Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ETKİN İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER
2
İşletmeler, toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel yapısından soyutlanmayacak ünitelerdir. Halkla ilişkiler bir firmanın çevresiyle dolaysız ya da dolaylı biçimde güvenilir ilişkiler kurması olarak tanımlanır. İşletmelerde başarılı halkla ilişkiler faaliyetlerinin gerçekleşmesi için örgüt içi ve örgüt dışı etkin bir iletişimin varlığının mevcudiyeti gereklidir. İşletme bu iletişim sürecini kullanarak, toplumun yapısını, özelliklerini, özlemlerini tanımak ve kendi varlığını, amaçlarını yaptıklarını ve yapmak istediklerini halka tanıtmak ister.
3
İşletme bu iletişimi gerçekleştirirken bir reklam amacı gütmez ama, toplum içinde iyi tanınmış, saygınlık toplamış bir kuruluş olarak, kendisini daha az tanıtan diğer işletmelere göre, ürettiği malı daha çok satabilme olanağına sahip olacaktır.Halkla ilişkilerde gerçek amaç, işletme içinde ve işletme dışında yer alan herkese işletmenin varlığını, sürekli dürüst, samimi ve yaygın bilgi kaynakları ile tanıtmaktır.
4
Halkla bilgi aktarma süreci genellikle mesajlar şeklinde olur
Halkla bilgi aktarma süreci genellikle mesajlar şeklinde olur. Mesajlar toplum üzerinde etkili ve kalıcı bir düzeyde hazırlanmalıdır. Mesajların taşıması gereken özellikler şöyle sıralanır: -Mesajın iletileceği hedef kitlenin özelliği verici tarafından çok iyi bilinmelidir. -Mesaj çok açık ve anlaşılır bir şekilde edilmelidir. Örn: Bir doktor kendi meslektaşıyla konuşurken kullandığı sözcük ve terimleri bir hastasıyla konuşurken kullanmamalı ya da onun anlayacağı bir sadelikte konuşmalıdır.
5
-Mesajı gönderen ve alan kişinin iyi bir dinleyici olması gerekir
-Mesajı gönderen ve alan kişinin iyi bir dinleyici olması gerekir. -Mesajların kısa, ilgi çekici, akılda kalıcı ve değişken nitelikte sunulması gerekir. Örn: orman ve ağaçlandırma haftasında iseniz “Bir ağaçtan beş milyon kibrit çöpü yapılabilir, fakat bir kibritten beş milyon ağaç yanabilir, unutmayınız” gibi bir mesaj oldukça çarpıcı ve çekici olabilir.
6
KAYNAKLAR 1- Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler
KAYNAKLAR 1- Sabuncuoğlu, Z.(2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Aktüel Yayınları, İstanbul.
7
TEŞEKKÜRLER…..
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.