Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İnsan Kaynaklı Yıkım/Afetlerde Hak İhlallerinin Önlenmesi İçin Kriz Rehberi
2
İçerik Kriz rehberinin hazırlanma süreci
Dünyadan kriz yönetimi: İyi örnekler / Belçika, Norveç, Fransa Hak ihlallerinin önlenmesi: İnsani yardım standartları Kriz Yönetimi Organizayonu Kriz yönetiminde kullanılabilecek araçlar Rehber nasıl kullanılabilir? Planlama: Bundan Sonrası
3
Kriz rehberinin hazırlanma süreci
4
Belçika Saldırıları Sonrası Kriz Yönetimi
İçişleri bakanlığına bağlı kriz merkezi İngilizce, Fransızca ve Almanca bilgilendirme Sosyal medyaya yönlendirme İnternet ağlarının ücretsiz hale getirilmesi Toplu taşımaya yönlendirme Bilgi için acil bilgi hat bilgisinin paylaşılması Sıkça sorulan sorular Olay 22 Mart 2016’da Belçika’da havaalanında 2, Malbeek Metrosu nda 1 olmak üzere gerçekleşen 3 intihar saldırısı sonucunda 31 kişi hayatını kaybetti.
5
Belçika Saldırıları Sonrası Kriz Yönetimi
6
Nice Saldırısı Sonrası Sosyal Medya Kullanımı
Jandarma, valilik ve polis , medya sosyal medya yönlendirmesi yaptı #Nice06 hashtagi ile sokağa çıkmamaları yönünde uyarı Dışarıda kalanlar için #PortesOuvertesNice (Açık Kapı) hastagi Dışarda kalanalar için ücretsiz taksi Olay: 14 Temmuz 2016'da Fransa Ulusal Günü kutlamalarında kalabalığı üstüne kamyon sürülmesiyle gerçekleştirilen saldı rı sonucunda 84 insan hayatını kaybetti, 100'den fazla insan yaralandı.
7
Norveç Saldırısı Sonrası Psiko-Sosyal Destek
Olay: 22 Temmuz 2011'de 564 gencin katıldığı gençlik kampına gerçekleştirilen silahlı saldırıda yaşlarında 77 genç hayatını kaybetti, 66 genç yaralandı. Başbakandan daha fazla demokrasi açıklaması Polis şefi istifa etti Hayatta kalanlar suçluluk hissetmemeleri için desteklendi. Hayatta kalanların deneyimlerini paylaşmaları için olanak sağlandı Katliam yaralarıyla nasıl hayata devam ettikleriyle ilgili fotoğraflar çekildi. Sağ kurtulan 500 gence 1 yıl boyunca devlet tarafından psiko-sosyal destek sağlandı ve güçlendirici faaliyetler düzenlendi. Adanın ucunda bir kesit oluşturarak, kayıplar anıtlaştırıldı. Ada tekrar 2015 yılında gençlik kampına ev sahipliği yaptı
8
Norveç Saldırısı Sonrası Psiko-Sosyal Destek
9
Fransa Saldırısı Sonrası Çocuklar
Bütün çocukların kendilerini güvende hissetmeleri sağlanmalı. Çocukların yaşlarına uygun olarak iletişim kurulmalı. Özellikle okul öncesi çocuklarla somut kavramlarla iletişim sağlanmalı Kısa bir konuşma yapılmalı; olanlar doğrulanmalı Çok insanın kötü bir olay sonucu öldükleri söylenmeli. Faillerden “kötü insanlar” olarak bahsetmek yerine, kötü eylem veya davranışlar Sosyal medya farkındalığı: Yanlış haberler olabilir Barış desteklenmeli, düşman dili yerine barış dili kullanılmalı. Olay: 13 Kasım 2015 tarihinde, yerel saatle 21:16'da başlayan Paris'in birinci, onuncu ve onbirinci bölgeleriyle birlikte Fransa Stadyumu'nda gerçekleştirilen silahlı ve bombalı saldırılar sonucu en az 132 insan hayatını kaybetti
10
Uluslararası İnsani Yardım Standartları
11
İnsani Yardım Standartları
İhtiyaç ilgili ve uygun yardım Yardıma doğru zamanda erişmek Yardım ve faaliyetlerden olumsuz etkilenmezler Yardım bireyleri güçlendirir Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler haklarını ve yetkilerini bilirler, Bilgiye erişebilirler ve kendilerini etkileyen karar verme süreçlerine katılırlar. Şikayetleri yöneten güvenli ve cevap veren bir mekanizma Eşgüdümlü ve birbirini tamamlayıcı yardım Gelişmiş seviyede yardım Yardımlar mesleki yeterlilik sahibi, iyi yönetilen personel ve gönüllülerle sağlanır Kaynaklar etkin, verimli ve etik şekilde yönetilir
12
Kriz Koordinasyonunun Unsurları
Organizasyon Şeması Kriz Koordinasyonunun Unsurları
14
Merkezi Koordinasyon
15
Saha Birimi Takip Planlama Birimlere destek Koordinasyon
16
Lojistik Birimi İhtiyaç Analizi İhtiyaç Temini Envanter Kaydı
17
Bilgi İşlem ve Kayıt Birimi
İlk karşılama Veri kaydı Birimler arası veri akışı
18
İletişim Birimi Haber Kaynağı Duyuru Veri akışı İletişim
19
Yardım ve Destek Birimi
Ayni-nakdi yardımlar Yardım yönlendirme Raporlama-Şeffaflık Fon yaratma
20
Sağlık Birimi Önlem alma İlk yardım Hastane takip
Hastane sonrası takip
21
Hukuk Birimi Olay yeri Adli tıp Davalama Danışmanlık
22
Güvenlik Birimi Ön çalışma-önlem Kriz anı güvenliği Hastane
Kayıp yakınları
23
Araçlar Sahanaeden
25
Araçlar Trello
27
Rehber Nasıl Kullanılabilir
28
Kontrol Listesi: Kurumunuz krize hazır mı?
Afet ve acil durum müdahale planı var mı? Acil durum çantanız var mı? İlk yardım eğitiminin almış personel var mı? Üye ve personelinize ait kan grupları, kronik hastalıklar ve alerji gibi bilgilere sahip misiniz? Etkinlikler öncesinde riskleri değerlendirerek güvenlik planlaması yapıyor musunuz? Toplu etkinlikler öncesi etkinliğe katılan kişilerin iletişim listesini hazırlıyor musunuz? Kriz anında sağlıklı bilgi kaynağı olacak kişileri belirlediniz mi? Kriz durumlarında sorumluluk alacak anahtar kişileri ve bu kişilerin sorumluluklarını belirlediniz mi? Kriz durumlarında kullanacağınız güvenli iletişim kanallarını belirlediniz mi? Acil durumlarda ulaşılacak avukatların iletişim bilgileri herkes tarafından biliniyor mu?
29
Takipçisi Olmak; Sağlıklı bilgi ve veri paylaşımı için kriz masası ve kriz hattı var mı? İnsanların yakınlarına ulaşmalarını sağlayacak bir bilgi sistemi var mı? Yaralılar ve refakatçileri için konaklama vb destekler sağlıyor musunuz? Personele psiko-sosyal destek sağlandı mı sağlanacak mı? Olaya tanıklık edenler için Psiko Sosyal destek sağlandı mı sağlanacak mı? Katliamda hayatını kaybeden ……. kaç kişi var?
30
Bundan Sonra?
31
Planlama Adımları: Kişisel Güçlenme: İlk yardım eğitimleri almak, araçları öğrenmek Kurumsal Güçlenme: Kurumların krize hazır hale gelmesi İş birliği: Kurumlarla işbirliği geliştirme ve kriz koordinasyonu ekibi kurmak …
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.