Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSelim Yavuz Hussein Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Bilişim Teknolojileri KAZANIMLAR BT Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. BT Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. BT Bilişim teknolojilerini günlük yaşamdaki kullanım amaçlarına göre sınıflandırır. BT Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır. BT Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. BT Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. Hedefler Bilişim Teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini açıklar. TARİH 18-22 EYLÜL 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Açık ve anlaşılır olma Davranışlarını kontrol etme GİRİŞ Öğrencilerimizin günlük yaşamında bilgi ve iletişim teknolojilerinin geçmişini öğrenmesi ve geleceğe etkilerinin anlatılması amacıyla bu ders programı hazırlanmıştır. Bilişim teknolojilerinin hayatımıza getirdiği avantajlar ve dezavantajların farkına varması hedeflenmiştir. ARAÇLAR Akıllı Tahta, Youtube videoları, EBA.gov.tr, Powerpoint sunumları, Opensim uygulaması, Aurasma uygulaması, kahoot, kağıt kalem, plickers, word art. Süreç Eğitim Öğretim yılı başlangıcı olması sebebiyle öğrencilerle tanışma yapılır ve ders işlenişleri hakkında kısa bilgi verilir. Dersin başında öğrencilerimizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla Youtube kanalından indirilmiş olan “Geçmişten Günümüze Teknolojik Gelişim” videosu izletilir. 1. ADIM: İzletilen video sonrası öğrencilerin dikkatlerini konuya odaklamak adına sorular sorulur. Geçmişten günümüze teknolojik araçlarda neler değişmiştir? Teknoloji, günlük hayatımızda ne denli önemlidir? Teknolojin sağladığı kolaylıklar nelerdir? Öğrencilerin bu sorulara verdiği cevaplar neticesinde derse geçilir. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) İzletilen videoya paralel olan “Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Giriş” sunumu açılır. Bilişim Teknolojilerinin temel kavramları olan “bilgi, iletişim, teknoloji, bilişim teknolojileri” kavramları tanıtılır. Öğrencilerin görüş ve düşünceleri alınır. Onlardan kavramlarla ilgili örnek vermeleri istenir. Bu kavramların kullanıldığı alanların neler olduğu görüşü öğrencilerden istenir. Öğrencilerin görüşleri karşılaştırmaları ve eksiklerini fark etmeleri için Powerpoint sunusundan devam edilir. Hangi alanda hangi teknoloji kullanılacağının farkına varması için teknolojik araçlar tanıtılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği olan ozgurseremet.com üzerinde bulunan online test açılır. Sitede hazırlanmış çoktan seçmeli sorular öğrencilere birlikte çözülür. Öğrencilerin hem doğru hem de hızlı bir biçimde doğru seçenekleri seçerek öğretmenle paylaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Derste yer alan kavramların pekiştirilmesi için Bit’in kullanım alanlarından 1 tanesini seçip bu alanda kendilerinin nasıl faydalandıklarını anlatmaları istenir.. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 18/09/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
2
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Bilişim Teknolojileri KAZANIMLAR BT Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar. BT Giriş ve çıkış birimlerine örnek verir. BT Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır. BT Bilgisayarda veri saklama yöntemlerini ve depolama birimlerini açıklar. BT Donanım ve yazılım konusunda karşılaştığı teknik sorunlara çözüm üretir. BT Aynı türde farklı marka, model ve teknolojilerin bileşenlerini karşılaştırarak sunar. Hedefler Bilgisayar sisteminin ,temel kavramları listeleme Giriş, çıkış birimlerini ayırt etme Depolama birimleri dönüştürme Donanım ve Yazılım sorunlarına çözüm sunma Farklı marka ürünleri donanım ve yazılım ürünlerini karşılaştırma TARİH 25-29 EYLÜL 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Kendine, Çevresine, Vatanına, Ailesine Karşı Sorumlu Olma GİRİŞ Öğrencilerimizim bilgisayar sisteminin ,temel kavramları listelemeleri, Giriş, çıkış birimlerini birbirinden ayırt edebilmeleri, Depolama birimleri dönüştürebilmeleri, Donanım ve Yazılım sorunlarına nasıl üretebilmeleri ve farklı marka donanım ve yazılım ürünlerini birbiri ile karşılaştırarak en uygun olanı seçebilmeleri amaçlanmaktadır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları Süreç Dersin başında öğrencilerimizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla BT sınıfında bulunan teknolojik araçlar sorulur. 1. ADIM: Öğrencilerden gelen cevaplardan bilgisayar üzerinde durulur. Bilgisayarı bir bütün olarak değil parça parça düşünmeleri istenir ve öğrencilerin bildikleri tüm bilgisayar terimleri tahtaya yazılır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinden «Donanım ve Yazılım» sunumu açılır. Bilgisayarın harici ve dahili donanım birimleri olan »Klavye, mouse, ekran, kasa, işlemci, disk vb.» donanımlar örnek kasa üzerinden tanıtılır. Donanım birimleri tanıtılırken bilgisayarda hangi sorun olursa hangi donanım biriminden kaynaklanabileceği kısa örneklerle anlatılır. Bu donanım birimlerinden hangilerinin bilgisayara veri girişi için kullanıldığı, hangilerinin verilerin bilgisayardan alınması için kullanıldığı sorulur. Öğrencilerden gelen cevaplar üzerine donanım birimleri Giriş ve Çıkış birimleri olarak gruplandırılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Derste yer alan kavramların pekiştirilmesi için popüler bilgisayar uygulamalarından birkaçı tahtaya yazılır. Öğrencilerden bu uygulamalardan bir tanesini seçmeleri ve bu uygulama bilgisayarda çalışırken hangi donanım birimlerini kullandığını tahmin etmeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 25/09/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
3
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Bilişim Teknolojileri KAZANIMLAR BT Elektronik ortamda veri yönetiminin önemini fark eder. BT Temel dosya ve klasör yönetim işlemlerini yapar. Hedefler Dosya ve klasörleri birbirinden ayırt edebilme Dosya ve klasör oluşturabilme, silme, isim değiştirme, geri alma vb. yönetim işlemlerini yapabilme. Dosya isminde bulunan uzantıya göre dosya içeriğini tespit etme. TARİH 02-06 Ekim 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Eşit Davranma Paylaşma GİRİŞ Öğrencilerin bilgisayar kullanarak yaptıkları çalışmaları bir dosya içerisine kaydederek daha sonra kullanabilmek için nasıl saklayacakları, aradıklarını daha kolay bulabilmeleri için nasıl gruplamaları ve saklamaları gerektiği, herhangi bir dosya üzerinde silme, isim değiştirme, kopyalama, taşıma veya yapılan değişikleri geri alma gibi temel yönetim işlemlerini yapabilmeleri amaçlanmaktadır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları Süreç Öğrencilere dünyada bitkiler – hayvanlar gibi birçok türlerin olduğu, bilgisayarlarda da dosyaların kendi aralarında türlerinin olduğu söylenir. Bilgisayarda bulunan dosyaları aslında açmadan da türlerinin ne olduğunu tahmin edilebilir olduğunu vurgularız. 1. ADIM: Dersin başında öğrencilerimizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla bilgisayarda kullandıkları, özellikle Office programları sorularak tahtaya yazılır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinden «Dosya Yönetimi» sunumu açılır. Dosya, Klasör ve Sürücü kavramları öğrencilere tanıtıp bu kavramların isimlendirilmesinde uyulması gereken kurallar üzerinde durulur. Sunum üzerinden örnek masaüstü resimleri göstererek klasörleri neden kullanmamız gerektiğinin farkına varılması sağlanır. Sunum içeriğinde bulunan popüler dosya uzantıları ve içerikleri tanıtılır. Hangi dosya içerisinde hangi içerik olabileceğinin öğrenciler tarafından önceden tespit edilmesi sağlanır. Akıllı tahta üzerinden öğrencilerle birlikte örnek bir resim dosyası oluşturulur. Adlandırılması yapılır. Yeni klasörler oluşturularak içerisine dosyalar atılır. Kes, kopyala ve yapıştır etkinlikleri yapılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Ünite sonu olması sebebiyle yine aynı adreste bulunan öz değerlendirme formunu doldurup göndermeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 02/10/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
4
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Etik ve Güvenlik KAZANIMLAR BT Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar. BT Bilişim teknolojileri ile İnterneti kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar. Hedefler Dijital kimlik kavramını tanımlayabilme Dijital kimliklerle gerçekleştirilen paylaşımlarından sorumlu olduklarının farkında olma Başkaları adına dijital kimlik oluşturmanın yasal olmadığını bilme Dijital ortamda kişisel bilgilerinin kontrolsüz paylaşımının tehlikelerini farkında olma Telif haklarına uygun paylaşımlarda bulunma TARİH 09-13 Ekim 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Etik Davranma Davranışlarının Sorumluluğunu Alabilme GİRİŞ 21. yüzyılla birlikte klasik kimlik anlayışı sanal ortamların yaygınlaşmasıyla dijital kimlik kavramına doğru dönüşüm yaşamaktadır. Öğrencilerimize internet ortamında kullandıkları dijital kimlikleri ile kolayca gizlenebildiklerini düşünmektedir. Öğrencilerimiz dijital kimlikleri ile yaptıkları paylaşımların gerçek hayatta kendilerine zarar vermeyeceğini düşünmektedir. Bu etkinliği amacı öğrencilerin sanal ortamda dijital kimliklerinin bir iz bırakabileceğini ve yasal yönden sorumluluk altında kalabilecekleri konusunda farkındalık oluşturmaktır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları, ozgurseremet.com Online Test ve animasyonları Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla Tübitak tarafından hazırlanmış olan «Neden Bilgi Güvenliği» videosu izlenir. 1. ADIM: Videoda izlenen olayın başımıza gelmemesi için nelere dikkat etmemiz gerektiği öğrencilere sorulur. Gelen cevaplar maddeler halinde tahtaya yazılır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinden «BİT Kullanımı ve Etik» sunumu açılır. İnternet kullanımının artık çok kolay olduğu fakat internet kullanırken farkında olmadan bir suç işleyebileceğimiz bilgisini paylaşırız. Suç işlemeden internet kullanımı için gerekli olan kurallar madde madde işlenir, öğrencilerin verdikleri örneklerle karşılaştırılır. Öğrenciler tarafından bulunmayan kurallar varsa tahtaya madde olarak eklenir. İnternette açtığımız mail, facebook, instagram vb. hesapların başkaları tarafından ele geçirilebileceği bunu engellemek için birinci adım olarak güçlü bir şifre oluşturmamız gerektiği öğrencilere aktarılır. Güçlü şifrenin nasıl olması gerektiği tartışılarak örnek güçlü şifreler oluşturulur. Öğrencilere başka insanların evini arabasını kendi evimiz arabamız gibi kullanıp kullanamayacağımız sorulur. Gelen cevaplar üzerine peki internet üzerinde bulunan başkalarının videolarını, kitaplarını kendi videomuz kitabımızmış gibi kullanabilir miyiz? diye sorulur. Kullanamama gerekçemizin Telif Hakkı olduğu hatırlatılır ve Facebook, İnstagram, Youtube gibi hesaplarımızda paylaşım yaparken telif hakkı kurallarına uygun davranmamız gerektiği hatırlatılır. Gerçek hayatta olduğu gibi sanal dünyada da yaptıklarımızdan sorumlu olduğumuz hatırlatılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Öğrencilerin bir sonraki haftaya getirmelerini söyleyerek kendileri için akılda kalıcı ve kurallara uygun olarak güçlü şifreler oluşturmaları istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 09/10/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
5
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Etik ve Güvenlik KAZANIMLAR BT Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir. BT Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder. Hedefler Dijital kimlik kavramını tanımlayabilme Dijital kimliklerle gerçekleştirilen paylaşımlarından sorumlu olduklarının farkında olma Başkaları adına dijital kimlik oluşturmanın yasal olmadığını bilme Dijital ortamda kişisel bilgilerinin kontrolsüz paylaşımının tehlikelerini farkında olma Telif haklarına uygun paylaşımlarda bulunma TARİH 16-20 Ekim 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Etik Davranma Davranışlarının Sorumluluğunu Alabilme GİRİŞ 21. yüzyılla birlikte klasik kimlik anlayışı sanal ortamların yaygınlaşmasıyla dijital kimlik kavramına doğru dönüşüm yaşamaktadır. Öğrencilerimize internet ortamında kullandıkları dijital kimlikleri ile kolayca gizlenebildiklerini düşünmektedir. Öğrencilerimiz dijital kimlikleri ile yaptıkları paylaşımların gerçek hayatta kendilerine zarar vermeyeceğini düşünmektedir. Bu etkinliği amacı öğrencilerin sanal ortamda dijital kimliklerinin bir iz bırakabileceğini ve yasal yönden sorumluluk altında kalabilecekleri konusunda farkındalık oluşturmaktır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla bilişim Teknolojileri kullanılarak dolandırma olaylarıyla karşılaşıp karşılaşmadıkları sorulur. 1. ADIM: Öğrencilerin kendilerinin, akrabalarının başlarından geçen yada duydukları olayları anlatmaları istenir. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Öğrencilerin anlattıkları olaylar tahta üzerine başlıklar oluşturularak not alınır. Genel bir kategori oluşturma işlemi bittikten sonra İnternet kullanımında başımıza gelebilecek olumsuz olaylar detaylarla incelenir. Benzer durumlarda dikkatli olmaları gerektiği ve ailelerini uyarmaları gerektiği öğrencilere bildirilir. Özellikle gençlerin ilgi alanlarına gire youtube üzerinden paylaşım yaparken telif hakkı üzerinde durulur. Popüler Youtube videoları yayınlayan kişilerin özgün içerikler yayınladıklarının aksi halde suç işlemiş olacaklarının farkına varmaları sağlanır. Konuyla alakalı olduğu için günümüzün en çok karşılaşılan problemlerinden olan telefon dolandırıcılığı hakkında öğrenci ön bilgileri sorulur ve dikkat etmeleri gereken kurallar tek tek bulunmaya çalışılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Öğrencilerin bir sonraki haftaya getirmelerini söyleyerek kendileri için akılda kalıcı ve kurallara uygun olarak güçlü şifreler oluşturmaları istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 16/10/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
6
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Etik ve Güvenlik KAZANIMLAR BT Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar. BT Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder. BT Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder. Hedefler Dijital vatandaşlık ve yurttaşlık kavramlarının önemin farkında olma Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğinin farkında olma TARİH 23-27 Ekim 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Kurallara Kanunlara Uyma, Paylaşma GİRİŞ Öğrencilerimizin Dijital vatandaşlık kapsamında Devletimizin elektronik uygulanmalarından nasıl faydalanacağını konusunda fikir alışverişi yaparak, bu uygulamaların doğru kullanımı açısından bilinç oluşturmak. Devlet uygulamalarını doğru ve güvenli biçimde kullanmak için gerekli olan temel bilgi ve becerilerini üst düzeye çıkarmak. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, E-Devlet Uygulamaları, PowerPoint sunumları, Süreç E-devlet, e-okul, e- randevu, e-bankacılık uygulamalarından bahsedilerek bunların öneminin anlaşılması sağlanır. Bu önem sağlanırken geçmişte ne gibi zorluklarla bu işlerin yapıldığında değinilir. E-devlet tanıtım videosu izletilerek önem ve farkındalık kazanması sağlanır. 1. ADIM: Öğrencilere devlet kavramı sorulur ve bildikleri devlet dairelerini sağmaları istenir. Sayılan devlet daireleri tahtaya yazılır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Öğrencilerin saydıkları devlet dairelerinden okullar üzerinde durulur. Okul idaresinden alına eski kütük defteri öğrencilere gösterilir. Eskiden okula giden öğrencilerin tüm notlarının bu kütük defterinde kayıt altında olduğu söylenir. Peki ya şimdi notlarınız nerede diye sorulara E-Okul cevabına öğrencilerin ulaşması sağlanır. Öğrencilere 1. sınıftaki notlarını görmek için ne yapmaları gerektiği sorulur. İnternetten istedikleri yerden istedikleri zaman ulaşabileceklerini anlamaları sağlanır. Peki yıllar önce mezun olmuş bir kişi bu notlara ulaşmak isterse ne yapmalıdır. Tabi ki okula gelmelidir. Farklı şehirde dahi olsa okula gelmeden notlarını göremeyecektir. Dijital vatandaşlıkla birlikte artık insanların devlet dairelerinde olan işlemlerini elektronik ortamda çok kolay bir şekilde yapabileceklerinin farkına varmaları sağlanır. sitesi açılarak öğretmen hesabından giriş yapılır ve E-Devlet sitesi üzerinden yapılabilecekler başlıklar halinde gösterilir. E-Devlet uygulamalarının vatandaşlara ve devlete ne gibi faydaları olduğu sorularak öğrencilerin bunları keşfetmeleri sağlanır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Öğrencilerin ailesinde ve akrabalarında e-devlet kullanan kişileri tespit edip onlarla e-devlet sistemi üzerinden nasıl faydalandıkları hakkında kısa bir röportaj yapmaları istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 23/10/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
7
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Etik ve Güvenlik KAZANIMLAR BT Gizlilik açısından önemli olan bileşenleri belirler. BT Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder. Hedefler İnternette bulunan her bilginin gerçekliği yansıtmadığını anlama Kişisel bilgilerimizi korumak için dikkat edilmesi gereken kuralların farkına varma Sanal ortamdaki zararlı yazılımların farkına varma Zararlı yazılımlardan kendini korumak için gereken tedbirleri alma TARİH 30 ekim – 03 kasım 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Başkalarına Kendine Davranılmasını İstediği Gibi Davranma GİRİŞ Öğrencilerimiz günlük hayatlarında kullandıkları parolaların güvenli ve kimse tarafından kolayca bulunamayacağı düşünüyorlar. Kişisel bilgilerin güvenliği ve mahremiyeti önemsemiyorlar. Bu etkinliğin amacı öğrencilerin kullandığı parolaların güvenirliliği konusunda eleştirel düşünme yeteneklerini arttırmak, bilgi güvenliği ve mahremiyet konularında farkındalık oluşturmaktır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları, Tübitak Bilgem Bilgilerimi Koruyorum sitesi Süreç Öğrencilere günlük tutup tutmadıklarını, günlük tutmaları durumunda gizliliğini nasıl sağladıkları sorulur. Gelen cevaplar doğrultusunda bilgilerimizi nasıl koruyabileceğimiz anlatılır. (Şifreleme, Kullanıcı Hesabı oluşturma vb.).. 1. ADIM: Yakınımızdaki kişilerden bilgilerimizi korumak için şifre koymanın yeterli olacağını peki ya uzaktan bilgisayarımıza, tabletimize ulaşılmaması için neler yapabiliri sorusunu yöneltiriz. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Gelen cevaplar tahtaya not alındıktan sonra «Bilgi Güvenliği» sunumu açılarak öncelikle bize zarar verebilecek yazılımlar üzerinde durulur. Bu zararlı yazılımlar virüsler, Truva Atları, Solucanlar, Reklam Yazılımları ve Casus Yazılımlar olarak öğrencilere duyurulur. Sınıftan seçilen öğrencilere Virüs, Truva atı, solucan, Reklam yazılımı Casus yazılım gibi yazılımlar rolü oynaması kalan öğrencilerin ise bilgisayarın içinde bulunan dosyalar ve programlar rolü oynaması istenir. Virüs rolündeki öğrenci diğer arkadaşlarına zarar verirken Truva atı olan öğrenci kapı ve pencereleri açarak içeri diğer zararlı yazılımları sokar. Reklam yazılımı olan öğrenci chrome ve internet explorer görevi üstlenen öğrencilere bulaşarak reklam açmalarını ister. Casus yazılım ise özel bilgileri not ederek dışarıya bildirir. Bu etkinliğin ardından bu zararlı yazılımlardan korunmak için Güvenlik duvarı ve Antivirüs görevi iki öğrenciye verilir. Güvenlik duvarı görevi alan öğrenci sınıftaki açık yerleri kapatırken antivirüs görevi yapan öğrenci zararlı yazılımları sınıf dışına çıkarır. Konunun kavranmasının ardından zararlı yazılımlarla ilgili videolar izlenir ve adresinde bulunan materyallere göz atılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Ünite sonu olması sebebiyle yine aynı adreste bulunan öz değerlendirme formunu doldurup göndermeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 30/10/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
8
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE İletişim, Araştırma ve İşbirliği KAZANIMLAR BT Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder. BT Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar. BT Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma teknolojilerini listeler. Hedefler LAN,WAN,MAN ve Bulut gibi kavramların özelliklerine göre karşılaştırılması İnternetin evimize ulaşırken geçirdiği süreçleri açıklama IP Adresi, DNS gibi kavramlar hakkında fikir sahibi olma TARİH 06– 10 kasım 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Paylaşma, İşbirliği Yapma, Yardımlaşma GİRİŞ Gelişen ve değişen dünyada her birey, diğer bireyler ile iletişim halindedir. Bu durum hayatın tüm alanlarına yayılmıştır. Günümüzde ticaret, pazarlama, haberleşme, eğlence (oyun), eğitim vb. iletişim ihtiyacı olan bütün alanlarda bilgisayar ağlarından söz etmek mümkündür. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin bilgisayar ağlarını ve bilgisayar ağlarını oluşturan elemanları tanımalarını sağlamak, internet vb. hizmetlerin bireylere nasıl ulaştığı konusunda farkındalık yaratmaktır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları, ozgurseremet.com Online Test ve animasyonları ve videoları, Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla öğrencilere, daha önce bilgisayarlara gönderilmiş olan dosyalar gösterilerek “Masaüstü ekranlarınıza bakar mısınız? Sizce bu dosyaları flash bellek olmadan bilgisayarlarınıza nasıl gönderdim?” soruları yöneltilir. 1. ADIM: Öğrencilere internet kafelerde nasıl beraber oyun oynanıyor, bilgisayar sınıfında bilgisayarların ana bilgisayardan nasıl kontrol edilebilir olduğu gibi sorular yöneltilir. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Gelen cevaplar tahtaya not alındıktan sonra «Bilgisayar Ağları» sunumu açılarak bilgisayar ağı kurmanın önemi ve faydaları hakkında açıklamalar yapılır. Bir bilgisayar ağı oluşturmak için ihtiyaç duyulan donanım ve yazılımlar öğrencilere sorulur gelen cevaplardan doğru olanlar tahtaya yazılır. Varsa eksik cevaplar sunum üzerinden anlatılarak eklenir. Lan, Man ve Wan Ağlarının birbirinden ayrılabilmesi için açıklamalar yapılır. Öğrencilere bir cep telefonundan başka bir cep telefonuna mesaj göndermek için hangi bilgilere ihtiyaç duyduğumuz sorulur. Cep numarası cevabı üzerine bilgisayar ağlarının da aynı mantıkla çalıştığı cep numarası yerine ağa bağlı her cihazın IP adresine sahip olduğu bilgisi verilir. Örnek IP Adresleri tahtaya yazılır. İnternette girdiğimiz web sitelerinin de IP Adresleri olduğu bilgisi verilir ve popüler web sitelerinin IP Adresleri paylaşılır. Öğrencilerin bu siteleri tahmin etmeleri istenir. Tahminlere göre açıklama yapılır ve bu web sitelerinin isimlerinin mi yoksa IP Adreslerinin mi akılda kalmasının kolay olduğu sorulur. IP Adresin bilmeden sitelere bağlanmak için DNS Sunucuların kullanıldığı bilgisi verilir ve çalışma mantığı anlatılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği olan üzerinde bulunan online test açılır. Sitede hazırlanmış çoktan seçmeli sorular öğrencilere birlikte çözülür. Öğrencilerin hem doğru hem de hızlı bir biçimde doğru seçenekleri seçerek öğretmenle paylaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 06/11/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
9
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE İletişim, Araştırma ve İşbirliği KAZANIMLAR BT İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar. BT Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır. BT Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar. Hedefler Çeşitli ülkelerin internet adresleri arasındaki farklılıkları ve ortak noktaları ayırt edebilme Farklı amaçlı kullanılan internet sitelerinin (eğitim, askeri vb.) uzantılarının farklı olduğunu keşfetme Herhangi bir sitenin uzantısına bakarak amacı hakkında fikir sahibi olma TARİH 13– 17 kasım 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Çalışkan Olma, Dayanışma, Kurallara Kanunlara Uyma GİRİŞ İnternet, birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlayan, dünya çapına yayılmış olan bir iletişim ağıdır verilerine göre Türkiye'de nüfusun yüzde 60 ‘ı yaklaşık 48 milyon kişi internet bağlantısı kullanmaktadır. Bu oran yaş küçüldükçe daha fazla artmaktadır. Öğrencilerimiz artık çok küçük yaşlarda internet ile tanışmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin internet hizmetlerinden doğru ve maksimum düzeyde faydalanmalarını sağlamaktır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları, Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla öğrencilere, en çok kullandıkları web siteleri sorulur. Gelen cevaplar kategorize edilerek tahtaya yazılır. 1. ADIM: Tahtaya yazılan web sitesi adresleri noktalı yerlerinden bölünerek tüm örneklerde ortak olanlar ve farklı olanlar belirlenir. Öğrencilerin web site adreslerinin farklı bölümlerden oluştuğunu fark etmeleri sağlanır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Öğrencilerin verdiği cevaplardan alan adı olan kısmı gösterilerek verilen tüm örneklerde Türkçe karakter kullanılamadığının öğrencilerin fark etmesi sağlanır. Tüm öğrencilerden kendi isimlerini kullanarak bir web sitesi açmak istediklerinde nasıl bir adres olacağını söylemeleri istenir. Daha sonra «İnternet» sunumu açılarak Web sitesi bölümleri teker teker incelenir. Burada dosya uzantıları konusu hatırlatılarak nasıl ki mp3 uzantılı bir dosyada müzik, jpg uzantılı bir dosyada resim olduğunu tahmin edebiliyorsak web sitelerini de uzantılarına göre amaçlarını tahmin edebiliriz bilgisi verilir. Popüler web site uzantıları açılarak öğrencilere bu uzantılara sahip bildikleri web sitelerini saymaları istenir. Tüm siteler sayıldıktan sonra o sitelerin hangi grupta olabileceği tartışılır. Bu adım uygulanarak «com, org, edu, k12, mil, net vb.» web sitelerinin grupları keşfedilmiş olur. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 13/11/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
