Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ambalajlama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ambalajlama."— Sunum transkripti:

1 Ambalajlama

2 Ambalaj, ürünün tanıtımını sağlayan en önemli pazarlama faaliyetidir
Ambalaj, ürünün tanıtımını sağlayan en önemli pazarlama faaliyetidir. Ambalaj, ürünün dış etkilerden koruyan, içine konulan malları bir arada tutarak dağıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran tüketiciye içindeki mal hakkında bilgi veren metal, kağıt, karton, cam, teneke, plastik ve tahtadan yapılan sargı ve kaplamalardır.

3 Günümüzde artan ürün çeşitliliği tüketicinin karar alma sürecini etkilemekte ve bu süreci karmaşık hale getirmektedir. Ambalaj, ürünler arasında fark yaratarak tüketicinin satın alma kararını etkilemektedir. Satış elemanı rolünü üstlenen ambalaj, tüketiciyle ilk temas kuran ve üreticinin tüketiciye ulaştırmak istediği mesajı ileten bir etkendir. İyi bir ambalaj tüketici üzerinde olumlu etki bırakabilmelidir. Tüketicinin dikkatini çekmeli, ilgi uyandırmalı, güven yaratmalı ve bilgi verebilmelidir.

4 İki tip ambalaj şekli bulunmaktadır
İki tip ambalaj şekli bulunmaktadır. Birincil ambalaj (iç ambalaj), ürün için sargı, kap, kutu vb. şeyleri üretme ve dizayn etmeyi gerektiren faaliyettir ve ürünün birinci sargısıdır. İkincil ambalaj (dış ambalaj), temel amacı paketlenmiş ürünün toplu sevkini sağlamak ve gelebilecek zararlara karşı ürünü dış etkenlerden korumaktır

5 Ambalajın fonksiyonları

6 El sanatları açısından ambalaj iki boyutta incelenebilir
El sanatları açısından ambalaj iki boyutta incelenebilir. Birincisi, el sanatı ürünün üzerine ambalaj, örneğin satın alınan bir ürün takı ise kadife kumaştan, ahşap kutudan ya da kağıt zarf şeklinde veya jelatin, folyo gibi malzemelerden yapılmış ambalaj kullanılabilir. İkinci boyutu ise ambalajın kendisinin el sanatı olması durumudur. Örneğin turistik hediye amaçlı alınan çikolata kabının bakır sahandan olması, ya da yöreye özgü şarabın kutusunun ahşaptan olması gibi

7 Ambalajlama aslında yöreyi temsil yeteneği kuvvetli olan bir üründür
Ambalajlama aslında yöreyi temsil yeteneği kuvvetli olan bir üründür. Örneğin, turistik ürünü ambalajlamada bir poşetin üzerine yörenin resmi, yöreye ait bir ürün sembolü ya da o yöreye veya ülkeye ait yerlerin adını taşıyabilir

8 Ambalaj Örnekleri


"Ambalajlama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları