Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YAZILIM DEĞERLENDİRME
2
EĞİTSEL YAZILIM NEDİR? Çocukların bilgisayar başında kalma süreleri gün geçtikçe artmakta bu da onların zihinsel, sosyal özelliklerini yeterince geliştirememelerine neden olmaktadır. Onlara bu konuda yol göstermek için geliştirilmiş bazı programlar vardır, bunlara eğitsel yazılımlar denir. Öğretim veya kendi kendine öğrenme amacıyla kullanılan bilgisayar yazılımlarıdır.
3
EĞİTSEL YAZILIM TÜRLERİ
Öğretici Programlar, Alıştırma-Uygulama Yazılımları, Eğitici Oyunlar, Web Tabanlı Öğrenme, Açık Uçlu Öğrenme Ortamları, Testler, Simülasyonlardır.
4
Her eğitsel yazılım türü için ele alınması gereken bazı faktörler vardır. Bu faktörler tasarımcının kontrolü altında yazılımın görünümünü, fonksiyonelliğini ve etkinliğini etkiler. Ayrıca tüm interaktif çoklu ortam yazılımlarını etkileyen öğretsel faktörler vardır. Bu öğretsel faktörler: Yazılıma Giriş (Giriş), Öğrenci Kontrolü, Bilginin Sunulması, Yardım Sunulması, Yazılımın Sonlanması (Çıkış)
5
Başlık Sayfası Bir yazılımın giriş bölümünde önemli 3 faktör vardır:
Yazılıma Giriş Bir yazılımın giriş bölümünde önemli 3 faktör vardır: Başlık Sayfası, Yönergeler, Kullanıcı Tanımı. Başlık Sayfası Tüm çoklu ortam yazılımları bir başlık sayfası ile başlar. Hatta kelime işlemci gibi genel amaçlı yazılımlar bile yazılımı tanımlamak için bu başlık sayfasını kullanırlar. Başlık sayfası kullanıcının programa ilk bakışı için önemlidir, basit ve kullanışlı olması program açısından dikkatli yapılmalıdır.
6
Yönergeler Bir çoklu ortam yazılımı için yönergeler vazgeçilmezdir. Bu herkesin bu bilgiye gereksinim duyduğu anlamına gelmez. Ancak yazılımı ilk defa kullanacak olan bir kişinin, bir kaç kere aynı yazılımı kullanmış bir kişiye nazaran, farklı ihtiyaç ve beklentileri olabilir
7
Kullanıcı Tanımı Pek çok yazılım kullanıcı adının veya kullanıcıya ait diğer tanımlayıcı bilgilerin girilmesini ister. Bu bilgiler kayıt tutmak, kullanıcının girme hakkının olup olmadığını kontrol etmek veya yazılım içerisinde kullanıcıya adı ile hitap etmek için kullanılabilir.
8
Öğrenci Kontrolü Öğrenci kontrolünün tasarımında ele alınacak 3 konu vardır: Öğrenciye Bırakılan Kontrol, Kontrol Metodu, Kontrol Türü.
9
Öğrenciye Bırakılan Kontrol
Bu konuda yapılan bazı araştırmalar, öğrencilerin kendi öğrenme aktivitelerini belirlerken verdikleri sıralama kararlarının, öğretmenlerin verdiği kararlara göre daha iyi olduğunu göstermiştir. Diğer bazı araştırmalar ise, öğrencinin her zaman çok doğru kararlar veremediğini ve öğrenciye ne kadar fazla kontrol bırakılırsa, öğrencinin o kadar zorlandığını göstermiştir.
10
Kontrol Metodu Kontrol metodu genel olarak üç gruba ayrılır. Bunlar: Butonlar, Menüler, Hiperbağlar.
11
Menüler Menüler genel olarak üç gruba ayrılır. Bunlar: Ekranı Kaplayan Menüler, Gizli Menüler, Çerçeve Menüler.
12
Hiperbağ Özellikle web ortamında rastlanır.Kullanıcının istediği anda kelime ile ilgili bilgiye ulaşmasını sağlar.Kullanıma hazırlanması zordur.
13
Kontrol Türü Şu ana kadar bahsettiğimiz kontrol metotları 3 türlü kullanılabilir: Fare, Klavye, Ses.
14
Yazılımın Sonlanması İle İlgili Öneriler
Yazılımda bulunması gereken bir başka özellikte öğrencinin istediği anda programı sonlandırmasına olanak vermektir. Yazılımın Sonlanması İle İlgili Öneriler Kullanıcı çıkmak için gerekli butona yanlışlıkla tıklamış olabileceği ihtimali göz önüne alınarak mutlaka bir onay kutusu daha gösterilmelidir. Yazılımı tamamen kapatmadan geçici olarak “kapatma” seçeneği sunulması yazılımı her seferinde kapatma ve yeniden açmanın önüne geçerek zaman kazandırır. Kullanıcı programdan herhangi bir sebepten çıktığı zaman bir sonraki girişinde kaldığı yerden devam etme seçeneği sunulmalıdır.
15
Eğitsel Yazılımlarda Dikkat Edilecek Noktalar
1)Sayfalardaki metin ve boşlukların yerleşimindeki tutarlılık 2)Yazı boyutunun kullanıcı düzeyine uygunluğu 3)Yazı ve arka plan rengi 4)Yazı ton değeri 5)Satırlar arası boşluk 6)Sözcüklerin vurgulanması 7)Sözcükler arası boşluk 8)Sözlük 9)Kaydırma Çubukları
16
EĞİTSEL YAZILIMIN FAYDALARI
Eğitim yazılımları öğrencinin öğrenme-öğretme sürecine etkin bir biçimde katılmasını sağlar. Eğitim yazılımlarında kullanılan animasyonlar, metinler, grafikler dikkat çekmesi bakımından çok önemlidir. Bu nedenle ekran tasarımı iyi bir şekilde tasarlanmalıdır.
17
EĞİTSEL YAZILIM ÖRNEĞİ
Yukarıda görmüş olduğumuz eğitim CD si konusu ilköğretim 4.sınıf öğrencilerine Fen ve Teknolojileri dersinde öğretilmektedir. Arka plandaki resim bu düzeydeki öğrencilerin ilgisini çekerek,konuyu daha iyi öğrenmelerini teşvik eder.
18
Bu resimde kırmızı okla gösterilen kemiklerin üzerine gelindiğinde sesli olarak hangi yerde hangi kemiğin olduğu sesli bir şekilde söylenir ve böylece öğrencilerin konuya olan ilgisini artırır.Onları öğrenmeye götürür.İleri ve geri butonları çok iyi düşünülmüş.
19
Değerlendirme kısmında öğrenci doğru cevap verdiğinde gülen karakter resmi ekrana geliyor, yanlış cevap verince de üzgün karakter ekrana geliyor. Bu da öğrencilerin dikkatini daha çok çeker.
21
HAZIRLAYANLAR İREM ÇİLİNGİR 160310037 BETÜL KÜBRA ULUDAĞ 160310048
FATMA ŞEKER ALLANUR MOVLAMBERDİYEV
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.