Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzgür Gürsel Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV
2
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri Nelerdir ?
3
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklamda fotoğraf çoğunlukla yalın olarak kullanılmaz. Reklam fotoğrafı kullanıldığı medya araçlarının türüne bağlı olarak diğer görsel bileşenlerle birlikte bütünün bir parçası olarak hedef kitleye mesaj taşır. Çoğunlukla kısa bir metin, slogan, logo, fon, renk, çizgi ve grafik düzenleme gibi elemanların bir kaçıyla birlikte bir bütün oluşturarak mesajı hedef kitleye taşır.
4
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
5
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
6
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafın diğer görsel elemanlarla birlikte sunumu mesajın açık bir biçimde algılanmasına, dikkat çekmesine ve görsel anlatımın desteklenmesini sağlamak için kullanılmaktadır. Bu haliyle fotoğraf, reklamda bir bütünün parçası konumundadır.
7
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
8
REKLAM FOTOĞAFÇILIĞI Bir reklamın bir çok bileşeni, görselliğin önemli bir parçası olarak işler görür. Reklamın genel görünüşü de görüntü kavramına girer ki buna yazıların düzeni, başlığın, sloganın, metnin yerleştirilişi, boşlukların, lekelerin ayarlanması gibi şeyler de dahildir.
9
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
10
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam mesajlarını iletmede fotoğrafla birlikte kullanılan ve anlam oluşumunu destekleyen diğer bileşenler: Grafik Metin (Ana Başlık, Alt Başlık, Gövde Metin) Slogan Tipografi Simge ve Semboller
11
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
12
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Grafik : Reklamda grafik çalışmaları yazılı ya da görsel öğelerden hangisinin kullanılacağını ve sınırlı bir alanda onların anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde nasıl düzenleneceğine karar vermeyi içerir.
13
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
14
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Grafik : En iyi etkiyi verecek ve anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde görsellerin, metinlerin, sembollerin ve renklerin sınırlı bir alan içine yerleştirilmesini ifade eder.
15
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
16
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
17
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Reklam ürününün bütünü içerisindeki öğeler arasında yer alan metinler, reklam mesajlarının açık bir biçimde algılanabilmesi için önemli işlevler yüklenmektedir. Reklam ajansı içerisinde yer alan yaratıcı grubun önemli üyelerinden metin yazarları tarafından oluştururlar.
18
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
19
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Reklamda kullanılacak metinlerin içeriğini ve üslubunu belirleyen faktörler : Reklamı yapılan ürün, marka ya da hizmetin özellikleri Hedef kitleye sunduğu yararlar Hedef kitlenin ekonomik düzeyleri,yaşam biçimleri,eğilimleri Reklamın hedefi ve belirlenen ikna yöntemlerine uygunluğu Rakip firma ve ürünler ile benzerlik ve farklılıkları Ürünün pazar içerisindeki konumu
20
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
21
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Bir reklam metni oluşturulurken göz önünde bulundurulması gereken özellikler: 1.Ürünü yararları açısından tanımlamak 2. Bütün, özgün bilgiler vermek 3. Basit bir dil kullanmak 4. Okuyucuya şimdi satın almasını söylemek
22
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
23
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Reklam metninden beklenen amaçlar: 1. Reklama konu olan nesnenin imajını geliştirmek 2. Ürünün rakip ürünler karşısındaki fiyat ve kalite üstünlüklerini artırmak 3. Ürünün temel satış vaadini anlatmak 4. Ürünün nasıl kullanılacağını anlatmak 5. Temel satış vaadini destekleyen yan vaadleri açıklamak 6. Ürünün temel satış vaadi ve yan vaadlerin kanıtlarını açıklamak
24
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
25
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
26
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Slogan : Slogan bir reklam kampanyasının en dikkat çeken ve akılda kalmasını sağlayan, tüketicileri harekete geçirmeye teşvik edici özelliğe sahip öğesidir. Reklamın amaç ve hedeflerine ulaşabilmesi için slogan, kısa, öz ve kesin ifadelerden oluşturulmalıdır. Tüketicinin zihninin karışmaması için tek bir şey söyler ve tek bir noktaya vurgu yapmalıdır
27
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
28
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
29
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
30
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Tipografi : Tipografi, reklamda yer alan metinlerin biçimsel özelliklerini ele alan bir disiplindir. Metinlerin hedef kitle üzerinde etkili olabilmesine tipografinin de katkısı bulunmaktadır. Metinde yer alan rakam, harf, noktalama işaretleri ve diğer sembollerin vurgusunu, önemini ve birliğini sağlama işlevlerini yerine getirmektedir.
