Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

William (Bill) Bernbach

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "William (Bill) Bernbach"— Sunum transkripti:

1 William (Bill) Bernbach

2 William Bill Bernbach 13 Ağustos 1911 tarihinde dünyaya gelmiş, ABD’li ünlü reklamcıdır. Farklı ajanslarda çalıştıktan sonra 1949 yılında meslektaşları Ned Doyle ve Mac Dane ile birlikte Doyle Dane Bernbach (DDB) reklam ajansını kurdu. Bernbach yaptığı yenilikler ve farklı bakış açısıyla reklamcılığın gelişiminde ve değişiminde çok büyük pay sahibi olmuştur. Uzun yıllar ajansın Kreatif Direktörlüğünü yapmıştır.

3

4 Her marka ve her ürün için farklı bir bakış açısı geliştiren ve standart, kalıplaşmış tarzların dışında reklam metinleri üreten William Bill Bernbach 20. Yüzyılın en büyük reklam dâhilerinden biri olmaktadır. Bernbach “nasıl söylediğiniz önemlidir” demiştir yani sunuş şekliniz reklamı başarıya götürmede en önemli unsurdur.

5 Birçok marka için reklam oluşturan Bernbach’ın ünlenmesi ise iki müthiş reklam fikri ile olmuştur. Bunlardan biri vos vos arabaların reklamı (Think Small) diğeri ise bir araç kiralama şirketinin reklamı olmuştur. Her zaman için reklamlarında yalın ve mizahi bir dil kullanan William Bill Bernbach aynı zamanda reklamcılığı ikna etme sanatı olarak görmüştür.

6

7

8 ‘Harika Bir Fikrim Var; Gelin Doğruyu Söyleyelim’ William Bill Bernbach bir araç kiralama şirketinin reklamında bu ünlü metni kullanmıştır. Sıradan bir araç kiralama markası için ‘biz iki numarayız ve bu yüzden de çok çalışıyoruz’ reklamı ile o zamana kadar yapılan en iyi reklam sloganını oluşturmuştur.

9 BernBach’a göre reklamcılık “ikna etmek”, ikna etmekse bilim değil sanattı. Esin kaynağı da özellikle şiir sanatıydı. Ona göre şiirler, “gerçekler dünyasında düşgücü ve fikirler dünyasına atlayan devler” di. 2 Ekim 1982 yılında vefat eden Bernbach, mezar taşına “he made difference” yazdırmasıyla bu işi ne kadar sevdiğini de özetlemiştir.

10

11 William Bernbach tarafından ortaya atılan bu yaratıcı stratejiye göre mesajın nasıl söyleneceği çok önemlidir. Ona göre uygulama stili reklamın egemen özelliğidir ve etkili reklamın sırrı problem çözmek ve problemi avantaja çevirecek dramatik bir görsellik ve dürüstlükten oluşmaktadır. Bu stratejiye göre iyi bir reklam elde etmenin en önemli unsuru üründür. Ürün hakkındaki tüm özelliklerin bilinmesi gerekmektedir. Belirlenen bu özellikler, tüketiciye ulaştırılabilirse reklam başarılı olacaktır.

12

13 Bu stratejiye göre 4 temel nokta bulunmaktadır
Bu stratejiye göre 4 temel nokta bulunmaktadır. Bunlar: -Reklamı izleyenlere saygı duyulmalıdır. Reklamlar hedef kitleye ulaşmaya çalışırken yüksekten bakan bir tavırla hedef kitlesine seslenmemelidir. -Yaklaşım dürüst ve doğrudan olmalıdır. -Reklam diğerlerinden farklılaşmalı, kendi karakteri ve stili olmalıdır. -Mizah önemsenmelidir, dikkat çekmede ve reklamın okunmasını, dinlenmesini ve görülmesini sağlamada çok etkili olabilmektedir.

14

15 *William Bill Bernbach reklamcılığı meslek haline getirmesinin dışında özlü sözleri ile de çok ünlüdür. “Hayat dallamalarla çalışmak için çok kısa.” “Reklamınız fark edilmediyse, geriye kalan her şey akademiktir.” “İyi reklam, kötü reklam diye bir şey yoktur. Bazı koşullarda iyi olan, başka koşullarda kötü olabilir. Araştırmalar ise, sizi geçmişe hapsedebilir.” “Sihir ürünün kendisindedir.” “İşe başlamadan önce ürününüzün içini dışını öğrenin. Bu bilgiyi de tüketicinin ihtiyaçlarıyla ilişkilendirin.” “Bir ilanın başlıksız olması bazen doğrudur, bazen de başlık mutlaka gereklidir. Bazen logoyu kullanmakta yarar vardır, bazen de bu en büyük hata olabilir.”

16

17 “Ne kadar yetenekli olursanız olun, var olmayan bir ürün yararı icat edemezsiniz. Eğer buna kalkışırsanız, yapacağınız basit bir numara olmaktan öteye geçemeyecek ve tutmayacaktır.” “İşimiz ölü gerçekleri hayata döndürmektir.” “İnsanların dikkatini çekebilirsiniz, ancak bunu ilgisiz bir numarayla yaparsanız, tepkiyle karşılaşırsınız. Bu hoşlarına gitmeyecektir.” “Bir sayfaya ağlayan adam resmi koyabilirim, bu sadece ağlayan bir adam resmi olacaktır ya da onu sayfaya öyle bir yerleştirebilirim ki, ağlamanız gelir. İkisinin arasındaki fark sanattır; iş dünyasının ısrarla reddettiği, elle tutulamayan bir şey.”

18

19 KAYNAKÇA http://www. academia

20 Hazırlayanlar Nisa TAŞKIN Saime Nur AR Zeynep DÖNMEZ Onur MANSUROĞLU


"William (Bill) Bernbach" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları