Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Diğer Dezavantajlı Gruplar
Doç.Dr.Yunus Emre Özer
2
GENÇLER
3
Gençler Birleşmiş Milletler’in genç tanımı en çok kabul görenidir ve yaş arasını kapsamaktadır. Gençler, Birleşmiş Milletler tarafından dezavantajlı grup olarak kabul edilmekte ve katılım konusunda üzerinde titizlikle durulan ve katılımlarının arttırılması konusunda yerel ve merkezi düzeydeki tüm otoritelere sorumluluk verilen bir gruptur. Gençliğin katılımı ve fikirlerini ortaya koymadaki becerisi ancak ilgi, bilgi ve farkındalık düzeylerinin artmasıyla mümkündür.
4
Gençler Sosyal dışlanma ve gençliğin katılımı kavramları zıt iki kavram olarak görülmektedir ve sosyal içerme politikalarının, gençlerin katılımını sağlamadıkça başarılı olamayacağı vurgulanmaktadır. Gençler de sosyal içerme kapsamına giren dezavantajlı gruplar içerisinde değerlendirilmektedir.
5
Gençler
6
Gençler Yerel yönetimler sosyal bütünleşme kapsamında kültür, spor, alkol ve madde bağımlılığı, cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve suç işlemiş gençlerin topluma kazandırılması gibi sosyal yönü ağır basan, gençliğe yönelik projelere destek vermeli ve yerel hizmetlerde gönüllülük faaliyetlerini düzenlemelidir Yerel yönetimler halka en yakın yönetim birimleri olarak katılımın en etkin gerçekleştirilebileceği yerlerdir.
7
Young people with fewer opportunities Kısıtlı imkanlara sahip genç insanlar
Sosyal Engeller - cinsiyet, etnik köken, din, cinsel tercih, engellilik vb sebebiyle ayrımcılıkla karşılaşan genç insanlar -kısıtlı sosyal becerilere sahip ya da anti sosyal ya da riskli cinsel davranışları olan genç insanlar – Riskli durumdaki genç insanlar - Eski suçlu ve bağımlılar - Genç ve/veya tek bireyler, yetimler - Dağılmış ailelerin çocukları
8
Ekonomik engeller - Düşük yaşam standartlarındaki, düşük gelir ve sosyal refah sistemine bağımlı gençler - Uzun süreli işsizlik ya da yoksullukla uğraşanlar - Evsiz, borçlu ve finansal sorunları olan genç insanlar
9
Engellilik - mental (zeka, bilişsel, öğrenme) - fiziksel, duyusal) - Diğer engeller
10
Eğitimsel güçlükler - Öğrenme güçlüğü yaşayan genç insanlar - Okuldan erken bırakanlar ve okuldan kopanlar - Düşük nitelikli insanlar - Kötü okul performansına sahip genç insanlar
11
Kültürel güçlükler - genç göçmenler ya da sığınmacılar ya da göçmen ve sığınmacı ailesinin çocukları olan genç insanlar - Ulusal ve etnik bir azınlığa mensup genç insanlar - Dille ve kültürle ilgili uyum sürecinde olan genç insanlar
12
Sağlık sorunları - Kronik sağlık problemleri, ağır hasta veya psikiyatrik durumları olan genç insanlar - Akıl sağlığı problemi yaşayan genç insanlar
13
Coğrafi engeller - Uzak ya da kırsal bölgelerde yaşayan genç insanlar - Küçük adalar veya perifer bölgelerde yaşayan genç insanlar - Kentsel sorun bölgelerinden olan genç insanlar - Az hizmet alan bölgelerdeki genç insanlar (kısıtlı toplu ulaşım, kısıtlı imkanlar, terkedilmiş yerler) 6360 !!!!
14
ÇOCUKLAR
15
Çocuklar Birleşmiş Milletler’in yaş tanımlamasına uygun olarak çocukluk dönemi genellikle 18 yaşın altı olarak kabul edilmektedir Demokrasi anlayışında, toplumda hassas durumu olan aktörlerin de karar alma sürecinde yer alması sağlanmaya çalışılmaktadır. Özellikle çocuklar hassas duruma sahip aktörlerden bir tanesidir. Bu sebeple çocuklara özgü bazı ayrıcalıkların tanınması toplumda imtiyaz olarak görülemez. Amaç, çocukları toplumun eşit ve katılımcı aktörleri haline getirebilmektir.
16
Çocuklar Çocuk hakları, evrensel insan haklarının bir parçasıdır.
Çocuk haklarından bahsederken, çocukların bugüne kadar yetişkinler tarafından şekillendirilen tüm ortamlara katılabilmesine, katkı verebilmesine saygı duymak ve değer vermek gerektiğini unutmamak gerekmektedir.
17
Çocuklar Günümüzde ise başta Avrupa Birliği olmak üzere çocuk hakları konusundaki yeni eğilim çocukların ihtiyaçlarının genel politika konularıyla birlikte değerlendirilmeyerek ayrı ve derinlemesine bir haklar bütünü olarak görülmesidir.
18
Çocuklar Çocukların katılımını sağlamak için çocukların düşüncelerini, fikirlerini ve duygularını açıkça ve dürüstçe paylaşmaları temin edilmelidir. Çocukların etkin katılım gerçekleştirebilmeleri için onlara fırsat ve sorumluluk vermek ve desteklemek gerekmektedir. Çocuklara karar alma süreçlerinde roller ve sorumluluklar vermek kazanacakları deneyimler açısından önemlidir. Çocukluk döneminde gerçekleşen katılımı, yetişkinliğe bir hazırlık olarak değil, gelecekteki aktif katılım duyarlılığına hazırlık olarak görmek gerekmektedir
19
Çocuklar Çocukların katılımında etkinliği artırabilmek için, gerçekleştirilecek faaliyetin amacını çocuklara anlatmak, çocukların katılımı için yeterli zaman ayırmak, çocukların homojen bir grup olmadığının farkında olmak, çocuklara her konuda danışmak, katılım için yeterli kaynakları ayırmak, çocukları küçümsememek, çocuklarla işbirliğine açık olmak gerekmektedir
20
Çocuklar Çocukların yoksulluk ya da ırkçılık gibi unsurlar sebebiyle eşitlikten yoksun kalmaları söz konusu olabilir. Benzer şekilde yaş, statü, etnik köken, yetenekler ya da diğer unsurlar da herhangi bir ayrımcılık sebebi olamaz. Herhangi bir sebeple mağduriyeti olan çocukların katılım sağlamasına ve onlara söz hakkı verilmesine daha büyük bir hassasiyet gösterilmelidir. Mağduriyeti olan çocukların sağlayacağı katılım, kendilerini koruma fırsatı verebilecektir
21
Çocuklar Yerel düzeyde katılımı sürekli kılabilmek için yerel meclis ve konseyler faaliyet gösterebilmektedir. Çocuklar bu yerel meclis ve konseyler aracılığıyla yaşadıkları bölge özelinde verimli bir katılım geçekleştirebilmektedir. Benzer şekilde yereldeki gönüllü faaliyetlerinde çocukların yer alması katılımın önünü açmaktadır.
25
Belediye hizmetlerine gönüllü katılım (1)
Madde 77- Belediye; sağlık, eğitim, spor, çevre, sosyal hizmet ve yardım, kütüphane, park, trafik ve kültür hizmetleriyle yaşlılara, kadın ve çocuklara, engellilere, yoksul ve düşkünlere yönelik hizmetlerin yapılmasında beldede dayanışma ve katılımı sağlamak, hizmetlerde etkinlik, tasarruf ve verimliliği artırmak amacıyla gönüllü kişilerin katılımına yönelik programlar uygular. Gönüllülerin nitelikleri ve çalıştırılmalarına ilişkin usûl ve esaslar İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
26
Belediyenin görev ve sorumlulukları
Madde 14- Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; a) İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor orta ve yüksek öğrenim öğrenci yurtları (Bu Kanunun 75 inci maddesinin son fıkrası, belediyeler, il özel idareleri, bağlı kuruluşları ve bunların üyesi oldukları birlikler ile ortağı oldukları Sayıştay denetimine tabi şirketler tarafından, orta ve yüksek öğrenim öğrenci yurtları ile Devlete ait her derecedeki okul binalarının yapım, bakım ve onarımı ile tefrişinde uygulanmaz.); sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır. (Mülga son cümle: 12/11/ /17 md.) (…)(Ek cümleler: 12/11/ /17 md.) Büyükşehir belediyeleri ile nüfusu ’in üzerindeki belediyeler, kadınlar ve çocuklar için konukevleri açmak zorundadır. Diğer belediyeler de mali durumları ve hizmet önceliklerini değerlendirerek kadınlar ve çocuklar için konukevleri açabilirler. (1)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.