Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ"— Sunum transkripti:

1 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ

2 “AKADEMİK BAŞARI” Nedir?
Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “AKADEMİK BAŞARI” Nedir? Hedef????????

3 Akademik Başarı Hayatta Başarılı Olmak Mı? Demek
“Akademik Başarı, tek başına hayatta başarının anahtarı olamaz.”

4 AKADEMİK BAŞARI’DAN KİMLER SORUMLU?
AİLE OKUL

5 Öğrenciyle İlgili Alınan Kararlarda Öğrencinin Fikrinin Alınması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

6 Öğrencinin Ailedeki Sohbet ve Konuşmalara Katılmasına İzin Verilmesi ile Okul Başarısı Arasındaki İlişki

7 Öğrencinin Ailesinden Olumsuz Eleştiri Alması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

8 Anne ve Babanın Kavga veya Tartışmalarını Çocuklarının Yanında Yapması İle Okul Başarısı Arasındaki İlişki

9 NELER YAPALIM?

10 Fiziksel sağlığına özen gösterin.
Çocuğunuzla beraber bir düzen rutini oluşturun. Okulda olabilecek olumsuzluklardan haberdar olun.

11 Kitap okuması için teşvik edin.
Teknolojiyi bilinçli kullanmasını sağlayın.

12 Ödevler stres kaynağı olmasın.
Kıyaslama yapmayın, yetersiz görmeyin.

13 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARDA PEKİŞTİREÇ NEDEN ÖNEMLİ

14 Eğitimde Pekiştireç Önemli. Neden?
Hedef davranışın tekrarlanma olasılığını arttırmaktır.

15 Aile belli bir davranışın sıklığını artırmak istiyorsa, söz konusu davranışları pekiştirmelidir.

16 BİRİNCİL PEKİŞTİREÇLER; Her canlı için önemli olan hayati ihtiyaçlardır.
Eğitim ortamlarında öğrenmeyi desteklemek için birincil pekiştireçlerin tercih edildiği bilinmektedir. İKİNCİL PEKİŞTİREÇLER; Oyuncak, etkinlik, sembolik ve sosyal olarak kendi içinde ayrılır.

17 Birincil pekiştireçler özellikle küçük yaş grubu ve zihin engelli bireyler için kullanmak uygundur. Ancak amaç bir an önce ikincil pekiştireçlere geçmektir. Eğer çocuk ikinci pekiştireçlerle motive oluyorsa birincil pekiştireç kullanmamak gerekir.

18 OLUMLU- OLUMSUZ PEKİŞTİREÇ
Organizmaya verildiğinde davranışın yapılma ihtimalinin arttıran, haz veren uyarıcılara “olumlu pekiştireç” denir. Ortamdan alındığında davranışın yerine getirilme sıklığını arttıran, organizma açısından hoş olmayan, haz duyulmayan uyarıcılar “olumsuz pekiştireç”.

19 Genelde ceza ile olumsuz pekiştireçler karıştırılmaktadır
Genelde ceza ile olumsuz pekiştireçler karıştırılmaktadır. Bu iki kavram birbirinden tamamen farklıdır. Cezada davranışın sıklığı azalırken, olumsuz pekiştireçlerde davranışın sıklığını arttırma vardır.

20 Pekiştirmenin etkililiğini artırmanın en temel yolu doğru pekiştireç belirlemek ve belirlenen pekiştireci en uygun tarife ile uygulamaktır.

21 Pekiştirme Tarifeleri Tanım Ve Örnekleri
Sürekli; Her davranıştan sonra mümkün olan en kısa sürede pekiştireç verilmesi. Öğrenciye verdiği her doğru cevap için aferin denmesi. Sabit Oranlı ;Davranış her belirli sayıdan sonra pekiştirilir. 5 doğru cevaptan sonra verilen pekiştireç. Değişken Oranlı; Davranış belli bir ortalamada ama sayısı tahmin edilemeyen davranıştan sonra pekiştirilir. Sabit Aralıklı;Davranış belirlenen süre geçtikten sonra pekiştirilir.Belirlenen zaman aralığında pekiştireç verilmesi. Değişken Aralıklı; Davranış belli bir ortalama süreden sonra pekiştirilir ama ne zaman pekiştirileceği tahmin edilemez.

22 HANGİ PEKİŞTİREÇ? OLUMSUZ DAVRANIŞ. PEKİŞTİRECİ DOĞRU KULLANMAK.

23 Etkili Pekiştireç Belirlerken Öğretmen Ne Yapabilir?
Öğrenciye hoşlandığı ve hoşlanmadığı nesne ve olaylar doğrudan sorulur. Potansiyel pekiştireç listesi oluşturabilmek için, öğrencinin hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları aile bireylerine sorulabilir. Öğrenci, günün belli zamanlarında doğal ortamlarda gözlenebilir. Öğrenci yapılandırılmış ortamlarda gözlenebilir

24 Etkili Pekiştireç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Özellikler
Kullanılan pekiştireç kolayca doyuma yol açmayacak özellikte olmalıdır. Pekiştireç etkili bir pekiştirme tarifesine göre sunulmalıdır. Pekiştireç bireyin özellikleriyle (örneğin, ilgi alanları, kişilik özellikleri, gelişim düzeyi) uyuşmalıdır. Pekiştireç uygulayıcı tarafından kolay ulaşılır ve kolay uygulanabilir olmalıdır. Pekiştirecin niteliği ve niceliği izlediği davranışın önemine uygun olmalıdır. Tek düzeliği önlemek amacıyla, pekiştireçler çeşitlendirilmelidir. Pekiştirilecek davranışın gerçekleşmesine zemin hazırlamak için ön uyaranlar kullanılmalıdır.


"ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları