Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ
Yrd. Doç. Dr. Binali TUNÇ
2
İşgören Hizmetleri İşgören hizmetleri, örgütsel amaçlara ulaşabilmek için, işgörenleri, etkili ve verimli biçimde harekete geçirebilecek etkinlikleri düzenlemeyi ve yürütmeyi içeren yönetim hizmetleridir.
3
Okulda İşgören Hizmetleri
İnsan kaynağının sağlanması, İstekte-teklifte bulunma, İşgörenleri atama ve göreve başlatma, Görev yeri değişikliği, Ödül-ceza, Yetiştirme, geliştirme, Yükseltme, İşe son verme
4
İşgören Hizmetlerinin Önemi
Tüm yönetim anlayışlarının en fazla ilgilendikleri konu işgörenlerin edimlerini (performanslarını) yükseltebilmektir. İşgören hizmetlerinin örgütlerdeki önemi bu durumdan kaynaklanmaktadır.
5
İşgören Hizmetlerinin Amaçları
Cazip bir örgütsel ortam yaratabilmek, Örgütte düzeni sağlamak, İşgörenleri örgütte tutabilmek, İşgörenleri güdülemek, Başarımı (edim-performans) arttırmak, Devamsızlık oranını düşürmek, İşgören devrini düşürmek, Stres düzeyini düşürmek,
6
İş kazalarını ve hastalıkları azaltmak,
İşgörenlerin doyum düzeyini arttırmak, Örgüte ve işe bağlılığı arttırmak, Yasal anlaşmazlıkları en aza indirmek, Tazminatları ve cezaları en aza indirmek, Örgütsel tanınma ve kamuoyu yaratmak.
7
İşgören Hizmetlerinin Gerçekleştirilmesinde İlkeler
Tüm işlem ve eylemlerde dürüstlük, adalet ve açıklık sağlamak. Bilimsel verilere dayalı hareket etmek. Her türlü işgören hizmetlerinin niteliğini yükseltmek. Bilginin tüm birimler arasında ortak paylaşılmasını sağlamak. İş süreçlerini sürekli sorgulamak. İşgören değerlendirmesinde açıklık, genellik ve objektiflik sağlamak. İşten doyumu arttırmayı amaç edinmek.
8
Okuldaki İşgören Hizmetleri
İşgörenlerin atanması, nakil ve görevlendirilmesi, Stajyerlik ve adaylık işlemleri, İşgörenlerin özlük hakları işlemleri, Sicil ve disiplin işlemleri, Sağlık, güvenlik ve askerlik işlemleri, İşgörenlerin devamı ve denetlenmesi, Hizmetiçi eğitim etkinlikleri.
9
A. İşgörenlerin Atanması, Yer Değiştirmesi ve Görevlendirilmesi
Eğitim ve öğretim hizmetlerinin yurt genelinde etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi için; Gerekli ve yeterli düzeyde öğretmen ataması Öğretmen olarak atanacaklarda aranacak nitelikler, Öğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemek.
10
Göreve Başlatma Atama, ile-ilçeye ve ya eğitim kurumuna yapılır.
Atama kararnamesini alan okula başvurur (Aynı ile atanan 1 gün içinde, başka ile atanan 15 gün içinde göreve başlamalıdır) Süresi içinde başlamayanlar, il-ilçe MEM. ne bildirilir. Göreve başlayanlar kadro defterine kaydedilir, özlük dosyası açılır, mal bildirim formu dolturtulur.
11
Yer Değiştirme İsteğe ve özür durumuna bağlı il içi ve il dışı yer değiştirme yapılır. Yer, süre vb. hususlar (klavuz) bakanlıkça belirlenir, Yer değiştirme için adaylığın kalkması şarttır, Atama norm kadro açığı ve hizmet puanı üstünlüğüne ve tercihe göre yapılır. Öncelikle aynı tür ve derecedeki okula atama yapılır
12
Yer Değiştirme Suretiyle Atama Çeşitleri
İsteğe bağlı yer değiştirmeler, Özür durumuna bağlı yer değiştirmeler (sağlık, eş, öğrenim), Zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirmeler (3 yıl),
13
Okuldan – Görevden Ayrılma
Görevinden ayrılan çalışanların durumu kütük ve sicil defterine işlenir. Nakil yoluyla görevinden ayrılanlara maaş ve nakil ilmühaberleri hazırlanıp kendilerine verilir. Sicil özeti ve son üç yıllık devamsızlık durumu istenmesi halinde gönderilir. Başka bir okula tayin olan öğretmenlere nakil yolluğu verilir.
14
B. Stajyerlik ve Adaylık İşlemleri
Okula atanan aday öğretmenler; Temel Eğitim: Devlet memurlarının ortak nitelikleri (10 gün- 2 ay) Hazırlayıcı Eğitim: Görevle ilgili bilgi ve beceriler (1-3 ay) Staj: uygulamalı eğitim (en az iki ay) evrelerinin herbirinde başarılı olduktan ve bu süre içinde olumlu sicil aldıktan sonra, adaylıkları kaldırılır ve “asli memur” olur.
15
B. Stajyerlik ve Adaylık İşlemleri
Adaylık 1-2 yıldır Eğitimler mesai dışında yapılır. Bir evreyi tamamlamayan üst evreye alınmaz. Adaylığın bir evresinde başarısız olanlar tekrar o eğitime alınır (1 kez) (Uygulamada başarısız olanlar başka sicil amirinin maiyetinde sürdürür). Başarısız olanların görevine son verilir, 3 yıl memurluğa alınmazlar.
16
C. İşgörenlerin Özlük Haklarının Sağlanması
Özlük hakları, işgörenlere güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sağlayarak, bir yandan işgörenlerin korunması, bir yandan da çalışma verimliliğinin arttırılması amacıyla yapılan işlemleri kapsar. Maaş, Ekders, Yolluk, doğum , tedavi ve ölüm yardımı,
17
D. Sicil ve Disiplin İşlemleri
Eğitim işgörenlerinin sicil işlemleri okul müdürlerince gerçekleştirilir. Ayrıca, ikinci ve üçüncü sicil amirleri de işgörenlerin sicilini değerlendirirler. Öğretmenlerin sicil raporları Aralık ayında doldurulur.
18
E. Sağlık, Güvenlik ve Askerlik İşlemlerinin Yapılması
İşgörenlere, kendilerinin ve bakmakla yükümlü oldukları eş, çocuk, anne-babalarının sağlıkla ilgili işlemleri; okulun güvenliğini sağlama, ayrıca okulda meydana gelebilecek çeşitli kaza, yangın veya doğal afetlere müdahale ekipleri oluşturma; okulda görev yapan erkek işgörenlerin askerlik işlemlerini yapma bu konudaki hizmetleri oluşturur.
19
F. İşgörenlerin Devamının İzlenmesi ve Denetlenmesi
Eğitim işgörenlerinin eğitim-öğretim yılı içinde, mesai günleri ve saatleri içinde okulda bulunmalarının sağlanması, izinli olanların kayıtlarının tutulması okul yönetimince gerçekleştirilir. Ayrıca okul yöneticisi okuldaki işgörenlerin etkinliklerini denetlemekle yükümlüdür. Okul yöneticisi işgörenlerin etkinliklerini, olması gereken standartlarla karşılaştırarak, müdahale etme, düzeltme, geliştirme ve yönlendirme işlemlerini gerçekleştirebilir.
20
G. Hizmetiçi Eğitim Etkinlikleri
Hizmetiçi eğitim etkinlikleri, eğitim işgörenlerinin hizmeti daha iyi yapabilmeleri, verimliliği artırmaları, değişmelere ve gelişmelere uyum sağlamaları, alanlarında yükselmeleri, yeterliklerini geliştirmeleri ve alan değiştirmeleri amacı ile yapılan eğitimleri kapsamaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.