Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
VE TÜRLERİ
2
Pazarlama Araştırması Nedir?
Pazarlama araştırması, bir pazarlama problemi ya da fırsatı hakkında veri toplama, sınıflandırma, analiz etme, yorumlama ve raporlama eylemidir. Pazarlama araştırması kapsamlı ve süreklidir. Pazarlama araştırması sistematiktir. Pazarlama araştırması bilimseldir. Pazarlama araştırması tarafsızdır.
3
Pazarlama Araştırmalarının İşletme İçindeki Rolü
4
Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırmaları
Araştırma Tasarımı Keşfedici Araştırma Nitel Keşfedici Nicel Keşfedici Kesin araştırma Betimsel Araştırma İlliyet Araştırması
5
Pazarlama Araştırması Türleri
Probleme Bakışlarına Göre Pazarlama Araştırması Türleri Uygulamalı araştırma Temel araştırma Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırması Keşfedici araştırmalar Kesin araştırmalar Vasıfî (betimsel) araştırma, İlliyet (nedensellik) araştırması
6
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Araştırmanın amaç ve önemi Araştırılan bilginin türü ve özelliği Zamanlama Araştırma kaynakları Fayda-Maliyet
7
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Karar Destekleme Sistemi
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama karar alıcısına sunulmak amacıyla yerinde bilgi toplanması ya da sınıflandırılması, analizi, değerlendirilmesi, depolanması ve dağıtımı için formel ve rutin hâle getirilmiş sürekli bir dizi işlemlerdir. Pazarlama bilgi sistemi üç türlü bilgiyi içerir: Periyodik tekrarlanan bilgiler İstihbarata dayalı bilgiler Tekrarlanmayan Araştırmalar
8
Karar Destekleme Sistemi
Karar destekleme sistemi, donanım, iletişim ağı, veri tabanı, model tabanı, yazılım tabanı gibi konuları içeren entegre bir bilgi sistemidir. Karar Destekleme Sistemlerinin Özellikleri Karşılıklı etkileşimlidir Esnektir Keşfedicidir Kullanıcı dostudur
9
Pazarlama Bilgi Sistemi
10
Pazarlama Araştırmasının İşletme İçinde Örgütlenmesi
İşlevsel örgütlenme Kurmay örgütlenme Tepe örgütlenme
11
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI SÜRECİ VE HATÂLARI
12
Birinci Aşama: Ön Hazırlık
Konunun geçmişi Araştırmanın amacı Araştırmanın yargılanması
13
İkinci Aşama: Araştırmanın Tasarımı
Problem ve/veya fırsatın tanımlanması Araştırma taslağının hazırlanması Araştırma yönteminin seçimi Örnekleme yönteminin seçimi
14
Üçüncü Aşama: Araştırmanın Uygulanması
Verilerin toplanması Verilerin tasnifi Verilerin analizi Bulguların yorumu Raporun hazırlanması Sonuçların uygulanması ve izlenmesi
15
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI HATALARI
16
Araştırma Raporu ve Makale Yazımı
Başlık Özet Giriş Literatür Taraması ve Konunun Geçmişi Yöntem Örnekleme Yöntemi ve İşlemleri Ölçekler Araştırma Tasarımı Bulgular Sonuç Kaynaklar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.