Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük"— Sunum transkripti:

1 Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
EĞİTİM STRATEJİLERİ Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük

2 GRUPLAMA TÜRLERİ

3 Özel okul Okul içinde okul Tam Özel Sınıf
Sadece üstün zekalılar için özelleşmiş (Fen liseleri gibi) Farklılaştırma ve personel için standartlar olmalı Rekabet zor çünkü herkes üstün- ve bu sebeple sıradan öğrenci konumuna düşme Benlik algısı, Özgüven ve özyeterlik düşmesi (Olumlu/Olumsuz) Öğrenci sayısı az birbirine yakın okullar ya da çok öğrencili büyük okullar için uygun Üstünler bir arada homojen sınıflarda Bütün dersleri bu sınıflarda bir arada alırlar Ekonomik ve tam zamanlı eğitim imkanı Ders dışında diğer öğrencilerle bir arada olma imkanı (sosyallik)/ aynı zamanda eleştiri: bu öğrenciler ayrı sınıflarda okutulmalı mı? Tam Özel Sınıf Her sınıf düzeyinde yeteri kadar ÜZ varsa her bir sınıf düzeyi için özel sınıf oluşturulur. (Yoksa sınıflar arası özel sınıf modeli) Eğitimin her hangi bir kademesinden başlatılabilir Yıl boyu aynı sınıfta ders Homojen-Tam zamanlı

4 Erken özel sınıf XYZ sınıfları Hızlandırılmış sınıflar arası sınıf
Tam özel sınıfın bir türü Okul çağına gelmemiş ama başlayabilecek yeterlikte öğrencilerden oluşur. 1. sınıftan itibaren başlatılır. Hızlandırılmış sınıflar arası sınıf Sınıfların oluşturulmasında yaş değil zeka düzeyi esas alınır Örneğin 7. sınıfta hem 5 hem 6 ve hem de 7. sınıftan ÜZ olabilir. Akademik başarı (olumlu) / akranları ile olmama (olumsuz) XYZ sınıfları Üst %20-X, Ortalama %60-Y, alt %20-Z sınıflarında (örn: dershane) Geçiş esnek değil –katı kurallar ve başarı esas olması sıkıntı yaratabilir. Homojen-Tam zamanlı

5 Derse dayalı tekrarlı gruplar Kısmen özel sınıf
Her dersi yetenek ve başarılarına göre farkı sınıftan alırlar Resmiyette bir sınıfa kayıtlı fakat pratikte belli sınıfı yok (resmiyette 5. sınıfta olan çocuk, feni 7., matematiği 8.sınıftan alabilir. Yetenek-homojen / sosyal, duygusal-heterojen dersler programda aynı saatte olmalı Aynı zamanda iki sınıfın öğrencileridirler Yalnızca bazı dersleri özellikle fen matematik dil dersleri özel sınıfta, diğerlerini normal sınıflarda alırlar. Akademik ve duyuşsal açıdan olumlu Sosyal-duygusal ve fiziksel açıdan normal gelişim ana zeka açısından hızlı gelişim var ise ideal gruplama türü Homojen-Yarı zamanlı

6 Benzer yetenek aynı sınıf
Sınıf içi benzer yetenek grupları Kaynak oda Benzer yetenek aynı sınıf Daha çok matematik, fen, dil bilgisi gibi akademik dersler Liderlik, arkadaş ilişkileri-olumlu Haftada bir veya birkaç kez normal sınıflardan alınarak diğer ÜZ öğrencilerle birlikte zenginleştirilmiş eğitim etkinlikleri yapılır. (aynı sınıf düzeyinde olmayabilir öğrenciler) Daha çok ilkokulda uygulanabilmektedir. Homojen-Yarı zamanlı

7 Hem ÜZ ve hem de normal çocuklar bir arada (bu sebeple olumlu)
Karma sınıf Hem ÜZ ve hem de normal çocuklar bir arada (bu sebeple olumlu) ÜZ tanımlandıktan sonra kendi sınıf düzeyindeki normal öğrencilerle aynı sınıfa yerleştirilirler. Akademik başarıları değerlendirmek çelişkili Normal sınıfta öğretim Heterojen-Tam zamanlı

8 Sınıf içi çok düzeyli gruplar
Sınıf içi karışık yetenek grupları Sınıf içi çok düzeyli gruplar En yaygın Öğretmen tercihi veya kendi isteklerine göre 3-5 kişilik gruplar oluşturulur ve bir arada çalışılır Grup üyelerinin yükümlülükleri iyi bilinmeli-HAMAL olunmamalı Liderlik olumlu Ortalama grup temposu ÜZ için sorun olabilir Öğretmen öğrencileri belirli düzeylere ayırarak her gruba bir üst düzey, birkaç ortalama ve bir de düşük performans gösteren öğrenci atarlar. Arkadaşlık, akademik başarı olumlu (NOT: bu sonuç normal bireyler için araştırılmış) Heterojen-Yarı zamanlı

9 HIZLANDIRMA Hızlandırma konusunda yanlış inanışlar
Sosyal-duygusal uyumsuzluk kaygısı “sorun öğrenci” Zenginleştirmenin hızlandırmaya kıyaslanması “iki kat etkili” Sınır kaygısı “kısa sürede bitme ileriki yıllarda tekrara sebep olabilir düşüncesi” Normal olma kaygısı “yaşıtları ile aynı durumda olursa normalleşebilirler düşüncesi fakat bu beklenmemeli” Elitizm Karşıtlığı “seçkin sınıf-plato”

10 Hızlandırma Türleri Okula erken başlatma
Sınıf yükseltme “normalden daha üst sınıfa yerleştirlmesi”(sınav ile) Üniversiteye erken başlama “liseyi bitirmeden başlama” Uluslar arası bakalorya programı “uluslar arası geçerli” 3-12 ilköğretim/ ilköğretim2.kademe/ ortaöğretim İkili kayıt “liseye giderken üniv. den de dersler alma” Onur sınıfları “ikili kayıt ile benzer sadece bunda üstünler olarak ayrı sınıfta bir ararda eğitim alma” İleri yerleştirme sınıfları “onur sınıflarının lise versiyonu” Üstten ders alma “tam sınıf alamaya hazır olmayan öğrenciler için uygun” Ders hızlandırması “Mat 1 ve Mat 2 gibi birbirinin devamı olan dersler iki dönem değil de bir dönemde tamamlanması” Sınavla ders geçme “bitirme sınavları”

11 Hangi Hızlandırma Türü Kullanılmalı?

12 ZENGİNLEŞTİRME Eğitim olanakları, müfredatın farklılaştırılması. Bu farklılaştırma Ders içerikleri Öğretim yöntemi ve Müfredatın diğer boyutlarını kapsayabilir Ve bireysel ya da grup düzeyinde farklılaştırma yapılabilir

13 İçeriğe dayalı İçerik müfredat kapsamına göre daha da genişletilir ve derinleştirilir Fen, matematik, dil bilgisi vb. Sürece dayalı İleri düşünme becerilerinin öğretimi (yaratıcı, eleştirel düşünme vb.) Ders içeriğinden ayrı şekilde öğretilir Ürüne dayalı Roman, şiir, proje vb üretimi

14 Zenginleştirme Türleri
İçerik transferi Üst sınıf ders içeriklerinin verilmesi Müfredat daraltma Yeterli oldukları alanların atlanması ya da zamanının azaltılması ile prog. da olmayan diğer dersler ile zenginleştirilmesi Bağımsız çalışma Projeler ile bilim insanları ile çalışma Saha gezileri Müze, lab., sanat galerisi, ekolojik bahçeler Okul sonrası programlar Daha çok hafta sonları ve yaz aylarında okullar belediyeler ve üniversiteler tarafından yürütülürler.

15 MENTÖRLÜK Deneyimli ve bilgili birinin daha az deneyimli birine amaçlarını gerçekleştirmesi için yardım etmesi En etkili yöntemlerden biri Sokrat-plato, plato-aristo, aristo-büyük iskender

16 Amaç: Uzmanlarla çalışma olanağı
Özel yeteneklerin gelişimini desteklemek Meslek ilgi ve tercihlerini keşfettirmek İlgi duydukları konuları araştırmalarına yardımcı olmak İyi karakter gelişimini desteklemek

17 Mentörlerin rolleri Öğretmen Rehber Danışman Uzman Rol modeli Arkadaş

18


"Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları