Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Türk Mimarisi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Türk Mimarisi"— Sunum transkripti:

1 Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Türk Mimarisi

2 I. Ulusal Mimarlık Akımı 1910-1927

3 İkinci TBMM Binası (Halk Fırkası Kulübü) 1924 Ulus- Ankara Mimari tasarım: Vedat Tek

4 Ankara Palas (Vakıf Oteli) 1924- 1927 Mimari tasarım: Vedat Tek ve Kemaleddin Bey

5 Etnoğrafya Müzesi /Ulus- Ankara 1925-1928 Mimari tasarım: Arif Hikmet Koyunoğlu

6 Ziraat Bankası 1926- 1929 Ulus- Ankara Mimari tasarım: Giulio Mongeri

7 Türk Ocağı Binası (Ankara Halkevi) 1927-1930 Mimari tasarım: Arif Hikmet Koyunoğlu

8 İkinci Vakıf Apartmanları (1928- 30 ) Ulus- Ankara Mimari tasarım: Kemaleddin Bey

9 İşlevselci Rasyonalist Dönem 1927-1940

10 Sayıştay Binası ( ) Mimar: Nazım Bey
Sayıştay Binası ( ) Mimar: Nazım Bey. Değiştirme: Ernst Egli Müteahhit: Arif Hikmet Koyunoğlu

11 Osmanlı Bankası 1926 Ulus- Ankara Mimari tasarım: Giulio Mongeri

12 İş Bankası, 1929 Ulus, Ankara Guilio Mongeri

13 Genel Kurmay Başkanlığı Binası (1929-1930) Mimar : Clemens Holzmeister

14

15

16

17 Emlak Bankası Mimar: Clemens Holzmeister (1933-34)

18 II. Ulusal Mimarlık Akımı 1940-1950

19 Anıtkabir (1942-53) Mimar: Emin Onat

20 İstanbul Fen Edebiyat Fakültesi (1942-44) Beyazıt- İstanbul Mimar: Sedat Hakkı Eldem

21 Ankara Fen Fakültesi (1945) Mimar: Sedat Hakkı Eldem

22 Saraçoğlu Mahallesi (1945-46) Tasarım: Paul Bonatz

23 Opera Binası (1948) Tasarım: Paul Bonatz

24 II. ULUSAL MİMARLIK DÖNEMİ SONRASI:

25 RASYONALİST-PÜRİST ANLAYIŞ:

26 HİLTON OTELİ 1950 (S.H. ELDEM)

27 ANKARA KIZILAY İŞHANI (1959)

28 BRÜTALİST ANLAYIŞ: Tasarım anlayışı: Mimari dürüstlük, bu eğilim diğer
eğilimlerden farklı olarak Avrupa ile eş zamanlı ortaya çıkmıştır. -ODTÜ MİMARLIK FAKÜLTESİ (BEHRUZ ÇİNİCİ) -İSTANBUL ORDUEVİ (“ “) -ANKARA STAD OTELİ ( “ ) -ANKARA TÜRK TARİH KURUMU(T. CANSEVER-ERTUR YENER)

29 BAĞIMSIZ BİÇİM ARAYIŞLARI
Tasarım anlayışı: Doksan derecenin bağlayıcılığından uzaklaşmak, organımsı bir mimarlık eğilimi yaratmak. -ANKARA ETİBANK GENEL MÜD.(TUĞRUL DEVRES, YILMAZ TUNCER, VEDAT OZSAN) -TAKSİM ŞERATON OTELİ 1959 -BÜYÜK ANKARA OTELİ (YÜKSEL Okan) -ANKARA GÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ (1962) -ODTÜ, Üçlü anfi (Behruz Çinici) -ANKARA İŞ BANKASI GENEL MÜD. (Ekspresyonist)

30 GELENEKSEL MİMARLIK DEĞERLERİNİN YENİDEN YORUMLANMASI

31 1970 SONRASI GELİŞMELER


"Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Türk Mimarisi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları