Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YARININ EĞİTİMİ Yard.Doç.Dr. Mehmet DİNÇ
2
merhaba. ben 27 yaşındayım, adım b
merhaba. ben 27 yaşındayım, adım b. evde oturmayayım diye 5 yaşında anaokuluna başladım. evde oyun oynasam ya da doya doya televizyon izlesem ya da en güzeli sabahtan akşama kadar mahallede koştursam da olurdu ama anaokulu diye bir kurum vardı ve ailem oraya yolladı. yine ben 5 yaşında sıkıntıdan okuma yazmayı çözmüştüm ama ilkokul diye bir şey yaratıldığı, beş yıl boyunca çocukları oyalamak için bir bina yapıldığı için oraya gönderildim. ilkokul birinci sınıfı bitirdiğimde basit bir şekilde matematik anlatmayı beceremeyen babam sayesinde iki bilinmeyenli denklem çözebiliyordum. ilkokulun beş yılı boyunca acayip sıkıldım. bu beş yılda defalarca dizimi kanattım, blok fülüt çalmayı öğrendim, bir kere gözümü yardım, kabakulak ve su çiçeği geçirdim, düzgün olmayan yazımı bir türlü düzeltemedim. onun dışında çok sıkıldım. bir de evde ailemin dinden hiç bahsetmemesi fakat okuldaki çocukların sürekli "allah karanlıktaki karıncayı bile görür" demesi yüzünden paranoyak oldum. bir ara babamın düşüncelerimi okuyabildiğini düşünüp yaramazlık yapamıyordum. ha bir de ilkokul beşte harket enerjisinin ısı enerjisine dönüşümünü anlatmak için kaydıraktan kayan ve poposu yanan çocuk örneğini verdiğim için dayak yedim.
3
ilkokul dört ve beşinci sınıflarda anadolu lisesi sınavına hazırlandım
ilkokul dört ve beşinci sınıflarda anadolu lisesi sınavına hazırlandım. çünkü iyi iş bulabilmek için iyi üniversiteye gitmek, iyi üniversiteye gidebilmek için de iyi liseye gitmek gerekiyordu. çocukluğumu ders çalışarak geçirdim. ilkokuldan sonar hazırlık okudum. bak o güzeldi. sonra ortaokul ve lise. bozulmayan sırayla ve aynı kelimelerle selçuklular, osmanlı ve cumhuriyet tarihleri öğrendim. liseden mezun olduğumda ikinci dünya savaşı hakkında hiçbir şey bilmediğim gibi birinci dünya savaşı da benim için bir sırp milliyetçisinin frand ferdinand'ı öldürmesinden ibaretti. bol bol dua ezberledim, saçma sapan matematik problemleri çözdüm, üçgenin iç açılarını ve dış açılarını ezberlemem yetmiyormuş gibi onyedigenin bir dış açısını hesaplayabiliyordum. blok fülüt çalmaya devam ettim. sandıktan takla attım. mercekte kırılan mum ışığının iz düşümünü buldum filan. bunlar hep iyi bir üniversite ve akabinden gelecek iyi iş hayatı, bol para içindi.
4
hayatımın en ergen yıllarını ders çalışarak geçirdiğim için manyak bir ergen oldum. çılgın gibi test çözdüm. trigonometri, türev, integral öğrenmeye çalıştım. beceremedim çünkü çok sıkılıyordum. üniversiteyi kazandım. ilerde iyi bir iş bulabilmek için anorganik kimya dersini geçmem gerekiyordu ve bunun için periyodik cetveli ezberledim. sonra sülfürik asitle elimi yaktım. bir keresinde organik kimya laboratuarında astım krizim tuttuğu için profesörden azar işttim. haklıydı, astımım varsa niye bu bölümü okuyordum? ama kimya bölümünde ne okunur, kimya mezunu ne iş yapar bilmeden o bölüme girmiştim işte. zar zor mezun oldum üniversiteden, tca siklusunu ve karbondioksitin molekül orbital şemasını çizmeyi ezberleyerek. yaşım 24'ü bulduğundan artık ne iş yapmak istediğimi biliyordum ve yüksek lisansa başladım. genetik bölümünü kazandım, kanser çalışmak için heyecanla okula gittim tezlerin dağıtıldığı gün. maya çalışması verdiler bana. "kanser?" dedim, "maya da iyidir" dediler. yüksek lisansı bıraktım.
