Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK
MEHMET AYDIN ÜNLÜ maydinunlu maydinunlu
2
Coder Dojo CoderDojo: Gönüllülük esasıyla 6-17 yaş arasındaki çocuk ve gençlere bilgisayar kodu yazmayı, basit programlar yapmayı öğreten bir platformdur. Bugün 27 ülkede 220’den fazla CoderDojo organizasyonu var. 2011’yılından beri. CoderDojo Türkiye: CoderDojo:
3
Coder Dojo – Kadıköy 1
4
Coder Dojo – Kadıköy 2
5
Coder Dojo – Kadıköy 3
6
Mitch Resnick Mitch Resnick: MIT ‘de “Çocuklarda Öğrenme” konusu üzerine araştırmalar yapan bir profosördür. TED Talks:
7
Scratch Scratch: LEGO gibi birbirine geçebilen bloklardan oluşan bir programlama dilidir. Farklı blokların birleşmesi ile kurulan yapılar sayesinde ufak oyunlar, animasyonlar vs. gibi şeyler yapılabilir. URL:
8
Commodore 64
9
Commodore 64
10
River Raid (1982) River Raid : 1982 yılında Activision tarafından üretilmiştir. Oyun ilk olarak Atari 2600 için çıkarılmıştır ve daha sonra da farklı platformlar için yayınlanmıştır. Wikipedia:
11
Carol Shaw (1982) Oyunun ana tasarımcısı Carol Shaw adında bir bayandır ve kendisi dünyanın ilk kadın oyun tasarımcısıdır. Wikipedia:
12
Need For Speed 4 – High Stakes (1999)
Need For Speed 4 - High Stakes : 1999 yılında Electronic Arts tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmış bir yarış oyunudur. Oyun kendi türüne, hasar alma ve kariyer modu gibi yenilikler getirmiştir. Wikipedia:
13
Ajanda Tasarım Geliştirme
14
Tasarım Tasarımda Yaratıcılık Amaçlar / Araçlar Platformlar
Kazanç Modelleri
15
Tasarım - Tasarımda Yaratıcılık
Stefan Sagmeister: Aslen Avusturyalı ve New York ‘ta yaşayan bir grafik tasarımcı. TED Talks: Stefan Sagmeister
16
Amaçlar David Perry : Bir video oyun programcısıdır. MDK ve Enter the Matrix gibi oyunları geliştirmiştir. Ayrıca GAIKAI ‘nin kurucusudur. GAIKAI : Cloud Computing teknolojisi ile oyun oynatmayı sağlayan bir servistir. Sony tarafından satın alınmıştır. “Oyun programcısı olunca oyun geliştirmeye olan bakış açımız biraz daha teknik düzeyde olabiliyor. Aslında oyuncular, oyunları ile daha fazla bağ kurabiliyor.” David Perry: Gaiaki: David Perry
17
Alley Cat (1983) – Bill Williams
18
Component Based Development
Amaçlar Component Based Development : Sorumlulukların ayrılması temel ilkesine dayanan bir yaklaşım şeklidir. Her component ‘in kendine özgü bir sorumluluğu ve davranışı vardır. Bunların bir araya gelmesi ile yeni yapılar (entity) oluşturarak geliştirme yapılır. Bu da bize daha modüler bir uygulama geliştirme imkanı sağlar. Component Based Software Engineering: Entity Component System: Component Based Development
19
Amaçlar Dungeon Siege : 05 Nisan 2002 yılında yayınlanmış bir Role-Playing oyunudur ve Component Based mimari ile geliştirilmiş ilk oyundur.
20
Araçlar Unity : 3 boyutlu ve cross platform uygulama geliştirme imkanı sağlayan bir oyun motorudur. Component Based çalışan bir mimariye sahiptir.
21
Platformlar PC / Konsol Mobil Sanal Gerçeklik (Oculus Rift)
Google Glass Platformlar oynanabilirliği en çok etkileyen çevresel faktördür. Farklı ve yeni platformlar aynı şekilde oyuncuya farklı ve yeni deneyimler yaşatabileceği için yeniliğe açıktır.
22
Platformlar – PC / Konsol
23
Platformlar – PC / Konsol
Brothers – a Tale of Two Sons: 07 Ağustos 2013 ‘te yayınlanmış bir macera oyunudur. Oyunda aynı anda 2 farklı kardeşi tek bir gamepad ile kontrol edebiliyorsunuz. Oyunun konusu ise; hasta olan babalarını iyileştirmek için hayat ağacının iksirine doğru yola çıkan iki kardeşin başına gelen maceralardır. Brothers: A Tale of Two Sons
24
Platformlar – PC / Konsol
Tearaway: Bir platform oyunudur. MediaMolecule tarafından geliştirilip 20 Eylül 2013 ‘te yayınlanmıştır. MediaMolecule, eski Lionhead Studios çalışanları tarafından kurulmuştur ve Little Big Planet ‘i de geliştirmişlerdir. Tearaway’ da tanrıya mesaj iletmek isteyen bir mesaj taşıyıcısının başından geçen maceralara tanık oluyoruz. Tearaway: MediaMolecule: Tearaway
25
Platformlar – Mobil
26
Platformlar – Sanal Gerçeklik
Oculus Rift: Bir sanal gerçeklik gözlüğüdür. OculusVR:
27
Platformlar – Sanal Gerçeklik
28
Platformlar – Google Glass
29
Kazanç Modelleri
30
Geliştirme Indie Game Movie Oyun Geliştirmeye Başlamak
Prototipin Önemi
31
Indie Game Movie
32
Indie Game Movie - FEZ FEZ: Phil Fish tarafından tasarlanıp, Renaud Bedard tarafından programlanmış bir platform oyunudur. 13 Nisan 2012 ‘de yayınlanmıştır. Oyun 5 yılda tamamlanmıştır. FEZ: Phil Fish: Renaud Bedard:
33
Indie Game Movie – Phil Fish
34
Indie Game Movie – Phil Fish (1 Nisan !)
35
Indie Game Movie – Super Meat Boy
Super Meat Boy: Oyun Edmund McMillen ve Tommy Refenes tarafından yapılmıştır.
36
Indie Game Movie – Super Meat Boy
Braid: Jonathan Blow tarafından tasarlanıp, geliştirilmiştir. Oyun 3 yılda bitmiştir.
37
Oyun Geliştirmeye Başlamak
Hangi Programlama Dilini Seçmeliyim Hangi Aracı Kullanmalıyım
38
Prototipin Önemi - Braid
39
Prototipin Önemi - Braid
40
OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK
TEŞEKKÜRLER OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK MEHMET AYDIN ÜNLÜ maydinunlu maydinunlu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.