31
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
32
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
33
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
34
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Reklam tasarımlarında hedef kitleye mesaj ve bilgi iletmede metin ve görsellere ek olarak simge ve semboller de kullanılmaktadır. Bunlar amblem, logo, piktogram ve diğer sembollerdir.
35
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
36
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Amblem, kurumsal kimlik çalışmaları içerisinde kuruma ait değerlerden yola çıkarak soyut ya da somut simgelerden yararlanılarak tasarlanan görsellerdir
37
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
38
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
39
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Logo, amblemden farklı olarak sadece simgelerin değil, farklı tipografik özelliklere sahip harfler ya da rakamların da kullanıldığı görsellerdir.
40
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
41
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
42
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Piktogramlar, kitlelerin buluştuğu metro,hastane, okul, havaalanı gibi yerlerde yön bildirme amaçlı olarak kullanılan sembollerdir. Simgesel işaretler, nesnelerin yalınlaştırılmış siluetlerine benzerler ve yazısız resim işlevi görerek, doğrudan iletişim gerçekleştirirler.
43
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
44
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
45
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
46
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafın birçok reklam mecrasında uygulanabilir olması, çok hızlı bir biçimde mesaj iletme ve hedef kitleyi etkileyerek harekete geçirme potansiyeli nedeniyle reklam verenler ve reklam tasarımcıları tarafından oldukça sık kullanılmaktadır
47
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
48
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafları, ne olması gerektiği, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, fotoğrafçıya yerleştirme, aydınlatma gibi uzmanlık işlemleri dışında fazla yorum şansı bırakmayan bir fotoğraf türüdür. Reklam fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi, bir düşünceyi doğru algılayıp, bir mesajı, estetik değerleri de kullanarak kendi teknik olanakları ve yeteneği ile görsel kılmasıdır
49
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
50
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklamcı,kullandığı fotoğraflar aracılığıyla tüketicinin beyninde görülenlerin de ötesinde bazı çağrışımlar yaratmayı amaçlar. Bu nedenle reklam fotoğrafının, bireylerin yaşamla ilgili beklentilerini yansıtması ve reklamı yapılan ürün kullanıldığı taktirde tüketicinin hayal ettiğince nasıl daha yakışıklı, nasıl daha güzel, nasıl daha seçkin olacağını ona vaat etmesi gereklidir
51
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
52
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafları tüketiciyi reklamı yapılan ürün ya da hizmeti satın aldığı takdirde başka yararlar da elde edeceği kimi zaman açık, kimi zamansa kapalı bir biçimde fotoğraflarda sergilenir. Reklam fotoğrafları, ürünlerin yanı sıra aynı zamanda yaşam tarzı ve statü de sunarlar.
53
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
54
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafında iletilmek istenen düşünce anında, net ve doğru olarak tüketiciye ulaşacak şekilde olmalıdır. Ürünün fotoğrafı tüketicide satın alma isteği uyandıracak şekilde tasarlanmalıdır
55
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
56
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
57
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklamda Fotoğrafın Önemi Fotoğraf ürünün kalitesi hakkında bilgi verir Başarılı fotoğraf, başarılı reklam demektir “güzel fotoğraf her zaman iyi reklam fotoğrafı değildir” Reklamı daha kolay anlaşılır hale getirir Ürüne yüklenen imajı en rahat veren öge fotoğraftır. “Bir resim bin kelimeye bedeldir”
58
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
59
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
60
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
61
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
62
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
63
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
64
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
65
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, Foto Community, Deviantart, Strobox, Photoworld, Mediacollege, 2 Photo, Adamlar Yapıyor, FOTOĞRAFLAR Fotokritik, Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.
66
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.