Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzgür Görgülü Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
1) Dış Çevre Analizi Uzak Çevre (PEST) Yakın Çevre (5 GÜÇ) Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi Vizyon, Misyon, Değerler Değer Zinciri Temel Yetkinlikler 7 S 3) Stratejik Alternatifleri Hangi Temelde Hangi Yönde Nasıl VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
2
VİZYON-MİSYON-STRATEJİ
VİZYON – Nereye doğru gidiyoruz / Biz nerede olmalıyız MİSYON – Biz neyi başarmak için varız? STRATEJİ – Bunu hangi yolla başarabiliriz? ORGANİZASYON – Nasıl bir yapı kullanacağız? YARAR - Hedefe varmanın getireceği ödüller nelerdir?
4
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Business Strengths “Geldikleri gibi giderler” M. Kemal “Bence dünyada sadece 5000 bilgisayara ihtiyaç olacak” IBM CEO’su Vizyon Nereye gitmek istiyoruz? Bu bağlamda… Gelecek için yol haritası Uzun dönemli bir yol Firma için güçlü bir kimlik oluşturulur… Etkili bir vizyonun özelliği örgüt üyelerinde şevk yaratması ve bu şevke bağlı olarak ‘en iyiyi, en fazlayı, en güzeli’ talep etmesidir. ‘En kaliteli ürün, en büyük pay, en iyi hizmet’ gibi ifadelerle üyelerinde bir ‘başarı’ ve ‘gerçekleştirme’ duygusu oluşturur. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002
6
Misyon Misyon bildirgesinin şu sorulara cevap vermesi beklenir:
Varlık sebebimiz, temel amacımız nedir? Örgütümüzü diğerlerinden ayıran, özgün yapan şeyler nelerdir? Yaptığımız işte 3-5 yıl sonra ne tür faklılıkların olması muhtemeldir? Şu anki ve gelecekteki temel ürün ve hizmetlerimiz nelerdir? Temel ekonomik ilgi alanlarımız nelerdir, neler olmalıdır? Firmanın temel inanç, değer ve arzuları nelerdir?
7
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Business Strengths © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002
8
Hedefler Kısa Dönemli (1-2 yıl) Orta ve Uzun Dönemli (3-5 yıl)
9
ANADOLU GRUBU GRUP VİZYONU
Anadolu Grubu, 2000’li yıllarda varlığını sürekli kılacak vizyon olarak; "Anadolu’yu Dünyaya, Dünyayı Anadolu’ya Bağlayan Yıldız" olmayı benimsemiş ve son yıllardaki tüm girişimlerini ve yapılanmasını bu vizyon doğrultusunda gerçekleştirmiştir.
10
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Business Strengths Koleksiyon Vizyon: ‘İnsanların daha iyi ortamlarda varolabilmeleri için sağlam, dayanıklı, işlevsel, seçkin, özgün ürünler tasarlamak, dünya pazarına sunmak, tasarımı ulaşılabilir kılmak, çizgi ve tarz olarak öncü, Pazar payı olarak ilk 10’da olmak’. Marshall Boya Vizyonumuz: Değerlerimiz, bilgimiz ve çalışanlarımızla; toplumun, müşterilerimizin ve tedarikçilerimizin ve ortaklarımızın memnuniyetini sağlayarak iç pazarda ve ihracatta lider bir boya firması olmaktır. © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002
11
TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI)
VİZYON TEI, Havacılık Endüstrisi’ne (ayrıcalıklı) yüksek kalitede ürün ve hizmet sunan, dünya çapında bir üreticidir… Çalışanlarımız daima işin sahibi, sorumluluğu ve bilinciyle düşünerek, müşteri beklentisini aşan yeni metodlar üretmek yoluyla, TEI’nin geleceğine katkıda bulunmaktadır... Dünya çapında bir şirket olmaya devam ederek yüksek kalitede, rekabet edebilir bir üretici olmak; pazardaki tüm müşterilere uçak motoruyla ilgili hizmet ve destek vermek... Sektörde söz sahibi olabilmek amacıyla, ülkemizdeki varlık ve kaynakları, optimum düzeyde kullanmak...
12
ATA YATIRIM (TÜSİAD-KALDER 1997 Kalite Ödülü)
VİZYON Ata Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş., Türkiye sermaye piyasalarında; menkul kıymet alım / satım aracılığında, portföy yönetiminde, kurumsal finansmanda ve müşterilerimize bu konularla ilgili hizmet / ürün sunmada dünyanın en iyi aracı kuruluşu olacak.
13
ADEL KALEMCİLİK (1998 TÜSİAD - KALDER KOBİ Dalında Büyük Ödülü)
VİZYON Anadolu Grubu'nun "Anadolu'yu Dünya'ya ve Dünya'yı Anadolu'ya bağlayan Yıldız olmak" vizyonu çerçevesinde dış ülkelerde üretim tesisleri, ticari şirketleri ve ortakları olan Türkiye'nin en büyük Kırtasiye Grubu olmak. MİSYON Toplam Kalite Yönetimini yaşam biçimi olarak benimseyen, bütün çalışanlarının, müşterilerinin, ortaklarının ve tedarikçilerinin mutluluğunu sürekli ve tam olarak sağlamayı ortak sorumluluk anlayışı içinden kabullenen, sürekli bir gelişim, yenilikçilik ve verimlilik anlayışı ile teknolojinin tüm imkanlarını müşterilerinin ve toplumun yararına sunmayı amaç edinen, insan, çevreye ve topluma saygılı olmayı ve katkıda bulunmayı içtenlikle benimseyen bir politikadır.
14
BORÇELİK (2001 TÜSİAD - KALDER Büyük Ödülü)
VİZYON Attığımız her adımda farkı yaratmaktaki öncülüğümüzü sürdürerek müşteri bağlılığını çelikleştirecek ve 2005 yılında % 30 pazar payı hedefimize varacağız. MİSYON Ekonomik karlılığı hedefleyen bir şirket olarak hissedarlarımıza, Tercih edilen bir marka olarak müşterilerimize, Doğal kaynakları verimli kullanarak geleceğimize, Toplumsal sorumluklarımızı yerine getirerek ülkemize değer katacağız.
15
DOĞAN HASTANESİ (TÜSİAD-KALDER 1999 KOBİ Kalite Ödülü Finalisti)
MİSYON Etik değerlere bağlı, hasta haklarına saygılı, tedavi edici uygulamalar yanında koruyucu sağlık çalışmalarını da kapsayan kaliteli ve ekonomik hizmetlerimizi din, dil, ırk ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin nitelikli ve uzman kadrolarımız ile sunmaktır. VİZYON Çağdaş bir yönetim sistemi, tıbbi uygulamaları ve teknolojisi ile örnek gösterilen, toplumun beklentileri ile hastalarımızın tüm sağlık gereksinimlerini karşılayan ve bu özellikleri ile öncelikle tercih edilen bir sağlık kuruluşu olmaktır.
16
AYGAZ (2001 TÜSİAD - KALDER Büyük Ödülü)
VİZYON Tüm kaynaklarımızı yöneten stratejik avantajımız olarak gördüğümüz insan kaynağımızın, memnuniyet ve bağlılığını kuracağımız sistem ve uygulamalar ile en üst düzeyde tutarak “Türkiye’nin çalışılmak için en çok tercih edilen şirketi” olmaktır. MİSYON Yaratıcı, dinamik, bilgili, motive olmuş, etkin ve verimli bir Aygaz ekibinin sürekliliğini sağlamak için tüm şirket yönetimine ve çalışanlarına destek vermek ve ilgili birimlerle koordineli olarak insan kaynakları sistemlerini kurmaktır.
17
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Business Strengths Koleksiyon Misyon: ‘Koleksiyon, kurduğu ortamlar ve sunduğu yaşam tarzıyla daha iyi bir dünya için çalışır’. Marshall Boya Misyonumuz: Sürekli gelişme anlayışıyla, bilgi ve teknolojimizle, ürün ve hizmetimizi, değişen toplumun değişen beklentilerine uygun hale getirmek, Müşterilerimizle uzun süreli ilişkiler kurmak ve sunduğumuz yaratıcı hizmet ve çözümlerle başarılarını desteklemek, Çevre ve topluma karşı sorumluluklarımızı eksiksiz olarak yerine getirmek, Tüm çalışanlarımızı teşvik etmek ve başarılarını ödüllendirmek yoluyla da potansiyellerinden azami ölçüde yararlanmak, Varlıklarımızın değerini artırmak, ortaklarımız ve yatırımcılar için çekiciliğimizi ve güvenilirliğimizi sürdürmek Tedarikçilerimizle uzun süreli ve değer katan ilişkiler yaratmak © Purdue University, Center for Food and Agricultural Business, 2002
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.