5
iş aramaya başladım sonra
iş aramaya başladım sonra. istanbul'da 1+1 bir ev ve sadece elektrik faturasını karşılamaya yetecek işler teklif ettiler uzunca bir süre. halbuki ben 24 yaşıma kadar iyi bir iş bulabilmek için franz ferdinand'ı, tca siklusunu ezberlemiştim. blok fülüt bile çalmıştım! bari doğalgaz faturamı da ödeyebilseydim! bir süre sonra tüm faturalarımı da ödeyebileceğim bir iş buldum. çünkü hak etmiştim bence. en çok sandıktan takla atarken haketmiştim! iki yıl oldu. iki yıldır allahıma çok şükür faturalarımı ödüyorum. iki yıl oldu, iki yıldır mobbing yaşıyorum. iki yıl oldu, iki yılda defalarca hıçkıra hıçkıra ağlayarak çıktım ofisten. iki yıl oldu, iki yıldır nefret ederek geliyorum işe.
6
merhaba, ben b. birkaç ay sonra 28 yaşımı bitirecek ve 29
merhaba, ben b. birkaç ay sonra 28 yaşımı bitirecek ve 29. yılımdan gün almaya başlayacağım. 5 yaşından beri iyi bir iş bulabilmek için saçma sapan işler yapıyorum, ama mutsuzluktan ölüyorum. hem badminton oynamayı öğrendiğim hem de ikinci dil olarak öğrenmeye çalıştığım almanca ile "ich bin acht un zwanzig jahre alt" demeyi becerebildiğim halde hayatımın 2/7'sinde geç uyanabilmek ve kahve içmeye gidebilmek için hayatımın geri kalan 5/7'sinden nefret ediyorum. merhaba, intihar edelim mi?
7
20 Yüzyılın öğretmenleriyle 21 Yüzyılın neslini yetiştiriyoruz
19 Yüzyılın binalarında 20 Yüzyılın öğretmenleriyle 21 Yüzyılın neslini yetiştiriyoruz
8
Connectıcut Araştırması
2006’da 5 alanda 50 üniversiteden 14 ‘ünde (Yale, Brown, Georgetown dahil) öğrenci üzerinde
10
Okul ne kaybettİrİyor? Öğrenmeyi; zamana Mekana insana hapsediyor.
11
Okul ne kaybettırıyor? - Hayata ve doğaya kör kalmak Yansıma Sözcükler
Şırıl şırıl Takır tukur Hapur hupur Mırıl mırıl Betimleme cümleleri Son yağmurlar, şehrin kırmızı ve gri topraklarının bir bölümüne sessiz sedasız, topraktaki yarıkları daha fazla derinleştirmeden geldi.
12
Okul ne kaybettİrİyor? Avarelik görgüsü (Ahmet Murat Özel)
13
Okul ne kaybettİrİyor? Uzatılan çocukluk gecikilen hayat
Bireysel teşebbüs, irade ve sorumluluğun gelişmemesi Üreticiliğin gelişmemesi, tüketime alışmak “İş hayatından daha büyük mektep, tecrübeden daha büyük ders, ihtiyaçtan daha büyük mürebbi, tecessüsten daha büyük öğretmen, muvaffakıyetten daha büyük diploma olur mu?”
14
Akla fİkİr gönüle aşk atabİlmek
15
Öğrencİler Ne İstİyor? Zamanlarını yapılandırmak
Bireysel performans gösterebilmek İlgilerinin fark edilmesi Birey olarak kabul edilmek ve saygı duyulmak Anne-babayı değil öğrenciyi muhatap almak
16
OKUL NEYE ODAKLANMALI? Psikolojik Sağlık Beceri Eğitimi Evrensel Değerlerin Kazanımı
17
Gençler neye İhtİyaÇ duyuyor?
Enerjilerini boşaltmak Görünmek ve kendilerini ifade etmek Akranlarıyla sosyalleşebilmek
18
Okul Ne yapabİlİr? Bilgi Sevgisi Doğru bilgi farkındalığı Faydalı bilgi bilinci Bilgi ahlakı
20
Neden bunca emek?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.