Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALMANYA-AVUSTURYA 1618-48 yılları arasında Katolik- Protestan mücadelesi (30 yıl savaşları) Almanya’da Barok sanatı engellemiştir. Özellikle İtalyan ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALMANYA-AVUSTURYA 1618-48 yılları arasında Katolik- Protestan mücadelesi (30 yıl savaşları) Almanya’da Barok sanatı engellemiştir. Özellikle İtalyan ve."— Sunum transkripti:

1 ALMANYA-AVUSTURYA yılları arasında Katolik- Protestan mücadelesi (30 yıl savaşları) Almanya’da Barok sanatı engellemiştir. Özellikle İtalyan ve Fransız baroğu Almanya ve Avusturya’yı etkilemiştir. Özellikle mimari alanında İtalya’da eğitim almışlardır. Almanya 17 .Yüzyılda Almanya: Kutsal Roma-Germen adını taşıyan Almanya’da yüzlerce prenslik vardı. Aralarında siyasi birlik yoktu. XVII. yy başlarında Avrupa’da, Kutsal Roma-Germen İmparatoru II. Ferdinand’ın Protestanlar’ı ortadan kaldırmak amacıyla İspanya ile işbirliği yaparak Protestan Alman  prenslere saldırmasından dolayı 30 Yıl Savaşları çıkmıştır. ‘Mezhep Savaşları’ da denen bu savaşlara daha sonra Protestanlığı kabul etmiş olan Danimarka, Hollanda ve İsveç de Protestan Alman prenslerinin yanına girdi. Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu’nun savaşı kazanmasından çekinen Fransa, Katolik mezhebinden olmasına rağmen Protestan bloğuyla anlaşarak Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu’na (Almanya) karşı savaştı. Almanya-Fransa savaşına dönüşen 30 Yıl Savaşları Almanya’nın yenilgisiyle sona erdi. Savaş sonunda (1648) Westfalya Antlaşması yapıldı.

2 Otuz Yıl savaşlarında Almanya yenilmiş ve ülkedeki prensliklere mezhep özgürlüğü tanımıştı ile 1648 yılları arasında yapılan ve Avrupa devletlerinin çoğunun katıldığı, temelde Protestan Katolik mücadelesi gibi görülse de  siyasi yönü  bulunan Kutsal Roma Germen İmparatorluğu'na bağlı kralların farklı taraflarda savaşması nedeniyle bir iç savaş niteliği taşıyan “Otuz Yıl Savaşları” sırasında Habsburglar Katoliklerin yanında yer almış, bu savaşlardan Avusturya büyük zarar görmüştür yılında çıkan büyük Veba Salgını ve 1683 II. Osmanlı Kuşatması da ülkeyi olumsuz yönde etkilemiştir.  

3 Sivil mimarlık yapılarına örnek olarak Würzburg hükümdarlık konutu gösterilir.
Dientzenhofer, Hildebrandt, Neumann ve Fransız Robert de Cotte ile Boffrand'ın ortaklaşa çalışmalarıyla gerçekleştirilen bu yapıtta, Versailles üslubu ile Germen ülkelerinde barok anlayışın bütün anlatımları birleştirilerek, bu üslupta seçmeciliğin en güzel örneklerini vermiştir

4 Bahçe cephesi Avlu cephesi Barok yapıların ceplerinde tanık olunan çabuk kavranamayan hareketli düzenlemeler, yapıların iç mekanlarında da görülür. Bohemyalı mimar Baltasar Neumann’ın Würzburg Piskoposluk Sarayı’nın tören merdivenleri bunun en karakteristik örneklerinden biridir. Dörtgen iç mekan iki yandan diyagonal olarak yükselen merdivenlerle tavan ise boılukta yüzen figürlerin oluşturduğu bir dekorla farkedilmez hale getirilmiştir.

5 Bohemyalı mimar Baltasar Neumann’ın Würzburg Piskoposluk Sarayı’nın tören merdivenleri bunun en karakteristik örneklerinden biridir. Dörtgen iç mekan iki yandan diyagonal olarak yükselen merdivenlerle tavan ise boşlukta yüzen figürlerin oluşturduğu bir dekorla fark edilmez hale getirilmiştir.

6

7 Barok, Almanya ve Avusturya’ya geç bir tarihte girmiş olmasına karşın, Johann Balthasar Neumann’ın Bavyera’da; Bamberg yakınlarında inşa ettiği On Dört Aziz Kilisesi ( ) gibi kiliselerde en parıltılı ifadesini bulmuştur.

8 Barok un en ünlü mimarlarından Avusturya lı Fischer von Erlach Graz yakınında doğmuş, önceleri heykel, stük çalışmış, sonra da Roma ya gitmiş ve Carlo Fontana nın yanında mimarlık tahsili yapmıştır. Viyana ya gelip yerleştiğinde 1704 de saray mimarı olarak tayin edilmiştir. Almanya ve Hollanda da da geziler yapmış olan Fischer, mimari üzerine 1721 de yayınladığı bir de araştırma kitabı yazmıştır. F. von Erlach ın yaptığı ilk kilisede, Salzburg daki Drei Kilisesinde ( ) Borromini nin, bilhassa Roma da Piazza Navona daki S. Agnese Kilisesinin tesiri görülür. Burada von Erlach içbükey cepheye karşılık dışbükey kubbeyi kullanmıştır.

