Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İLETİŞİM NEDİR??
2
4560 KULLANIMI 15 FARKLI ANLAMI BULUNAN İLETİŞİM
ANLAMAK ANLATABİLMEK ANLAŞILMAK ANLAŞABİLMEK Üzerine bir süreçtir…
3
İletişim sadece konuşmak değildir. Aynı zamanda;
* Ne söyleyeceğimizi bilmek, * Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına, * Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, * En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, * Olayları basitçe anlatabilmek, * Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek, * Dikkati yoğunlaştırmak ve verdiğimiz mesajların alınıp alınmadığını fark edebilmektir.
4
İLETİŞİM NE ZAMAN BAŞLAR?
5
FARK ETME YADA FARK EDİLME İLE BAŞLAR SÖYLEDİĞİMİZ
SÖYLEMEDİĞİMİZ HER ŞEYİN BİR YAPTIĞIMIZ ANLAMI VARDIR YAPMADIĞIMIZ
6
İLETİŞİM SÖZLERLE SÖYLEME BİÇİMİMİZLE BEDENİMİZLE NE SÖYLEDİĞİNİZ !
NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ! ! BEDENİMİZLE KONUŞMADAN YAPTIKLARINIZ !
7
Anlama İhtimalleri Düşündüğünüz Söylemek istediğiniz
Söylediğinizi sandığınız Söylediğiniz Karşınızdakinin duymak istediği Duyduğu Anlamak istediği Anladığını sandığı Anladığı ……………… arasında farklar vardır. Dolayısıyla insanların birbirini yanlış anlaması için en az 9 ihtimal vardır.
8
İLETİŞİM SÜRECİ Kim? Ne söyledi? Hangi yolla? Kime? KAYNAK KANAL MESAJ
Kodlama Kod Açma KANAL MESAJ ALICI GERİ BİLDİRİM Ne etkisi oldu?
9
Neden İletişim Kurarız?
Kendimizi anlayabilmek Başkalarına anlatabilmek Başkalarını tanımak İnsanları etkilemek İÇİN İLETİŞİM KURARIZ
10
İNSAN İLİŞKİLERİNDE ÖNEMLİ KELİMELER
11
İNSAN İLİŞKİLERİNDE ÖNEMLİ KELİMELER
Çok Önemli Altı Kelimeden Oluşan Cümle İtiraf etmeliyim ki bu konuda hatalı davrandım Çok Önemli Beş Kelimeden Oluşan Cümle Büyük bir iş başardığınızın farkındayım Çok Önemli Dört Kelimeden Oluşan Cümle Konu hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyim?
12
İNSAN İLİŞKİLERİNDE ÖNEMLİ KELİMELER En Az Önemli Tek Kelime:
Çok Önemli Üç Kelimeden Oluşan Cümle Lütfen şunu yapabilir misiniz? Çok Önemli İki Kelimeden Oluşan Cümle TEŞEKKÜR EDERİM BİZ Çok Önemli Tek Kelime: En Az Önemli Tek Kelime: BEN
13
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM
KAYNAĞI VE HEDEFİ İNSANLARDIR KİŞİLER ARASI İLETİŞİM İÇİN 3 KOŞUL GEREKMEKTEDİR İletişime katılanlar belli bir yakınlık içindedir Mesaj alış verişi çift yönlüdür Mesajlar sözlü ya da sözsüzdür..
14
İLETİŞİMDE Söylediğiniz şey % 7 %38 nasıl söylediğiniz
%55 beden diliniz karşınızdakini yada sizi etkilemektedir
15
SÖZSÜZ İLETİŞİM (BEDEN DİLİ)
16
“İLETİŞİM İÇKİ ŞİŞESİ GİBİDİR İÇİNDEKİNDEN ÇOK SİZİ PAKETİ ETKİLER”
17
Sözsüz İletişim Görsel simgeler kullanır
Sözel ve sözsüz iletişim arasında dörtlü bir ilişki vardır Sözsüz iletişimin tarihi eskidir, hatta genlerimizdedir Duyguları ifadenin dilidir Sözsüz yalan söylemek zordur Ayrı ayrı yorumlamamak doğrudur
18
SÖZSÜZ İLETİŞİM Beden Dilinin Öğeleri Mimikler Başın Kullanımı Giyim
Beden Duruşu Mimikler Başın Kullanımı Giyim Bakım ve Makyaj Jestler Göz Teması Ayakların Kullanımı Mesafe Kullanılan Aksesuarlar
19
SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZE ÖYLEYSE
Anlam Yükleyebilir Etkisini Azaltabilir Çelişkiye Düşürebilir ÖYLEYSE Söylediklerimiz İle Söyleyiş Biçimimiz Birbirine Uygun Olmalıdır
20
GÖZ TEMASI İlgiyi gösterir İlgiyi çeker Tepkileri izlemek mümkündür
Özgüven göstergesidir
21
GÖZLER Tamamen açık : MASUMİYET, MERAK , ŞAŞMA
Dolaştıran bakış : SAHİP OLMA İSTEĞİ Kısılmış gözler : TATMİNSİZLİK, KİN, YORGUNLUK, STRES Kısa bakışlar : ALDIRIŞ ETMEME Uzun bakışlar : CİNSEL İLGİ; AŞAĞILAMA; MEYDAN OKUMA Bakışları dondurma : DÜŞMANLIK
22
YÜZÜ YUMUŞATIR YA DA SERTLEŞTİRİR
KAŞLAR YÜZÜ YUMUŞATIR YA DA SERTLEŞTİRİR Endişe, Kızgınlık Şaşkınlık, Korku, Bir Şeylerin Farkına Varma Kızgınlık, Endişe Kaşlar Arasındaki Dikey Çizgi Kaşların Yukarı Kalkması Kaşların Aşağıya İnmesi
23
EL SIKIŞMA BİÇİMLERİ Güvenli ve dengeli
Kabadayı - saldırgan - parmak ezici Güvensiz ve çekingen el sıkma biçimi (Ölü Balık)
24
BAŞIN DURUŞ BİÇİMLERİ Yukarıya doğru durma: ÜSTÜNLÜK
Aşağıya doğru durma. UYSALLIK Öne eğme, konuşan kişiye yönelme: İLGİ, ANLAŞMA Başka yana döndürme: ANLAŞMAZLIK Yana eğme: KONUYA İLGİ DUYMA veya KUR YAPMA
25
BEDENİN DURUŞU Arkaya eğilmek : OLUMSUZLUK, GÜVENSİZLİK, TEREDDÜT
Öne eğilmek : OLUMLULUK Öne fazla eğilmek : ISRARCILIK, BASKI G duruşu : UFAK TEFEK İNSANLAR BÜYÜK GÖRÜNÜR. BEDEN BİLİNÇSİZCE ŞİŞİRİLİR.
26
ELLER VE KOLLAR Ellerin açılması : KONUYA İLGİ, İLETİŞİME AÇIKLIK
Ellerin kapanması : İSTEKSİZLİK, İLETİŞİME KAPALILIK Elin yumruk yapılması : SALDIRGANLIK, GÜÇ GÖSTERİSİ
27
BACAKLAR Koltuğun altında tutulması : GERGİNLİK HUZURSUZLUK
Birbirine dolanması : GERGİNLİK, HUZURSUZLUK Ayağın sandalyeden ileri uzatılması : ORTAMDA RAHATLIK, ÖZGÜVEN
28
BEDEN DİLİ KÜLTÜRDEN KÜLTÜRE DEĞİŞİR
SÖZSÜZ İLETİŞİM BEDEN DİLİ KÜLTÜRDEN KÜLTÜRE DEĞİŞİR BEDEN DİLİNİ EN AZ KULLANANLAR JAPONLAR BEDEN DİLİNİ EN ÇOK KULLANANLAR AKDENİZ ÜLKELERİ, İTALYANLAR KUZEY ÜLKELERİ (KANADA, İNGİLTERE) AZ MİMİK KULLANIRLAR HİNDİSTAN’DA KAFAYI AŞAĞI YUKARI SALLAMAK “HAYIR” DEMEK İKEN; BİZDE “KAŞLARI KALDIRMAK” YA DA “SAĞA SOLA SALLAMAK” HAYIR DEMEKTİR BİZDE DOKUNMAK ESASTIR
29
ETKİLİ SÖZSÜZ İLETİŞİM İÇİN YAPILABİLECEKLER..
POZİTİF VÜCUT DİLİ KULLANILMALI TEŞVİK EDİCİ SÖZSÜZ DAVRANIŞ KALIPLARI GELİŞTİRİLMELİ İLETİŞİMDE OLUNAN İNSANLARLA GÖZ TEMASI KURULMALI UYGUN YERLERDE GÜLÜNMELİ YA DA GÜLÜMSENMELİ
30
ETKİLİ SÖZSÜZ İLETİŞİM İÇİN YAPILABİLECEKLER..
ÇOK HIZLI YA DA ÇOK YAVAŞ KONUŞULMAMALI TAVIRLARIMIZ PATRONLUK İÇERMEMELİ KENDİMİZE GÜVENLİ BİR VÜCUT DİLİ GELİŞTİRİLMELİ
31
ETKİLİ SÖZSÜZ İLETİŞİM İÇİN YAPILABİLECEKLER..
BİR KİŞİ İLE İLETİŞİM HALİNDE İKEN TÜM VÜCUDUMUZLA ONA DÖNÜLMELİ TEŞVİK EDİCİ SÖZSÜZ DAVRANIŞ KALIPLARI GELİŞTİRİLMELİ BÜTÜN KATILIMLARIN DEĞERLİ OLDUĞU HİSSETTİRİLMELİ
32
ETKİLİ SÖZSÜZ İLETİŞİM İÇİN YAPILABİLECEKLER..
GÖRÜNÜŞÜMÜZÜN NE TÜR ETKİLER YARATACAĞININ BİLİNCİNDE OLARAK ORTAMA UYGUN GİYİNİLMELİ KİŞİLERİN ÖN YARGILARINI GÖĞÜSLEMEYE HER ZAMAN AÇIK VE HAZIRLIKLI OLUNMALI
33
GÜNÜMÜZÜN % 75’İ İLETİŞİMLE GEÇER BUNUN % 45’İ DİNLEMEKTİR
34
Sadece kelimeler duyulur.
DİNLEME SEVİYELERİ DUYMAK Sadece kelimeler duyulur. Eylem yoktur.
35
Kelimeler ve ifade ettikleri duyulur.
DİNLEME SEVİYELERİ İŞİTMEK Kelimeler ve ifade ettikleri duyulur. Soru sorulur.
36
AKTİF DİNLEMEK DİNLEME SEVİYELERİ
Söylenenlerdeki duygular dinlenilir. Konuşanın hisleri gözlemlenir.
37
DERİN DİNLEMEK DİNLEME SEVİYELERİ
Söylenenlerdeki duygular fark edilir. Konuşanın hisleri hissedilir.
38
İTİRAZIN BİR SONUCUDUR İTİRAZLAR NASIL KARŞILANIR????
İLETİŞİM ÇATIŞMALARI AYNI ZAMANDA İTİRAZIN BİR SONUCUDUR O ZAMAN İTİRAZLAR NASIL KARŞILANIR????
39
İTİRAZLARI KARŞILAMA TEKNİĞİ
Normal bir insanın ısı derecesi 36-37° C arasındadır. Sağlıklı bir İLETİŞİM ilişkisi bu sınırlar içerisinde gerçekleşir. Ancak siz hiç hata yapmasanız da bazen karşınızdaki kişi bu sınırların dışına çıkabilir. Göreviniz onu normal sınırlar içerisine çekmektir İşte bunun için size bazı kurallar Sakin olmak ve dinlemek Kesinlikle sözünü kesmemek İtirazına itirazla karşılık vermemek, iletişimde olduğunuz kişiyi yalancı konumuna sokmamak
40
EMPATİ Her şeyde / her şeyle / her zaman vardır KARŞIMIZDAKİ KİŞİNİN MAKOSENLERİ İLE YÜRÜMEKTİR “Kişinin kendini karşısındakinin yerine koyabilmesi onun duygu ve düşüncelerini anlayarak iletişim kurup bunu karşısındaki kişiye iletmesidir”
41
EMPATİ İÇİN 3 ŞART Empati kuran kişi kendini karşısındakinin yerine koymalı ve onun gözleri ile olayları görebilmelidir Karşımızdakinin duygu ve düşüncelerini doğru algılamalıdır Empatik anlayışını karşıdaki kişiye yüzüyle, ifadeleriyle ve bedeniyle iletmelidir
42
EMPATİ İÇİN 3 ROL GEREKLİDİR
11. ZİHİNSEL : “Hala şu konuyu anlamadın. Anlamayacak ne var. Defalarca konuştuk” Karşımızdaki insanın zihinsel uygunluğu önemlidir. 22. FİZİKSEL : Bedensel tavır önemlidir... Enerji, yorgun.... RUHSAL : Hisleri nasıl? Algılamaya ve anlamaya uygun mu?
43
İLETİŞİMİ BAŞLATAN KAYNAĞIN AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA
ETKİLEYİCİ İLETİŞİM İLETİŞİMİ BAŞLATAN KAYNAĞIN AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA DAVRANIŞ DEĞİŞİMİNİ YARATABİLMESİDİR ETKİLEYİCİ İLETİŞİM TUTUMLARA YÖNELİKTİR
44
4 FARKLI AMAÇ / SONUÇ OLABİLİR
ÖYLEYSE ETKİLEYİCİ İLETİŞİMDE TUTUMA YÖNELİK 4 FARKLI AMAÇ / SONUÇ OLABİLİR Güçlü Bir Tutumu Zayıflatmak Tutum Geliştirmek Tutumun Şiddetini Artırmak Tutumu Değiştirmek
45
TUTUM DEĞİŞİMİNİ YÖNETEBİLMEDE TEMEL DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİ NELER OLMALIDIR??????
46
İNANDIRICILIK KOLAYLAŞTIRICILIK TUTARLILIK ULAŞILABİLİRLİK BÜTÜNLÜK
47
İNANDIRICILIK KOLAYLAŞTIRICILIK
İKNA KABİLİYETİNİN YÜKSEKLİĞİDİR KOLAYLAŞTIRICILIK DEĞİŞİMİN YÖNLENDİRİLMESİDİR
48
TUTARLILIK GÖRÜLEBİLİRLİK BÜTÜNLÜK
DUYGU, DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞ UYUMUDUR GÖRÜLEBİLİRLİK GEREKTİĞİ ZAMANLARDA GEREKLİ YERLERDE OLABİLMEKTİR BÜTÜNLÜK BİRLİKTE HAREKET EDEBİLMEKTİR
49
ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN YAPILABİLECEKLER
50
KONULARI KİŞİSELLEŞTİRMEYİN
AKTİF DİNLEYİN ETKİLİ GERİ BİLDİRİMDE BULUNUN YARGILAYICI VE DALGACI BİR DİL KULLANMAYIN TUTARLI OLUN
51
KİŞİLERİN FİKİRLERİNE KATILIYORSANIZ BUNU AÇIKÇA BELİRTİN
YANLIŞLARINIZI VE HATALARINIZI AÇIKÇA KABUL EDİN GÖRSEL ÖN YARGILARIN ÖTESİNE GEÇİN
52
BİLDİĞİNİZ BİR KONUYU HERKESİN BİLDİĞİNİ HER ZAMAN VARSAYMAYIN
KULLANDIĞINIZ DİLE HAKİM OLUN VE YALIN BİR DİL KULLANIN DAVRANIŞLARINIZIN GÜCÜNÜ UNUTMAYIN ZAMANLAMAYA DİKKAT EDİN
53
ULAŞILABİLİR İNSAN OLUN
İŞLETME İÇİ VE DIŞI İLETİŞİMİN TUTARLILIĞINA DİKKAT EDİN İLETİŞİM ARAÇLARINI ETKİN KULLANIN MESAJDAKİ SES TONUNA DİKKAT EDİN ULAŞILABİLİR İNSAN OLUN
54
GEREKTİĞİNDE OLUMSUZ BİLGİLERİ DE PAYLAŞIN GÜVEN YARATIN
GÜVEN YARATIN AÇIK SÖZLÜ OLUN DEĞİŞİKLER HAKKINDA BİLGİLENDİRME YAPIN BİLGİ VE DUYGULARINIZI PAYLAŞIN
55
KİŞİLERİN FİKİRLERİNİ ALIN
EMPATİK OLUN KİŞİLERİN FİKİRLERİNİ ALIN İLETİŞİM KONUSUNDAKİ BAŞARILARI ÖDÜLLENDİRİN İLETİŞİM KONUSUNDA İNSANLARA ÖRNEK OLUN
56
OLGU VE GÖZLEM FARKINI ASLA UNUTMAYIN
DUYGU FARKLILIĞINI KABUL EDİN SÖYLEMEK İSTENİLENİ KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARALAMADAN SÖYLEYİN
57
BENLİK KAPIŞMASINA GİRMEYİN KONUŞMALARINIZI İYİ PLANLAYIN
KONUŞMALARINIZI İYİ PLANLAYIN YIKICI DEĞİL, YAPICI ELEŞTİRİDE BULUNUN VE ÖZGÜN OLUN İLETİŞİME AÇIK OLUN / İMADA BULUNMAYIN
58
TAKDİR İLE ÖVGÜYÜ İFADE EDİN VE SPESİFİK OLUN
SALDIRGAN OLMAYIN TAKDİR İLE ÖVGÜYÜ İFADE EDİN VE SPESİFİK OLUN MÜMKÜN OLDUĞUNCA YAZILI İLETİŞİM KULLANIN DEDİKODULARI GÖZ ARDI ETMEYİN
59
ÇİFT ANLAMLI İLETİŞİM KURMAYIN ÇİFT YÖNLÜ İLETİŞİM KURUN
İLETİŞİM ARAÇLARINI DOĞRU VE ZAMANINDA KULLANIN ÇALIŞANLARLA DURUM DEĞERLENDİRMELERİNİ İÇEREN TOPLANTILAR YAPIN ÇİFT ANLAMLI İLETİŞİM KURMAYIN ÇİFT YÖNLÜ İLETİŞİM KURUN
60
Sosyal Politika Sosyal Politika genel olarak sağlık, eğitim, konut, sosyal güvenlik, istihdam ve sosyal hizmetler alanlarındaki kamu hizmetlerini kapsamına alır. Devletin çevre, yerel yönetimler, küçük ve orta işletmeler, kültür ve sanat alanındaki politika ve uygulamaları ile kadınlar, gençler ve diğer dezavantajlı kesimlere dönük hizmetleri de çoğunlukla sosyal politikanın konusu içinde ele alınır.
61
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Yerel Yönetimler
62
Bazı dezavantajlı grupların iş yaşamında ayrımcılığa uğrayabilmektedir
Bu gruplar arasında en çok ayrımcılık yapılanlar, kadınlar ve engellilerdir. Dezavantajlı grupların çalışma hayatına giriş ve sonrasında devamlılığını sağlamalarında sorunlarımız bulunmaktadır. (Kamu %4 özel sektör %3)
63
Özel sektör engelliye uygun iş yaratılmalı ancak işveren işine uygun engelli arıyor.
Kadınlar –özellikle tekstilde- cinsel ya da psikolojik tacize uğrayabilmektedir. Gençlerin iş yaşamına girişin çok büyük sıkıntı bulunmaktadır. (En az bir yıl deneyim şartı gibi)
64
İŞKUR engellilerin istihdamı için özel sektör işverenlerden 50+ çalışanı olanları %3 oranında engelli istihdamını denetliyor. Cezai yaptırım bulunmaktadır. Engelli kendi işini kurarsa TL’ye kadar hibeyle kendi işini kurmaları sağlanıyor
65
Gençlerde 150 güne kadar staj benzeri işbaşı eğitim programları düzenlemektedir.
Meslek sahibi olmayan kadınlara kurslar düzenlemektedir. Eski hükümlülerin istihdamı özel sektörde artık zorunlu değil, kamuda ise %2’dir.
66
Avrupa 2020 Hedefleri 20-64 yaş arası nüfusun istihdam oranının %69 seviyesinden %75’e çıkarılması, Okulu erken bırakanların oranının %15’ten %10 seviyesine düşürülmesi, yaş arası yüksek öğrenim mezunu nüfus oranının %31 seviyesinden en az %40 seviyesine yükseltilmesi, 20 milyon insanın yoksulluktan kurtarılarak, ulusal yoksulluk sınırı altında yaşayan AB vatandaşlarının sayısının %25 azaltılması.
67
Avrupa 2020 Stratejisi Üye devletlerin sosyal dışlanmaya maruz kalma ihtimali yüksek olan gruplara (tek ebeveynli aileler, yaşlı kadınlar, engelliler, evsizler, vb.) yönelik önlemleri ortak ve bireysel olarak almaları beklenmektedir. Genç işsizliği oranını azaltmaya yönelik olarak çıraklık, staj ve diğer iş deneyimleri yoluyla gençlerin iş piyasasına dahil edilmesi ve AB içinde hareketliliğin teşvik edilmesi yoluyla gençler için iş fırsatlarının artırılması öngörülmektedir. Aktif yaşlanma politikalarının teşvik edilmesi, toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik uygulamaların genişletilmesi ve eğitim, mesleki eğitim ve iş dünyası arasında bir ortaklık oluşturulması öngörülmektedir.
68
Horizon 2020 Bu program sayesinde, Avrupa’da yeni büyüme ve istihdam olanaklarının yaratılması hedeflenmektedir. HORİZON 2020 Programı, Bilimsel Mükemmeliyet, Endüstriyel Liderlik ve Toplumsal Sorunlara Çözümler olmak üzere üç öncelik alanı altında yapılandırılmıştır.
69
Horizon 2020 Toplumsal Sorunlara Çözümler: Toplumsal sorunlara çok disiplinli ve çok ortaklı araştırmalar yolu ile etkili çözüm önerileri getirmeyi amaçlamaktadır. Yaşlanan nüfus için sağlık hizmetleri, gıda güvenliği, temiz ve güvenli enerji, akıllı ve yeşil ulaşım, iklim değişikliği ve kaynak verimliliği ile kapsayıcı ve güvenli toplumlar öncelikli konulardır.
70
Horizon 2020 AB 6. Çerçeve Programı yılları arasında devam etmiş olup, yerini yılarını kapsayan AB 7. Çerçeve Programı’na bırakmıştır. 7. Çerçeve Programı bu yılın sonunda bitecek olup 8. Çerçeve Programı diyebileceğimiz HORİZON 2020 ise Ocak 2014’te başlamıştır. 80 milyar Avro’luk bütçesiyle, yılları arasında yürürlükte olacak Avrupa Birliği’nin (AB) yeni araştırma ve yenilik programı, Avrupa’da büyüme ve yeni istihdam yaratılmasına katkıda bulunacaktır.
71
Yaşanan krizler sonucu,yoksulluğun temel ekonomik nedenleri arasında yer alan işsizlik ve beraberinde yoksulluk artmaktadır. Kadınların genellikle maruz kalma olasılığı erkeklere oranla daha yüksektir. Kadınların yoksulluk derecesi yine erkeklere oranla daha yüksektir. Günümüz dünyasında kırsal yerleşmelerinin başta gelen sorunu muhtemelen yoksulluktur. Ülkemizde pek çok temel gösterge yönünden kırda yaşayan birey kentteki bireyden daha yoksuldur.
72
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.