Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dilara KILIÇ Yeni Medya Kültürü Ve Sanal Kimlik

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dilara KILIÇ Yeni Medya Kültürü Ve Sanal Kimlik"— Sunum transkripti:

1 Dilara KILIÇ 2501160970 Yeni Medya Kültürü Ve Sanal Kimlik

2 SOSYAL MEDYA NEDİR? Geleneksel medyadan koparak, aynı zamanda tüm geleneksel medyaları içinde bulundurabilen “yeni medya” sistemidir. İnternet dolayımlı ilişki kurma, ilişkileri sürdürme, ses, görüntü ya da yazıyla düşünce, duygu, bilgi paylaşımına olanak veren renkli, hareketli, eğlenceli sosyal platformdur. Web 1.0 teknolojisi salt tek yönlü bilgi aktarmaya hizmet ederken, Web 2.0. teknolojisinden sonra geleneksel medyanın tek yönlülüğü aşılmış, karşılıklı iletişimi teşvik eden, samimi, güncel, etkileşimselliği ön plana alan teknolojiler önem kazanmaktadır.

3 Sosyal Medyada Neler Oluyor?
Birebir iletişim kuruluyor Söylenmeyenler söylenebiliyor Duyulmayanlar duyulabiliyor Tavsiyeler alınıp verilebiliyor Haber alınıp verilebiliyor Eğleniliyor Sürekli güncelleniyor Yenileniyor

4 Sosyal Medya Ağları Nelerdir?

5 Twitter Twitter, kullanıcıların 140 karakter ile sınırlandırılmış "tweet" (Türkçe cıvıldama) adı verilen gönderiler yazabildiği bir sosyal ağdır. Jack Dorsey ,Noah Glass, Biz Stone ve Evan Williams tarafından Mart 2006'da oluşturulup, Temmuz 2006'da kullanıma açıldı.

6 Twitter 2013'te en çok ziyaret edilen 10 internet sitesinden biri oldu ve "internetin SMS'i" olarak tanımlandı. Mart 2016'da 310 milyon aktif kullanıcıya ulaştı.

7 Tarihçe 2004 yılında, Twitter’ın da çatısı altında kurulacağı Odeo isimli bir şirket faaliyete geçiriliyor yılında Odeo, “Podcasting” isimli servisini tanıtıyor, fakat beklenen ilgi görülmüyor. Şubat 2006'da Jack Dorsey, Noah Glass, Evan Williams ve Biz Stone, insanların durumlarını mesaj olarak paylaşabileceği bir proje üzerinde çalışmaya başlıyorlar.

8 Tarihçe Bu çalışma sonrasında orijinal fikri Jack Dorsey'e ait olan “Durum” konsepti ortaya çıkıyor, Mart ayının ilk günlerinde Noah Glass'ın önerisiyle isim olarak Twitter seçiliyor. 2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilmesinden bu yana Twitter, dünya çapındaki popülaritesini gün geçtikçe arttırmış ve 2011 yılından itibaren Türkçe olarak kullanılabilir hale gelmiştir.

9 Özellikler Kullanıcılar tarafından atılan tweetler herkes tarafından görülebilir. Ancak kullanıcılar attıkları tweetleri sadece kendi takipçilerinin görebileceği şekilde sınırlandırabilir. Kullanıcılar diğer kullanıcıların tweetlerine üye olabilirler. Üye oldukları kişi veya kurumların takipçi sayısını ve bunların kimleri takip ettikleri görebilirler. Tüm kullanıcılar Twitter'ın websitesi aracılığıyla tweetlerini gönderebilir ve alabilirler. Kullanıcılar Twitter'ın websitesine uyumlu harici uygulamalar (akıllı telefonlar gibi) veya belirli ülkelerde erişilebilen kısa mesaj servisi tarafından giriş yapabilirler.

10

11 Twitter Kısaltmaları Trending topic (TT): Sol taraftaki en çok konuşulan 10 konunun listelendiği alana Trending Topic denir. Her ülkenin kendi TT listesi vardır ayrıca Dünya genelinde en çok konuşulan 10 konuyu gösteren bir liste de vardır. Retweet (RT): Başka bir twitter kullanıcısının tweetini sizin takipçileriniz de görsün diye retweet tuşuna basıp sizin profilinizde görünmesidir. Direct Message (DM): Başka bir twitter kullanıcısının size atmış olduğu postayı işaret eder, bir nevi işlevi görür.

12 İstatistikler En çok takip edilen 10 hesap Katy Perry: 95,797,000
Justin Bieber: 91,723,000 Barack Obama: 84,656,000 Taylor Swift: 83,420,000 Rihanna: 69,660,000 YouTube: 66,600,000 Ellen DeGeneres: 65,480,000 Lady Gaga: 65,291,000 Twitter: 60,140,000 Justin Timberlake: 57,975,000

13 İstatistikler Günümüzde twitter’da her dakika ortalama 98 bin tweet atılmaktadır. En eski Twitter hesapları; Twitter'da Stone) Glass) olup, 21 Mart 2006'dan beri etkindir. Super Bowl XLVII müsabakasının oynandığı 3 Şubat 2013 günü 24,1 milyon tweet atılarak bu alanda rekor kırılmıştır.

14 Akademik Çalışmalar Eğitim için Yeni Bir Ortam: Twitter. Anadolu Journal of Educational Sciences International (2012). Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı (12 Haziran 2011 Seçimleri “Twitter” Örneği). (2012) Dijital Kültür Sürecinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenlerin Twitter Kullanım Davranışları Üzerine Bir Araştırma. (2013) Lise Öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanımının mutluluk, psikolojik iyi-oluş ve yaşam doyumlarına etkisi: Facebook ve twitter örneği. (2016). Yerel E-Katılımın Yeni Aracı Olarak Sosyal Ağlar: Facebook ve Twitter Örnekleri. (2015) Yerli Dizi Anlatıları ve İzleyici Katılımı: Uçurum Dizisini Ekşisözlük ve Twitter’la Birlikte İzlemek. (2012)

15 KAYNAKÇA Ayan, Buğra (2016). Sosyal Ağlar Tarihi. Ankara: Abaküs. s. 221. ISBN  Erişim tarihi: 10 Ağustos 2016 Odabaşı, H. F., Mısırlı, Ö., Günüç, S., Timar, Z. Ş., Ersoy, M., Som, S., ... & Erol, O. (2012). Eğitim için Yeni Bir Ortam: Twitter. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(1), İnfografi: Sosyal Ağ İstatistikleri Yaflam, G. (2010). Sosyal Paylaşımlar: Twitter.

16 TEŞEKKÜRLER! DİLARA KILIÇ


"Dilara KILIÇ Yeni Medya Kültürü Ve Sanal Kimlik" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları