Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLERİ
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
2
Bologna Süreci 48 üye ülke bulunmaktadır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir. AYA’da asıl hedeflenen, Yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir olması ve uyumlu hale getirilmesidir.
3
Bologna Süreci Bu şekilde, bir ülkeden yada yükseköğretim sisteminden bir diğerine geçişin kolaylaşması Böylece öğrenci ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması
4
Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA-EHEA)
5
Bakanlar Toplantısı
6
Bakanlar Toplantısı Her iki ya da üç yılda AYA ilerlemeyi değerlendirmek ve atılacak yeni adımlar hakkında karar vermek amacıyla düzenlenmekte Bologna, Haziran 1999 Prag, Mayıs 2001 Berlin, Eylül 2003 Bergen, Mayıs 2005 Londra, Mayıs 2007 Leuven / Louvain-la-Neuve, Nisan 2009 Budapeşte / Viyana, Mart 2010 Bükreş, Nisan 2012 Erivan, Mayıs 2015 Paris, 2018
7
Yakındaki Etkinlikler
8
Bologna İzleme Grubu
9
Hedefleri Güvenilir ve karşılaştırılabilir veriler sağlamaya ve Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı'nı gerçekleştirmeye yönelik ilerleme kaydetmeye devam etmek Göstergeler ve niteliksel analizden oluşan, yapılandırılmış ve standartlaştırılmış izleme sistemi oluşturarak ülkeler arasında karşılaştırmalar yapılmasına izin vermek ve ülkeler ve ülkeler arasında uygulanan ve diğer değişikliklerin zaman içinde izlenmesine izin vermek, UROSTAT, EUROSTUTENT ve Eurydice tarafından toplanan verileri birleştirerek, Bologna Sürecinin ve EHEA'nın temel değerlerini incelemek 2018 için uygulanmaya ilişkin genel bir rapor hazırlamak
10
Türkiye’de Bologna Süreci
Türkiye sürece 2001 yılında katıldı. YÖK Bologna Süreci çalışmalarını başlattı. Üniversitelerde Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) oluşturuldu. BEK her alt faaliyet alanı için paralel olarak çalışmalar başlatıldı. Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesine dayalı Diploma Eki verilmeye başlandı.
11
Türkiye’de Bologna Süreci
Bu kapsamında yapılan program yeterlikleri, derslerin gözden geçirilerek katalogların güncellenmesi, ders öğrenme kazanımları, ders materyalleri, derslerin ölçme-değerlendirme yöntemi, öğrenci iş yükü vb. ilişkin bilgilerin doldurulmasının gerçeği ne kadar yansıttığı, programlarda yapılan işlerin kopyalamadan öteye geçememesi gibi nitelik sorunu ortaya çıktı. Nitelik sorunun beraberinde getirdiği nokta; Bologna Süreci’nde Kalite Temini alt boyutu çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğini ortaya koydu. Bunun sonucu: Diploma Eki Etiketi ve AKTS Etiketi başvuruları durduruldu.
12
Bologna Süreci Temel Etkinlik Alanları
Diploma ve Derecelerin Tanınması Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi Kalite Güvencesi Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut
13
Ankara Üniversitesi Bologna Süreci
Eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını karşılayan, ulusal ve uluslararası normlara uygun, kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir öğretim sistemi oluşturulabilmek hedeflenmiştir.
14
YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
KALİTE GÜVENCESİ Şeffaflık Tanınma YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Kademe Kademe Tanımlayıcıları Öğrenme Yükü Öğrenme Çıktıları Kredi (AKTS) Profil Diploma Hareketlilik
15
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği (23 Temmuz 2015 RG:29423 )
Kapsam: eğitim-öğretim, araştırma, idari hizmetler İlgili paydaşların yer aldığı kalite kurulu oluşturulması Kararlarını bağımsız alması ve kamuoyu ile paylaşması Değerlendirme: kurumsal ve program Kurumsal değerlendirme - zorunlu Misyon farklılıklarını dikkate alan özdeğerlendirme esaslı iç ve dış değerlendirme Program akreditasyonu zorunlu değil, isteğe bağlı YÖK tarafından kurumların teşvik edilmesi Tescil yetkisi almış ajanslar tarafından akredite edilmesi
16
Kurumsal Dış Değerlendirme İlkeleri
Kurum ne yapmaya çalışıyor? Kurumun misyonu ve hedefleri Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor? Kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetleri Kurum misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor? Kalite güvencesi süreçleri, İç değerlendirme süreçleri Kurum geleceğe yönelik süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor? Yükseköğretimin hızlı değişen gündemi kapsamında kurumun avantajını koruyabilmesi
17
Avrupa Yüksek Öğretim Alanı Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area ESG Kısım 1 İç kalite güvencesi için standartlar ve ilkeler Kısım 2: Dış kalite güvencesi için standartlar ve ilkeler
18
1. İç Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri
1.1. Kalite Güvencesi Politikası Standart: Kurumlar kamuya açık ve stratejik yönetimlerinin bir parçası olarak oluşturdukları bir kalite güvencesi politikasına sahip olmalıdır. İç paydaşlar, dış paydaşları da sürece katarak uygun yapı ve süreçler dahilinde bu politikayı geliştirmeli ve uygulamalıdır. 1.2. Program Tasarımı ve Onayı Standart: Kurumlar programlarının tasarımı ve onayı için süreç oluşturmalıdır. Programlar, amaçlanan öğrenme çıktılarını içerecek şekilde belirlenen hedefleri karşılamak üzere tasarım gerçekleştirmelidirler. Program sonucunda edinilen yeterlilik net bir şekilde belirlenmeli ve belirtilmeli ayrıca yükseköğretimde ulusal yeterlilikler çerçevesinin doğru seviyesine hitap etmelidir ve sonuç olarak Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu olmalıdır. 1.3. Öğrenci merkezli eğitim, öğretim ve değerlendirme Standart: Kurumlar, ilgili programların öğrenme süreci oluşturulurken öğrencileri aktif bir rol almaları hususunda teşvik ettiği ve öğrenci değerlendirmelerinin bu yaklaşımı yansıttığı şekilde sunulduğunu sağlamalıdır.
19
1. İç Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri
1.4. Öğrenci kabulü, gelişim, tanınma ve sertifikalandırma Standart: Kurumlar, öğrenci kabulü, gelişim, tanınma ve sertifikalandırma gibi öğrencilerin hayat döngüsünün tüm evrelerini kapsayan önceden tanımlanmış ve yayınlanmış yönetmelikleri kalıcı bir şekilde uygulamalıdır. 1.5. Öğretim Elemanı Standart: Kurumlar öğretim elemanlarının yetkinlikleri konusunda kendi güvencelerini oluşturmalıdır. Öğretim elemanı alımı ve geliştirme konularında adil ve şeffaf süreçler uygulanmalıdır. 1.6. Öğrenme kaynakları ve öğrenci desteği Standart: Kurumlar eğitim öğretim faaliyetleri için uygun fona sahip olmalıdır, ayrıca yeterli ve halihazırda erişilebilir öğrenme kaynakları ve öğrenci desteğinin sağlandığının emin olmalıdır.
20
1. İç Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri
1.7. Bilgi yönetimi Standart: Kurumlar, program ve diğer faaliyetlerinde etkili yönetim adına amacına uygun bilgiyi topladıklarından, analiz ettiklerinden ve kullandıklarından emin olmalıdır. 1.8. Kamu bilgisi Kurumlar açık, doğru, nesnel, güncel ve halihazırda erişilebilir olan programları dahil olmak üzere faaliyetlerine ilişkin bilgiyi yayınlamalıdır. 1.9. Devam eden gözlem ve programların periyodik incelenmesi Standart: Kurumlar, belirlenen hedeflere ulaştıklarından ve öğrencilerin ile toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için programları gözlemlemeli ve periyodik olarak incelemelidir. 1.10. Döngüsel dış kalite güvencesi Standart: Kurumlar, ESG ile uyumlu bir şekilde döngüsel temelli dış kalite güvencesinden geçmelidir.
21
Program Bilgi Girişi
22
Program Bilgi Girişi
23
Program Bilgi Girişi
24
Program Bilgi Girişi
25
Program Bilgi Girişi
26
Program Bilgi Girişi
27
Program Bilgi Girişi
28
Program Bilgi Girişi
29
Program Bilgi Girişi
30
. Program Bilgi Girişi TYYÇ ilişkilendirmesi ile ilgili yapılan en yaygın hata, sıra numarasına yeterlilik kategorisi yerine yeterlilik sıra numarasının yazılmasıdır
31
Ders Bilgi Girişi EĞİTİM BS > DERS İŞLEMLERİ > DERS BİLGİ YÖNETİMİ MENÜSÜ AÇILIR
32
Ders Bilgi Girişi İLGİLİ BOŞLUKLARDAN BÖLÜM, DERS VE YIL BİLGİLERİ SEÇİLİR
33
Ders Bilgi Girişi VERİ GİRİŞİ YAPILACAK ÖGENİN YANINDA BULUNAN AKSİYON BUTONUNA BASILIR
34
Ders Bilgi Girişi DERSİN AMACI VE İÇERİĞİ TÜRKÇE VE İNGİLİZCE OLARAK DOLDURULUR
35
Ders Bilgi Girişi DERSİN 14 HAFTALIK AKIŞI İLE BU AKIŞ SIRASINDA KULLANILACAK YÖNTEM/TEKNİK/YAKLAŞIM BELİRLENİR.
36
Ders Bilgi Girişi DERSİN 14 HAFTALIK AKIŞI İLE BU AKIŞ SIRASINDA KULLANILACAK YÖNTEM/TEKNİK/YAKLAŞIM BELİRLENİR.
37
Ders Bilgi Girişi DERSİN 14 HAFTALIK AKIŞI İLE BU AKIŞ SIRASINDA KULLANILACAK YÖNTEM/TEKNİK/YAKLAŞIM BELİRLENİR.
38
Ders Bilgi Girişi DERSTE KULLANILACAK KAYNAKLAR EKLENİR
39
Ders Bilgi Girişi DERSE AİT ÖĞRENME KAZANIMLARI YAZILIR. 3 KREDİLİK DERS İÇİN ORTALAMA 5-8 KAZANIM UYGUNDUR.
40
Ders Bilgi Girişi DERSİN AKTS’SİNE UYGUN BİÇİMDE İŞ YÜKÜ/ÇALIŞMA SAATLERİ HESAPLANIR
41
Ders Bilgi Girişi DERSE AİT ÖĞRENME KAZANIMLARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE ETKİSİ TESPİT EDİLİR.
42
Program Bilgisi (652) Dolu: 91,28 Boş : 21,72
Ders Bilgisi (63,642) Dolu: 36,76 Boş : 62,79 Eksik: 0,46 Önlisans %7, %97,78 Lisans %20, %98,86 Lisansüstü %72, %88,50 Önlisans %5, %47,70 Lisans %39, %48,60 Lisansüstü %55, %26,31
43
Bologna Süreci Veri Giriş Takvimi
DÖNEM BAŞLANGIÇ BİTİŞ Bologna 1. Veri Girişi Dönemi 09 Ocak 2017 Pazartesi 20 Ocak 2017 Cuma Bologna 2. 6 Mart 2017 Pazartesi 17 Mart 2017 Cuma Bologna 3. 15 Mayıs 2017 Pazartesi 4 Haziran 2017 Pazar Bologna 4. 3 Temmuz 2017 Pazartesi 14 Temmuz 2017 Cuma
44
Erişim bologna.ankara.edu.tr bilgilenme obs.ankara.edu.tr veri girişi bbs.ankara.edu.tr veri kontrolü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.