Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI"— Sunum transkripti:

1 YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
14 Eylül 2017 DİDEM ŞEKEREL ERDOĞAN NIELSEN GENEL MÜDÜRÜ

2 100+ 500+ 44,000 NIELSEN... ÜLKE OFİS ÇALIŞAN
Nielsen’in bulunduğu ülkeler

3 DENEYİM 100 yılı aşkın süredir küresel pazar payı takibi 30 yıllık Türkiye Panel deneyimi ENDÜSTRİ Nielsen olarak ihtiyacınıza göre tasarlanan araştırmalarımız ile işinizi geliştirmeyi hedefliyoruz. TAKIM Sahada 150 panel çalışanı İstanbul'da global ve Türkiye'ye hizmet veren 100 kişilik operasyon ekibi Toplam ekip 450+ DANIŞMANLIK Modern Ticaret Raporlamasında çeşitli çözümler Her hafta 7000 mağaza raporlaması

4 İndirim Marketleri (ŞOK, BİM, A101)
NIELSEN UZAYI Pastane Kafeler Süpermarketler Büfeler Oteller Kuruyemişçiler Askeri Kantinler Hastaneler Eczaneler Okullar Toptancılar Benzin İstasyonları Bakkallar Restaurantlar Parfümeriler Otomatlar İndirim Marketleri (ŞOK, BİM, A101) İnternet

5 PERAKENDE UZAYI GELİŞİMİ: 2006-2017

6 SPM < 400 m² İndirim Marketleri dahil
FORMAT GELİŞİMİ – MAT HAZİRAN 2017 Ciro Büyümesi % MAT’17 vs. MAT’16 Ciro Ağırlığı % > 2500 SPM m² SPM SPM < 400 m² İndirim Marketleri dahil PARFÜMERİLER DİĞER Bakkal, Orta Market, Kuruyemişçi, Büfe, Benzin İstasyonu, Parfümeri, Eczane -2% 8% 8% 6% 24% 21% 3% Sigara ve Alkol Hariç FMCG 12% MAT 2016 MAT 2017 Kaynak: Nielsen Perakende Paneli

7 MODERN KANAL GELİŞİMİ Haziran 2016vs.2015 Haziran 2017vs.2016 22 16 10
Haziran’17 - Haziran’16 vs. Haziran’16 – Haziran’15 Haziran 2016vs.2015 Haziran 2017vs.2016 Mağaza sayısı değişimi (%) Mağaza sayısı değişimi (%) 22 16 10 4 3 1 İndirim Marketleri BIM-A101-ŞOK İndirim Marketleri BIM-A101-ŞOK Ulusal Zincirler Lokal Zincirler Ulusal Zincirler Lokal Zincirler Ulusallar: Migros Group, Carrefour, Real, Tesco, Adese, Makro, Uyum, Onur Grup, Beğendik, Özdilek, Happy Center İndirim Marketleri: BIM, A101, Sok Lokal Zincirler: Nielsen’in anlaşmalı olduğu Lokal, Lokal 2012&2014&2016 zincirler

8 HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ PAZARI

9 (Önceki yıla göre büyüme)
Hizli tüketİm ürünlerİ pazari değerlendİrmesİ Toplam Türkiye Gıda sektörü FMCG büyümesini yönlendiriyor. %+8.7 %+11.7 %+13.4 %+11.7 %+10.7 Tonaj: %5.9 Fiyat: %5.6 (Alkol ve Sigara Hariç) Büyüme - MAT 2017 (Geçen Yıla Göre) Ciro (Milyar TL) MAT 17 Haziran Ciro Payı (Önceki yıla göre büyüme)

10 YÜKSEK HIZDA BÜYÜYENLER DÜŞÜK HIZDA BÜYÜYENLER/DARALANLAR
BÜYÜME BİLEŞENLERİ - KATEGORİLER MAT HAZ.17 VS. MAT HAZ.16 YÜKSEK HIZDA BÜYÜYENLER DÜŞÜK HIZDA BÜYÜYENLER/DARALANLAR Kaynak: Nielsen Perakende Paneli

11 Hizli tüketİm ürünlerİ pazari Kanal BÜYÜMElerİ
İndirim marketleri büyümenin öncüsü konumunda iken, süpermarket ve geleneksel kanal satışlarında bir miktar tonaj daralması gözlemleniyor. TOPLAM HIZLI TÜKETİM PAZARI (AlKOL VE SİGARA HARİÇ) CİRO BÜYÜMESİ (%) TONAJ BÜYÜMESİ (%) FİYAT DEĞİŞİMİ(%) MAT Haz’17, MAT Haz’16 değişimi 11.7 5.5 6.0 TOPLAM TÜRKİYE İNDİRİM MARKETLERİ (BİM-A101-ŞOK) 30 21.9 6.7 İNDİRİM MARKETLERİ HARİÇ PAZAR 5.3 -2.5 8.2

12 Gida sektörü

13 GIDA SEKTÖRÜ BÜYÜMELERİ
Toplam Türkiye Yağ sektörünün büyümesi arkasında fiyat artışı faktörü rol oynuyor. MAT Haziran ‘17 Ciro Büyümesi % Q2 ‘17 Ciro Büyümesi % Satış Dağılımı (Ciro) Satış Dağılımı (Ciro) 100,0 27,1 27,7 16,1 5,7 7,5 16,0 100,0 28,0 27,9 16,3 4,2 7,4 16,2 MAT 17 Haziran

14 MAT Haziran ‘17 Büyümesi %
GIDA SEKTÖRÜ BÜYÜMELERİ Toplam Türkiye Yağ sektörünün büyümesi arkasında fiyat artışı faktörü rol oynuyor. Satış Dağılımı (Ciro) MAT Haziran ‘17 Büyümesi % Satış Dağılımı (Ciro) Q2 ‘17 Büyümesi % 11,7 10,6 12,8 11,6 8,1 10,7 13,5 100,0 28,0 27,9 16,3 4,2 7,4 16,2 13,6 9,6 17,1 15,1 9,8 14,3 14,2 100,0 27,1 27,7 16,1 5,7 7,5 16,0 Ciro değişimi Ciro değişimi MAT 17 Haziran

15 (Önceki yıla göre puan değişimi)
giDA SEKTÖRÜ (ALKOL HARİÇ) KANAL DAĞILIMLARI Toplam Türkiye İndirim marketleri başta geleneksel kanal olmak üzere, ölçümlediğimiz tüm satış kanallarından pay alıyor. (-2,7p) (+1,7p) Hipermarket Süpermarket Küçük Süpermarket Geleneksel Kanal İndirim Marketleri (+1,2p) (+4,3p) (-0,2p) (+1,4p) (-0,8p) (-0,6p) Ciro Payı MAT 17 Haziran (Önceki yıla göre puan değişimi)

16 Yağ pazari

17 (Önceki yıla göre puan değişimi)
Yağ pazari değerlendİRmesİ Fiyat artışı destekli büyüyen yağ pazarında, sıvı yağlar sektör içindeki ağırlığını koruyor. Toplam Türkiye %10,7 Ciro (Milyar TL) (-0,3p) (+0,4p) MAT 17 Haziran (-0,1p) Ciro Payı (Önceki yıla göre puan değişimi)

18 Yağ pazarI büyümelerİ Toplam Türkiye Sıvı yağ pazarı özellikle Ayçiçek Yağları etkisiyle büyüyor. MAT Haziran ‘17 Ciro Büyümesi % Q2 ‘17 Ciro Büyümesi % Satış Dağılımı Satış Dağılımı 100,0 72,2 50,8 13,8 4,1 1,7 1,1 0,5 16,3 11,6 100,0 72,1 53,6 13,2 3,6 0,2 0,7 0,5 16,0 11,9 MAT 17 Haziran

19 (Önceki yıla göre puan değişimi)
Yağ pazarI KANAL KIRILIMLARI Toplam Türkiye Yağ pazarındaki indirim marketi odağı, Gıda sektörünün üzerinde seyrediyor. (-1,1p) (-0,5p) (+0,8p) Hipermarket Süpermarket Küçük Süpermarket Geleneksel Kanal İndirim Marketleri (+2,2p) (+4,6p) (+1,6p) (-1,7p) Gida kanal dağilimi (-1,2p) (+4,3) (+1,7) (+1,2) (+1,4) Ciro Payı MAT 17 Haziran (Önceki yıla göre puan değişimi)

20 ayçİÇEK YAĞI pazari

21 AyçİÇEK YAĞI PAZARI DEĞERLENDİRMESİ
Ayçiçek yağları hem miktar hem de fiyat artışı ile indirim marketleri sayesinde büyüyor. Toplam Türkiye %3,8 %14,3 %10 5,1 ₺ 5,6 ₺ MAT 16 MAT 17 Ciro (Milyar ₺) Tonaj (Milyon LT) Litre Fiyatı +33,2 +25,3 +11,5 -5,3 -0,2 -3,2 -19,1 Tonaj Büyümesi Tonaj Payı

22 AYÇİÇEK YAĞI FİYAT İNCELEMESİ
İndirim marketlerinde ayçiçek yağı litre fiyatı, modern kanala göre %8 daha uygun fiyatla konumlanıyor. 5 LT - BİRİM FİYATLARI MAT 15 MAT 16 MAT 17 4.2 4.9 5.3 MODERN KANAL 4.5 5.0 5.5 GELENEKSEL KANAL 3.8 4.5 4.9 İNDİRİM MARKETLERİ PL PL PL 3.8 4.4 4.8

23 ayçİÇEK yağI FİYAT SEGMENTLERİ
Son dönemde orta fiyat segmentinde ürün sayısı artışına rağmen, tonaj ağırlığı düşüyor. Toplam Türkiye Toplam Ürün Sayısı Fiyat Endeksi Ayçiçek=100

24 (Önceki yıla göre puan değişimi)
AyÇİÇEK yağI boyut İNCELEMESİ Ayçiçek pazarında litrelik ürünler, en yüksek satış ağırlığına sahip. Toplam Türkiye %3 %4 %3 %52 (+14p) %67 >=3,5-5,5 %71 %68 MAT 17 TONAJ AĞIRLIĞI %48 (-14p) %25 %29 %29 MAT 17 Haziran (Önceki yıla göre puan değişimi)

25 AyÇİÇEK yağI TENEKE – PET GELİŞİMİ
Teneke satışları Pet fiyatlarının daha uygun konumlanması ile birlikte Pet ürünlere kayıyor. Toplam Türkiye TONAJ PAYLARI

26 Yağ pazari cİro gelİŞİMİ
Yağ sektörü içerisinde büyümeye en büyük katkıyı sıvı yağlar yapıyor. Toplam Türkiye %+12,6 %+14.3 %70 %72 %72 %+14.0 %+2.8 %14 %12 %12 Yıllık Bileşik Büyüme Oranı Ciro Payları

27 Yağ pazari cİro gelİŞİMİ
Sıvı yağ pazarı büyümesi, yıllar içerisinde Ayçiçek Yağı’nın katkısıyla büyümeye devam ediyor. Toplam Türkiye %+10.5 Büyüme %+17.7 +1.0p +3.5p +7.5p +7.9p Büyümeye Katkı Büyümeye Katkı

28 SÜRDÜREBİLİRLİK VE ETİK
6 MEGA TREND SAĞLIKLI YAŞAM 1 LÜKS TÜKETİM 3 DUYULARA HİTAP 4 KOLAYLIK 2 SÜRDÜREBİLİRLİK VE ETİK OTANTİK & NOSTALJİK 5 6

29


"YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları