Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Emir Hilmi Üner
2
Ziyafet Organizasyonlarında Planlamanın Önemi
Yiyecek içecek Departmanı Yöneticisi, banket müdürü ve banket şefinin bu çerçevede yaptıkları çalışmalar: Mizan plas çalışmalarının planlanması Menü planlaması Menünün fiyatlandırılması Masa ve salon düzeninin planlanması Servis akış düzeninin belirlenmesi
3
Ziyafete ilişkin zaman çizelgesinin hazırlanması
Haftalık ziyafet listelerinin hazırlanması ve salon tahsislerinin belirlenmesi Diğer planlama çalışmaları
4
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
Konaklama işletmelerinde uygulanan fiyatlandırma yöntemleri işletme yöneticisinin bilgisine ve anlayışına, konaklama işletmesinin içinde bulunduğu endüstri kesiminin yapısına ve özelliklerine, işletmenin olanaklarına, rakip işletmelerin izledikleri politikalara ve devlet politikalarına bağlıdır. Yiyecek-içecekleri fiyatlandırmada kullanılan yöntemler sübjektif fiyatlandırma yöntemleri ve objektif fiyatlandırma yöntemleri seklinde ikiye ayrılarak incelenebilir.
5
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
Sübjektif /Geleneksel Fiyat Belirleme Yöntemleri: Geçmişte yaygın olarak uygulanan günümüzde ise küçük ölçekli işletmelerde kullanılan fiyat belirleme yöntemleridir. Bu yöntemleri kullanan yöneticiler veya konaklama işletmesi sahipleri yiyecek içeceklerin maliyeti ve kâr hesaplamaları üzerinde çok fazla durmazlar. Sübjektif yöntemlerde fiyatlar genellikle yöneticilerin veya işletme sahiplerinin sezgi ve deneyimlerine bağlı olarak belirlenmektedir.
6
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
Sübjektif yöntemler her ne kadar günümüzde de kullanılıyorsa da sakıncaları ağır basan yöntemlerdir. Konaklama işletmelerinde kullanılan bazı sübjektif fiyatlandırma yöntemleri şunlardır:
7
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
Lideri İzleme Fiyat Yöntemi: Sübjektif fiyat yöntemleri içinde yiyecek-içecekleri fiyatlamada en yaygın kullanılan yöntem lideri izleme fiyat yaklaşımıdır. Bu yöntemin bir üstünlüğü rekabete dayalı olmasıdır. Genellikle sattıkları yiyecek-içeceklerin maliyetleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmayan yöneticiler veya işletme sahipleri tarafından kullanılır.
8
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
Geçerli fiyat yöntemi: Bu yöntemde yiyecek-içecek müdürü, kendisini konuğun yerine koyar ve onun gözünde hizmet kalemlerinin ne fiyat edeceğini düşünür. Konuk açısından adil ve geçerli olabilecek fiyatları tahmin eder ve uygular. En yüksek fiyat yöntemi: Bu fiyatlama yönteminde, yiyecek-içecek müdürü, konuğun ödeyebileceği en yüksek fiyatları seçerek, uygular.
9
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
Taktik Fiyat Yöntemi: Bu yöntemde, hizmet kalemlerinden birkaçı oldukça düşük fiyatlardan belirlenir. Bu sayede, hizmetlerin konuğa çekici geleceği ve ucuz fiyatlı kalemleri tercih ederken, diğer hizmet kalemlerini de satın alacağı düşünülür. Sezgisel Fiyat Yöntemi: Fiyatlar sadece sezgiye yönelik belirlendiğinde yönetici, konuğun ne düşündüğünü daha az dikkate alır. Konuk açısından ne fiyat ödeyeceği daha az düşünüldüğünden, geçerli fiyat yönteminden farklıdır.
10
Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma
2.Objektif yöntemler Sübjektif yöntemlerin aksine bu yöntemlerde fiyatlama konusu ekonomi, finans, psikoloji ve pazar bilgilerine dayalı olarak bir sistem yaklaşımı içinde ele alınır. Fiyatlamanın, işletme amaçlarını gerçekleştirip gerçekleştirmediğini belirleyen temel bir görevi vardır. Dolayısıyla fiyatlama kararları yönetimin en önemli görevlerinden birini oluşturur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.