Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Okul çocuğunun ruh sağlığı
Dr Yankı Yazgan Marmara Ü Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi ve Yale U School of Medicine/Child Study Center
2
öğrenme/ iletişim sosyal uyum Davranış Problemi dikkat dürtü kontrolü
başarısızlık iletişim sosyal uyum Davranış Problemi dikkat dürtü kontrolü Kaygı/ ayrılık “sahici” öğrenme güçlüğü Üzüntü/ depresyon “sahici” hiperaktivite çanakkale Y Yazgan, 2004
3
Okulda ruh sağlığı Okuldaki öğrenme ortamı
Öğretmenlerin bireysel ruh sağlığı Öğrencilerin bireysel ruh sağlığı çanakkale Y Yazgan, 2004
4
Öğrencilerin ruh sağlığı
Aile bireysel çanakkale Y Yazgan, 2004
5
Bireysel ruh sağlığını ne belirler?
Beyinsel işleyiş düzeni (örn. huy, dikkat, algı) Bu düzen zemininde oluşmuş ruhsal mekanizmalar (örn. duygu yoğunluğu, empati, dil kullanımı ) Psikososyal dış etkiler (kayıplar, SES, travma) talih çanakkale Y Yazgan, 2004
6
Beyinsel işleyiş düzeni
Huy-mizaç, Dikkat-yönetici işlevler algılama çanakkale Y Yazgan, 2004
7
Dikkat dağılabilir Sıkıldığımızda, durum keyif vermediğinde
çanakkale Y Yazgan, 2004
8
Neler keyif vermez? Ödev ve sorumluluklar
Hemen sonuç vermeyen zevkli şeyler Zor gelen şeyler çanakkale Y Yazgan, 2004
9
Dikkat dağıldığında ne yapılır?
Kıpırdanılır Sağla sola ilgilenilir; sağa sola sataşılır Hayal kurulur Konuşulur; kalkıp dolaşılır SIKILINIR; sabırsızlanılır; beklenilmez... çanakkale Y Yazgan, 2004
10
Dikkat dağıldığında ne olmaz?
Dikkati gerektiren şey her ne ise: Yapılmaz Öğrenilmez Anlaşılmaz İhmal edilir çanakkale Y Yazgan, 2004
11
Dağılıp toplanamayan dikkat
“Hiperaktivite/dikkat eksikliği” aslında bir dikkat dağılması ya da eksikliği değil, dikkati (dağıldığında tekrar) toplayamama problemidir. Bu problemin süreklilik göstermesi, duygusal sıkıntılarımız azalsa bile devam etmesidir. çanakkale Y Yazgan, 2004
12
Kendini tutabilmek Kendilerini tutmakta zorlanan çocuklar, dur diyince duramazlar; “sabredemezler” Kendini tutabilmek önemlidir. çanakkale Y Yazgan, 2004
13
Anlamak ve anlaşılmak Kendini tutamayan çocuklar
Dikkatlerini gereğince veremez, “önemli-önemsiz” ayrımını yapamazlar, anlamalarını ve anlatabilmelerini/anlaşılabilmelerini engeller. çanakkale Y Yazgan, 2004
14
Sorunlar belli durumlarda belirginleşir.
Yeni öğrenme yükleri (okula başlama) Duygusal yükler (ayrılık, kayıp, stres) çanakkale Y Yazgan, 2004
15
Kişisel gelişimdeki sonuçlar
Duygularının farkına varmakta zorluklar Çevreyle uyumda zorluklar Anlaşılmamışlık duygusu Kızgınlık, öfke bezginlik çanakkale Y Yazgan, 2004
16
Okuldaki sonuçlar Öğrenememe (yeterince)
Sorumluluklarını yerine getirmeme Kuralları tam anlamama ve uygulamama Öğretmenler ve arkadaşlar tarafından anlaşılamama çanakkale Y Yazgan, 2004
17
Öğrenme ortamı herkese lazım
Dikkat sadece hiperaktif diye bilinen çocukların meselesi değildir. İyi bir öğrenme ortamı herkesin ihtiyacıdır. İhtiyaca uygun öğrenme ortamı sağlamak bir yükümlülüktür. çanakkale Y Yazgan, 2004
18
Öğrenme ortamı “iyi” öğrenme ortamı dikkat becerilerini destekleyici olmalıdır. İyi bir trafik düzeni gibi. çanakkale Y Yazgan, 2004
19
Psikoterapi İlaç Duygu Düşünce Dikkat Bellek çanakkale Y Yazgan, 2004
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.