Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İş Planı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İş Planı."— Sunum transkripti:

1 İş Planı

2 İş Planının Tanımı ve Önemi
İş planı girişimcinin kurulu veya kurmayı düşündüğü iş ve işletmesi ile ilgili düşüncelerinin, hedeflerinin, planlarının yer aldığı bir dokümandır. İş kurma sürecindeki rehberdir.

3 İş Planı Girişimcinin özellikleri Girişimcinin hedefleri
İşletmenin gelecek hedefleri İşletme yapısı ve ortaklarını Müşteri kitlesini, Hedeflediği piyasanın yapısını Hedeflediği müşteriye ulaşmak için uygulayacağı satış ve pazarlama çalışmasını Üretmeyi düşündüğü ürün ve hizmetleri Üretim için gerekli iş süreçlerini

4 İş Planı (II) İdari süreç ve örgütlenmeyi, Üretim ve satış planlarını,
Finansal hareketleri, Finansal karlılığı, Risk ve fırsatları (SWOT) gösteren bir dokümandır.

5 Girişimci tarafından hazırlanmalı,
Hukukçu, muhasebeci, pazarlamacı, mühendis, konu ile ilgili akademisyen veya ilgili kurumlardan yardım alarak geliştirilmelidir.

6 İş Planındaki Kritik Faktörler
Gerçekleştirilebilir amaçlar, Bağlılık, Kilometre taşları, Esneklik

7 İş Planı Hazırlama Nedenleri
İşin yapısı, hedefler, ihtiyaç duyulan kaynaklar vb. birçok etmeni bir araya getirip bütüncül bakabilmek, Girişimcinin bahsedilen işi nasıl farklı yapabileceğini göstermek, İşi sürdürülmesi için gerekli olan yöntemleri belirlemek, Kaynak ve yetenek kombinasyonunu oluşturmak, Teknik bilgilere ulaşabilmek, Para ya da ortak yatırımcı bulabilmek, Girişimcinin kendini değerlendirmesini ve takip etmesini kolaylaştırmak, Destek ve teşvikleri alabilmektir.

8 İş Planı Kapsamı İş planı özeti, Girişimci bölümü
Kurulacak işin temel nitelikleri ve kuruluş dönemi planı İş fikrinin piyasa ve talep özellikleri araştırmasını Uygulanacak pazarlama planını Üretimdeki temel süreçleri ve üretim planını

9 İş Planı Kapsamı Örgütleme ve yönetim planını
İşletmenin finansal planını Faaliyet programını içerir.

10 İyi bir iş planında, Hedefler gerçekçi ve açıktır.
Finansal rakamlar gerçekçidir. Ürün, hizmet, üretim süreci, pazar ve müşteri yapısı doğru öngörülmelidir. Bölümler arası bütünlük olmalıdır. Tüm şans ve riskler yer almalıdır. Değişikliklere esneklikle karşılık verebilmelidir. Mevcut pazarın gelecekteki durumunu öngörebilmelidir. Mevcut ve potansiyel rakipler iyi tanımlanmalıdır. Zayıf ve güçlü yönler ortaya konmalıdır. Faiz, döviz ve enflasyon gibi makro ekonomik rakamlara yer verilmelidir. Şartlar kötüleştiğinde neler yapılabileceğini belirtilmelidir.

11 İş Planlarının başarısızlık nedeneri
Hedeflerin gerçeleştirilebilir ya da ölçülebilir olmaması, Girişimcinin plana sadık kalmaması, Girişimcinin deneyimsizliği, Yeterli müşteri talep ve ihtiyacının olmaması, SWOT analizini iyi yapamaması

12 Temel İlkeler Girişimci iş planını kendi hazırlamalıdır.
Plan olabildiğince kısa olmalıdır. Anahtar noktaların taslağı hazırlanmalıdır. Düzgün bir şekilde organize edilmeli ve bütün hale getirilmelidir. Gelecekle uyumlaştırılmalıdır. Abartılardan kaçınılmalıdır. Önemli riskler aydınlatılmalıdır. Girişimin etkinliği vurgulanmalıdır Aşırı çeşitlenmeye gidilmemelidir. Hedef pazar belirlenmelidir. Üçüncü şahıs kullanılmalıdır. Okuyucu ilgisi artırılacak şekilde yazılmalıdır. Plan değerlendirilmelidir.

13 Teşekkürler.


"İş Planı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları