Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
2
AKTİF ÖĞRENME
3
Aktif Öğrenme Nedir?
6
Öz Düzenleme Karmaşık Öğretimsel İşler
10
Aktif Öğrenmenin Önemi
13
Aktif Öğrenmenin Öğretimsel Açıdan Özellikleri
14
Aktif Öğrenmenin İlkeleri
16
Son Zamanlarda Aktif Öğrenmeye İlginin Artma Sebepleri
18
Öğretmen Öğrenci Öğretmen aktif öğrenme tekniklerini öğrencilerinin öğrenme stillerini, materyallerini, düşünme biçimlerini dersin gerekliliğini anlamaya ve ana düşüncesini kavrama yaklaşımlarını geliştirmek için kullanır. -Araştırıcılık -Tasarımcılık -Kolaylaştırıcılık Yaparak yaşayarak öğrenme sürecine dahil olması. Öğrenciye merak, istek uyandıracak konular sunmalı. Öğrencilerin zihinsel yeteneklerini sürekli geliştirmeye yönelik bir süreç olmalı.
19
Avantajları -Öğrenmeyi kolaylaştırma -Kalıcı öğrenme sağlama -Kavramsal öğrenmeyi sağlama -Öğrenmeyi zevkli kılma -Bilgi transferlerini kolaylaştırma
20
Dezavantajları -Geleneksel öğrenmeye göre daha fazla zaman alması. -Öğrencilerin güdüsüz olması durumunda etkinliklere katılmak istememeleri. -Geleneksele alışkın öğrencilerin sorumluluk almaktan kaçmaları -Uygun sınıf ortamlarının olmaması. -Bu yaklaşıma göre eğitim almamış öğretmenleri yöntemi uygulamada zorlanması.
22
Aktif Öğrenme Klasik Öğrenme Öğrenci merkezli eğitimdir.
Öğrenme etkin olduğunda, işin çoğunu öğrenciler yapar. Problemleri çözerler ve ne öğrendilerse uygularlar. Düşünme, araştırma, soru sorma ve yorumlama gibi davranışları gelişir. Duyarak, görerek, dokunarak ve yaparak öğrenmenin kalıcılığı sağlanır. Öğretmen merkezli öğretimdir. Öğretmen aktif , öğrenci pasiftir. Düz anlatım yöntemi uygulanır. Öğrencilerin dikkati her geçen dakika azalmaktadır. Ezbere öğrenmeyi desteklemektedir.
23
Aktif Öğrenme Klasik Öğrenme Öğrenci hedefe kendisi ulaşır.
Öğrenci olumlu davranışla kazanırken; eğlenir, zevk alır, kendine olan güveni artar ve tatmin olur. Problemlere ve olaylara farklı açılardan da yorumlamaya çalışır. Öğrenci öğretmenini ve arkadaşlarını daha iyi tanır. Paylaşım ve yardımlaşma davranışları artar. Öğrenciler olayları ve problemleri yeterince yorumlayamaz. Bilgilerin kalıcılığı sınırlıdır. Öğrencilerin ilgisini ve dikkatini çeken şeyler olmadığı için öğrenme zor ve sıkıcı.
25
HAZIRLAYANLAR 140301046 BAHAR AÇAR 140301050 FATMA EKİNCİ
FATMA EKİNCİ MERVE GÖNÇ SEDA AKPINAR
26
ÖĞRENDİKLERİNİZİ UYGULAMAK DİLEĞİYLE BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.