Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Merve ÇAKMAK
2
1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan tarafından Hamburg'da kuruldu. Müşterilerine posta ile kahve satışı yaparak başladılar. Adını tchilling ve bean( kahve çekirdeği) kelimelerinin birleşimi olan Tchibo'yu koydular. 1952 yılında eğlenceli hikayeler, romanlar, usta dikiş kalıpları ve güzellik ipuçları içeren Tchibo dergisini aylık olarak yayınlanmaya başlandı. 1954 yılında ilk kez satışa sunulan Gold Mocca Almanya'da kısa bir süre içerisinde popüler hale gelmiştir. Bu kahvenin özelliği dokuz farklı kahvenin harmanlanarak üretilmiş olmasıydı. Gold Mocca'ya kadar mocca harmanları beş kahveden oluşmaktaydı.
3
1955 de Almanya'da tadım mağazasını açtılar
1955 de Almanya'da tadım mağazasını açtılar. Müşterilerine kahve satın almadan önce , eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sundu. 1973 yılında ürün yelpazesini genişleterek kahvenin yanı sıra gıda dışı farklı konseptte ürünler satmaya başlandı. 1975 yılında seyyar pastaneleri kırsal alanlarda kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. 1984 de espresso makinesi Picco'yu piyasaya sundu ve 1986 yılında farklı kahve ekipmanlarını satmaya başlamıştır. 1990 yılında Tchibo ürünleri süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlamıştır.
4
1997 de Tchibo seyahat sektörüne girdi. 225
1997 de Tchibo seyahat sektörüne girdi den fazla müşteri seyahatlerini gerçekleştirdi. 2002 yılında finansal hizmetler sunmaya başladı. Sigorta uzmanı Axa'nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinde sigorta sunulmaya başlandı. 2003 yılında Almanya'nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. Aynı yıl internet sitesi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı. Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo mobili kurdu. 2005 yılında tek bir makine ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya'daki ilk tek-servis sistemi oldu.
6
Tchibo'nun günümüzde 60 ülkede 120. 000 satış noktası bulunuyor
Tchibo'nun günümüzde 60 ülkede satış noktası bulunuyor. Türkiye'de toplamda 54 mağazası bulunmaktadır. TÜRKİYE PAZARINDA TCHİBO Türkiye'de ilk olarak Avrupa'nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM'de mağazasını açtı. Bununla beraber cirosunu 10 kat arttırırken, şimdilerde yüzde 25 büyüme elde etti. Tchibo Türkiye, Doğu Avrupa'da 10 yıldır bulunan mağazalarının olduğu ülkelerle aynı konuma ulaşmıştır. Cironun %25'ini kahve, %75'i gıda dışı ürünlerinden oluşmaktadır. Her hafta en az 4 bin civarında yeni üyeyi bünyelerine katmaktadır. Tchibo mağazaları Türk kahvesi satışlarının yıllık yüzde 80 büyüme kaydettiği ve pazarın yüzde 51'lik kısmını almaktadır.
7
Lokalizasyonun önemini bilerek hareket etmete olan Tchibo Türkiye, iProspect ile yürütmekte olduğu başarılı arama motoru kampanyalarını Türkiye'ye taşıdı. Kampanyanın amacı ise Tchibo web sitesine olan yoğunluğu arttırmak ve aynı zamanda ürün satışlarının maksimumda olmasını sağlamak. Web sitesinde ziyaretçiyi yormadan aradığını bulabilmesini sağlıyor ve o haftaki temasına uygun ürünlerde katalog gibi sunuyor. Tchibo bu kampanyası ile Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği tarafından ödüllendirilmiştir.
8
iProspect ? Bir ajans ve dijital pazarlama alanlarını bir araya getirerek entegre çalışmalar sağlamayı bilmek ve müşteriyi odak noktası yaparak her kanaldan insanları bir araya getiren basit ve efektif stratejiler üreterek şirketleri ölçülebilen yollar ile büyütmeyi amaçlar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.