Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane"— Sunum transkripti:

1 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Yelkenler Kürekler Çarklar Pervaneler

2 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Ana Görevi Su içinde çalıştırılmasıyla omurga doğrultusunda ve pruvaya yönelik bir kuvvet oluşturup, gemiyi kıçtan ileri doğru itmektir. Ancak bunun dışında geminin ileri yolunun azaltılması, durdurulması ve geri yol yapması gibi gene omurga doğrultusunda ancak geriye doğru bir kuvvet oluşturması da beklenir.

3 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Kısımları İzler Kenar Önder Kenar Pervane Kanatları Pervane Göbeği Pervane Çemberi Kanat ucu Pervane Çember Alanı

4 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Kısımları Kanat Yüzü Boysal İtme Kuvveti Ensel İtme Kuvveti Kanat Sırtı

5 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Adım ; Pervane normal koşullarda, sağlam suda çalışırken pervane göbeğinin çizgisel olarak aldığı yola “adım” adı verilir. Sabit Adım Pervane ; Kanat açıları sabit olan, şafta göre konumları değişmeyen pervanelere denir. Değişken Adım Pervane Pervane göbeğine yerleştirilen hidrolik donanım sayesinde kanatların şaftla yaptığı açının değiştirilebildiği, dolayısıyla adımının değiştirilebildiği pervanelere denir.

6 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Sabit Adım Pervane ; Hızın arttırılması için dakikadaki devir sayısını başka bir ifade ile tornayı arttırmak gerekir. Adımlar arttığında da hız artmış olacaktır. Devir yükseltme sınırını belirleyen unsurlar; Makinenin en yüksek gücü Pervane kanadının en yüksek çevresel hızı Belirli bir hızın üzerinde suda oluşan hız pervaneyi yakalayamayacağından suda karışıklıklar oluşur. Bunlar pervane sebebiyle oluşan “oyuklar” olarak da adlandırılmaktadır.

7 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Değişken Adım Pervane ; Makine hızı ve dolayısıyla şaftın hızı sabittir. Kanatların su ile yaptığı açı gemi hızını belirler. Kanatlar suya dik konumda bulunduğunda su ile açı yapmadığından gemiyi itme yönünde bir açı oluşturamaz. Bu durum “stop makine” konumudur. Ancak şaft ve makine çalışmayı sürdürmektedir. İleri ve tornistan yollarda sürekli aynı yöne dönmektedirler.

8 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Değişken Adım Pervane ; Makinelerin bazı dezavantajları bu sistem sayesinde ortadan kalkmıştır. Kullanıcı için avantajları; Makine özellikleri önemsizdir Geç alma veya almama durumu yoktur Stop makine komutu çok kolay uygulanabilir Bekleme zamanı yoktur İstendiğinde ileri veya tornistan güç elde edilebilir. Hızla istenilen hıza çıkarılabilir. Köprüüstünden kolaylıkla denetlenebilir Tokatlama ve dokunmalar başarıyla gerçekleştirilir.

9 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
Kullanıcı için dezavantajları; Çok çabuk hız artırımı esnasında aşırı yük nedeniyle ana makinenin durması Kumanda sisteminde bir bozukluk oluştuğunda kanatların herhangi bir konumda takılı kalması Köprüüstünden makine sıfıra getirilsede kanatların tam olarak sıfırlanamaması Özellikle kıç tarafta manevra halatların verilmesi ve alınması esnasında pervanenin sürekli dönüyor olması Unutulmaması gereken sakıncalarıdır.

10 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane

11 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane

12 Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
V= 0 Tornistan V<Half Ahead V> Half Ahead


"Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları