Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
5. ÜNİTE ROLLER ve SORUMLULUKLAR
2
Özel Gereksinimli Öğrenci
Anahtar Kavramlar Özel eğitim öğretmeni Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmeni Aileler Rol ve Sorumluluk Yöneticiler Özel Gereksinimli Öğrenci Okul Personeli
3
AMAÇLAR Özel eğitim öğretmenlerinin rol ve sorumluluklarını,
Okul yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını, Sınıf öğretmenlerinin özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerle ilgili rol ve sorumluluklarını, Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilerin fark edilmesi ve eğitilmesi ile ilgili rol ve sorumluluklarını, Okul öncesi eğitimde sınıf öğretmenlerin özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerle ilgili rol ve sorumluluklarını, Rehber öğretmenlerin özel eğitim uygulanmasındaki rol ve sorumluluklarını, Özel eğitimde ailelerle ilgili rol ve sorumlulukları, Özel eğitimde okul personelinin rol ve sorumluluklarını betimleyebileceksiniz.
4
GİRİŞ Farkındalıkların artması Tutum çalışmaları Kaynaştırma
Katılımın gönüllü olması (sınırlılık) Kaynaştırma En az kısıtlayıcı ortam Özel gereksinimli birey Normal gelişim gösteren birey
5
Özel Eğitim Öğretmenlerinin (ÖEÖ) Rol ve Sorumlulukları
Sabır ve umut Gerçekçi beklentiler ve beklentilerin düşürülmemesi ÖEÖ’den beklenenler; Nasıl eğitim verileceğinin bilinmesi Davranış yönetimi konusunda yeterli olunması Teknolojik yenilikleri takip etme Yasalar konusunda bilgili olma
6
RAM’da ÖEÖ; Öğrenci inceleme Performans alma BEP hazırlama Veli Görüşmeleri Özel eğitim okulu ve sınıfında ÖEÖ: BEP hazırlama, uygulama, takip etme İlköğretim okullarında ÖEÖ: Destek oda Sınıf öğretmenlerine BEP hazırlamada destek olma Davranış sorunlarının giderilmesinde yönlendirici olma
7
Gezerek özel eğitim hizmeti veren ÖEÖ:
Hem kaynaştırma hem de evde eğitim alan öğrencilerin eğitimlerinin yürütülmesi BEP hazırlama, uygun ölçme değerlendirme araçları geliştirme ve uygulamada BEP birimi ile ortak çalışma Sosyal kabul çalışmalarının yürütülmesi Eğitim ortamının ihtiyaca göre düzenlenmesi Araç-gereç, öğretim yöntem-teknikleri konusunda rehberlik Kullanılan cihazların işlevleri ve bakımları konusunda bilgilendirme Süreç içerisinde görev alan personel ile işbirliği
8
Yöneticilerin Rol ve Sorumlulukları:
Olumlu tutum Yasal bilgi Verilen eğitimin kalitesini denetlemek Aile ve eğitimcilerle sağlıklı ilişkiler kurmak Öğretim yılı başında tedbir alma Okul personelinin bilgi ve deneyimini artırmak Destek eğitim odası için şartları sağlamak BEP geliştirme biriminin başkanlığını yapmak
9
Sınıf Öğretmenlerinin Rol ve Sorumlulukları:
Özel eğitim konusunda bilgili olup kendilerinin geliştirmelidirler Olumlu tutumlar sergilemelidirler Kaynaştırma öğrencisi hakkında bilgi toplamak Sınıf öğretmenleri; BEP geliştirme ve uygulama sürecinin en etkili elemanıdır Gerekirse kaynaştırma öğrencisine birebir eğitim verir Materyal hazırlama ve temininde önemli rol oynar Öğrencilerin kullandığı cihazların sorumluluğunu üstlenir Öğrencinin gelişimi için aile ile iletişim ve işbirliği yapar Sınıf içerisindeki olumlu iletişimi sağlar Özel gereksinimli bireyin ailesi ile diğer ailelerin iletişimini destekler ve artırıcı etkinlikler düzenler
10
Fark edilen yetersizliğin etkilerinin daha iyi anlaşılması için sorular sorulması gerekir;
Öğrencinin ihtiyaçlarını ortaya çıkaran davranış örnekleri neler? Öğrenmeyi etkileyen durum/davranış sürekli olarak mı ortaya çıkıyor? Öğrenciyle akranları arasındaki fark gittikçe artmakta mıdır? Aile ile aynı problemlerin evde de görülüp görülmediğini belirlemek için görüşmeler yapılmalı
11
Üstün yetenekli öğrencilere ilişkin sorumlulukları:
Problem davranışlardan çok akademik becerilerine odaklanılması Destek oda eğitimi, sınıf içi benzer yetenek grupları, sınıf içi karışık yetenek grupları, sınıf içi çok düzeyli gruplar BEP hazırlanmalı Etkili öğretim tekniklerini bilme, araştırmacı olma ve farklı düşünebilme becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
12
Okulöncesi öğretmenlerinin rol ve sorumlulukları
573 sayılık KHK ay zorunlu 1 öğrencinin sınıf mevcudu 20’yi, iki öğrencinin sınıf mevcudu 10’u geçmemelidir. Erken dönemde özel eğitim desteği vermek, ileri dönemde başlanacak olan özel eğitim desteğinden daha az masraflı
13
Gönderme öncesi ve gönderme süreci
Yaşa uygun motor gelişimi, sosyal gelişimi, öz bakım becerilerini, bilişsel ve dil gelişimini destekleyen oyun etkinlikleri hazırlayabilmeli ve kullanabilmedir. Uyarıcı sorular sorma, araştırmacı yaklaşımı destekleme, istendik davranışların oluşması için model olma, pekiştireç kullanma gibi yöntemleri kullanma Ailenin eğitime tam olarak katılımını sağlama Aileler sorumlulukları tamamen öğretmene bırakma eğiliminde
14
Rehber öğretmenin rol ve sorumlulukları
Ailelerin eğitiminde rol almalıdır. Belirleme, tarama, gönderme öncesi, gönderme süreçleri ve program uyarlamalarında sınıf öğretmenine danışmanlık yapmalıdır. Öğrenciyle ilgili ayrıntılı bilgileri detaylı olarak öğretmenlerle paylaşmalıdır. RAM’ a gönderilen formlardan sorumludur. BEP geliştirme ekibinde mutlaka aktif olmalıdır.
15
Öğrencinin gelişimini değerlendirmek için formlar hazırlama
Rehberlik danışma hizmetleri yürütme kurulu, BEP geliştirme birimi, izleme ve yöneltme kurumu işlerinde öğretmenlerle iş birliği Özel eğitim alanında kendini geliştirme Öğretmen ve personel eğitimi sağlama BEP takibi yapma BEP toplantılarda aileye yardımcı olma ve ev uygulamaları konusunda destek verme
16
Ailelerle ilgili rol ve sorumluluklar
Hem ev hem de okul ortamlarında eğitime tam katılım sağlama Çocuğu eğitimini etkileyecek değişiklikleri bildirme
17
Okul personelinin rol ve sorumlulukları
İhtiyaçlar ve iletişim özellikleri konusunda bilgiye sahip olma
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.