9 Bu dönemde Avusturya’lı Fischer von Erlach (1656- 1723) ünlü
Bu dönemde Avusturya’lı Fischer von Erlach ( ) ünlü. Versailles ile yarışacak bir saray projesi: Schönbrun Sarayı, ama gerçekleşememiş. Daha sade bir tasarım yapılmış. Schönbrun Sarayı’nın cephesi simetrik bir düzen göstermekle birlikte, yan kanatların kademeli olarak öne alınışı ile cepheye Rönesans saraylarında görülmeyen bir hareket ve derinlik kazandırılmıştır.

10 İlk plan,1688 İkinci plan,1693

11

12

13 Bahçe planı

14 Karlskirche, Viyana, Fischer von Erlach ın en önemli tasarımlarının başında Viyana daki Karlskirche ( ) gelir. Ancak ölümünden sonra mimarın Oğlu tarafından tamamlanabilmiş olan bu kilise bazı taraflarıyla Roma daki S. Agnese Kilisesi ne benzer. Portikosu da Panteon ile yakınlık gösterir. Ayrıca cephenin iki yanına Roma daki Trajan sütununun birer varyasyonunu dikmiştir. Oğlu tamamlamış. Panteon cephesi gibi, Tarjan sütunu uygulaması?

15

16 Johann Lukas von Hildebrandt ( ), Belvedere Sarayı ,1721, von Erlach’ın rakibi. Önce mütevazi aşağı Belvedere’yi inşa ediyor, ardından 1721’de Yukarı Belvedere, Habsburg hanedanından Prens Eugene sipariş eder.

17

18

19 1689-1703 Bronze, height 290 cm Schloss Charlottenburg, Berlin
Alman heykelci Andreas Schlüter’in atlı anıtıdır. Bu yapıt, Berlin Krallık Sarayı’nın önüne konulmak için yapılan, ama şimdi Charlottenburg Sarayı’nda bulunan Büyük Elektör Anıtı’dır. Bronze, height 290 cm Schloss Charlottenburg, Berlin

20 Rönesans sanatçıları Donatello atlı heykeli ile karışlaştırılırsa bazı önemli farklar gösterir. Hepsi de görkemli yapıtlardır ama Rönesans’ın statik anıtsallığı burada dinamik bir görünüme dönüşmüştür. Atın yeleleri ve elektörün bol giysileri rüzgarla uçuşmakta, daha canlı bir görünüm yaratmaktadır. Anıtın kaidesine de Rönesans’ın sade anlatımından farklı olarak hareketli figür grupları yerleştirilmiş, dinamik etki bir kat daha güçlendirilmiştir.

21 Georg Petel (1590/ ), Ecce Homo,

22 Petel, Rubens, 1633

23 Balthasar Permoser ( ), Geç Barok Alman heykeltıraş heykeli İtalya’da öğrenmiş.14 yıl İtalya dönemi sonrasında Salzburg, Berlin ve ardından yaşamını n sonuna kadar Dresden.   Prens Eugene’nin Ölümsüzleştirilmesi, Türkleri yendiği için yüceltilen prens, Nike, meleklerle oluşturulmuş heykel.

24 Balthasar Permoser, Marsyas (c
Balthasar Permoser, Marsyas (c.1680) Metropolitan Museum of Art, New York

25 1700-10 Stone Zwinger, Dresden

26 Georg Raphael Donner Mirabell Sarayı merdivenleri, Salzburg

27

28 Egid Quirin Asam ( ), Meryemin göğe Yükselişi, Marble and stucco Pilgrimage-church, Rohr, Bavaria

29 MENGS, Anton Raphael Şarkıcı Domenico Annibaldi 1750 Oil on canvas, 125 x 95 cm Pinacoteca di Brera, Milan

30 1755 sonrası, Winckelmann etkisinde, Parisin Yargısı, c
1755 sonrası, Winckelmann etkisinde, Parisin Yargısı, c Oil on canvas, 226 x 296 cm The Hermitage, St. Petersburg

31 Johann Joachim Winckelman 1761-62 Oil on canvas, 64 x 49 cm Metropolitan Museum of Art, New York
Johann Joachim Winckelmann Oil on panel, 67 x 53 cm The Hermitage, St. Petersburg

32 Şubat Kasım Joachim von Sandrart ( ), Almanya’da daha çok Hollanda ve İtalya sanatı etkileri hissedilir. Kendine özgü Alman Barok resminden söz etmek pek mümkün değil.


"ALMANYA-AVUSTURYA 1618-48 yılları arasında Katolik- Protestan mücadelesi (30 yıl savaşları) Almanya’da Barok sanatı engellemiştir. Özellikle İtalyan ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları