Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Stratejik Planlama Süreci
Misyon, Vizyon, Değerler ve İlkeler
2
Stratejik Planlama Bir kurumun strateji veya yönünü, kişi ve mali kaynaklarını bu stratejiyi uygularken nasıl kullanacağını tanımlayan süreçtir.
3
Stratejik Planlama Süreci
Süreci Planlama Şu an nerdeyiz? Nerede olmak isteriz? Nasıl gideriz? Gittiğimizi nerden bilir, ilerlemeyi nasıl ölçeriz?
4
Süreci Planlama Planlama çalışmalarının sahiplenilmesinin sağlanması
Organizasyonun oluşturulması İhtiyaçların tespit edilmesi Zamanın Planlanması Hazırlık programının yapılması
5
İç Analizde Dikkat Edilecek Hususlar
Kuruluşun Yapısı İnsan Kaynakları Kurum Kültürü Teknoloji Mali Durum
6
Nerede olmak isteriz ? Kuruluşun varoluş gerekçesi Temel ilkeler
MİSYON VE İLKELER Arzu edilen gelecek VİZYON Orta vadede ulaşılacak amaçlar Spesifik, somut ve ölçülebilir hedefler AMAÇLAR VE HEDEFLER
7
Misyon Kavramı Bir kimse; kurum veya kuruluşun var oluş nedeni, bir kimse, kurum veya kuruluşun yapması beklenen görevi’dir (TDK Sözlüğü). ÖRNEK: MİSYONERLİK
8
Misyon ifadesi neden önemlidir?
Hizmet alanlarımızı gösterir Ne yapmamız gerektiğini belirler Kurumun değişmez karakterini tanımlar
9
Misyon Özlü, açık ve çarpıcı şekilde ifade edilir,
Hizmetin yerine getirilme sürecini değil, amacını tanımlar, Yasal düzenlemelerle kuruluşa verilmiş olan görev ve yetkiler çerçevesinde belirlenir, Kuruluşun hizmet sunduğu kişileri belirtir, Sunduğu hizmet veya ürünler tanımlanır. MİSYON; Amaç tanımı, Görev ve yetkiler, Hizmet alanlar ve hizmet veya ürün tanımından oluşur. 7
10
Misyon ifadesi oluşturulurken dikkat edilmesi gereken durumlar
Üç veya beş yıl öncesine göre kurumun amaçlarında veya hizmetlerinde oluşan değişiklikler ve dikkate alınması gereken ekonomik değişkenler özetlenebilir. Misyon ifadesi paydaşların ilgilendikleri veya alacakları planlanan faydayı yansıtmalı, kurum ile ilgili olarak Hükümet Programında ifade edilen politikalara uyumlu olmalıdır.
11
Misyon ifadesi oluşturulurken dikkat edilmesi gereken durumlar
Misyon ifadesi kurumun belirgin biçimde etki edebileceği alanları tarif etmelidir. Aksi halde, yani kurumun etkileyebilme şansı olmayan alanları kapsayan misyon ifadeleri amaçlara ne derece ulaşıldığının ölçülmesi sırasında karışıklığa neden olabilir. Görevin gerçekleştirilmesinin ölçülebilir olması gözetilmelidir.
12
Misyon için cevaplanması gereken sorular
NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor? Bunları KİM için yapıyoruz? Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz? Nasıl çalışıyoruz? Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız?
13
Google Misyon Google'ın amacı, tüm dünyadan bilgileri düzenlemek ve bunları herkes için erişilebilir kılarak kullanışlı hale getirmektir.
14
DAÜ Misyon Uluslararası düzeyde çağdaş, sürdürülebilir, kaliteli eğitim ve öğretim sunmak, araştırma yapmak, tüm paydaşların gereksinimlerine yanıt vermek ve topluma katkıda bulunmak.
15
VİZYON Sanki oradaymışız gibi, ulaşmak istediğimiz durumu tanımlayan nitelikli bir hedef seçimidir. Mevcut sorunların üstesinden gelinebildiği takdirde kurumun ideal olarak bulunacağı konumu anlatan kısa bir ifadedir. 14
16
Vizyonda 3 Temel Soru : İdeal geleceğimiz nedir? Çalışanlar ve yararlanıcılar tarafından nasıl algılanmak isteniyor? İdari ve Siyasi otoriteler nasıl bir gelecek öngörüyor?
17
VİZYON Nereye ulaşmak istiyoruz?
Kurumsal vizyon ifadesi; Kurumun ideal geleceğini sembolize eder. İddialı ve aynı zamanda ulaşılabilir bir ifadedir. Kurumun uzun vadede ulaşmak istediği yer ve durumu, ilerleyeceği yönü tarif eder Uzun vadede neleri yapmak isteriz? Gelecekte nerede olmak isteriz?
18
Güçlü Bir VİZYON İdealisttir; yürekten gelmesi, hissedilmesi gerekir
Özgündür; Aidiyeti belirtir Ayırt edicidir; Diğer kurumlardan farklı olmalıdır Çekicidir; Kurum içinden olan/olmayan herkesin ilgisini çeker
19
İyi İfade Edilmiş Bir VİZYON
Kısa ve akılda kalıcıdır İlham vericidir Gelecekteki başarıları ve ideal olanı tanımlar
20
Vizyon İfadesi Doğru yada yanlış değildir
Gerçekleşmek zorunda değildir Heyecan vericidir
21
Vizyon İfadesi Kurumun misyonuna ve faaliyetlerine anlam kazandırır,
Çalışanların faaliyetlerine anlam kazandırır, Çalışanların enerjilerini temel hedeflere odaklayabilmesine yardımcı olur, Dikkatimizi günlük eylem ve sorunların üzerine çıkarıp gidiş yönümüzün doğru olduğunu görmemizi sağlar.
22
Vizyon İfadesi Değişim için bir gerekçe- zorunluluk sunar,
İlham vericidir, Mevcutla yetinmeden daha ileriye ve yukarıya bakmamızı sağlar.
23
DAÜ Vizyon Bölgesinde tercih edilen, demokratik ve özerk yapısıyla örnek, değişim ve gelişime açık, çok kültürlü, huzurlu, Avrupa normlarında bilim ve teknoloji üreten, uygar bireyler yetiştiren bir DAÜ.
24
Misyon - Vizyon Misyon Vizyon Bugünü yansıtır Yarını gösterir
Müşterileri belirler İlham vericidir Temel süreçleri belirlemeye yarar Kurumun gitmek istediği yönü belirler Performans ölçütlerini belirlemeye yarar Stratejik karar ölçütlerini belirlemeye yarar
25
Vizyonumuza ulaştığımızda;
Nasıl bir kurum olarak algılanacağız? Çalışanlar gözünde nasıl bir kurum olacağız? Değerlerimiz neler olacak? Kurumumuzun toplum içindeki rolü ne olacak? Dünyaya ve topluma katkımız neler olacak?
26
TEMEL DEĞERLER Kurumun kurumsal ilkeleri ve davranış kuralları ile yönetim biçimini ifade eden kavramlardır.
27
Temel değerler Kurum kültürü haline gelmiş ifadelerdir.
Kuruluşun kararlarına, seçimlerine ve stratejilerin belirlenmesine rehberlik ederler. İnançları açık ve kesin bir dille ortaya koymalıdırlar. Çalışanların iş ve işlemlerinde verim ve etkinliği iade edecek ve motivasyon sağlayacak ifadeler olmalıdırlar. Vizyonun gerçekleştirilmesini sağlayacak sistem ve süreçleri desteklemelidir.
28
TEMEL DEĞERLER Kurumun Temel Değerleri 3 Temel Alana ilişkin olurlar;
Kişiler: Paydaşlara yönelik değerler, Süreçler: Yönetim, karar alma ve hizmet üretimi süreçlerine ilişkin değerler, Performans: Üretimin kalitesine yönelik beklentilere ilişkin değerler.
29
Kuruluşa ilişkin 3 Temel Soruyu Cevaplandırırlar;
Çalışma felsefesi nedir? Çalışmalara temel teşkil eden ilke, standart ve idealler nelerdir? Çalışanlar tarafından benimsenen değer ve inançlar nelerdir?
30
TEMEL DEĞERLERE ÖRNEKLER
Eşitlik, Planlılık, Eğitim Hakkı, Fırsat ve İmkân eşitliği, Laiklik, Bilimsellik, İşbirliğine Açıklık, Her Yerde Eğitim. Kalite, Güncellik, Güvenilirlik, Mesleki uzmanlık, Tarafsızlık ve şeffaflık, Kişisel verilerde gizlilik, Veri sağlayıcı ve kullanıcılarına saygı
31
Marks and Spencer Misyon - Vizyon
Marks & Spencer Misyon Marks & Spencer’ın üstün ürün, hizmet standartlarıyla Türkiye’de her beden ve ölçüde, kaliteli, şık ve rahat giyinebilme imkanı sunmaktır. Marks & Spencer Vizyon Müşterilerimize beklentilerinin üzerinde hizmet veren, bilinirliği yüksek, kar ederek büyüyen, güvenilir bir kurum olmaktır.
32
Marks and Spencer Değerler
Marks & Spencer Değerler Tüm çalışanlarımızın ve ilişkide olduğumuz kuruluşların değerlerimizi benimsemesi ve davranışlarına yansıtmalarını bekleriz. "Müşteriyi Düşün"; İster müşteri, ister çalışan olsun, yaptığımız işin sonucunu düşünerek çalışmak. "Dürüst Ol"; Müşterilere, birbirimize, işbirliği yaptığımız kurum ve kuruluşlara karşı dürüst ve açık olmak. Yasalara uygun çalışmak. "Başarıda Payın Olsun"; Daha iyi sonuçlar için başarma azmini en üst düzeyde tutmak ve çalışmak. "Tek Takım Ol"; Mağaza içi, mağazalar arası ve merkez ofis olarak tek bir takım ruhu ile çalışmak. "Yenilikçi Ol"; Yeni fikirlere, yöntemlere açık olmak, verimliliğe inanmak ve başarıyla uygulamak.
33
Türk Telekom Şirketimizin varlık sebebini ve müşterilerimiz için hangi değerlerin üretildiğini tanımlayan MİSYON’umuz; Müşteri odaklı entegre iletişim çözümleri sağlayarak her zaman ve her yerde müşterilerimize hızlı, kaliteli, ekonomik hizmetler sunmaktır. Şirketimizin kurmak istediği geleceği ve Şirketimizin ulaşmayı amaçladığı noktayı ifade eden VİZYON’umuz ; İletişimde müşterilerimizi geleceğe taşıyan en doğru adres olmaktır. Şirketimizi eşsiz kılan inançlar dizisini ve Şirketimizin karakterini tanımlayan kültürel özellikleri temsil eden DEĞERLERİMİZ ise şöyledir; Biz, Müşteri Odaklı, Güvenilir, Yenilikçi, Sorumlu ve Özveriliyiz. Gücümüz, Dayanışma ve Takım Ruhumuzdur.
34
DAÜ Hedef ve İlkeler Hedef ve İlkelerimiz Doğu Akdeniz Üniversitesi’ni, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Doğu Akdeniz ülkelerinin en önde gelen akademik kurumu olarak daha da ileriye götürmek ve geliştirmektir. Bu doğrultuda ilerlerken DAÜ’nün hedef ve ilkelerini belirleyen noktalar: Öğrencilerini eleştirel düşünebilen, yaşadıkları topluma bilimsel alanda katkı koyabilen, mesleki sorumluluk alabilen, dürüst, yeniliklere açık, kişilik sahibi bireyler olarak eğitmek, Üniversiteiçinde ve toplumda kültürel çeşitlilik ve anlayışı geliştirmek, Toplum refahına ve bölge barışına katkıda bulunmak, tüm bölgede ve dünyada barış içinde yaşayabilmeye katkıda bulunmak, Akademik özgürlük, eğitim ve araştırma alanlarında en üst düzeyde kaliteyi yakalamaya öncelik vererek, ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişiminde öncü bir rol üstlenmek,yaratma ve uygulama gibi üniversitenin temel değerlerini kazandırmak, birlikte hareket etmelerini ve farklı bakış açılarının da oluşumunu cesaretlendirmek, Sürekli eğitim, uzaktan eğitim gibi yollarla topluma ve kurum kuruluşlara sertifika programlarını daha etkin ve yaygın bir şekilde sunmak, Konferans, seminer, çalışma grupları ve benzeri etkinliklere toplumun tüm kesimlerinin dikkatini çekerek bir toplum-üniversite işbirliği oluşturmak, Ülkenin ve tolumun gelişme-kalkınma bakımından öncelikli ihtiyaçları dikkate alınarak bilimsel araştırma ve geliştirme projeleri hazırlamak, Bilimsel araştırma etkinliklerinde üniversite-sanayi-kurum-kuruluş işbirliğine ayrıca önem vermek, TEKNO-PARK Mevcut Teknoloji Geliştirme Merkezinin ulusal üretime yönelik bilimsel ve teknolojik yenilik ve gelişmelerine hız kazandırmak, Demokratik, şeffaf ve özerk bir kurum olmak.
35
Örnek
36
Güçlü Yanlar Finansal kaynaklar Mal Varlıkları İnsan Gücü Yaratıcılık
Tecrübe
37
Zayıf Yanlar Kapasitede ki aralıklar Nakit Akışı Liderlik
Hassas noktalarımız Repütasyon
38
Fırsatlar Pazarda Uluslar arası ve dünyada Ortaklıklar Niş Pazar
Rakibin zayıf yönleri
39
Tehditler Politik Çevre Rakipler Değişen pazarlar Çalışanları Tutma
Ekonomi
40
Dış Analiz PEST (LE) Rakipler Müşteriler Maliyetler Kritik Konular
Politik, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, (Yasal, Çevresel) Rakipler Müşteriler Maliyetler Kritik Konular
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.