Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
DÖNÜŞÜM
2
SİZE ÜÇ SEÇENEK; SADECE SİZE GÖSTERİLENLERE BAKABİLİRSİNİZ
BELKİ GELECEĞİ DE GÖRMEYE ÇALIŞABİLİRSİNİZ YA DA GELECEĞİ ŞEKİLLENDİRMEYE ÇALIŞIRSINIZ
3
Kurumsal öz değerlendirme artık bir zorunluluktur.
“DEĞİŞMEYEN kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.” Henry Ford Bir zincirin kuvveti en zayıf halkasının dayanıklılığına bağlıdır. Zayıf halkaların sürekli kuvvetlendirilmesi zincirin kuvvetini artırır.
4
Günümüzde Her Türlü Örgütü Değişmeye Zorlayan Faktörler
Farklı bir dünya Ekonomik sistem Çevresel sistem Politik sistem Kültürel sistem Teknolojik sistem
5
ESKİ-YENİ MÜCADELESİ Şimdiki Durum İstenilen
Yeniliği İsteyenler Yenilik Karşıtları
6
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM DEĞİŞKENLERİ
Yapı Görev Teknoloji İnsan
7
DÜNYAMIZ DEĞİŞİYOR YA BİZ?
Yaptığımızı aynen sürdürürsek, aldığımız sonuçlar hep aynı olmaz mı? Aynı şeyleri yapmaya devam edip, değişik sonuçlar beklemek; SİZCE NEDİR?
8
HERŞEY DEĞİŞİYOR GERÇEKTEN DEĞİŞİYOR MU?
GÜNÜMÜZDE OKULUN YAPISI VE FONKSİYONLARI NELER OLACAKTIR? NASIL BİR ÖĞRETMEN BAŞARILI OLACAKTIR? NASIL BİR İNSAN BAŞARILI SAYILACAKTIR?
9
HERŞEY DEĞİŞİYOR BİZ NE YAPALIM? DEĞİŞİMİ YÖNETMEK DEĞİŞİMİ YAŞAMAK ÖLÜMÜ BEKLEMEK
10
HERŞEY DEĞİŞİYOR Günümüzde bilgi, en önemli kaynaktır. Bilgiyi üreten, yayan ve tüketen insandır. İnsan değişim ve dönüşümün anahtarıdır. Bill Gates
11
DEĞİŞEN VE GELİŞEN DÜNYAMIZDA EĞİTİMİN AMACI
ÖĞRENMEYİ ÖĞRETMEK, YENİDEN ÖĞRENMEYİ ÖĞRETMEK, İNSAN GÜCÜNÜ, VERİMLİ VE YARATICI KILMAKTIR.
12
D e ğ i ş i m Değişim;örgütlerin, yapılarının, yaptıkları işlerin, işlerinin yapılma biçimlerinin, işleri yönetme ve değerlendirme sistemlerinin ve çalışanlarının sürekli bir şekilde değişikliğe uğraması ve uğratılması olarak tanımlanabilir.
13
DEĞERLERİN DEĞİŞMESİ Tarım Toplumu: Arazi TARIM TOPLUMU SANAYİ TOPLUMU
BİLGİ TOPLUMU İtici Güç Temel Fonksiyon Tarım Toplumu: Arazi Emek İşgücü Beyin gücü Sanayi Toplumu: Makine Bilgi Toplumu: Bilgi
14
Bilgi Toplumuna geçişin temelinde ne vardır?
?!..... 1985 Başlangıç 1970 1910 Bilimsel bilgi birikimi 3-5 yıl içerisinde ikiye katlanmaktadır. Bilgisayarların hız ve kapasite olarak ikiye katlanma süresi 6 aydır. Sanayi Toplumu ile Bilgi Toplumu arasındaki fark bir derece farkı mı yoksa tür farkı mıdır?
15
DEĞİŞİMİN YAŞANDIĞI ALANLAR
İnsan ve toplum davranışlarında değişim Çalışma hayatında değişim Ticarette değişim Pazar anlayışında değişim Toplum bilincinde değişim Yönetim anlayışında değişim
16
YÖNETİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM
Güçlü bir yapı/sistem/teknik üzerine inşa edilen, “Önce insan” anlayışıyla şekillenen, Müşteri odaklı, Süreçlerle yönetilen, Verilere dayanan Çağdaş yönetim anlayışını gündeme getirdi.
17
DEĞİŞİMİN SONUÇLARI İlginç ve heyecan vericidir.
Örgüt mensupları ve müşterilerine yeni fırsat ve imkanlar getirir. Personelin profesyonel gelişimini hızlandırır. Günlük uygulamaların akademik olarak gözden geçirilmesine imkan verir. Güven ortamı oluşturur. Personele bireysel gelişim imkanı doğurur. İlgi ve dikkat artırır.
18
DEĞİŞİMLERDE GÖZDEN UZAK TUTULMAMASI GEREKEN ANA NOKTALAR
1. Değişim kaçınılmazdır. 2. Değişime tepki doğaldır. 3. Organizasyon kültürleri kuruluştan kuruluşa farklıdır. 4. Değişim zaman ve sabır gerektirir. 5. Değişim etkilediği kimselere anlam ifade etmelidir. 6. Değişim bazen rollerin/görevlerin yükünü artırabilir. 7. Değişim daima teknik ve idari destek gerektirir. 8. Her değişimin bir öğrenme sürecine ihtiyacı vardır.
19
Halen direnen varsa direnenlerle yollar ayrılır
DEĞİŞİME DİRENME 1. Basamak RED İkna 2. Basamak DİRENME Eğitim 3. Basamak BOŞVERME Eğitim ve iletişim Son Basamak KATILIM Eğitim, iletişim ve sonuç alma Halen direnen varsa direnenlerle yollar ayrılır
20
Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Bilgi kesindir Bilgi geçicidir
Eğitim, konuları derinliğine anlamak için verilir Eğitim, ansiklopedik bilgi kazandırmak için verilir Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Bilgi yayıcı olarak öğretmen Öğrenme etkinliklerinin düzenleyicisi olarak öğretmen Sınıfta tek karar verici olarak öğretmen Kararlar diğer öğretmenlerle birlikte verilmektedir Tek yönlü iletişim Çift yönlü iletişim Süreç temelli Okulda herkes birlikte öğrenir Bilgi gelecekte kullanılmak için verilir Bilgi kesindir Bilgi geçicidir Okul öğrencinin öğrendiği bir yerdir Ürün temelli EĞİTİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM Bilgi yeni bilgi üretmek için edinilir Kaynak: Servet Özdemir - H.İbrahim Yalın, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 1999 DEVAMI
21
Eski Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar
Öğretmen öğrenciye bilgi aktarır Öğretmen öğrenciye sorgulamayı öğretir Veliler eğitim ve okuldan anlamaz Velilerin işbirliği esastır Yarışmaya dayalı Birlikteliğe dayalı Normal dağılıma göre öğrenci değerlendirme Tam öğrenmeye yönelik öğrenci değerlendirme Kontrol edici olarak öğretmen Düzenleyici, lider, öğrencinin ihtiyaçlarına eğilen Öğretmen merkezli Öğrenci üzerine odaklanmış Yetişkin hayatın sorumlulukları üzerine odaklanmış ve tanımlanmış yeterlilikler Tek kitap üzerine program temelli Kontrol edici olarak yöneticiler Düzenleyici, lider, öğrencinin ihtiyaçlarına eğilen ve işi yapan kişi olarak yönetici
22
ABD’de Çalışma Hayatındaki Gelişmeler
Hizmet % % % % % 15 YILLAR Bilgi % % % % % 67 Üretim % % % % % 15 Tarım % % % % % 3 Kaynak: İlhan Fındıkçı, Bilgi Toplumunda Yöneticilerde Kendini Geliştirme, 1996 ABD’de Çalışma Hayatındaki Gelişmeler (Çalışan nüfusun sektörlere göre dağılımı)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.