Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ders 14 Matematik becerileri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
2
Matematik Çalışmaları
4-5 yaştan itibaren sayma çalışmaları yapılabilir. Tane Kavramı Sayma Becerileri (Ritmik sayma/1-20 arası(maksimum), 1-10 arası dokunarak nesne sayma, arası nesne resmi sayma, 1-10 arası karışık nesne grubunu sayma) Rakam Öğretimi (rakam-rakam eşleme, rakam-nesne eşleme, rakamın kendisini çizme) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
3
İstenilen sayıdan başlayıp sayma
Sayma Devam Geriye doğru sayma 10 ar 10 ar ritmik sayma, 5’erli sayma, 2 şerli sayma, 3 erli sayma, 4 erli sayma İstenilen sayıdan başlayıp sayma Sayının katlarından verilen bir sayıdan başlayarak ritmik sayma (30 dan başla 5 erli say) Verilen tek bir sayıdan başlayarak sayma (31 den başla 10 arlı say) Verilen çift bir sayıdan başlayarak sayma (32 den başla 10 arlı say) Verilen bir sayıya kadar sayma (sayının katlarından, tek ve çift sayıdan verilen sayıya kadar) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
4
Toplama (Eldesiz toplama; Eldeli toplama)
Öncesinde az-çok, büyük sayı ve küçük sayıyı bulma (Tek basamaklılarda, iki basamaklılarda), büyükten küçüğe, küçükten büyüğe sıralama olmalı Onluk bozmadan çıkarma Onluk bozarak çıkarma Çarpma Bölme Problem çözme Saat okuma Para öğretimi Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
5
Daha Sonra Okumaya Hazırlık
I. GRUP Görsel Algı Resim-resim eşleme (Okumaya hazırlığa hazırlıkta geçildi) Resimli yazı-resimli yazı eşleme Yazı yazı eşleme İşitsel algı Aynı sesle biten kelimeleri bulma Aynı sesle başlayan kelimeleri bulma Yönsel Motor koordinasyon (Okumaya hazırlığa hazırlıkta) Örüntü oluşturma (Okumaya hazırlığa hazırlıkta) Dil Gelişimi Okumaya karşı olumlu tutum geliştirme, Hikaye analizi Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
6
Daha Sonra Okumaya Hazırlık
II GRUP -Görsel Eşleme Kendisine verilen fiş cümleleri arasından aynı fiş cümlelerini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen ilk kelimeleri farklı fiş cümleleri arasından aynı fiş cümlelerini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen son kelimeleri farklı fiş cümleleri arasından aynı fiş cümlelerini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
7
-Görsel Ayırt Etme Kendisine verilen aynı fiş cümleleri arasından farklı fiş cümlesini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen ilk kelimeleri aynı fiş cümleleri arasından farklı fiş cümlesini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Kendisine verilen son kelimeleri aynı fiş cümleleri arasından farklı fiş cümlesini gösterme (2 kelimelik/3 kelimelik/4 kelimelik) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
8
Daha Sonra Okumaya Hazırlık
II. GRUP /İşitsel Algı -İşitsel Eşleme İlk sesleri aynı olan kelimeleri eşleme (2 sesliler-al/aç, il, öt; 3 sesliler-ala/aya, ula, ola; 4 sesliler) Son sesleri aynı olan kelimeleri eşleme (2-3-4 sesli) -İşitsel Ayırt etme İlk sesi farklı olanları ayırt etme (2-3-4 sesli) Son sesi farklı olanları ayırt etme (2-3-4 sesli) Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
9
Daha Sonra Yazmaya Hazırlık
Harf Çizimine geçilir. El-göz koordinasyonu, kaslar ve kalem tutmayla ilgili problem varsa 2 satır aralığından başlanabilir. Yoksa tek satır aralığından da başlanabilir. Çizgiler (I, -, \, /) Dik yataydan çizgiden oluşan harfler (L, T, F, H, E) Dik, Yatay, eğik çizgiden oluşanlar ( V, Y, A, Z, K, N, M) Dik ve Yuvarlak (D, P, B, R) Yuvarlak (J, U, C, O, S, G KÜÇÜK HARF MODELLERİ Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
10
Daha Sonra Okuma Yazma Okuduğunu anlama
Yazılı anlatım çalışmaları gelir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.