10
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE İletişim, Araştırma ve İşbirliği KAZANIMLAR BT Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular. BT Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler. BT EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar. Hedefler İnternette her türlü bilginin paylaşılabileceğinin farkında olmak Ulaştığı bilginin doğruluğu hakkında sorgulama yapabilmek İhtiyacına göre hangi bilgi paylaşım araçlarından faydalanabileceğine karar vermek EBA sistemini kullanabilme TARİH 20 – 24 kasım 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Çalışkan Olma, Dayanışma, Kurallara Kanunlara Uyma GİRİŞ İnternet, birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlayan, dünya çapına yayılmış olan bir iletişim ağıdır verilerine göre Türkiye'de nüfusun yüzde 60 ‘ı yaklaşık 48 milyon kişi internet bağlantısı kullanmaktadır. Bu oran yaş küçüldükçe daha fazla artmaktadır. Öğrencilerimiz artık çok küçük yaşlarda internet ile tanışmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin internet hizmetlerinden doğru ve maksimum düzeyde faydalanmalarını sağlamaktır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları, Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin EBA sistemi hakkında ön bilgileri sorulur. Kullanan öğrencilerin ne amaçla kullandıklarını anlatmaları istenir. 1. ADIM: Öğrenci cevaplarından alınan bilgiler düzenli bir şekilde anlatılarak öğrencilerin EBA sistemi hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmış olur. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (30 dk.) Eğitim içerikleri paylaşımı konusunda dünyada önde gelen EBA sistemini öğrencilere nasıl kullanacakları anlatılır. EBA sisteminin amacının bizlerin bilgiye ulaşmasını kolaylaştırmak olduğu bilgisi verilir. Bilgiye ulaşmak için kullanılan diğer bilgi paylaşım araçları «Bilgi Paylaşım Araçları» Sunumu yardımıyla öğrencilere tanıtılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(40 dk.) İkinci ders saatinde öğrencilerimizle 18 Eylül ile 24 Kasım tarihleri arasında işlediğimiz Ünite-1 Bilişim Teknolojileri, Ünite-2 Etik ve Güvenlik ve Ünite-3 İletişim, Araştırma ve İşbirliği konularından hazırlanmış 1. Yazılı Sınav uygulanır. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 20/11/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
11
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE İletişim, Araştırma ve İşbirliği KAZANIMLAR BT İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler. BT Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır. BT E-posta hesabı oluşturur ve iletişim kurmada kullanır. Hedefler İletişimin önemini ifade edebilme Bilişim Teknolojileri kullanarak iletişim kurabilecekleri araçları listeleyebilme Kullanım amacına göre farklı iletişim araçlarının olduğunun farkına varabilme Amacına ulaşmada en faydalı iletişim aracını seçebilme TARİH 27 kasım – 01 aralık 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Aile Birliğine Önem Verme, Fedakarlık Yapma GİRİŞ Çağımızın vazgeçilmez teknolojisi olan İnternet hayatımızın her alanını kaplamış durumdadır. Günümüzde İnternet okur yazarı ve e-posta sahibi olmak nerdeyse zorunluluk hâline gelmiştir. Bu çalışmada iletişim araçlarının neler olduğu, hangi iletişim aracının hangi şartlar altında kullanmanın daha mantıklı olduğu anlatılmaya çalışılmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları, ozgurseremet.com Online Test ve animasyonları ve videoları, Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla öğrencilere eskiden insanların birbirleri ile nasıl iletişim kurdukları sorulur. 1. ADIM: Öğrencilere «Beğendiğiniz herhangi bir anınızı İstanbul’daki bir akrabanıza gönderebilir misiniz? Bu işlemi nasıl yaparsınız?» sorusu yöneltilir. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Öğrencilerin verdiği cevaplar incelenerek bu işlemi yapmak için birden fazla yok olduğunun öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanır. «İletişim Araçları» Sunumu açılarak E-Posta, Forum ve Sohbet gibi başlıklar altında kullanılabilen iletişim araçları öğrencilere tanıtılır. İnternette bir çok işlem yapmak için olmazsa olmaz iletişim aracı olan e-posta üzerinde durulur. Bir siteye kayıt olmak için, facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşım yapabilmek için bunun gibi birçok şey yapabilmek için herkesin bir e-posta hesabına sahip olması gerektiği vurgulanır. Bu haftadan sonra Kelime İşlemci Programı ve Sunu Programlarını işleyeceğimiz burada yapılan etkinliklerin e-posta ile öğretmene gönderilmesi gerektiği bildirilir. Yandex, Outlook ve Gmail servisleri öğrencilere tanıtılarak örnek bir e-posta hesabı açılır. Öğrencilerinde kendileri için e-posta hesabı açmaları istenir. Bu konunun ünitenin son konusu olduğu haftaya yeni bir üniteye başlanılacağı öğrencilere duyurulur. İlk üç ünite boyunca öğrendiklerimizi pekiştirmek amacıyla adresinde bulunan Güvenli İnternet Macerası etkinliğinin tüm öğrenciler tarafından yapılması istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 27/11/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
12
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Görüntü dosyası biçimlerini bilir. BT Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. Hedefler Görüntü dosyalarını tanıyabilme Görüntü dosya biçimlerini dönüştürebilme Görselleri amacına uygun olarak düzenleyebilme TARİH 04 – 08 aralık 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Azimli Olma Tahammül Etme GİRİŞ Fotoğraflar artık günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline dönüşmüştür. Özellikle cep telefonu sektörü sayesinde artık kamerasız telefon bulunmaz hale gelmiştir. Bu durum cep telefonuna sahip her bireyin kameraya da sahip olduğu anlamına gelmektedir. Bir geziye gittiğimizde, arkadaşlarımızla bir araya gelip bir etkinlik yaptığımızda, kısaca ölümsüzleştirmek istediğimiz her anı fotoğrafla kaydediyoruz. Bu çalışmada fotoğraflarımızı resimlerimizi amacımıza göre kullanmak için var olan uygulamalar tanıtılmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, EBA Videoları, PowerPoint sunumları ve animasyonları ve videoları, Süreç Öğrencilere internetten bulunan photoshop kullanılarak hazırlanmış portre resimlerin ilk hali ile son hali yan yana gösterilir. Birkaç örnek daha gösterilerek fotoğrafların görsel işleme programları ile nasıl değişebileceğinin farkına varmaları sağlanır. 1. ADIM: Öğrencilere «Resim düzenlemek için kullanılabilecek program veya telefon uygulaması bilen var mı?» sorusu yöneltilir. Öğrencilerin söylediği programları biraz açıklamaları istenip tahtaya not alınır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Dersin bu aşamasında «Görsel işleme programları» sunusu açılır. Sunu üzerinden önemli görsel işleme programları hakkında bilgi verilir. Piksel, Çözünürlük gibi terimlerin açıklaması yapılır. Temel bilgiler verildikten sonra Paint uygulaması açılarak internetten indirilen bir resim üzerinde basit değişiklikler sınıf ile birlikte yapılır. Öğrencilerden internetten indirdikleri bir resmi bilgisayarlarına indirmeleri. İndirdikleri resmi paint programı ile açtıktan sonra üzerinde değişiklikler yapmaları. Resme isim ve soy isimlerini yazdıktan sonra masaüstü arka planı olarak ayarlamaları istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği kullanılır. Öğrencilere sorulan soruları öğrencilerin cevaplamaları istenir. Yanlış cevap verenlere ipucu verilerek doğru cevaba ulaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 04/12/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
13
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Kelime işlemci programının ara yüzünü ve özelliklerini tanır. BT Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir. Hedefler Kelime İşlemci Programının ara yüzünü ve özelliklerini tanıma Farklı Kelime İşlemci Programlarının da olduğunu fark etme TARİH 11 – 15 aralık 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Fedakâr Olma İşbirliği Yapma Merhametli Olma GİRİŞ Kelime işlemci programları bilgisayarınızı kullanarak doküman hazırlamanıza yardımcı olan yazılımlardır. Kelime işlemcisi programına sahip olmadan bir bilgisayar üzerinde doküman hazırlayamazsınız. Bu nedenle istediğiniz yazılı dokümanları meydana getirmek için herhangi bir kelime işlemci yazılımını kullanmanız gerekir. Bu çalışmada Microsoft Office Programları arasında yer alan Word 2010 Kelime işlemci programının kullanımının tanıtılması amaçlanmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, Word 2010 Programı , ozgurseremet.com etkinlikleri Süreç Öğrencilere okuduğumuz kitapların, hikayelerin ve yazılı kağıtlarının nasıl hazırlandığı ile ilgili fikri olan var mı diye sorulur. Öğrencilerin günlük yaşamda kullandığımız kelime işlemci programlarının neler olduğu sorulur. 1. ADIM: Gelen cevaplar üzerinden Microsoft Word programı üzerinde durulur. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinde bulunan Microsoft Word 2010 Programının nereden açılacağı öğrencilere gösterilerek program açılır. Programın genel özellikleri ve önemli olan birkaç bölüm tanıtıldıktan sonra örnek etkinlik yapımına başlanır. İlk etkinliğimizde adresinde bulunan daha önce hazırlanmış metin kopyalanarak word belgesine yapıştırılır. Daha sonra sırasıyla örnek metin aşağıdaki kurallara uygun hale getirilir. Örnek metnin fontunu Cambria yapınız. Başlığı ortalı yapınız, tamamı büyük harflerden oluşan yazı haline getiriniz ve yazı büyüklüğünü 20 yapınız ve başlık rengini değiştiriniz. Başlık dışındaki tüm yazıların büyüklüğünü 12, biçimini iki yana yaslı yapınız. Paragraf başı yapmayı unutmayınız. Bazı cümle başlangıçlarında bilerek küçük harfle başlanmıştır. Bu hataları bularak düzeltiniz. Konuşma cümlelerini italik, yani eğik yapınız. En son cümleyi kalın olarak yazınız. Biten çalışma öğrenci no – isim – soy isim yazılarak kaydedilir. Son olarak adresine gönderilir. Bu yapılan işlemlerin aynısını öğrencilerin yaparak ders sonuna kadar mail olarak göndermeleri istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için mail olarak gelen öğrenci çalışmaları değerlendirme ölçeği ile kontrol edilir. Öğrencilerin yaptıkları hatalar varsa çağırılarak hataları gösterilir ve maddelere uygun hale getirmeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 11/12/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
14
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. BT Metin içinde arama ve değiştirme işlemlerini yapar. Hedefler Kelime İşlemci Programının ara yüzünü ve özelliklerini tanıma Farklı Kelime İşlemci Programlarının da olduğunu fark etme Kelime İşlemci programını çevrimiçi ve çevrimdışı kullanabileceğinin farkına varma TARİH 18 – 22 aralık 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Özgüven Sahibi Olma, Azimli olma GİRİŞ Kelime işlemci programları bilgisayarınızı kullanarak doküman hazırlamanıza yardımcı olan yazılımlardır. Kelime işlemcisi programına sahip olmadan bir bilgisayar üzerinde doküman hazırlayamazsınız. Bu nedenle istediğiniz yazılı dokümanları meydana getirmek için herhangi bir kelime işlemci yazılımını kullanmanız gerekir. Bu çalışmada Microsoft Office Programları arasında yer alan Word 2010 Kelime işlemci programının kullanımının tanıtılması amaçlanmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, Word 2010 Programı , ozgurseremet.com etkinlikleri Süreç Öğrencilere « Bir öğretmeniniz sizden 15 Temmuz hakkında araştırma yapmanızı bulduğunuz resim ve yazıları düzenleyerek bir araya getirmeniz ve çıktı alarak teslim etmenizi isterse bu görevleri hangi programı kullanarak yaparsınız» sorusu sorulur. 1. ADIM: Kelime işlemci programları cevabını aldıktan sonra öğrencilere bundan sonra bir çok ev ödevini yaparken bu programlara ihtiyaç duyacakları bu yüzden kullanımını iyi öğrenmeleri gerektiği vurgulanır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinde ikinci etkinliğimizde adresinde bulunan daha önce hazırlanmış metin kopyalanarak word belgesine yapıştırılır. Daha sonra sırasıyla örnek metin aşağıdaki kurallara uygun hale getirilir. Örnek metnin fontunu Comic Sans MS, yazı büyüklüğünü 12, biçimini iki yana yasla yapınız. Başlığı ortalı, tamamı büyük harflerden oluşan, 18 Punto büyüklüğünde, kalın, altı çizili ve kırmızı renkte yapınız. Paragraf başı yapmayı unutmayıp paragraflar arasındaki gereksiz boşlukları gideriniz. Tırnak ve parantez içindeki cümlelerini italik, yani eğik yapınız. En son cümleyi kalın olarak yazıp metin vurgu rengini kullanarak bir renk ekleyiniz. Sitede örnek metin içinde verilmiş resmi yazıya ekleyiniz. Eklediğiniz resmin büyüklüğünü 6,2 x 8,4 yapınız. Eklediğiniz resme dikdörtgen çerçevelerden beğendiğiniz bir tanesini ekleyiniz. Metni kaydır özelliğini kullanarak resmin kenarında kalan boşluğa yazı yazılmasını sağlayınız. Sayfanın en altına adınızı soyadınızı ekleyiniz. Eklediğiniz ismin yazının sağ alt köşesinde olmasına özen gösteriniz. Yazınızı bir sayfaya sığdırmaya özen gösteriniz.. Biten çalışma öğrenci no – isim – soy isim yazılarak kaydedilir. Son olarak adresine gönderilir. Bu yapılan işlemlerin aynısını öğrencilerin yaparak ders sonuna kadar mail olarak göndermeleri istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için mail olarak gelen öğrenci çalışmaları değerlendirme ölçeği ile kontrol edilir. Öğrencilerin yaptıkları hatalar varsa çağırılarak hataları gösterilir ve maddelere uygun hale getirmeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 18/12/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
15
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgenin çıktısını alır. BT Farklı kelime işlemci programlarını keşfeder. BT İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. Hedefler Kelime İşlemci Programının ara yüzünü ve özelliklerini tanıma Farklı Kelime İşlemci Programlarının da olduğunu fark etme Kelime İşlemci programını çevrimiçi ve çevrimdışı kullanabileceğinin farkına varma Aynı işi yapmak için farklı programlar kullanabileceğinin farkına varma TARİH 25 – 29 aralık 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Diğergamlık Güven Duyma Vefalı Olma Yardımlaşma GİRİŞ Kelime işlemci programları bilgisayarınızı kullanarak doküman hazırlamanıza yardımcı olan yazılımlardır. Kelime işlemcisi programına sahip olmadan bir bilgisayar üzerinde doküman hazırlayamazsınız. Bu nedenle istediğiniz yazılı dokümanları meydana getirmek için herhangi bir kelime işlemci yazılımını kullanmanız gerekir. Bu çalışmada Microsoft Office Programları arasında yer alan Word 2010 Kelime işlemci programının kullanımının tanıtılması amaçlanmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, Word 2010 Programı , ozgurseremet.com Süreç Öğrencilere Sivas’tan İstanbul’a gitmek isteyen bir kişi hangi araçları kullanabilir sorusu yöneltilir. Öğrencilerden Uçakla, Trenle, Otobüsle, Kişisel araçla vb. cevaplar alındıktan sonra peki öğretmenimin verdiği bir ödevi araştırıp çıktısını alıp okula getirmek için hangi programları kullanabilirim sorusu yöneltilir. 1. ADIM: Öğrencilerin aynı işi farklı programları kullanarak yapabileceklerinin farkına varmaları sağlanır. Google belgeler, OpenOffice, LibreOffice gibi kelime işlemci programlarının kısa tanıtımı yapılır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinde üçüncü etkinliğimizde adresinde bulunan daha önce hazırlanmış metin kopyalanarak akıllı tahtada daha önce yüklenmiş LibreOffice belgesine yapıştırılır. Daha sonra sırasıyla örnek metin aşağıdaki kurallara uygun hale getirilir. Örnek metnin fontunu Tahoma, yazı büyüklüğünü 10,5 son olarak biçimini iki yana yasla yapınız. Başlığı ortalı, tamamı büyük harflerden oluşan, 16 Punto büyüklüğünde, kalın, altı çizili ve siyah renkte yapınız. Örnek metinde geçen her maddeye bir madde numarası ekleyiniz. Madde numaralarını el ile değil word programının özelliğini kullanarak ekleyiniz. Örnek metinde bilerek yanlış yazılmış kelimeleri bulup düzeltiniz. Yazıların daha net görünebilmesi için satırlar arasındaki boşluğu 1,5 yapınız. Yazıya bir arkaplan rengi ekleyiniz. Yazının kenarlarına çerçeve ekleyiniz. Yazıya filgran olarak isminizi yazınız. Son olarak yazıyı okuyunuz, kendi uyguladığınız maddeleri yeşil renkte diğerlerini kırmızı renkte yapınız. Biten çalışma öğrenci no – isim – soy isim yazılarak kaydedilir. Yazıcıdan çıktı almaları istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için yazıcıdan alınan çıktılar değerlendirme ölçeği ile kontrol edilir. Öğrencilerin yaptıkları hatalar varsa çağırılarak hataları gösterilir ve maddelere uygun hale getirmeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 25/12/2017 Uğur KESER Okul Müdürü
16
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Sunu hazırlama programının ara yüzünü ve özelliklerini tanır. BT Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir. Hedefler Sunu Programının ara yüzünü ve özelliklerini tanıma Farklı Sunu Programlarının da olduğunu fark etme Sunu programını çevrimiçi ve çevrimdışı kullanabileceğinin farkına varma Aynı işi yapmak için farklı programlar kullanabileceğinin farkına varma TARİH 02 – 05 ocak 2018 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Tarihsel Ve Doğal Mirasa Duyarlı Olma Toplumu Önemseme GİRİŞ Bir konuyu sadece söz veya yazı ile anlatmak bazı konularda yetersiz kalabilir. ;bir konuyu resim, video, grafik ve ses ile birlikte anlatmak, öğrenmeyi kolaylaştırmak ve kalıcı öğrenmenin sağlamak için sunu programına ihtiyaç vardır. Bu çalışmada Microsoft Office Programları arasında yer alan PowerPoint 2010 Sunu programının kullanımının tanıtılması amaçlanmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, PowerPoint 2010 Programı , Süreç Başlamadan önce öğrencilerinizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla farklı programlarla hazırlanmış sunular izlettirilip hangisinin daha dikkat çekici olduğu sorulur. 1. ADIM: Gelen cevaplar üzerine iyi bir sunumda olması gereken özellikler vurgulanır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinde bulunan Microsoft PowerPoint 2010 Programının nereden açılacağı öğrencilere gösterilerek program açılır. Programın genel özellikleri ve önemli olan birkaç bölüm tanıtıldıktan sonra örnek etkinlik yapımına başlanır. İlk etkinliğimizde; Derse başlarken önce powerpoint programımızı açalım. Programı açmak için Başlat > Tüm Programlar > Microsoft Office > Microsoft Powerpoint 2010 yolunu kullanalım. Boş sunu seçerek boş bir sunum oluşturalım. Boş sunum sayfası karşımıza gelmesi lazım. Eğer sunum sayfamız geniş görünüyorsa yani 16:9 ise genişlik oranı Tasarım menüsü altından slayt boyutunu 4:3 yani standart hale getilerim. Ardından sunumuza bir tasarım seçelim. Ardından Slayt-1 için aşağıda verilen başlık yazısını başlık bölümüne yapıştırınız, alt başlık bölümüne ise hazırlayan adınız soyadınızı yazınız. Slayt-1 için verilen resmi bilgisayarınıza indirerek ekle menüsü altından resim seçeneğini tıklayarak giriş sayfanıza resmi ekleyip büyüklüğünü ayarlayınız. Slaytımızda bulunan nesneleri kenarlarından tutup çekerek uygun biçimde yerleştiriniz . Maddelerinden oluşan etkinlik öğrencilerle birlikte yapılır. Biten çalışma öğrenci no – isim – soy isim yazılarak kaydedilir. Son olarak adresine gönderilir. Bu yapılan işlemlerin aynısını öğrencilerin yaparak ders sonuna kadar mail olarak göndermeleri istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için mail olarak gelen öğrenci çalışmaları değerlendirme ölçeği ile kontrol edilir. Öğrencilerin yaptıkları hatalar varsa çağırılarak hataları gösterilir ve maddelere uygun hale getirmeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 02/01/2018 Uğur KESER Okul Müdürü
17
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler. BT Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar. Hedefler Sunu Programının ara yüzünü ve özelliklerini tanıma Farklı Sunu Programlarının da olduğunu fark etme Sunu programını çevrimiçi ve çevrimdışı kullanabileceğinin farkına varma Aynı işi yapmak için farklı programlar kullanabileceğinin farkına varma TARİH 08 – 12 ocak 2018 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Kendine, Çevresine, Vatanına, Ailesine Karşı Sorumlu Olma GİRİŞ Bir konuyu sadece söz veya yazı ile anlatmak bazı konularda yetersiz kalabilir. ;bir konuyu resim, video, grafik ve ses ile birlikte anlatmak, öğrenmeyi kolaylaştırmak ve kalıcı öğrenmenin sağlamak için sunu programına ihtiyaç vardır. Bu çalışmada Microsoft Office Programları arasında yer alan PowerPoint 2010 Sunu programının kullanımının tanıtılması amaçlanmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, PowerPoint 2010 Programı Süreç Öğrencilere « Bir öğretmeniniz sizden 15 Temmuz hakkında araştırma yapmanızı bulduğunuz resim ve yazıları düzenleyerek bir araya getirmeniz ve çalışmanızı sınıfa anlatmanızı isterse bu görevleri hangi programı kullanarak yaparsınız» sorusu sorulur. 1. ADIM: Sunu programları cevabını aldıktan sonra öğrencilere bundan sonra bir çok ev ödevini yaparken bu programlara ihtiyaç duyacakları bu yüzden kullanımını iyi öğrenmeleri gerektiği vurgulanır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (30 dk.) Akıllı tahta üzerinde ikinci etkinliğimizde aşağıda bulunan Derse başlarken önce powerpoint programımızı açalım. Programı açmak için Başlat > Tüm Programlar > Microsoft Office > Microsoft Powerpoint 2010 yolunu kullanalım. Boş sunu seçerek boş bir sunum oluşturalım. Oluşturduğumuz sunumun birinci slaytının arkaplan rengini mavi olarak belirleyelim. Slayt 1 için başlık bölümüne ETKİNLİK – 2 alt başlık bölümüne ADIMIZI SOYADIMIZI yazalım. Eklediğimiz yazıların fontunu calibri, büyüklüğünü 96 punto, kalın, beyaz renkte ve gölgeli yapalım. Oluşturduğumuz sunuma yeni bir slayt ekleyelim. Eklediğimiz yeni slaytın arkaplan rengini gradyan mavi beyaz olarak belirleyelim. Yeni slaytımızda otomatik oluşmuş başlık ve metin ile ilgili alanları silelim.. . Maddelerinden oluşan etkinlik öğrencilerle birlikte yapılır. Biten çalışma öğrenci no – isim – soy isim yazılarak kaydedilir. Son olarak adresine gönderilir. Bu yapılan işlemlerin aynısını öğrencilerin yaparak ders sonuna kadar mail olarak göndermeleri istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(40 dk.) İkinci ders saatinde öğrencilerimizle 18 Eylül ile 12 Ocak tarihleri arasında işlediğimiz Ünite-1 Bilişim Teknolojileri, Ünite-2 Etik ve Güvenlik , Ünite-3 İletişim, Araştırma ve İşbirliği, Ünite-4 Ürün oluşturma konularından hazırlanmış 2. Yazılı Sınav uygulanır. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 08/01/2018 Uğur KESER Okul Müdürü
18
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
GÖMBEORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Ürün Oluşturma KAZANIMLAR BT Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder. BT İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. Hedefler Sunu Programının ara yüzünü ve özelliklerini tanıma Farklı Sunu Programlarının da olduğunu fark etme Sunu programını çevrimiçi ve çevrimdışı kullanabileceğinin farkına varma Aynı işi yapmak için farklı programlar kullanabileceğinin farkına varma TARİH 15 – 19 ocak 2018 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Adil Olma Eşit Davranma Paylaşma GİRİŞ Bir konuyu sadece söz veya yazı ile anlatmak bazı konularda yetersiz kalabilir. ;bir konuyu resim, video, grafik ve ses ile birlikte anlatmak, öğrenmeyi kolaylaştırmak ve kalıcı öğrenmenin sağlamak için sunu programına ihtiyaç vardır. Bu çalışmada Microsoft Office Programları arasında yer alan PowerPoint 2010 Sunu programının kullanımının tanıtılması amaçlanmıştır. ARAÇLAR Akıllı Tahta, PowerPoint 2010 Programı Süreç Öğrencilere Antalya’dan İstanbul’a gitmek isteyen bir kişi hangi araçları kullanabilir sorusu yöneltilir. Öğrencilerden Uçakla, Trenle, Otobüsle, Kişisel araçla vb. cevaplar alındıktan sonra peki öğretmenimin verdiği bir ödevi sınıfta sunmak için hangi programları kullanabilirim sorusu yöneltilir. 1. ADIM: Öğrencilerin aynı işi farklı programları kullanarak yapabileceklerinin farkına varmaları sağlanır. Google belgeler, Prezi gibi sunu programlarının kısa tanıtımı yapılır. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) Akıllı tahta üzerinde üçüncü etkinliğimizde ; -Bilgisayarım nelerden oluşur? Klavyemi tanıtıyorum İnternete nasıl bağlanırız? -Yazılım nedir? Çeşitleri nelerdir? Bilgisayar ve sağlığımız Zararlı yazılımlar -Bilişim suçları ve alınacak tedbirler -E-ticaret yararları ve zararları Yukarıda bulunan konu başlıkları verilen ve aşağıdaki En az 10 slayt olmasını sağlayınız. Görsel kullanınız, kullandığınız görselleri biçimlendiriniz. Mutlaka şekil ekleyiniz. Tasarım kullanıp tasarımı kendinize göre biçimlendiriniz. Sayfalar arası geçiş efektleri vermeyi unutmayınız. Slaytlarınızda bulunan nesnelere resim, yazı, şekil vb animasyon vermeyi unutmayınız. Köprü yada eylem kullanınız. Son olarak ilk öğrendiğimiz konu olan sunum ilkelerine uymaya özen gösteriniz. Maddelerinden oluşan etkinlik adresi üzerinden öğrencilerle birlikte yapılır. Seçtikleri konu başlığında sunuyu yukarıdaki maddelere göre yapıp paylaşım linkinin adresine gönderilmesi istenir. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için mail olarak gelen öğrenci çalışmaları değerlendirme ölçeği ile kontrol edilir. Öğrencilerin yaptıkları hatalar varsa çağırılarak hataları gösterilir ve maddelere uygun hale getirmeleri istenir. Adem ÇİMEN Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 15/01/2018 Uğur KESER Okul Müdürü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.