Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCoskun Yalçınkaya Değiştirilmiş 7 yıl önce
2
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya girdi. Asıl büyüme 1987 yılında Hypermarket adını verdiği, ilkinden 100 kat daha büyük olan dev süpermarkete taşınmasıyla başladı.1991 yılında ilk şubesini Meksika'da açtı. Perakende satış yapan mağazalar konusunda ekonomiye hakim oldu.Walmart'ın şirket parolası "Always Low Prices" yani Her zaman düşük fiyatlardır.
3
Düşük fiyatları nasıl sağlıyorlar
Düşük fiyatları nasıl sağlıyorlar. Walmart şirketi bir yere girip dükkan açtığında elinden geleni ardına koymadan tüm rakiplerini yok eder. Sadece son 10 yılda 25 süper market zincirini yok etti. En ucuz market olması etrafında kendisinden ucuz fiyat verebilecek herhangi bir şirketi ayakta bırakmamasından dolayıdır. İkinci olarak girdiği ülkedeki toptancıların hepsini ele geçirir. Çek senetle çalışmaya alışmış toptancı ve üreticiler bir anda kendilerine nakit olarak, zamanında verilen büyük çaptaki siparişleri görünce hepside Walmartla çalışmaya başlar ama bu bir tuzaktır. Bu tavırlar rakiplerini yok edene kadar veya rekabet edemez duruma gelene kadar sürer. Sonraki aşamada toptancıların istediği ürünleri kendisine istediği zaman ve istediği fiyattan vermezse sözleşmesini fesh etmekle korkutur. Eski müşterilerini kaybettikleri için kabul ederler.
4
1990' lar şirketin uluslararası pazarlara açılma dönemi oldu.
2000 yılında ise şirket Amerika'daki tüketicilere internetten alışveriş yapma imkanı sundu. 2002 yılında Fortune 500 sıralamasında 1. Sıraya yükselerek Amerika'nın en büyük şirketi ünvanını aldı. 2007 yılında online tarafa da yatırım yapmaya başladı kullanıcılarına internetten ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alabilecekleri bir hizmet sunmaya başladı. 2009 da Şili'de 400 milyar doların üzerinde satış yaparak bir rekor kırdı. 2012 yılında şirket 27 ülkede haftada 200 milyon kullanıcıya ulaşıyordu.
5
WALMART'IN PERAKENDE SEKTÖRÜNE GETİRDİĞİ YENİLİKLER
İlk kez arada satış temsilcisi olmadan mallarını raflara dizilmesi ve tüketicilerin self servis olarak kendilerinin alışveriş yapması İlk kez herkesin her gün alacağı ürünleri en düşük fiyatla satarak büyüyen ölçekten gelir yaratma modeli İlk kez ürünleri birer birer kutulamadan doğrudan satma İlk kez organize perakende mağazaları içerisinde manav bölümünün büyük hacimde yer alması
6
Walmart'ın en çok sattığı ürün muzdur.
Dünyanın en büyük özel teşebbüs işverenidir. 2 milyondan fazla çalışlanı vardır. Walmart Ceo'su bir saatte çalışanının bir yılda kazandığından daha fazla kazanıyor. Walmart'a günde ortalama 13 dava açılıyor. En çok dava açılan şirket ünvanını kazanmıştır. Amerika'da dava sayısı ile Walmart'ı geçebilen tek şey Amerika'nın kendisi yani Amerikan hükümetidir. Amerika'daki en fazla hayır işi yapan şirketlerden biridir. Çalışanlarını tam bir köle mantığıyla çalıştırır.Daha ucuz olması için kaçak işçilerle çalışmayı bir alışkanlık haline getirmiştir.
7
Walmart'ın iş stratejisi
En ucuz satış noktası olmak En verimli süreçlere sahip olmak En üretken iş gücüne sahip olmak En inovatif perakende şirketi olmak Bilişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanmak En düşük maliyetlere sahip olmak
8
Satış ve pazarlama stratejisi
Araba ile rahatlıkla ulaşılabilir olmak Her ürünün civardaki en ucuz noktası olmak Kulaktan kulağa mağaza promosyonları Herkesten önce satın alma hakkı ile genişleme Fiyatlarda yoğun baskı için global satın alma Sadık müşteriler oluşturmak Gazete ilanları ve afişler yoluyla tanıtım Sosyal sorumluluk projeleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.