Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler"— Sunum transkripti:

1 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EBOLA Düzce Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler - EBA - Lokman ALEMDAR Bilişim Teknolojileri Alanı

2 Konu Başlıkları Teknoloji nedir? Eğitim Teknolojisi Kavramı
EBOLA Konu Başlıkları Teknoloji nedir? Eğitim Teknolojisi Kavramı Eğitim Teknolojisinde Kullanılan Araçlar Eğitim Teknolojisinin Amaçları Eğitim Teknolojisinde Öğrencinin Özellikleri Eğitim Teknolojisinde Öğretmenin Özellikleri Eğitim Teknolojisinde Öğretmenin Sorunları Mobil Öğrenme FATİH Projesi EBA Projesi

3 EBOLA TEKNOLOJİ NEDİR? Amerika’da 2004 yılında 1000 yetişkine Teknoloji kelimesini duyduklarında akıllarına ilk gelen şey sorulduğunda, katılımcıların; %68’i bilgisayar, %5’i elektronik, %2’si internet demiştir. TEKNOLOJİ; araştırma, geliştirme, üretim, pazarlama, satış ve satış sonrası hizmeti kapsayan bir sanayi sürecinin, etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirilmesi için kullanılabilecek bilgi ve becerilerin tümüdür.

4 EBOLA EĞİTİM TEKNOLOJİSİ “Uygun maddi ve manevi ortamlarda insan gücünün en iyi şekilde kullanılmasını, eğitimin sorunlarının çözülmesini, kalitenin yükseltilmesini, verimliliğin arttırılmasını sağlayan bir sistemler bütünü” (Rıza, 1997) Eğitimde Teknolojinin Öyküsü

5 Eğitim Teknolojisinde
EBOLA Eğitim Teknolojisinde Kullanılan Araçlar Kara tahta-tebeşir, kitap-defter-kalem, Model, maket, tepegöz, datashow, e-doküman, resim, slayt, animasyon, film, Radyo, tv-video, kamera, Projeksiyon, Akıllı Tahta?, Bilgisayar, Laptop, Cep Telefonu, Tablet, İnternet, intranet, iletişim sistemleri, uydular. Röportaj

6 Eğitim Teknolojisinin
EBOLA Eğitim Teknolojisinin Amaçları Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek, Öğretme - öğrenme süreçlerini daha verimli ve kaliteli hale getirmek, Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek, Eğitim personelinin etkinliğini ve verimliliğini artırmak, Öğretme-öğrenme süreçlerini öğrenci yeteneklerine göre uyarlamak.

7 Eğitim Teknolojisinde Öğrencinin Özellikleri
EBOLA Eğitim Teknolojisinde Öğrencinin Özellikleri Teknoloji kullanımını benimseyen, Teknoloji kullanımından korkmayan, Bilgiyi paylaşmaktan mutluluk duyan, Çevresiyle rahat iletişim kurabilen, Bilimsel ve mantıklı düşünebilen, Kendisine özgüveni olan, Kendisine ve başkalarına değer veren, Yenilikleri yakından takip eden, Zamanı verimli olarak kullanabilen, Sorgulayıcı olması beklenir.

8 Eğitim Teknolojisinde Öğretmenin Özellikleri
EBOLA Eğitim Teknolojisinde Öğretmenin Özellikleri Özverili çalışarak kendisini eğitime adaması, Mesleğini sevmesi, Mesleğinde ve alanında uzman olması, Teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi, Sahip olduğu teknolojiyi kullanabilmesi beklenir.

9 Eğitim Teknolojisinde
EBOLA Eğitim Teknolojisinde Öğretmenin Sorunları Teknik yetersizlik, Meslek grupları arasında ortak çalışmanın olmaması, Öğretmen – öğrenci arasındaki iletişim bozukluğu, Öğrencilerin teknoloji alanında kendilerini çok çabuk yetiştirip, yenilikleri yakından takip etmeleri öğretmenlerin kendilerini bazen yetersiz görmeleri, Etkileşimin tek yönlü olacağı korkusu, Hızlı değişime uyum gösterilememesi.

10 Mobil Öğrenme Kavramı Cep telefonu kullanma yaşı:11,
EBOLA Mobil Öğrenme Kavramı Cep telefonu kullanma yaşı:11, Tablet satışları laptop satışlarını geçti, Her zaman ve her yerde öğrenme-paylaşma, Genellikle sosyal paylaşım, Online – Offline eğitimler, Bire bir ve e-öğrenme birleşimi, Teknoloji kullanımı ile etkileşim. Sanal Sınıf

11 Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi
EBOLA FATİH PROJESİ Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Projenin amacı; eğitim ve öğretimde coğrafya farkı gözetmeksizin fırsat eşitliğini sağlamak, okullarımızda kullanılan teknolojiyi geliştirip iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri (BT) araçlarını öğrenme ortamının merkezine yerleştirerek öğrencilerin daha fazla duyu organına hitap etmek ve öğrenmede verimi arttırmak olarak belirlenmiştir. (DPT,2006)

12 Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi
EBOLA FATİH PROJESİ Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Proje kapsamında; Öğretmenlere ve öğrencilere tablet bilgisayarlar, Sınıflara LCD Panel Etkileşimli Tahta, Okullara internet ağ altyapısı sağlanması, BT donanım ve yazılım altyapısı, e-içerik ihtiyacı, Öğretmen kılavuz kitaplarının güncellenmesi, Öğretmenler için hizmetiçi eğitimler.

13 EBA PROJESİ Eğitim Bilişim Ağı
EBOLA EBA PROJESİ Eğitim Bilişim Ağı 2014 yılında; (DİE) 16-74 yaş arası internet kullanımı %53,8 oldu. İnternet kullanımı erkeklerde %63,5 iken, kadınlarda %44,1’dir. İnternet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24’tür. İnternet erişimi olan hane oranı %60,2 oldu. E-alışveriş oranı %30,8 oldu.

14 EBA PROJESİ Eğitim Bilişim Ağı
EBOLA EBA PROJESİ Eğitim Bilişim Ağı Mebbis şifresi ile giriş, Öğretmenler ve öğrenciler için ağ ortamları, Oyun tabanlı Öğrenme, Akıllı Öğretim, İntel Öğretmen, Vitamin Öğrenci, Vitamin Öğretmen. Öğrenci şifre alma Öğretmen şifre alma

15 Dijital materyal hazırlama
EBOLA İntel-Gelecek Nesil İnternet Bağımlılığı Dijital materyal hazırlama Bilgisayarın öğrenme sürecine etkisi Dijital eğitim de bazı saptamalar

16 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Beni Dinlediğiniz İçin
EBOLA Düzce Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Beni Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim….. Lokman ALEMDAR Bilişim Teknolojileri Alanı


"Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları