Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
Görsel Programlama Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
2
Formlar BackColor : Formun arka plan rengini düzenlemektedir.
BackGroundImage : Formun arka planına resim koyarak düzenlemektedir. BackGroundImageLayout : Bu özellik ile de background image nereye yerleşecek bu belirlenebilir. Cursor : Cursor ile form üzerindeki iken cursor şeklimiz nasıl olacak bunu belirleyebiliriz.
3
Form Özellikleri-1 Font : Form üzerindeki kontrollerin fontları ile ilgili ayarlar yapmamızı sağlar. Panelden ayarlanabileceği gibi dinamik olarak da ayarlama yapılabilir. Name,Size,Underline, Italic gibi alt özellikleri vardır. ForeColor : Form üzerindeki kontrollerin yazı rengini ayarlamak için kullanılır. FormBorderStyle : Bu özellik ile formumuza ait kenarlıkları düzenleyebiliriz. RightToLeft ve RightToLeftLayout : Bu iki özellik sağdan sola yazılan dillere göre form tasarımı yapmak için kullanılır. Text : Form Başlığı alanıdır.
4
Form Özellikleri-2 Name : Buradan formumuzun adını değiştirebiliriz. Form1, Form2 yerinde kodlarımızda daha anlaşılır şekilde kullanabilmek için amacı kendi istediğimiz şekilde isim verebiliriz. Language ve Localizable : Formun yerelleştirilmesi ve birden fazla dili desteklemesi istenen durumlarda kullanılabilirler. Locked : Tasarım anında formu kilitler ya da açar. True olarak girildiği zaman kullanıcı formun boyutunu , konumunu değiştiremez. AutoScroll : Form içindeki kontroller formun alanından geniş yer kapladığında form için yatay ve dikey olarak kaydırma çubuklarının görünüp görünmeyeceği ayarlanır. AutoScrollMargin : Form kenar çubuklarının genişlik ve yükseklik sınırlarını ayarlayabiliriz. AutoScrollMinSize : Kaydırma çubuklarının en küçük boyut değerlerini belir AutoSize : Form içindeki kontrollerin formun genişlik ve yükseklik değerine göre otomatik boyutlanmasını sağlar.
5
Form Özellikleri-3 AutoSizeMode : Otomatik olarak kontrollerin boyutlanmasının hangi şekilde yapılacağı burdan belirtilir. Location : Formun ekranın sol üşt köşesi referans alınarak tam olarak nerede açılacağı X ve Y değerleri verilerek burdan ayarlanabilir. MaximumSize : Formum maksimum ulaşabileceği boyutu sınırlandırmak için kullanılır. MinimumSize : Formum minimum olarak küçültülebilecek boyutunu sınırlamak için kullanılır. Padding : Forma ait iç boşluk mesafalerini burdan ayarlayabiliriz. Size : Formum standart olarak açılıştaki boyutunu buradan ayarlayabiliriz. StartPosition : Form ilk açıldığında formumuz ekranın neresinde görülecek bunu ayarlayabiliriz. WindowState : Formun nasıl gösterileceğini belirtir. Normal, tam ekran ya da simge olarak.
6
Form Yükleme ve Özellik Değiştirme
7
Çoklu Formlar
8
Çoklu Formlar
9
Formu kapatmak ve gizlemek
10
Button Özellikleri
13
Button Kullanımı (Olayları)
14
Messagebox
17
Sonuç Kontrolü
18
Hizalama
19
Textbox-1
20
Textbox Özellikleri-2
21
Textbox Özellikleri-3
22
Textbox TextChanged Olayı
Bir Windows metin kutusunu temsil eder. Kullanıcıların değer girerek program ile haberleşmesini sağlamak amacıyla kullanılır. TextBox kontrolündeki yazı değiştiği zaman TextChanged olayı gerçekleşir. private void textBox1_TextChanged(object sender, System.EventArgs e) { // TextBox içindeki yazı değiştiği zaman // aşağıdaki kod çalışır. MessageBox.Show("Yazı değiştirildi: " + textBox1.Text); }
23
Textbox Veri Okuma
24
Label
25
Formda Label Eklemek private void Form1_Load(object sender, EventArgs e) { Label lbl = new Label(); //Bir label nesnesi oluşturur. Point lblyer = new Point(50, 50); lbl.Location = lblyer; //Label'i yerleştireceğimiz bir nokta belirliyor ve oraya konumlandırıyoruz. lbl.Text = "Label1"; lbl.Name = "lbl1"; //Label'ın name ve text özelliklerini değiştirdik. this.Controls.Add(lbl); //Son olarak form üzerine oluşturulan Label kontrolünü ekledik. }
26
RadioButton-1
27
RadioButton Özellikleri-2
28
RadioButton Özellikleri-3
29
RadioButton Özellikleri-4
30
Radiobutton İşlem Yapılması
31
CheckBox-1
32
Checkbox Özellikleri-2
33
Checkbox Özellikleri-3
34
Değişken türleri Sayisal : Asagıdaki tabloda verilmistir
Yazısal :string, char , char[] Mantıksal : bool
35
Veri Boyutları
36
Tür Değişimi short sayi1; int sayi2; sayi2= 257;
sayi1 = (short) sayi2;
37
SAYI <-> STRING(TEXT) CEVRIMLERI
string -> sayi sayi = System.Int16.Parse(string1); veya sayi= Convert.ToInt16(string1); sayi->string string1 = sayi1.ToString();
38
DÖNGÜ YAPILARI for döngüsü while döngüsü do while döngüsü
foreach döngüsü
39
FOR DÖNGÜSÜ for (ifade1;ifade2;ifade3) //başlangıç-şart-arttırma deyim; ya da for (ifade1;ifade2;ifade3) { deyim1; deyim2; deyim3; }
40
For yapısı -Örnek using System; class ForDongusu { static void Main() { int n; Label1.text= "Bir sayı giriniz."; n=Int32.Parse(textbox1.Text); // textbox'dan okuma for(int i=1;i<n;i++) { Console.WriteLine("{0}.sayi",i); } Console.ReadLine(); } }
41
WHILE DÖNGÜSÜ while (koşul) { deyim; deyim2; }
42
While yapısı - Örnek using System; class WhileDongusu { static void Main() { int i=1; while (i<5) { Console.WriteLine("Merhaba{0} sayısı ",i); i++; } } }
43
DO WHILE DÖNGÜSÜ do { deyim; }while (koşul);
44
Do while yapısı -Örnek using System; class DoWhileDongusu { static void Main() { string sifre; do { Console.WriteLine("Şifreyi giriniz"); Console.ReadLine(sifre); }while(sifre!="12345"); Console.WriteLine("Tebrikler,şifreyi doğru girdiniz,Sisteme Hoşgeldiniz..."); } }
45
FOREACH DÖNGÜSÜ foreach ( int k in dizi) { Console.WriteLine(k); }
46
Foreach yapısı -Örnek using System; class foreachDongusu { static void Main() { string[] sayiDizi = {"1.Ayse","2.Fatma","3.Ali"}; foreach(string x in sayiDizi) { Console.WriteLine(x); } } }
47
KARAR (ŞART) YAPILARI IF SWITCH
48
IF KONTROLÜ • if (gerçekleşecek şart) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else { şart gerçekleşmediğinde yapılacaklar } VEYA • if (gerçekleşecek şart 1) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else if (gerçekleşecek şart 2) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else { şartların hiçbiri gerçekleşmediğinde yapılacaklar }
49
If Yapısı -Örnek Console.WriteLine("Bir sayi giriniz:"); sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); sonuc = sayi % 2; if (sonuc == 0) { Console.WriteLine("Girdiğiniz sayı çift..."); } else { Console.WriteLine("Girdiğiniz sayı tek..."); }
50
SWITCH switch (değişken) { case değer1: değişken değer1’e eşitse yapılacaklar break; case değer2: değişken değer2’ye eşitse yapılacaklar break; case değerN: değişken değerN’e eşitse yapılacaklar break; default: değişken hiçbir değere eşit değilse yapılacaklar break; }
51
Switch Örnek switch (myInt) { case 1: Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt); break; case 2: Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt); break; case 3: Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt); break; default: Console.WriteLine("Your number {0} is not between 1 and 3.", myInt); break; }
52
Basit Konsol Program Yapısı
using System; Class Merhaba { static void Main() { Console.WriteLine ("Merhaba"); }
53
Ideal Kilo
55
Sayı Tahmin Oyunu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.