Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER"— Sunum transkripti:

1 TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
KAYNAŞTIRMA TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER

2 Kaynaştırma Nedir? Özel gereksinimli öğrencilerin eğitimlerini, akranlarının devam ettiği okullarda ve sınıflarda sürdürmesi Sınıf öğretmenine ve/veya özel gereksinimli öğrenciye destek özel eğitim sağlanması koşulu ile engelli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitilmesi (Kırcaali-İftar, 1992).

3 Tarihçe Dünya’da 1900’lü yıllara kadar
1900 ve 1960’lı yılları arasında özel eğitim 1960’lı yıllar ve günümüz Ö.E.S.’de uygulamada yarattığı sorunlar Yasal başvuru ve baskı grupları Yasal düzenlemer Tutumlardaki değişim Normalleştirme kavramı Teknolojik gelişmeler Erken eğitimin daha fazla kabul görmesi Ayrı okul/sınıf ve kaynaştırma eğitimini inceleyen çalışmalardaki artışlar

4 Türkiye’de Özel Eğitim ve Kaynaştırma
1950’li yıllara kadar özel eğitim 1950 ile 1980 yılları arası özel eğitim 1980 ile 1990 yılları arası özel eğitim 1990’lı yıllar ve günümüz.

5 Kaynaştırma Destek Hizmetleri
Özel gereksinimli öğrencinin sınıftan ayrılmaması temel alınarak hazırlanan destek hizmetler Danışman yardımlı genel eğitim sınıfı Özel eğitim öğretmeni yardımı ile genel eğitim sınıfı Yardımcı öğretmenle genel eğitim sınıfı

6 Özel Gereksinimli Öğrencinin Sınıf Dışında Aldığı Destek Hizmetler
Kaynak oda ya da gezici özel eğitim öğretmeni

7 Kaynaştırmanın Engelleri
Olumsuz öğretmen tutumları Uygun personel ve destek servislerin olmayışı Genel ve özel eğitimin farklı algılanışı Fiziksel çevrenin yetersizliği

8 Kaynaştırmanın olumlu sonuçları
Özel gereksinimli öğrenciler Özel gereksinimli olmayan öğrenciler Özel gereksinimli çocukların ailelerine Özel gereksinimli olmayan çocukların ailelerine Sınıf öğretmenlerine Rehber öğretmen

9 MİLLΠEĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
Eğitsel, meslekî ve bireysel rehberlik çalışmaları için öğrencilere yönelik olarak bireyi tanıma etkinliklerini yürütür. Okul içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle ilgili konularda araştırmalar yapar, bunların sonuçlarından yararlanılmasını sağlar. Mezun durumundaki öğrencilerin gelişimiyle ilgili doğru yönlendirme için dosya hazırlar Okulda özel eğitim gerektiren öğrenci varsa veya kaynaştırma eğitimi sürdürülüyorsa, bu kapsamdaki öğrencilere ve ailelerine gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini rehberlik ve araştırma merkezinin iş birliğiyle verir.

10 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin öğrenci gelişim dosyalarını ve diğer gerekli kayıtları tutar, ilgili yazışmaları hazırlar ve İstenen raporları düzenler. Gerekliğinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynakları hazırlama ve geliştirme çalışmalarına katılır. Ailelere, öğrencilere, sınıf rehber öğretmenlerine ve gerektiğinde diğer okul personeline yönelik hizmet alanına uygun toplantı, konferans ve panel gibi etkinlikler düzenler.

11 Başarılı kaynaştırmanın ilkeleri
Tüm personel kabul edici ve destekleyici tutumlar sergilemeli Sınıf öğretmenlerinin tutumu Genel eğitim sınıflarının etkili düzenlenmesi Rehber öğretmenlerin tutumu Tüm öğrenciler eğitimsel ve sosyal etkinliklere katılma fırsatı bulmalı Normal gelişim gösteren öğrenciler özel gereksinimli birey hakkında bilgilendirilmeli Destek hizmetlerin sunulmalı Tüm velilerle işbirliği yapılmalı.


"TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları