Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okul çocuğunun ruh sağlığı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okul çocuğunun ruh sağlığı"— Sunum transkripti:

1 Okul çocuğunun ruh sağlığı
Dr Yankı Yazgan Marmara Ü Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi ve Yale U School of Medicine/Child Study Center

2 öğrenme/ iletişim sosyal uyum Davranış Problemi dikkat dürtü kontrolü
başarısızlık iletişim sosyal uyum Davranış Problemi dikkat dürtü kontrolü Kaygı/ ayrılık “sahici” öğrenme güçlüğü Üzüntü/ depresyon “sahici” hiperaktivite çanakkale Y Yazgan, 2004

3 Okulda ruh sağlığı Okuldaki öğrenme ortamı
Öğretmenlerin bireysel ruh sağlığı Öğrencilerin bireysel ruh sağlığı çanakkale Y Yazgan, 2004

4 Öğrencilerin ruh sağlığı
Aile bireysel çanakkale Y Yazgan, 2004

5 Bireysel ruh sağlığını ne belirler?
Beyinsel işleyiş düzeni (örn. huy, dikkat, algı) Bu düzen zemininde oluşmuş ruhsal mekanizmalar (örn. duygu yoğunluğu, empati, dil kullanımı ) Psikososyal dış etkiler (kayıplar, SES, travma) talih çanakkale Y Yazgan, 2004

6 Beyinsel işleyiş düzeni
Huy-mizaç, Dikkat-yönetici işlevler algılama çanakkale Y Yazgan, 2004

7 Dikkat dağılabilir Sıkıldığımızda, durum keyif vermediğinde
çanakkale Y Yazgan, 2004

8 Neler keyif vermez? Ödev ve sorumluluklar
Hemen sonuç vermeyen zevkli şeyler Zor gelen şeyler çanakkale Y Yazgan, 2004

9 Dikkat dağıldığında ne yapılır?
Kıpırdanılır Sağla sola ilgilenilir; sağa sola sataşılır Hayal kurulur Konuşulur; kalkıp dolaşılır SIKILINIR; sabırsızlanılır; beklenilmez... çanakkale Y Yazgan, 2004

10 Dikkat dağıldığında ne olmaz?
Dikkati gerektiren şey her ne ise: Yapılmaz Öğrenilmez Anlaşılmaz İhmal edilir çanakkale Y Yazgan, 2004

11 Dağılıp toplanamayan dikkat
“Hiperaktivite/dikkat eksikliği” aslında bir dikkat dağılması ya da eksikliği değil, dikkati (dağıldığında tekrar) toplayamama problemidir. Bu problemin süreklilik göstermesi, duygusal sıkıntılarımız azalsa bile devam etmesidir. çanakkale Y Yazgan, 2004

12 Kendini tutabilmek Kendilerini tutmakta zorlanan çocuklar, dur diyince duramazlar; “sabredemezler” Kendini tutabilmek önemlidir. çanakkale Y Yazgan, 2004

13 Anlamak ve anlaşılmak Kendini tutamayan çocuklar
Dikkatlerini gereğince veremez, “önemli-önemsiz” ayrımını yapamazlar, anlamalarını ve anlatabilmelerini/anlaşılabilmelerini engeller. çanakkale Y Yazgan, 2004

14 Sorunlar belli durumlarda belirginleşir.
Yeni öğrenme yükleri (okula başlama) Duygusal yükler (ayrılık, kayıp, stres) çanakkale Y Yazgan, 2004

15 Kişisel gelişimdeki sonuçlar
Duygularının farkına varmakta zorluklar Çevreyle uyumda zorluklar Anlaşılmamışlık duygusu Kızgınlık, öfke bezginlik çanakkale Y Yazgan, 2004

16 Okuldaki sonuçlar Öğrenememe (yeterince)
Sorumluluklarını yerine getirmeme Kuralları tam anlamama ve uygulamama Öğretmenler ve arkadaşlar tarafından anlaşılamama çanakkale Y Yazgan, 2004

17 Öğrenme ortamı herkese lazım
Dikkat sadece hiperaktif diye bilinen çocukların meselesi değildir. İyi bir öğrenme ortamı herkesin ihtiyacıdır. İhtiyaca uygun öğrenme ortamı sağlamak bir yükümlülüktür. çanakkale Y Yazgan, 2004

18 Öğrenme ortamı “iyi” öğrenme ortamı dikkat becerilerini destekleyici olmalıdır. İyi bir trafik düzeni gibi. çanakkale Y Yazgan, 2004

19 Psikoterapi İlaç Duygu Düşünce Dikkat Bellek çanakkale Y Yazgan, 2004


"Okul çocuğunun ruh sağlığı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları