğu yazışmalarını Fransızca yapar vs. pek çok Fransızca sözcük Avrupa dillerine girer. 18. Yüzyılda Fransa tüm Avrupa’da edebiyat, sanat, moda vb. alanlarda model olmuş.

3 Bu arada Fransız düşünürleri kendilerini Avrupalı saymışlardır
Bu arada Fransız düşünürleri kendilerini Avrupalı saymışlardır. Aklın evrenselliğine inanmışlar, barışı ön plana almışlardır. Akıl önemsenmiştir. Metafiziği yadsımışlar, dolayısıyla Hıristiyanlık her açıdan tartışılmaya açılmış. Rönesans’ın temel kavramı hümanizma değişmiş. Bu dönemde kilisenin bir sistem tuzağı olduğu, çıkarlarını korumak için her yola başvurduğu dillendirilmiş. İnsanlığı eğiterek bilgisizlikten kurtarma amacını güden Diderot’un Ansiklopedisi bu dönem. Bilim bir moda gibi gündeme oturmuş. Aydınlanma sözcüsü Voltaire ve usçuluk akımı 18. Yüzyıl düşünürleri tüm dinleri yadsır. Montesquieu “ Yasaların Ruhu”nda bağımsızlığın, dinsel hoşgörünün yasalarla korunması gerektiği Rousseau, akılın sesinden çok yüreğin sesine önem verir.

4 Bu dönem Paris Salonları
Kadınlar tarafından düşünülmüş. Dönemin ünlü kadınları evlerinin salonlarında dönemin düşünür, şair vs. kişileri buluşturmuş. 40 yıl sürmüş. Saray değil, Paris sosyetesi. Hıristiyanlığa karşı tutumun yaygınlaşması ile birlikte kuralları yıkan, alay, espri, hafife alma duygusu. Rousseau ilk uyaranlardan ve doğal olandan yana. 18. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren Fransız etkisi azalır. Başta İngilizler olmak üzere beğeniye karşı çıkış başlar. İtalyanlar ve Almanlar soylu, zarif Fransız Rokokosuna antikiteyle karşı çıkar. Kazıların etkisi ( ). Geçmişin araştırılması, seyyahlar, egzotizm, işçi transferi. 18. Yüzyılda Hıristiyanlık mezheplere bölünmüş durumda, bu dönem Voltaire ve Rousseau öncülüğünde doğaya, ateizme yönelme Kilise, Barok anlatımcılığı devam ettirir. İnanç korkuyla değil yaşam sevinciyle pekiştirilir. Dıştan daha sade , ama içte hafif, neşeli, zarif bezemeler, deniz kabukları resimlerle birlikte.

5 Özellikle saray çevresinde, soylular arasında Epikürcülük yaygın.
Burjuvazi ise öğrenim gören, çalışan ve devlet katına yükselen kişilerden oluşur. Aile, erdemler önemli. Resim alıcısı ama konuya önem veriyorlar. Dini konular, portreler, ölü doğa, egzotik konular. 18. Yüzyılda sanat- zenaat karışıklığı yeniden. İnce işçilik, ve zenaat işleri sanat olarak algılanıyor. Zenaatkar ailelerin çocukları sanatçı oluyor. Bağımsız olarak sanatı seçenler azınlıkta. Çeşitli akademiler eğitime devam eder.

6 Jean-Antoıne Watteau, (1684-1721), Gilles ve ailesi c. 1716
Mezzetin , Jean-Antoıne Watteau, ( ), Gilles ve ailesi c. 1716

7 Jean-Antoıne Watteau Cythera’ya Göç,1717,129 x 194 cm,

8 Jean-Antoıne Watteau, Champs Elysées,1717-18, 31 x 42 cm

9 Watteau ,Müzikli Eğlence,c. 1718, 67 x 93

10 Watteau Gilles ,5 x 149,5 cm

11 Watteau, Italyan komedyenler, c. 1720

12 Watteau , Gersaint’in Dükkanı, 1720, 163 x 306 cm

13 François Boucher (1703-1770), Europa’nın kaçırılışı, 1732-34, 231 x 274 cm,

14 Boucher, Banyo sonrası Diana, 1742, 56 x 73 cm,

15 François Boucher (1703-1770), Odalık, 1745, Louvre, Paris

16 Boucher, Pastoral Yaz, x 197 cm

17 Boucher, Pastoral Sonbahar, x 199 cm

18 Boucher, Venus’ün Tuvaleti 1751, 108,3 x 85,1 cm

19 Boucher, Dinlenen, (Louise O'Murphy), 1751, ,
59,5 x 73,5 cm,

20 Boucher, Ressam stüdyosunda, 27 x 22 cm

21 Boucher, Dinlenen kız, 1752, 59 x 73 cm

22 Marquise de Pompadour 1756, 201 x 157 cm

23 Madame de Pompadour 1758, 72,5 x 57 cm
Boucher, Marquise de Pompadour 1759, 91 x 68 cm

24 Jean-Honoré Fragonard (1732-1806), Müzikal Yarışma, c. 1754,
62 x 74 cm

25 Jean-Honoré Fragonard (1732-1806)
Sallanma 1767, 81 x 64 cm

26 Fragonard, Marie-Madeleine Guimard, Dansçı, 1769, 81,5 x 65 cm Louvre, Paris
Müzisyen/Müzik,1769 , 80 x 65 cm Louvre, Paris

27 Fragonard, Müzik dersi,1769, 110 x 120 cm, Louvre, Paris

28 Fragonard, Yıkananlar, 1772-75, 64 x 80 cm, Louvre, Paris

29 Fragonard, Köpeğiyle oynayan genç kız,1765-72, 70 x 87 cm Fondation Cailleux, Paris

30 Fragonard, Okuyan kız c. 1776, 82 x 65 cm

31 Fragonard, Çalınmış öpücük,1787-89

32 Jean-Baptiste- Siméon Chardın (1699-1779), Vatoz, 1728
114 x 146 cm,

33 Chardin, Gümüş Çorba Kasesi, c
Chardin, Gümüş Çorba Kasesi, c. 1728, 76,2 x 108 cm Metropolitan Museum of Art, New York

34 Chardin, Büfe,1728 194 x 129 cm Louvre, Paris

35 Chardin, Bakkaldan Dönüş, 1739 Louvre, Paris

36 Chardin, Sebze soyan kız x 37 cm Alte Pinakothek, Munich

37 Chardin, 1737, 82 x 66 cm Teknik Ressam 1737, 81 x 64 cm Staatliche Museen, Berlin

38 Chardin, Yemek öncesi dua, 1744, 50 x 38,5 cm The Hermitage, St. Petersburg

39 Chardin, Müzik Aletleri, 1756, Louvre, Paris

40 Chardin,' Kek, 1763, 47 x 56 cm, Louvre, Paris

41 Chardin Kendi portresi Pastel Louvre, Paris

42 William Hogarth ( ), Baştan Çıkarma J. Paul Getty Museum, Malibu

43 Hogarth, Sefahat Alemi, c
Hogarth, Sefahat Alemi, c. 1735, 62,5 x 75 cm Sir John Soane's Museum, London

44 Hogarth, Karides satıcısı
c. 1740, 63,5 x 52,5 cm National Gallery, London

45 William Hogarth (1697-1764), Marriage à la Mode c
William Hogarth ( ), Marriage à la Mode c. 1743, 70 x 91 cm, National Gallery, London

46 William Hogarth, Marriage à la Mode,1743, 70 x 91 cm National Gallery, London

47 Hogarth, Ressam ve köpeği, 1745, 90 x 70 cm Tate Gallery, London

48 Hogarth, Seçim eğlencesi,1754, 100 x 127 cm Sir John Soane's Museum, London

49 Thomas Gainsborough (1727-1788), Mr
Thomas Gainsborough ( ), Mr. Andrews ve Eşi, , 70 x 119 cm, National Gallery, London

50 Gainsborough, Mr. William Hallett ve eşi (Sabah Yürüyüşü) 1785, 236 x 179 cm National Gallery, London

51 Gainsborough, Sarah Siddons 1785, 126 x 99,5 cm National Gallery, London

52 Gainsborough,Grace Dalrymple, 1778, 234,3 x 153,6 cm Metropolitan Museum of Art,NewYork
Johann Christian Fischer c. 1780, 228,6 x 150,5 cm Royal Collection, Windsor

53 Johann Christian Bach 1776 Bibliografico Musicale, Museo Civico, Bologna
Gainsborough, otoportre,1787 Royal Academy of Arts, London

54 Gainsborough, Mavili Kadın yağlıboya The Hermitage, St. Petersburg

55 Giovanni Battista TIEPOLO
Anthony ve Cleopatra’nın Buluşması Fresko, 650 x 300 cm Palazzo Labia, Venice

56 Giovanni Battista TIEPOLO
Würzburg Sarayı resimleri

57 TIEPOLO Fresko, 1500 x 900 cm Madrid

58 TIEPOLO , Venus ve Vulcan,1762-66, Fresko, Madrid

59 CANALETTO (1697- 1768), Büyük Kanal,1723-24, 144 x 207 cm,Venedik

60 Canaletto, San Marco Meydanı,1723-24, 141,5 x 204,5 cm, Madrid

61 Canaletto, Büyük Kanalc. 1727, 45,5 x 62,5 cm, özel koleksiyon

62 Canaletto, San Marco Meydanı, c
Canaletto, San Marco Meydanı, c. 1730, 68,6 x 112,4 cm Metropolitan Museum of Art, New York

63 Canaletto, Geçit Törenic. 1730, 182 x 259 cm, özel koleksiyon

64 c. 1732, 77 x 126 cm, Windsor

65 Canaletto, Londra: Westminster Köprüsünden Görünüm,1746-47, 57 x 95 cm, özel koleksiyon

66 Londra Westminster Kilisesi, 1749 99 x 101,5 cm

67 San Marco: İç. 1755 36,5 x 33,5 cm Royal Collection, Windsor

68 Canaletto, Perspektif 1765, 131 x 93 cm Gallerie dell'Accademia, Venice

69 Francesco Guardi (1712-1793), Lagun,c
Francesco Guardi ( ), Lagun,c. 1758, 33 x 54 cm, Private collection

70 Kanal,c. 1759, 72 x 120 cm,özel koleksiyon

71 San Marco Meydanı, 1777, 61 x 91 cm Gulbenkian Foundation, Lisbon

72 San Marcuola’da yangın,1789, 42 x 62 cm Alte Pinakothek, Munich

73


"18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları