Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner."— Sunum transkripti:

1 TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

2 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI REKLAM
Bir mal veya hizmetin, bir kişi ya da kurumun, bir fikrin kitle iletişim araçları kullanılarak kamuoyuna tanıtılıp benimsetilmesi kitle satışı olarak tanımlanmaktadır. Kitle satışının en önemli iletişim araçları televizyon, radyo, gazete, dergi, afiş vb. medya ortamlarıdır. Medya ortamında, kitlesel satışta önemli bir yere sahip olan reklam ise; bir mal ya da hizmetin, bir kişi ya da kurumun, bir fikrin belirli bir isim ile bir bedel karşılığında, medya ortamından yararlanılarak kamuoyuna tanıtılıp kabullenmesi olarak tanımlanmaktadır.

3 Reklamın Amaçları Yeni malları tanıtmak.
Bilgilendirmek, hatırlatmak ya da ikna etmek Satışları artırmak, Pazarı geliştirmek, Satış gücünü ve dağıtıcıları desteklemek, Özendirme düzeyini korumak, Olumsuz ön yargıları ortadan kaldırmak,

4 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI HALKLA İLİŞKİLER
İnsanların istek ve ihtiyaçlarının giderilmesi ve bu istek ve ihtiyaçlar giderilirken insanların aynı zamanda tatmin edilmesi kişilerin, işletmelerin, kurum ve kuruluşların karşılıklı olarak ilişki halinde olmasına bağlıdır.

5 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI HALKLA İLİŞKİLER
Bu bağlamda halkla ilişkiler en genel tanımıyla, işletme ile halkın karşılıklı çıkarları arasında çift taraflı iletişime dayanan ve bilgi alışverişi aracılığıyla olumlu bir etkileşim yaratma çabalarıdır.

6 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI HALKLA İLİŞKİLER
Bazı holding ya da işletmelerin spor takımları kurmaları, bazı iş adamlarının hayır kurumu, okul, kütüphane, hastane yapmaları halkla ilişkilere örnektir. Halkla ilişkilerde amaç doğrudan ürünü tanıtmak ya da satışını artırmak değil, kurumu ya da markayı tanıtmak, kurum lehine kamuoyu yaratmaktır.

7 Fakat halka ilişkiler faaliyetleri, sadece işletmelerin müşterileri ile değil, çalışanlar, tedarikçiler, yerel topluluklar, hükümet, aracılar ve finansal kuruluşlarla da olumlu ilişkiler kurmayı ve olumlu bir imaj yaratmayı amaçlamaktadır. Diğer tutundurma çabalarına oranla daha düşük maliyetli olan halkla ilişkiler faaliyetleri, hedef kitle üzerinde uygulanma yoğunluğuna göre etkili olmakta ve olumlu sonuç vermektedir. Başarılı halkla ilişkiler faaliyetleri hedef pazarda satışların artmasına ve tüketicilerin işletmeye güven duymasına olanak sağlayacaktır.

8 Tutundurma karması elemanlarından reklam ve halkla ilişkiler arasındaki temel farklar nelerdir?
Reklamda amaç doğrudan ürünü tanıtmak ya da satışını artırmakken, halkla ilişkilerde amaç kurumu ya da markayı tanıtmak, kurum ya da marka adına olumlu kamuoyu yaratmaktır

9 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI SATIŞ GELİŞTİRME
Satış geliştirme; reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler ve tanıtma unsurlarından farklı olarak müşterilere verilen kısa dönemli teşviklerle satın almanın gerçekleşmesini sağlayan bir yaklaşımdır . Reklam ve kişisel satışı tamamlayarak aralarında etkileşim sağlayan satış geliştirme, kuponlar, hediyeler, çekilişler, biletler, yarışmalar gibi faaliyetlerle tüketicilerin ürünü denemelerini ve satın almalarını teşvik edici tutundurma çabalarıdır.

10 TUTUNDURMA KARMASI ELEMANLARI KİŞİSEL SATIŞ
Kişisel satış, tüketicilerin kişisel gereksinimlerini karşılayabilecek nitelikteki ikna edici mesajları hazırlama ve kullanma olanağı sağlayarak satış gücünü arttıran seçici bir iletişim şekli olarak tanımlanmaktadır. Bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarından biri olarak kabul edilen kişisel satış, pazarlama sürecinde tarafların durumlarına ve satın alma ihtiyaçlarına yönelik tatmin edici değişimlere uyum sağlayarak karşılıklı etkileşimin geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.

11 İNSAN - HEDEF KİTLE (PEOPLE)
TANIMI VE ÖNEMİ TURİZM İŞLETMELERİNDE HEDEF KİTLE BELİRLEME SATIN ALMA DAVRANIŞLARI MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ


"TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları