Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlık Bilimleri Fakültesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlık Bilimleri Fakültesi"— Sunum transkripti:

1 Sağlık Bilimleri Fakültesi
Evde Sağlık Hizmetlerinin(ESH) Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönerge (SAĞLIK BAKANLIĞI/2010) (11) SKY 413 Evde Bakım Hizmetleri Yönetimi Dersi (SKY 4) Prof. Dr. Ömer R. ÖNDER Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Güz

2 Yönergenin Amacı(Madde 1)
(1) ESH gereksinimi olan bireylerin evinde ve aile ortamında; Muayene, Tahlil, Tedavi ve tıbbi bakım, Rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi, Sağlık kurumları bünyesinde ESH Birimleri kurulması, Bu birimlerin asgari fiziki donanımı ile araç, gereç ve personel standardının belirlenmesi, Personelin görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi, İletişim, randevu, kayıt ve takip sisteminin tanımlanması, Uygulamaya ilişkin denetimin usul ve esasların belirlenmesi,

3 Yönergenin Dayanağı(Madde 3) Hüküm Bulunmayan Hallerde(Madde 24)
Madde 3(1) Bu Yönerge; 13/12/1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ’nin 43 üncü maddesine, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun 3 üncü ve 9 uncu maddelerine dayanılarak çıkarılmıştır, Madde 24(1)Hüküm Bulunmayan Hallerde; Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde 13/1/1983 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği, 10/3/2005 tarih ve sayılı resmi Gazetede yayımlanan Evde Bakım Hizmetleri Sunumu Hakkında Yönetmelik, 6/7/2005 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır,

4 Evde Sağlık Hizmetlerinin Yasal dayanağı
Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (13/12/1983 tarihli ve 181 sayılı, 43. Madde), Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu (7/5/1987 tarihli ve sayılı, 3. ve 9.Maddeler), Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği (13/1/1983 tarih ve sayılı Resmi Gazete), Evde Bakım Hizmetleri Sunumu Hakkında Yönetmelik (10/3/2005 tarih ve sayılı resmi Gazete), Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Yönetmelik (6/7/2005 tarih ve sayılı Resmi Gazete),

5 Evde Sağlık Hizmeti Tanımı(Madde 4)
(1-f)Evde Sağlık Hizmeti: Çeşitli hastalıklara bağlı olarak; Evde sağlık hizmeti sunumuna gereksinimi olan bireylere, Evinde ve aile ortamında, Sosyal ve psikolojik danışmanlık hizmetlerini de kapsayacak şekilde verilen, Muayene, Tetkik, tahlil, Tedavi, tıbbi bakım, takip ve rehabilitasyon hizmetlerini kapsar,

6 Hizmetin Örgütlenmesi(Madde 5)
(1)ESHizmetleri, SB’ye bağlı; Eğitim ve Araştırma Hastaneleri(3.Basamak), Dal Hastaneleri(3.Basamak), Genel Hastaneler bünyesinde kurulan ESH Birimleri (2.Basamak), Toplum Sağlığı Merkezi(TSM)(1.Basamak), Aile Sağlığı Merkezi(ASM)(1.Basamak), Aile Hekimleri(AH)(1.Basamak), (2)İlde ESH sunan tüm birimler(TSM, ASM, AH, Hastaneler), haberleşme, iletişim ve koordinasyon yönünden, Sağlık Müdürlüğü bünyesinde kurulan Koordinasyon Merkezi ile irtibatlandırılır,

7 Koordinasyon Merkezi Kurulması ESH Birimleri Arasındaki İletişim/Koordinasyon (Madde 5)
(3)Sağlık Müdürlüğü bünyesinde Koordinasyon Merkezi kurulur; Koordinasyon Merkezi Sorumlusu bir Sağlık Müdür Yardımcı’ sıdır, Özel bir mekan tahsis edilir, ESH sunan tüm birimler, Koordinasyon Merkezi ile irtibatlandırılır, İrtibatlandırılmış santral donanımı ve Özel Telefon Hattı verilir, Personel görevlendirilir(Yeterli Sayı ve Nitelikte, İletişim, Haberleşme, Kayıt, Arşiv, Sekreterya vb.için),

8 Komisyon Oluşturulması (Madde 6) (İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu)
(1)Komisyon Üyeleri(En az 5 üye); Koordinasyon Merkezi Başkanı(Sağ. Md. Yrd.), Ruh ve Sosyal Hastalıklar Şb. Md., Aile ve Toplum Sağlığı Şb. Md., Acil Sağlık Hizmetleri Şb. Md., İl Acil Servis Sorumlu Tabibi, EHS Birim Sorumlusu Tabipler, (1)Komisyonun Görevi; Evde sağlık hizmetlerinin sunumu, Birimlerin işleyişi, Uygulama sırasında ortaya çıkan sorun ve aksaklıkların tespiti, Çözüme kavuşturulması, Hizmet alan birey ve yakınlarının hizmetle ilgili talep ve şikayetlerini değerlendirmek ve karara bağlamak,

9 Komisyon Oluşturulması (Madde 6) (İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu)
(2-3)Komisyonun İşleyişi; Komisyon ayda bir defadan az olmamak üzere, her ayın ilk haftasında, başkanın önceden belirlediği gündemle toplanır, Acil olarak değerlendirilmesi gereken durumlar için Komisyon Başkanının her daveti üzerine toplanmakla yükümlüdür, Komisyon oy çokluğu ile karar alır, Kararlar tutanağa bağlanır, Oylarda eşitlik olması halinde başkanın taraf olduğu karar geçerlidir, Komisyonun sekretaryası Koordinasyon Merkezince yürütülür,

10 Evde sağlık Hizmeti Birimi Kurulması (Madde 7)
(1)ESH Birimi; İllerde ilgili kurum baştabibinin talebi, İlçelerde grup başkanlıklarının talebi, Müdürlüğün teklifi üzerine valilik onayı ile kurulur, Sağlık Bakanlığı tescil eder(onaylar), (2)ESH verecek Sağlık Kurumu (Hastane vb.) bünyesinde; Kayıt, arşiv, sekretarya, iletişim, ulaşım, planlama ve koordinasyon hizmetlerinin yürütülebileceği genişlikte Fiziki Mekân ayrılır, Gerekli sayıda bilgisayar ve yazıcı, masa, sandalye, Mesaj bırakabilme ve yönlendirme yapabilme özellikte telefon ve mobil telefon hattı, Perde, oturma grubu, çöp kutusu, kırtasiye malzemeleri, Hasta muayene masası, paravan ve gerekli diğer tefriş ve donanım sağlanır,

11 ESH Verilmesi Sırasında Asgari Araç Gereç/Tıbbi Cihaz/İlaç Standardı(Ek 1) (Madde 8-1)
Tansiyon aleti, stetoskop, derece, Değişik ebatlarda sondalar (NG, İdrar), Şeker ölçüm cihazı ve stripler, Pansuman ve yara bakım malzemeleri, EKG cihazı (portatif), Ambu ve maskesi, dosiflow airway, abeslang, Değişik ebatlarda enjektör, Steril ve non-steril eldiven, Entübasyon seti, Alkollü ped, dezenfektan, galoş, serum seti ve askısı, idrar torbası, turnike, maske, bistirü vb, Sütur malzemeleri, Cut-down seti, Otoskop-oftalmaskop seti, Tıbbi atık kutusu, poşet, Işık kaynağı, Kayıt, reçete yazımı ve benzeri işlemler için gerekli basılı form, kırtasiye ve malzemeler, Oksijen tüpü, Pulsioksimetre cihazı, Laboratuar tetkikleri için alınacak kan ve numuneler için kan setleri, kültür tüp ve kapları, Ekip tarafından gerekli görülen diğer tıbbi malzemeler, İdrar stikleri,

12 ESH Verilmesi Sırasında Asgari İlaç Standardı(Madde 8-1)(Ek 1)
Adrenalin ampul, Calcium ampul, Atropin ampul, Kortikosteroid ampul, İsosorbide dinitrate, Dextroz 100ml/500ml, Antipretikler, Izotonik 100ml/500ml, Antibiyotikler, Mannitol 100 cc(%20), Antispazmodik ampul, Captopril 25mg. Antianksietik ampul, Ekip tarafından gerekli görülen diğer ilaçlar, Antihistaminik, Diuretik, Dopamin, Serum fizyolojik ampul,

13 ESH Verilmesi Sırasında Asgari Araç Gereç (Madde 8)
(2)ESH verilen hastaların; Fonksiyonlu hasta karyolası, Havalı yatak ve benzeri, Tedaviye yardımcı olabilecek ve demirbaş niteliğindeki tıbbi cihazlar, Olanaklar ölçüsünde, hizmeti veren müdürlük ya da sağlık kurumu tarafından temin edilerek evde sağlık bakım hizmeti süresince hasta ya da yakını adına düzenlenen zimmet karşılığında hastanın kullanımına tahsis edilebilir, Zimmet karşılığı tahsis edilen demirbaş cihazlar, evde sağlık hizmetinin sonlanmasını takiben devir teslim tutanağı ile geri alınır, (3)Birinci basamak sağlık hizmetleri kapsamında ESH’nin sunumu için; Gerekli personelin görevlendirilmesi, Ulaşım araçlarının tahsisi, Tıbbi cihaz, sarf malzemesi ve araç-gereç gereksinimi müdürlükçe karşılanır,

14 ESH Verilmesi Sırasında Ulaşım Araçlarının Tahsisi (Madde 9)
(1)Evde Sağlık Hizmeti Ekibinin; Ulaşımı için, Hastaların evden sağlık kurumuna ya da sağlık kurumundan eve nakli için uygun bir mobil araç (hasta nakil aracı) tahsis edilir, Acil durumlardaki hasta nakli için 112 ambulans hizmetlerinden yararlanılabilir, (2) Gerekli görülmesi halinde adres bulmayı kolaylaştırmak için ulaşım araçlarına uydu konumlandırma cihazı konulabilir, (3) Ekip ulaşımı ve hasta nakil hizmetleri, hizmet alımı yolu ile de sağlanabilir,

15 ESH Ekibi İçin Personel Görevlendirilmesi Asgari Personel Standardı(Madde 10)
(1-2)Evde Sağlık Hizmetleri Biriminde görevlendirilecek sorumlu tabip ve diğer personel ilgili kurum amirince belirlenir; Tabip(1), Hemşire(1) Sağlık memuru(1), Fizyoterapist(1), Diyetisyen(1), Psikolog(1), Sosyal çalışmacı(1), Şoför(1), Tıbbi Sekreter(1)(Birimde kayıt ve arşivleme işlemleri ile iletişim ve haberleşme işlemleri için), İşin yoğunluğu ya da gereksinime göre birden fazla ESH Ekibi oluşturulabilir,

16 Sorumlu Tabibin Görev/Yetki/Sorumlulukları (Madde 11-1/a-ı)
Sorumlu tabip, ekipteki tüm personelden kurum amirine karşı sorumludur, Hastanın kapsamlı olarak tıbbi değerlendirmesini yapar, Daha önce tanıyı koyup tedaviyi planlayan tabibin ya da ilgili dal uzmanının konsültasyonunu sağlayarak, alacağı bilgi ve öneriler doğrultusunda tedavi planını hazırlar, ESH alan kişileri belirli aralıklarla ziyaret eder, bakım ve takip sonuçlarını değerlendirir, sonuçlara göre ortaya çıkan gereksinimleri ilgili tabip ya da konsültan tabip ile görüşerek yeni tedavi planını düzenler, ESH sırasında kullanılacak ilaç, tıbbi cihaz ve malzemelerin sağlanması, uygun koşullarda saklanması, kulanım şekli, tıbbi atıkların toplanması ve muhafaza edilmesi, enfeksiyonlardan ve bulaşıcı hastalıklardan korunma gibi konularda hasta ve aile bireylerini bilgilendirir, danışmanlık hizmeti verir, İlgili kayıtların zamanında ve noksansız tutulmasını ve saklanmasını sağlar, Uygulanan tıbbi işlemlerden, kayıtlarının tutulmasından sorumlu ve yetkili olup, saptadığı aksaklık ve sorunları, bunlara ilişkin talepleri baştabibe bildirir, Personelin görev dağılımını, birbirleriyle olan iletişimlerini ve iş akışını, hizmetin bütün olarak koordinasyon ve organizasyonunu planlar ve baştabibe sunar, ESH ve uygulamalar konusunda ekibe hizmet içi eğitim verir ya da verdirir, danışmanlık sağlar, toplantılar düzenler, aksaklık ve noksanlıkları saptar, hizmetin geliştirilmesi için kararlar alır ve uygulatır, Kullanılan araç gereç ve tıbbi cihazların temizliğinin, dezenfeksiyonunun yapılmasını ve gerekenlerin sterilize edilmesini, kullanılan cihazların düzenli bakım ve kalibrasyonunun yapılmasını sağlar, Hizmetin, hasta haklarına, deontolojiye, etik kurallara uygun verilmesini sağlar, Verilen hizmetler konusunda hastanın aile hekimine bilgi verir,

17 Hemşire/Sağlık Memuru(Toplum Sağlığı) Görev/Yetki/Sorumlulukları(Madde 12/1-8)
Tedavi ve bakım işlemleri için tabibin yazılı ve imzalı talimatını alır, hemşire formlarına kaydeder ve uygular, etkilerini gözler ve uygulama sonuçlarını kaydeder, Uygulanan işlemlerde tabibe ve ekibin diğer üyelerine destek sağlar, Hastanın yaşamsal bulgularını alır, kaydeder, değişiklikleri tabibe bildirir, Tedavi planına uygun olarak oral, paranteral ve haricen uygulanması gereken ilaçları verir ve verilen ilaçları kaydeder, etki ve yan etkilerini gözlemler, kayıt altına alır ve tabibe bildirir, Tabip de “Advers Etki Bildirim Formunu” doldurarak “Türkiye Farmakovijilans Merkezine (TÜFAM)” bildirir. ESH alan kişiye ve aile bireylerine tabibin belirlediği sınırlar içerisinde hastalığı ve tedavisi ile ilgili bilgilendirmeler yapar, bakım ve genel sağlık konularında eğitim verir, ESH sırasında kullanılan malzemelerin temizliğini ve dezenfeksiyonunu yapar, gerekli olanları sterilizasyon için hazırlar, Tek kullanımlık malzemelerin ve atık materyallerin Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği ile Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Kontrolü Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak toplanması ve imha edilmesi konusunda kişi ve aile bireylerini bilgilendirir, Sorumlu tabip tarafından iş akış planında belirlenen diğer görevleri yapar,

18 Laboratuvar Teknisyeninin Görev Yetki ve Sorumlulukları(Madde 12)
(1) ESH kapsamındaki laboratuar hizmetleri, sağlık kurumundaki merkezi laboratuar ya da hizmet alımı yoluyla temin edilebilir, Bu hizmetler, kurum baştabibinin onayı alınarak, laboratuar ve birim sorumlusu tabiblerinin ortaklaşa belirleyeceği yönteme uygun ve işbirliği içinde yürütülür. ESH ekibinde laboratuar teknisyeni bulunması zorunlu değildir, Bu hizmetler, ekipteki hemşire/sağlık memuru tarafından yerine getirilebilir. İhtiyaç duyulması halinde bu Yönergenin 10’uncu maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak laboratuar teknisyeni ekibe dahil edilebilir, (a-e)Laboratuar Teknisyeninin Görevleri; Gerektiğinde numune ve materyali alır, tetkikleri yapar, sonuçlarını kayıt ve muhafaza eder, tabibe bildirir, Araç gereç ve malzemelerin takibini, eksilenlerin takviyesini yapar, Kullanılan araç, gereç, tıbbi cihaz ve malzemeleri temizler, dezenfeksiyon ve sterilizasyonunu sağlar, düzenli bakım ve kalibrasyonun sağlanmasından sorumludur, Sorumlu tabip tarafından iş planında belirlenen görevleri de yapar,

19 Fizyoterapist/Diyetisyen/Psikolog/Sosyal Çalışmacı Görev Yetki ve Sorumlulukları(Madde 12)
ESH Ekibinde Yer Alan; Fizyoterapist, Diyetisyen, Psikolog, Sosyal Çalışmacı, ESH verilecek kişi ve aile bireylerine müdavi tabip ve sorumlu tabibin belirlediği tedavi planı kapsamında, mesleklerinin gerektirdiği ; Rehabilitasyon, Sosyal, Psikolojik destek hizmetleri verirler,

20 ESH Ekibinde Görevlendirilen Diğer Personelin Görev Yetki ve Sorumlulukları (Madde 12)
(1) Şoför; Ekibin hizmet yerine güvenle ulaştırılmasından, aracın her zaman harekete hazır ve faal tutulmasından, temizlik, bakım ve onarımlarının yaptırılmasından, (2) Tıbbi Sekreter; Kayıtların doğru, okunaklı ve noksansız tutulmasından muhafazasından, kayıtlara ilişkin bilgi, belge ve dokümanların arşivlenmesinden, saklanmasından, (3)Sekreter/Santral Memuru(Haberleşme ve İletişimin Sağlanması Amacıyla Görevlendirilen); ESH Ekibinin birbirleriyle olan iletişiminden, ESH alacak kişi ve aile bireyleri ile iletişimlerinden, randevu ve danışma hizmetlerinin düzenlenmesinden, yürüttüğü hizmetlerin kayıt altına alınması ve muhafazasından, (4)Ekipte Görevlendirilen Diğer Personel; sorumlu tabibin belirlediği görev dağılımı ve iş akış planına uygun olarak görev yapmakla yükümlü, görevli ve sorumludurlar,

21 ESH Biriminin Çalışması(Madde 13)
(1) ESH, sağlık kurum ya da kuruluşunun bulunduğu il ya da ilçenin belediye mücavir alanı ile sınırlıdır, Memuriyet mahalli dışına çıkılmasını gerektiren zorunlu hallerde o yerin en büyük mülki amirinin onayı ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu gereği işlem yapılması gerekir, (2) Birim, randevu sistemi ile ve mesai saatleri dahilinde çalışır,

22 Evde Sağlık Hizmetin Kapsamı ve Konsültasyon(Madde 14)
(1) ESH Biriminin görevi hastalığın teşhisini koymak olmayıp ; Daha önce ilgili dal uzman tabiplerince konulmuş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde ve kişinin bulunduğu ev ortamında, muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi, İlacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla,uzun süreli kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesi, Tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunması, Hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler, hastalık ve bakım süreçleri ile ilgili bilgilendirilmesi ve hastalığı ile ilgili evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini kapsar, (2) Gerekli halinde ilgili dal uzmanlarının da görüşü alınarak konsültasyon sağlanır; Birim sorumlusu tabibin ESH verilen kişi ile ilgili konsültasyon ve tıbbi değerlendirme talebinin sağlık kurumunda görevli ilgili uzman tabiplerce zamanında karşılanması zorunludur, Zorunlu hallerde uzman tabibin hastayı evinde konsülte etmesi sağlanır, Bu konudaki uygulamalar uzman tabipler arasında dönüşümlü olarak sağlık kurumu amirinin belirleyeceği bir düzen içerisinde yürütülür, Gerektiğinde, stoma ve yara bakımı, diyabet eğitimi hemşiresi gibi, konularında eğitim almış hemşirelerin hizmete katılması sağlanır, (3) Evde takibi zorunlu özürlü, yaşlı, yatalak ve benzeri durumda olan hastalar ile evde sağlık hizmeti alması gerektiği bu Yönerge’de belirtilen usul ve esaslara göre tespit edilen kişilere yönelik birinci basamak; Koruyucu sağlık, tanı, tedavi, rehabilitasyon ve danışmanlık hizmetleri, ilgili mevzuatı gereği TSM, ASM ve AH vasıtası ile verilir,

23 Sağlık Kurum Ya Da Kuruluşuna Sevk (Madde 15)
(1) ESH verilen kişilerin mevcut durumları hariç, yeni oluşan acil haller birimin görev alanına girmez. Bu durumlarda “112 İl Ambulans Servisi” ya da doğrudan sağlık kuruluşlarının “Acil Servislerine” başvurulur, (2) ESH alan kişiler, tıbbi zorunluluk hallerinde sorumlu tabibin gerekli görmesi üzerine en uygun sağlık kurum ya da kuruluşuna sevk edilir; Sevkine karar verilen hastanın sevk edildiği sağlık kurumuna ya da gerektiğinde sağlık kurumundan eve nakli, evde bakım hizmetleri için tahsis edilen ya da ilgili sağlık kurumuna ait hasta nakil aracı ile yapılır, Nakil işlemi için yeterli sayıda yardımcı personel görevlendirilir, Nakille ilgili giderler hastaya fatura edilemez,

24 Evde Sağlık Hizmetleri İçin Başvuru (Madde 16)
(1) Başvurular, hastalar ya da aile bireyleri tarafından Ek-2’deki “Evde Sağlık Hizmeti Başvuru Formu” ile ya da müdürlük bünyesindeki “Koordinasyon Merkezine” ya da “Sağlık Kurumlarındaki ESH Birimlerine”; Telefon/sözlü başvuru, TSM, ASM ve AH aracılığı ile yapılabilir, (2) Sağlık Kurumlarında(Hastane) yatan ve taburcu aşamasında olan hastalar için ilgili klinikler tarafından ESH Birimi ile gerekli koordinasyon sağlanır, ESH alması uygun görülenlere; Verilecek hizmetin kapsamı, Hizmetin hangi seviyede, ne kadar süreyle, ne şekilde ve hangi sıklıkta verilmesi gerektiği belirlenir, Ek-2’deki forma müdavi tabip tarafından hazırlanan Epikriz ve “ESH’nin Kapsamını Belirtir Belge” eklenir, (3) ESH, birinci basamak kapsamında verilecek ise, birim aracılığı ve ilgili tüm bilgi ve belgeleri ile birlikte Koordinasyon Merkezine iletilir; Koordinasyon Merkezi gerekli değerlendirmeyi yapar, Kayıt altına alınan hasta için, kayıtlı olduğu ASM ya da AH’ye ESH’nin başlatılması için gerekli bildirimi yapar,

25 Evde Sağlık Hizmeti Başvuru Formu(Ek 2) (Taburcu Aşamasındaki Hastalar İle Aile Hekimleri Tarafından Yapılan Başvurularda Doldurulacaktır) ……………..(Sağlık Kurumu/ Kuruluşu/Aile sağlığı Merkezi/Aile Hekimi Adı)…………………………………………………………………….. KİMLİK BİLGİLERİ İLETİŞİM BİLGİLERİ Adı :………………………………… Ev Tel:……….....Gsm:………… Soyadı :…………………………………. ……………………………………….. Anne adı :………………………………… Adresi:……………………………………….. Baba adı :………………………………… …………………………………………………. Doğum tarihi :………………………………… Doğum yeri :………………………………… T.C. Kimlik No :………………………………... Güvence Durumu/Sosyal GüvenlikNumarası:…………………………………………… HASTALIĞI HAKKINDA BİLGİ (Tanı Tedavi):………………………………………… ………………………………………………………………………………………………. SÜREKLİ KULLANDIĞI İLAÇ/TIBBİ CİHAZ/ORTEZ/PROTEZ……………………………………………………………………………….. Yukarıda açık kimliği, adres ve hastalık bilgileri olan şahısın evde sağlık hizmetine ihtiyacı vardır. Tarafınızdan değerlendirilmesi arz olunur /…../20… Adı ve Soyadı Müracaatı yapanın yakınlık derecesi ve açık adresi:…………………………………… *Müracaatı yapan klinik/müdavi tabip/aile hekimi:………………… DEĞERLENDİRME SONUCU ,………………………………………….………………………………………………………………………………. Değerlendiren Tabip: Kaşe/İmza ONAY Kurum/Kuruluş Amiri Kaşe/imza/mühür

26 Başvuruların Değerlendirilmesi Evde Sağlık Hizmetine Kabulü(Madde 17)
(1) Telefon ya da Ek-2’deki Form ile yapılan başvurular ilgisine göre, ESH Birim Sorumlusu Tabibe havale edilir, Başvurular kayıt altına alınarak en kısa zamanda duruma göre, tabip, hemşire veya sosyal çalışmacı tarafından ikametine gidilerek vaka yerinde değerlendirilir, ESH almak için başvuran kişi veya aile bireylerine değerlendirme sonucu konusunda, menfi veya müspet olup olmadığına bakılmaksızın, en kısa sürede bilgi verilir, Başvurusu olumsuz ise, nedenler konusunda aile ayrıntılı olarak bilgilendirilir, Hastanın ESH’ne kabul edilip edilmediği Koordinasyon Merkezine ve kayıtlı olduğu AH’ne de bildirilir, (2) ASM ya da AH kendisine kayıtlı hastalardan ESH alması gerektiğine karar verdiği hastanın tıbbi durumunu değerlendirerek hizmetin seviyesini belirler, ESH birinci basamak sağlık hizmetleri kapsamında kendisi tarafından verilecek ise, Hasta ya da yakınının da olurunu alarak, doldurduğu Ek-2’deki Başvuru Formunu, Hizmetin kapsamı ve hastanın durumunu belirtir, Bilgi ve belgeler ile birlikte “Koordinasyon Merkezine” iletir,

27 Başvuruların Değerlendirilmesi ve Evde Sağlık Hizmetine Kabulü(Madde 17)
(4) AH, hizmetin Hastane bünyesindeki ESH Birimi vasıtası ile verilmesinin gerektiği kanaatinde ise; Başvuru formunu doldurarak Koordinasyon Merkezine gönderir, Başvuru, komisyon tarafından ekli bilgi ve belgeler doğrultusunda değerlendirilir, Gerekçeleri belirtilerek hizmetin hangi seviyede verilmesi gerektiğini karara bağlar, Komisyonun kararı doğrultusunda başvuru gerekçeli kararı ile birlikte ya ESH Birim Sorumlusu Tabibe havale edilir, Ya da başvuruyu yapan aile hekimine gönderilir, Karar, hizmetin ESH Birimi tarafından verilmesi yönünde ise, aile hekimine de ayrıca bilgi verilir, ESH Birimi ya da AH karar doğrultusunda işlem yapmakla yükümlüdür, (5) Hizmetin düzeyi, kapsamı, süresi ve benzeri konularda ESH Birim ile AH arasında itilafa düşülmesi halinde; Koordinasyon Merkezi itilaf konusunu, “İnceleme ve Değerlendirme Komisyon” aracılığı ile karara bağlar, Koordinasyon Merkezinin kararı kesindir,

28 Çalışma Düzeni ve İş Planları(Madde 18)
(1) ESH çalışma düzeni ve saatleri ESH Birim Sorumlu Tabibince hazırlanan ve ilgili kurum amirince onaylanan Çalışma ve İş Planına göre yürütülür, (2) ESH vakanın durumuna göre müdavi tabip, ilgili uzman tabipler ve ekip personeli ile de istişare edilerek ESH Birim Sorumlusu Hekimce plan ayrıntılandırılır, Planda; Ziyaret zaman ve süreleri, Yapılacak tetkikler, Uygulanacak bakım ve tedaviler, Ekipte yer alacak personel ve iş akış planı, Götürülmesi gerekli araç, gereç, tıbbi cihaz, malzeme ve basılı formlar yer alır, Çalışma ve İş Planı, vakanın durumuna göre; Günlük, haftalık ya da aylık olarak yapılabilir ve ekip personeline yazılı tebliğ edilir, Plan dokümanının kurum amirince uygun görülüp onaylanması zorunludur, (3) ESH sırasında; Ziyaret saati ve tarihi, Kalınan süre, Yapılan tüm tıbbi girişim ve işlemler, Kullanılan ilaç, araç, gereç tıbbi cihaz kayıt ve sarf malzemeleri kayıt altına alınır, Hizmet verilen hastanın durumu ve ziyaretin seyri raporlanır, (4) Birinci basamak sağlık hizmetleri kapsamında verilecek ESH’ne ilişkin Çalışma ve İş Planı; ASM ya da ilgili AH’nce hazırlanır, Sağlık Grup Başkanlığı ya da TSM tarafından onaylanarak bu maddenin 2. ve 3. fıkrasındaki esaslar uygulanır,

29 Randevu Sistemi(Madde 19)
(1) ESH’leri, Randevu Sistemi’ ne dayalı olarak yürütülür; Vakanın durumuna göre ; Günlük, haftalık ya da aylık dilimler halinde önceden hazırlanan ziyaret gün ve saatlerini, Ekipte yer alacak personelin unvan ve kimlik bilgilerini içeren ziyaret planı, ESH verilecek kişi ya da aile bireylerine önceden bildirilerek randevu alınır, Ziyaret planının bir kopyası kişi ve aile bireylerine de verilir, (2) Randevu tarih ve saatinin değiştirilmesi konusunda ESH Birim Sorumlusu Tabip yetkilidir. Değişikliklerin ilgili personele, Kişi ya da aile bireylerine önceden bildirimi zorunludur, Randevuların alınması, bildirimin yapılmasından ve takibinden iletişim ve haberleşme işlemleri için görevlendirilen personel(Tıbbi Sekreter vb.) sorumludur; Yapılan görüşmelerin hizmeti veren ve hizmeti alanların güvenliği açısından kayıt edilmesi zorunludur, Randevu sisteminin yöntemi ve işleyişi mevcut koşullara göre ESH Birim Sorumlu Tabibi ya da ilgili AH tarafından belirlenir ve uygulanır,

30 Kayıtların Tutulması(Madde 20)
(1) Yönergenin 15 inci maddesine uygun olarak başvurusu değerlendirilen ve kabulü uygun görülen kişiler için Hasta Kayıt Dosyası açılır, Bu dosyada; Hastanın kimlik bilgileri, Adresi ve iletişim telefonları, Sosyal güvencesi ve sosyal durumu, Alkol sigara ve benzeri alışkanlıkları, Hastalığı, konulan tanı, uygulanan tedaviler, sürekli kullandığı ilaçlar, Kullandığı tıbbi cihaz, ortez ve protezlere ilişkin bilgiler , ESH Ekibinin takip notları, advers etki bildirim formu ve görüşleri yer alır, (2) ESH Birimince yürütülen iş ve işlemler için gerekli kayıtlar Sağlık Kurum ya da Kuruluşu(Hastane vb.) kayıtlarından ayrı olarak tutulur ve hizmet süresince hastanın yanında muhafaza edilir, Hastaya ait bilgileri içeren formlar ve hizmet planının bir sureti de birimde bulundurulur, Tüm kayıtlar ESH’nin sona ermesinden sonra ESH Birim ya da Kurum arşivine kaldırılır, Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların değiştirilmemesine ve silinmemesine yönelik gerekli idari ve teknik önlemler alınır,

31 Ev Ziyaretlerinde Uyulacak İlkeler(Madde 21)
(1) ESH’nin sunumunda aşağıda belirtilen ilke ve kurullara uyulması zorunludur; İlgili mevzuatı gereği ESH alması uygun görülen kişilerin rızasının alınması zorunludur, Kişinin tıbbi durumunun onay vermeye elverişli olmaması halinde, kanuni temsilcisinin Bilgilendirilmiş Onam Formu ile rızası alınır, ESH sırasında; Tıbbi Deontoloji ve Mesleki Etik İlkeleri’ne, Ahlak ve Genel Nezaket Kuralları’na, Hasta Hakları Mevzuatı’na uygun hareket edilmesi zorunludur, ESH sırasında, hastanın ailesinden birinin ya da bir yakınının bulunması sağlanır, Yalnız yaşayan hastaların ev ziyaretlerinde, ekipte görevli diğer bir sağlık personeli hizmete katılır,

32 Evde Sağlık Hizmetinin Sonlandırılması (Madde 22)
(1) Kişiye verilen ESH, aşağıdaki hallerde sonlandırılır; ESH verilen hastanın uygulanan tedavi ile iyileşmesi, ESH sunulan hastaya uygulanan sağlık bakım ve tedavinin, bir süre sonra sağlık personeli gerektirmeden uygulanabilecek hale gelmesi, ESH sunulan hastanın, sağlık kurumuna yatırılarak tedavi edilmesini gerektiren tıbbi endikasyonun oluşması, Hastanın kendisi ya da kanuni temsilcisinin hizmeti sonlandırmayı talep etmesi, Hastanın vefat etmesi, Hasta ya da yakınlarının; Tedaviye uyumsuz davranışları, Direnç göstermeleri, Önerilere uymamaları halinde, verilen hizmetin yararı, sorumlu tabip tarafından sorgulanır ve hizmetin sonlandırılmasına karar verilebilir,

33 Denetim/Sorumluluk(Madde 23) Yürütme(Madde 26)
Denetim ve Sorumluluk(Madde 23); (1) Evde sağlık hizmetlerinin koordinasyonundan ve bu Yönerge hükümlerine uygun olarak etkin bir şekilde eksiksiz olarak yürütülmesinden; Müdürlükler, Grup Başkanlıkları sorumludur, Yürütme (1) Bu Yönerge hükümlerini, Sağlık Bakanı yürütür,

34 Teşekkürler


"Sağlık Bilimleri Fakültesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları