Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm Tasarımı Emre Avan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm Tasarımı Emre Avan."— Sunum transkripti:

1 Bölüm Tasarımı Emre Avan

2 Without good levels to pull it all together, the game will fail to live up to its potential.
Bilgisayar oyunlarının boyutu ve sayısı arttıkça, ekipler bölümlere ayrılmaktadır. Bu iş bölümü sırasında ortaya çıkan seviye tasarımcıları, oyunun ana yapısı kurulduktan sonra başlayıp, oyun satışa hazır hale gelene kadar sürmektedir. Seviye tasarımları, grafikle birlikte, oyunlardaki en önemli unsurlardan biridir. Belirli sınırları vardır. Donanım ve input sistemi en büyük engellerindendir. Braid (2009) Jonathan Blow

3 SEVİYE NEDİR Kİ? The Witness (2016) Jonathan Blow
Bölgenin değişikliğe uğramasına gerek olmayan oyunlarda (Civilization gibi Strateji, SimCity gibi simulasyon) oyuncular çok farklı taktiklere başvurabileceğinden, seviyeler tekdüze FPS oyunlarından çok daha farklıdır. İşte bu nedenle tek bir seviye tanımı mümkün değildir. İkisi de strateji oyunu olmasına rağmen Starcraft ve Total War arasındaki seviyeler çok daha farklıdır ve oyuncuya verdiği his de aynı doğrultuda olmaktadır. The Witness (2016) Jonathan Blow

4 SEVİYE NEDİR Kİ? Seviye Ayrımı Seviye Sıralaması
Seviyeler oyuncuya, başarma hissini verdiği için çok önemlidir. Fakat yükleme ekranları gibi “aralar”, oyunun atmosferine zarar verebilmektedir. İşte bu noktada donanımsal sınırlar ortaya çıkmaktadır. Seviye Sıralaması Hikayenin önemli olduğu bir oyun için konuşursak, ailemizin katledildiği bir seviyenin hemen arkasından bulmaca çözmeye ve etrafı tanımaya çalıştığımız bir bölümün gelmesi hikayeyi baltalayabilir. Zorluğun zamanla artması, boss dövüşlerinin oyunun içinde paylaştırılması gibi detaylar, oyuncuyu oyunda tutar.

5 SEVİYENİN BÖLÜMLERİ  Aksiyon Keşif Bulmaca Çözme Hikaye Anlatımı
Estetik Denge Besiege

6 SEVİYE AKIŞI Aksiyon Keşif Bulmaca Çözme Hikaye Anlatımı Estetik Denge
Diablo 3 Aksiyon Keşif Bulmaca Çözme Hikaye Anlatımı Estetik Denge GTA 5

7 İYİ SEVİYENİN ÖZELLİKLERİ
Oyuncunun bir noktada takılmaması Alt Hedefler Yön Bulma İşaretleri Asıl Hedefin varlığı Az sayıda geri dönüş Zorluğun ayarlanmış olması Seviyenin sınırlarının belirgin olması? Seçim şansı

8 SEVİYE TASARIMININ SÜREÇLERİ
Öncüllerin tamamlanması Konsept ve taslak çizim Temel çizim ve inşa Rötuş Oynanış Geliştirme Test


"Bölüm Tasarımı Emre Avan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları