Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİ ALANLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİ ALANLARI."— Sunum transkripti:

1 BİLGİ ALANLARI

2 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bilgi Alanları Entegrasyon Yönetimi Kapsam Yönetimi Zaman Yönetimi Maliyet Yönetimi Kalite Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi İletişim Yönetimi Risk Yönetimi Satınalma Yönetimi

3 Proje Entegrasyon Yönetimi
Proje Entegrasyon Yönetimi içinde yer alan süreçler, bize tüm Süreç Gruplarının birbirine uyumunu sağlama ve yapılacak işleri daha iyi koordine etme imkanı sağlar. Entegrasyon Yönetimi Proje Yöneticisinin ana görevidir.

4 Proje Yöneticisi Kimdir ?
Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir. Proje ekibini kurmak, hem de projeyi gerçekleştirirken yönlendirmekten sorumludur.

5 Proje Yöneticisi Kimdir ?
Sorumlulukları ; Ekibin hangi niteliklere sahip kişilerden oluşacağını belirlemek, Ekibe dahil etmek, Görevlerini ve sorumluluklarını bildirmek, Ekibin gerekli kaynaklara ulaşmasını ve gerekli eğitimi almasını sağlamak, Ekibin proje ile ilgili görevlerini yerine getirmelerini sağlamak,

6 Proje Hangi Nedenlerden Çıkar ?
Piyasada ortaya çıkan nedenler İşletme ihtiyaçları, Müşteri İstekleri, Teknolojik Gelişmeler, Yasal Sorumluluklar

7 Proje Entegrasyon Yönetimi
Proje Entegrasyon Yönetimi aşağıdaki unsurları içerir: Proje Başlatma Belgesinin Hazırlanması (Proje Başlatma Belgesi = Proje Şartnamesi = Proje Tüzüğü bu sunumda aynıdır) Proje Yönetim Planının Geliştirilmesi Projenin Yürütülmesinin Yönetilmesi Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü Entegre Değişiklik Kontrolü Projenin veya Fazın Kapatılması

8 Proje Başlatma Belgesi
Her projenin başlaması için hedef ve amaçları tanımlayan, projenin gerekçesi, genel bir tanımı veya istenen ürün/hizmet özellikleri, yetkiler, kurumsal ihtiyaçlar, bütçe özeti, kilometre taşları gibi bu projeye özgü bilgileri içeren bir proje başlatma belgesi olmalıdır. Proje Başlatma Belgesi bir Proje Yönetim Planı değildir! Proje Başlatma Belgesi Proje Yöneticisinin proje bilgisini gösterir, resmi olarak kabul eder, onay sonrası, resmi olarak proje yöneticisine projeye başlama imkanı verir, kaynakları kullandırır ve projenin başlaması için para harcayabilmesini sağlar Projeye başlamak için gereklidir

9 Proje Başlatma Belgesi
Proje Şartnamesi: Sponsor veya müşteri tarafından hazırlanan Proje Şartnamesi kurumsal ihtiyaçları ve ürün veya hizmetin teslim koşullarını içerir. Şartname aşağıdaki proje unsurlarına ışık tutar: Kurumun ihtiyaçları Kapsam Tanımı Plan Kurumsal Süreç Tanımları: Resmi veya gayrı-resmi politikalar, prosedürler, planlar ve rehberler. Kurumsal Süreç Tanımları aynı zamanda kurumların daha önceki projelerden edindikleri deneyim ve bilgileri de temsil eder. Proje şartnamesi ve kurumsal süreç tanımları projenin varlığını onaylayan proje tüzüğünün geliştirilmesi için olan girdilerdir. Kontrat, çevresel faktörler ve olurluk incelemelerini de kapsayabilir.

10 Proje Başlatma Belgesi
Projenin Yürütülmesinin Yönetilmesi Yürütme Süreç Grubunun Entegrasyon bölümü Proje Yönetimi, PY planı ve çıktı üretiminin tamamlanması için tüm yürütme süreçlerini bir araya toplar Değişiklik taleplerini içerir Projenin Yürütülmesinin Yönetimi, tüm Yürütme Süreç Grubundan bahsetmez İnsan yönetimini, işin yapılmasını ve onaylanmış değişikliklerin uygulanmasını içerir Her zaman tüm bilgi alanlarını ve onların ilişkilerini içerir İş hacmi

11 Proje Tüzüğü! Projenin resmi olarak var oluşunu ispatlar veya projeyi meydana getirir. Proje, proje tüzüğü olmadan var olamaz. Projenin hedef ve amaçlarını içerir.

12 Entegre Değişiklik Kontrolü
Değişiklik İstek Formu doldurulmuş olmalıdır. Değişiklik isteği gözden geçirilerek değişiklik kontrol formuna işlenir. Ardından, talep edilen değişikliklerin tüm etkileri belgelenir. Önerilen değişiklikler yeni maliyet tahminleri, etkinlik değişiklikleri, kaynak ihtiyacı, risk analizi gerektirebilir.

13 PROJE KAPSAM YÖNETİMİ

14 Proje Kapsam Yönetimi Proje Kapsam Yönetimi, projenin içinde neler var, neler projenin dışında kalıyor sorusuyla ilgilidir. İş Kırılım Ağacı (İKA) ve proje kapsam cümlesi bir araya geldiğinde Kapsam Karşılaştırma Tanımı ortaya çıkar.

15 Proje Kapsam Yönetimi Şu Unsurları İçerir
Kapsam Planlaması Kapsam Tanımı İKA Oluşturma Kapsam Doğrulama Kapsam Kontrolü

16 Proje Kapsam Yönetimi Kapsam Yönetimi Tanımı:
Projenin gerekli tüm işleri içerdiğinden emin olmak için gerçekleştirilen süreçler bütünüdür. Temel amaç projenin dışında kalan unsurları tanımlamaktır. Proje Seçim Yöntemleri: Fayda ölçüm yöntemleri (karşılaştırmalı yaklaşım) Kısıt optimizasyon yöntemleri (matematiksel yaklaşım)

17 Kapsam Planlama Kapsam Planlama bize proje kapsamını tanımlamak, ayrıntılı proje kapsam belgesini geliştirmek, İKA’nı tanımlamak ve geliştirmek, proje kapsamını doğrulamak ve proje kapsamını kontrol etmek için kullanılabilecek bir yöntem sunar.

18 Kapsam Tanımlama Kapsam tanımı proje başarısında hayati önem taşır. Bazı projelerde uygulama safhası başlamadan proje kapsamının eksiksiz bir şekilde tanımlanması çok zordur. Eğer herhangi bir unsur İKA içinde yer almıyorsa kapsam dışındadır!

19 Kapsam Doğrulama Kapsam doğrulama bir kalite kontrol faaliyeti değildir. Kapsam doğrulamada öncelikli kaygımız paydaşların proje kapsamını ve çıktılarını kabul etmeleridir.

20 Kapsam Kontrolü Değişiklik Kontrol Sistemi:
Proje kapsam kontrolündeki ana faaliyet, etkenleri ve değişiklik gerekçelerini tanımlamak ve bu değişikliklerin neden olacağı etkiyi kontrol altında tutmaktır. Değişiklik Kontrol Sistemi: Bu adımda proje ekibi projenin kapsamını gözden geçirmelidir. Ekip hangi faaliyetlerin kapsam dışı olduğuna karar vermelidir. Ekip üyeleri olası değişiklikleri inceleyip tartışır ve değişiklik gerçekten gerekliyse söz konusu isteği sürecin bir sonraki adımına aktarır.

21 Kapsam Kontrolü Değişiklik istek formunun doldurulması
Proje ekibi ve proje yöneticisinin bilgilendirilmesi Proje yöneticisinin değişiklik isteğini değerlendirmesi Talep edilen değişimlerin etkilerinin belgelendirilmesi Maliyet tahminleri, çizelge, faaliyet sıralaması ve kaynak bilgilerinin güncellenmesi.

22 PROJE ZAMAN YÖNETİMİ

23 Proje Zaman Yönetimi aşağıdaki unsurları içerir:
Aktivite Tanımlama Aktivite Sıralama Aktivite Kaynaklarının Tahmini Aktivite Süresinin Tahmini Çizelge Geliştirme Çizelge Kontrolü

24 Proje Zaman Yönetimi Aktivite tanımlama: Bu süreç İKA’da en alt kademede yer alan çıktıların tanımlarını belirler. Aktivite Sıralama: Bu süreçte amaç çizelgede yer alan aktiviteler arasındaki mantıksal ilişkiyi bulmak ve belgelendirmektir.

25 Proje Zaman Yönetimi Öncelik Şeması Yöntemi (Precedence Diagramming Method (PDM)): Aktivite bitiş noktası, ilişkileri bağlantı çizgisi şeklinde belirterek bir ağ yapısı oluşturma yöntemidir Bitişten - Başlangıca Bitişten - Bitişe Başlangıçtan - Başlangıca Başlangıçtan - Bitişe Öncelik Şeması Yönteminde Bitişten – Başlangıca en sık kullanılan öncelik ilişkisi tipidir. Başlangıçtan – Bitişe ilişkileri nadiren kullanılır.

26 GANTT Tablosu Örnek

27 İş Kırılım Ağacı Oluşturma (İKA)
İKA Nedir? Bir projenin gerçekleştirilmesi için yapmamız gereken her işin (ya da “içindekilerin”) kapsamlı bir listesidir. Kırılımdaki her alt kademe yapılacak işin daha detaylı açıklamasıdır. İKA proje çizelgesinin geliştirilmesinde kullanılır. Zaman kaynağa bağlıdır! İKA bir faaliyet sıralaması değildir ve bu yüzden çizelgeleme işini daha sonra yaparız. İKA bizim ürünü seçmemize veya ürün hakkında karar almamıza ve bunlara karşılık gelen faaliyetleri belirlememize yardım eder. İKA mantık çerçevesinde düşünmemizi sağlar ve neyin daha mantıklı olduğunu gösterir.

28 PROJE MALİYET YÖNETİMİ

29 Proje Maliyet Yönetimi
Proje Maliyet Yönetimi şu unsurları içerir: Maliyet Tahmini Maliyet Bütçesi Oluşturma Maliyet Kontrolü

30 Proje Maliyet Yönetimi
Projenin bütçe kısıtları içinde tamamlanmasını sağlamak için proje maliyetleri dikkatle yönetilir. Bu süreç maliyet tahmini, bütçe oluşturma ve maliyet kontrolü unsurlarını içerir. Maliyet Tahmini: Proje aktivitelerini tamamlamak için gereken kaynakların maliyetlerini belirlemek ve tahmin etmek Maliyet Bütçesi Oluşturma: Toplam maliyet tahmininin tekil iş faaliyetlerine dağıtılması Maliyet Kontrolü: Proje bütçesindeki değişikliklerin kontrolü

31 Proje Maliyet Yönetimi
Benzeterek Tahmin: Üst ya da orta düzey yöneticiler mevcut projenin tahminleri için kendi uzman görüşlerini devreye sokarlar veya önceden gerçekleştirilmiş olan benzer bir projenin fiili süre ve maliyetini esas alırlar. Avantajları: Çabuk hazırlanır, Aktivitelerin tanımlanması gerekmez, hazırlamak maliyetli değildir, Proje Yöneticisine yöneticinin beklentilerine dair fikir verir, toplam proje maliyetinin üst sınırı oluşur.

32 Proje Maliyet Yönetimi
Aşağıdan- Yukarıya Tahmin: Bu teknikte çizelge tahminlerini belirleyenler bizzat işi yapan kişilerdir. Avantajlar: Doğruluk payı yüksektir, ekibin katılımını sağlar, projenin ayrıntılı bir analizine dayanır, izleme ve kontrol için bir karşılaştırma bazı oluşturur.

33 PROJE KALİTE YÖNETİMİ

34 Proje Kalite Yönetimi Projenin gerekçesi olan ihtiyaçların istenen ölçüde karşılanmasını sağlamak amacıyla uygulanan süreçler. Projenin başlangıcında belirlenen şartnamenin eksiksiz ve sapmasız tamamlanması anlamına da gelir.

35 Proje Kalite Yönetimi Kalite yönetiminde müşteri memnuniyeti şarttır, önlem almak sonradan kontrol etmekten önemlidir, kaliteden yönetim sorumludur. Kalite Planlama Kalite Güvence Kalite Kontrol

36 Proje Kalite Yönetimi Modern kalite yönetimi proje yönetimini tamamlar. Müşteri Memnuniyeti Aşırı kontrolü önler

37 Proje Kalite Yönetimi Kalite Planlama: İlgili kalite standartlarının ve bunların nasıl yerine getirileceğinin tanımlanması. Bu standartlara ulaşılması için ilgili süreçleri yürütmek gerekir. Kalite Güvence: Projenin istenen standartlara ulaşmasını sağlamak için proje sonuçlarının sürekli değerlendirilmesi.

38 Proje Kalite Yönetimi Kalite Kontrolü: Proje sonuçlarının kalite standartlarına uygunluğunun izlenmesi ve kaliteyi artırmak için başvurulacak yolların tanımlanması. Ürüne ilişkin kalite kontrolü kontrol çizelgeleri yardımıyla gerçekleştirilebilir. Süreçlerle ilgili olası sorunları tanımlamak için sebep-sonuç diyagramı kullanılabilir.

39 Düşük Kalitenin Olumsuz Sonuçları
Maliyet artışı Beklenmeyen sonuçlar Düşük müşteri memnuniyeti Risk artışı

40 PROJE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

41 Proje İnsan Kaynakları Yönetimi
Proje İnsan Kaynakları Yönetimi aşağıdaki unsurları içerir: İnsan Kaynakları Planlaması Proje Ekibinin Oluşturulması Proje Ekibinin Geliştirilmesi Proje Ekibinin Yönetimi

42 Proje İnsan Kaynakları Yönetimi
Proje yönetiminin etkin bir şekilde uygulanması için merkezinde insan ve iş ilişkileri (iletişim, ekip çalışması, güven) olan bir dizi sürecin iyi yürütülmesi gerekir. Ekip üyelerinin arasında eşitler ilişkisi vardır. Her bir ekip üyesinin belli bir görevi ve sorumlulukları vardır. Üyeler görevlerine ilişkin yetkilerle donatılır.

43 Üst Yöneticinin Görevleri
Çalışanları projede çalışmak üzere bir araya getirir Projeler arasındaki öncelikleri tanımlar Proje tüzüğüne son halini verir Her projeyle ilgili riskleri belirler Proje planını onaylayıp imzalar…

44 Takımın Görevleri İş Kırılım Ağacını oluşturmak
Varsayımları tanımlamak Maliyet ve zaman tahminlerini gerçekleştirmek Bir “Takım” olarak en iyi şekilde işlevleri yerine getirmek

45 Paydaşların Görevleri
Proje süresince bilgi akışı sağlamak Kapsamın doğrulanması, risk yönetimi, değişikliklerin onaylanması süreçlerine dahil olmak

46 İşlevsel Yöneticinin Görevleri
Çizelge ve proje planının son hali üzerinde anlaşmaya varıp imzalamak Ekip üyelerinin performansına ilişkin sorunlarla ilgilenmek Görev dağılımı yapılmadan önce projenin ilk planlamasına katılmak

47 Proje Yöneticisinin Görevleri
Sorunlar ortaya çıkmadan harekete geçer Projeye olabildiğince erken atanmalıdır Projeyi yönetmek ve işlerin tamamlanmasını sağlamak için gereken yetkilere sahip olmalıdır Proje süresince oluşacak tartışmalı konularda (kapsam, kalite, çizelge, risk, vb.) harekete geçebilmelidir Projenin parçalarını müşterinin beklentilerini karşılayacak tutarlı, yapısal ve sağlam bir bütün haline getiren tek kişi olmalıdır

48 Proje Yöneticisinin / Ekibinin Rolü
Müşteri Alt Yükleniciler Düzenleyici Kuruluşlar Proje Takımı İşlev Yöneticileri Üst Yönetim

49 Takım Çalışması Bir araya gelmek başlangıç, bir arada kalmak ilerlemedir. Bir arada çalışmak ise başarıdır. Henry Ford Başarılı ekipler karşılıklı bağımlılık içinde çalışan ve tüm ekip üyelerinin katılım ve katkılarının bireysel çabalardan çok daha iyi sonuçlar verdiğinin farkında olan ekiplerdir. Ekipler ortak hedefler doğrultusunda hareket ederler.

50 Anlaşmazlıkların Çözülmesi
Bir ekip içinde anlaşmazlıkların ortaya çıkması kaçınılmazdır… Aslında, sinerjik çözümlere ulaşabilmek için birbirinden farklı düşünceler ve yaklaşımlara ihtiyaç duyulur. Bu farklılıklar da ekip içinde anlaşmazlıklara neden olur.

51 Anlaşmazlıkları Giderme Yöntemleri
Yüzleşme: Gerçek sorunlarla ilgilenmeyi sağlar Ödün verme: Her iki tarafı da belli ölçüde tatmin edecek çözümler bulma Geri çekilme: Sorunla ilgili kararı ertelemek veya geri adım atmak. Bu yöntem bir uzlaşmazlığın giderilmesinde nadiren en iyi yol olarak görülebilir. Yumuşatma: Görüş farklılıklarından çok uzlaşma noktalarının altını çizmek Zorlama: Bir bakış açısını diğerine rağmen zorla kabul ettirme

52 Problem Çözme Sorunun yalnızca görünürdeki kısımlarını değil nedenlerini de tanımlayın Sorunu analiz edin Çözümleri tanımlayın Bir kararı uygulamaya koyun Kararı gözden geçirin ve bu kararın sorunu çözdüğünü teyit edin

53 PROJE İLETİŞİM YÖNETİMİ

54 Proje İletişim Yönetimi
Proje iletişim yönetimi süreçleri, başarılı iletişim için şart olan hayati unsurları. Proje yöneticisinin zamanının çoğu proje ekibi, paydaşlar, müşteri ve sponsor arasındaki sağlıklı iletişimi gerçekleştirmekle geçer.

55 Proje İletişim Yönetimi aşağıdaki unsurları içerir:
Paydaşların Belirlenmesi İletişim Planlaması Bilgi Dağıtımı Performans Raporlama Paydaşların Yönetimi

56 Proje yöneticileri ne yapar?
En büyük hata tüm fikirlerin proje yöneticilerince ileri sürülmesi ve tüm işlerin onlar tarafından yürütülmesidir. Katılımcıların fikir üretmelerini sağlayın, Ekip üyelerinin düşüncelerini ifade etmeleri için yöntem bulun, Rahat bir atmosfer yaratın. Proje yöneticisi her bir proje için bir zaman çizelgesi oluşturmalıdır

57 İletişim Planlaması İletişim planlaması paydaşların bilgi ve iletişim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. İletişim yüz-yüze görüşme, telefon, e-posta veya toplantılar da dahil olmak üzere pek çok yolla gerçekleştirilebilir. Bir proje yöneticisi vaktinin %90’ını iletişim için kullanır. Bir Proje Yöneticisi için en önemli beceri iletişimdir.

58 Toplantılar Bu süreçte proje ihtiyaçlarını, şartnameleri, beklentileri, süreçleri ve bu süreçlere ilişkin faaliyetleri/adımları en ayrıntılı şekilde tanımlamak için bir dizi toplantı yapılır. Bu toplantılar sonucunda ihtiyaçlar ve istenenler belgesi, proje planı, bir risk yönetim planı, sorun kayıtları gibi bir dizi çıktı elde edilir.

59 Toplantıdan Önce LİDER KATILIMCILAR Amaçların belirlenmesi
Toplantı salonunun ayarlanması Katılımcıların seçilmesi Katılımcılarla iletişim Gündemin hazırlanması Gündemin gönderilmesi Materyallerin hazırlanması Toplantı salonunun hazırlanması KATILIMCILAR Zamanı ayarlayın Katılımınızı konfirme edin Rolünüzü düşünün Liderin sizden taleplerini hazırlayın Amaçtan emin olun Nerede ve ne zaman buluşacağınızı öğrenin Toplantı için yapılacak başka bir şey var mı?

60 Toplantı Sırasında LİDER Hemen başlayın Gündemi takip edin
Zamanı yönetin Tartışmaları sınırlayın / kontrol edin Mümkünse görsel materyaller kullanın Yüksek katılımı sağlayın Çatışmaları çözün Sonuçları özetleyin Sonraki toplantıyı ayarlayın Zamanında bitirin KATILIMCILAR Zamanında gidin Dinleyin ve katılın Açık fikirli olun Gündemde kalın İkili konuşmalardan kaçının Anladığınızdan emin olmak için soru sorun Kararlar hakkında not alın

61 Toplantıdan Sonra LİDER
Toplantı lideri olarak verimliliği değerlendirin Aksiyon alın Aksiyonları takip edin KATILIMCILAR Gerekirse toplantıyı değerlendirin Yanlış anlaşılmaları liderle konuşun Gerekirse diğerlerini bilgilendirin Aksiyon alın Aksiyonları takip edin

62 İletişim Yönetimi İletişim Planlama süreci paydaşların ihtiyaç duyduğu bilgiler hakkında bilgilenmemizi sağlar. İletişim yönetimi planı resmi ya da gayrı resmi, ayrıntılı veya geniş çerçeveli olabilir ve projenin ihtiyaçlarına göre belirlenir.

63 Bilgi Dağıtımı İletişimin pek çok boyutu vardır: Yazılı, İç, Resmi, Sözlü Bilgi Dağıtım Yöntemleri: Bilgi dağıtımı, iletişim yönetim planının proje yaşam döngüsü boyunca uygulanmasıdır.

64 PROJE RİSK YÖNETİMİ

65 Proje Risk Yönetimi Proje Risk Yönetimi aşağıdaki unsurları içerir;
Risk Yönetiminin Planlanması Risklerin Belirlenmesi Nitel Risk Analizinin Yapılması Nicel Risk Analizinin Yapılması Risk Karşılıklarının Planlanması Riskleri İzleme ve Kontrol

66 Risk Yönetimi Proje planı tahminlerle oluşturulur. Her zaman belirsizlik içerir. Bu belirsizliklerde potansiyel risk oluştururlar. Riskler, proje gidişini ters yönde değiştirebilir. Risk Yönetimi bu durumların tanımlanması, değerlendirilmesini önlemek ya da etkisini azaltmak yönünde gerekli denetimlerin uygulanması ve alternatiflerin planlanmasını içerir.

67 Proje Risk Yönetimi Risk
İstenmeyen bir sonucun ortaya çıkması veya istenen bir sonucun elde edilememesi olasılığı. Yönetici her zaman risk unsurunun mevcut olacağı gerçeğini kabul etmek zorundadır. Risk Yönetimi Risk faktörlerinin pro-aktif olarak tanımlanması ve kontrol edilmesi faaliyeti. Riskleri yönetebilmek için belirsizliklerle uğraşmak durumundayız.

68 Risk Yönetimi Türleri Zamanlama riski, yetersiz zaman ayrılması,
Maliyet riski, maliyetin iyi hesaplanması, Teknik risk, ürünün oluşturulmasındaki zorluk derecesi, Operasyonel risk, ürününün gereksinimleri karşılayamaması, Tahmin edilemeyen riskler, düzen değişiklikleri, doğal afetler, çevresel faktörler, Tahmin edilebilen (fakat belirsiz) durumlar, Pazar değişiklikleri, enflasyon, döviz kuru değişiklikleri, vergiler vb.

69 Risk Yönetimi Proje yöneticisi, risk unsuru taşıyan bir durumla karşı karşıya oldukları zaman, bu durumun nasıl ve ne zaman etki yaratacağını görebilmelidir. Risk yönetimi, proje yöneticisinin daha iyi karar alabilmesini sağlayan araçtır.

70 Risk Yönetimi Risk yönetiminin iki ana unsuru ;
1. Riskin değerlendirilmesi, 2. Riske karşı planlama yapılması,

71 Risk Değerlendirilmesi
Risk değerlendirilmesi üç adımdan oluşur; 1. Risklerin tanımlanması, 2. Analiz edilmesi, 3. Önceliklerin belirlenmesi,

72 Risklerin Planlanması
Risk yönetim planı, risklerin nasıl planlanacağını ve yönetileceğini gösteren bir proje yönetimi planı parçasıdır. Çıktıları: Yöntem Rol ve Sorumluluklar Bütçe (Rezerve) ve Zamanlama (Ne kadar da bir gözden geçirme, vs.) Risk Kategorileri (teknik, dışsal, organizasyonel, proje yönetimi, vs.) Raporlama Formatı ve Takip Risklerin olma olasılıkları ve Etkinliklerin Tanımı, Matriksler Paydaşların Durumları

73 Bilgi Toplama Teknikleri
Beyin Fırtınası: Genellikle bir fikrin başka bir fikrin doğmasına yardımcı olduğu bir ekip toplantısı şeklinde gerçekleştirilir Delphi Tekniği: Çoğu zaman teknik konular, ihtiyaç duyulan işin kapsamı, tahminler veya riskler konusunda uzman görüşleri almak için kullanılan bir yöntem (Anonim Girdiler – objektiflik ve Yorumlar) Mülakat: “Uzman Görüşmesi” olarak da adlandırılır. Projenin veya belli bir parçasının taşıdığı riskleri tanımlamak için proje ekibi veya proje yöneticisinin uzman bir kişiyle görüşmesi şeklinde gerçekleşir. SWOT Analizi: Bir projenin güçlü yönlerini, zayıf yanlarını ve olası fırsat ve tehditleri inceleyerek riskleri tanımlayan bir analiz yöntemi Uzman Görüşü vs.

74 Risk Çözümleri ve Aksiyonları
Risk olayının meydana gelme olasılığını, riskin ortaya çıkış eğilimini ve toplam kaybın büyüklüğünü azaltmak için risk eylem planları geliştirin. Kaçınma (Avoid): Risk kısmını yok etme, projeyi durdurma, vs. Aktarma (Transfer): Örnek: Taşeron’a verme Yedekleme (Azaltam – Mitigate) Giderme (Kabullenme – Accept): Aksiyon yok Pozitif Riskler’de vardır: Araştır, Paylaş, Geliştir ve Kabullen

75 Risk Takibi ve İzleme Sürekli yapılması gerekir
Her bir riskli durum izlenmelidir Bireysel eylem planlarının gözden geçirilmesi Yeni risklerin tanımlanması Yeni risklerin analizi Riskler için eylem planları hazırlanması


"BİLGİ ALANLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları