Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSPANYOL DİLİ VE EDEBİYATI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSPANYOL DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRENCİ EL KİTABI @ankunvydyo @ankunvydyo
2
BECERİ BAZLI & ÜRETİM ODAKLI EĞİTİM
TEMEL BECERİLER Dinleme Okuma Yazma Konuşma ALT BECERİLER Dilbilgisi Kelime Bilgisi
3
Ders Saati Dağılımı Tüm Filoloji grupları için haftalık ders saati 23 olup ders programı aşağıdaki gibidir:
4
AKADEMİK TAKVİM GÜZ YARIYILI BAHAR YARIYILI
Derslerin Başlama- Bitiş Tarihleri: 09 Ekim Şubat 2018 Kış Tatili: 04 – 08 Aralık 2017 GÜZ YETERLİK SINAVI: 07 Şubat Çarşamba (Yazılı) 08 Şubat Perşembe (Sözlü) BAHAR YARIYILI 19 Şubat Haziran 2018 Bahar Tatili: Nisan 2018 BAHAR YETERLİK SINAVI: Haziran 2018
5
SINAV TAKVİMİ Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir!
1. YARIYIL (GÜZ) (09 Ekim 2017 – 02 Şubat 2018) 30 Ekim 2017 Pazartesi 1. Kısa Sınav 13 Kasım 2017 Pazartesi 2. Kısa Sınav 01 Aralık 2017 Cuma Ara sınav 04-08 Aralık Kış Tatili 08 Ocak 2018 Pazartesi 3. Kısa Sınav 22 Ocak 2018 Pazartesi 4. Kısa Sınav 01 Şubat 2018 Perşembe Sözlü Sınav 02 Şubat 2018 Cuma Ara Sınav 07 Şubat 2018 Çarşamba Güz Yeterlik Sınavı-Yazılı 08 Şubat 2018 Perşembe Güz Yeterlik Sınavı-Sözlü Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir!
6
2. YARIYIL (BAHAR) (19 Şubat 2018 – 21 Haziran 2018)
12 Mart 2018 Pazartesi 1. Kısa Sınav 26 Mart 2018 Pazartesi 2. Kısa Sınav 13 Nisan 2018 Cuma Ara Sınav Nisan Bahar Tatili 30 Nisan2018 Pazartesi 3. Kısa Sınav 14 Mayıs 2018 Pazartesi 4. Kısa Sınav 08 Haziran 2018 Cuma Ara Sınav 13 Haziran 2018 Çarşamba Deneme Sınavı (Eylül 2017 Yeterlik Sınavı verilecek. En düşük ara sınav yerine geçecek) 20 Haziran 2018 Çarşamba Sözlü Sınav 27 – 28 Haziran Bahar Yeterlik Sınavı
7
DERS KİTAPLARI NUEVO SUEÑA 1 (A1+A2) ANAYA ELE
NUEVO SUEÑA 2 (B1) ANAYA ELE USO ELEMENTAL EDELSA USO INTERMEDIO EDELSA GRAMÁTICA EXPLICADA EN CLAVE ELE
8
ÖĞRENCİ SORUMLULUKLARI
Ara Sınavlar (EXAMEN PARCIAL) Kısa Sınavlar (PRUEBA) Sözlü Sunum (PRESENTACIÓN) Sözlü Sınav (EXAMEN ORAL) Yazma Dosyası (PRODUCCIÓN ESCRITA) Devam zorunluluğu (ASISTENCIA) Yeterlik Sınavları (EXAMEN FINAL)
9
DEVAM ZORUNLULUĞU (ASISTENCIA)
Hazırlık Sınıfında devam zorunludur. Her bir yarıyılda derslerin en az % 85’ine devam eden öğrenciler devam zorunluluğunu yerine getirmiş sayılırlar. Bu oranın altında kalan öğrenciler Hazırlık Sınıfında aynı eğitim-öğretim yılı içindeki derslere, sınavlara, Güz Yeterlik ve Bahar Yeterlik Sınavına giremezler. Devamsızlık süreleri her yarıyıl için ayrı hesaplanır. Birinci yarıyıldan artan devamsızlık süresi ikinci yarıyıla devredilemez. Öğrenciler devamsızlık durumlarını kendileri takip ederler.
10
ARA SINAVLAR (EXAMEN PARCIAL)
Ara Sınavlar, dinleme-anlama, okuma-anlama, yazma, sözcük bilgisi ve dilbilgisi bölümlerinden oluşur. Ara Sınav günlerinde ders yapılmaz. Öğretim elemanları tarafından değerlendirilen Ara Sınav kağıtları, öğrencilere hatalarını görmeleri için geri verilir ve verildiği ders saati içinde incelenerek sınıf öğretim elemanına teslim edilir. Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış, belgeli ve geçerli bir mazereti olmaksızın Ara Sınava girmeyen öğrenciler sınavdan sıfır alırlar. Mazereti/raporu geçerli bulunan öğrencilere duyurulan tarihte telafi sınavı verilir. Telafi sınavının tekrarı/mazereti yoktur ve yeniden yapılmaz.
11
Her dönem 2 tane Ara Sınav yapılmaktadır.
Bu sınavlar sınav takviminde ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır. Sınavlar süresince ilk 30 ve son 15 dakika öğrencilerin sınav salonunu terk etmesi yasaktır. Dinleme bölümlerinden sonra sınıf kapıları açılır. Sınav süresi dakika arasında değişmektedir. Ara Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
12
KISA SINAVLAR (PRUEBA)
Her dönem, belirlenen tarihlerde dört kısa sınav yapılır ve bir hafta öncesinde sınıf okutmanı tarafından duyurulur. Belgeli ve geçerli bir mazereti olmaksızın sınava girmeyen öğrenciler sınavdan sıfır alırlar. Mazereti/raporu geçerli bulunan öğrencilere, giremedikleri kısa sınavların telafisi ilan edilen tarihlerde yapılır. Hangi kısa sınavın kaçırıldığına bakılmaksızın en fazla iki kısa sınav için telafi yapılır. Telafi sınavının tekrarı yoktur. Kısa Sınav esnasında sınıftan çıkmak yasaktır. Kısa Sınav esnasında “Dinleme” bölümü hariç sınıf kapısı açık tutulur. Kısa Sınavların HER BİRİ 100 puan üzerinden değerlendirilir.
13
SÖZLÜ SUNUMLAR (PRESENTACIÓN)
Her dönem iki tane sözlü sunum yapılır. Öğrencilerin bir konu üzerine araştırma yapabilme ve yaptığı araştırmayı kendi fikirleri ile birleştirerek hedef dilde kurallara uygun bir şekilde aktarabilme becerisini geliştirir.
14
SÖZLÜ SINAV (EXAMEN ORAL)
Dönem sonunda uygulanır. Öğrencilere fikirlerini beyan edebilecekleri ve tartışabilecekleri durumlar verilir. 100 puan üzerinden değerlendirme yapılır.
15
YAZMA DOSYASI (PRODUCCIÓN ESCRITA)
Öğrencilerin yabancı dilde üretim becerilerini geliştirmeleri amacıyla her dönem yapacakları yazma çalışmalarından oluşur. Hem güz hem bahar döneminde yapılır. Başkasının çalışmasını kullanan veya kopya eden, çeşitli basılı kaynaklardan alınan fikir ve ifadeleri referans göstermeden kullanan ve kendi çalışması gibi sunan veya kendi çalışmasını bir başkasına veren öğrencilerin yazma dosyaları değerlendirmeye alınmaz. Kaynak belirtmeden alıntı yapılması (intihal) veya başkasının ödevinin kullanılması durumunda öğrenci(ler) hakkında disiplin soruşturması açılır.
16
Genel Sınav Kuralları (Tüm sınavlar için)
1. Sınav başlamadan önce öğrenciler cep telefonlarını öğretim elemanına teslim etmek zorundadır. 2. Sınav sırasında öğretim elemanından sorularla ilgili açıklama yapması istenemez. Sınav süresince, dinleme bölümü dışında, sınıf kapıları açık tutulur. 3. Sınava geç gelen öğrenci, sınavın ilk bölümü olan dinleme bölümü bittikten sonra sınava kabul edilir, ancak bu bölüm tekrar edilmez, sınava geç gelen öğrenciye ek süre tanınmaz ve dinleme bölümünde vermiş olduğu yanıtlar değerlendirilmeye alınmaz.
17
4. Sınavın ilk 30 ve son 15 dakikasında öğrenciler sınav salonundan ayrılamazlar. Sınavın başlama saatinden 30 dakika sonra gelen öğrenci mazereti ne olursa olsun sınava kabul edilmez. Ayrıca, sınav sırasında öğrenci hiçbir mazeretle sınav salonunu terk edemez. 5. Öğretim elemanı, sınavın güvenilir bir ortamda uygulanması için gerekirse kimlik kontrolü yapmaya, gerekli talimatları vermeye, uyarılarda bulunmaya, öğrencilerin yerlerini düzenlemeye veya değiştirmeye yetkilidir. 6. Kurallara ve talimatlara uymayan, kopya çeken veya çekmeye teşebbüs eden, yazılı veya sözlü olarak yardımlaşan öğrencilerle ilgili tutanak tutulur. Hakkında tutanak tutulan öğrenci/öğrencilerin sınavı geçersiz sayılır ve disiplin işlemi başlatılır. Öğretim elemanı, kopya çektiğini tespit ettiği öğrenciye -sınav ortamını bozmamak amacıyla- uyarıda bulunmak zorunda değildir.
18
Başarı Notunun Hesaplanması
Değerlendirme süreci dört ana bölümden oluşur: 1. Birinci ve İkinci Yarıyıl Başarı Notu 2. Yıl İçi Başarı Notu 3. Bahar Yeterlik Sınavı Notu 4. Yıl Sonu Başarı Notu
19
BİRİNCİ VE İKİNCİ YARIYIL BAŞARI NOTU
Birinci ve ikinci yarıyıl başarı notunun hesaplanmasında; a) Ara Sınavlar b) Kısa Sınavlar c) Sözlü Beceri d) Yazma Dosyası olmak üzere dört sınama aracı kullanılır. Birinci ve ikinci yarıyıl başarı notu Tablo 1’de gösterildiği gibi hesaplanır.
20
YARIYIL BAŞARI NOTUNUN HESAPLANMASI
Tablo 1 YARIYIL BAŞARI NOTUNUN HESAPLANMASI Yarıyıl Başarı Notu Ara Sınavlar + Kısa Sınavlar Sözlü Beceri Yazma Dosyası % % % % 20
21
YIL İÇİ BAŞARI NOTUNUN HESAPLANMASI
Tablo 2 YIL İÇİ BAŞARI NOTUNUN HESAPLANMASI Yıl İçi Başarı Notu Birinci Yarıyıl Başarı Notu İkinci Yarıyıl Başarı Notu % %50
22
GÜZ YETERLİK SINAVI Güz Yeterlik Sınavı iki aşamadan oluşmaktadır.
I. Aşama:Yazılı Sınav (Dinleme, Okuma, Dilbilgilsi, Kelime ve Yazma Becerileri) II.Aşama: Sözlü Sınav Güz Yeterlik Geçme Notu= Yazılı Sınav (%80) + Sözlü Sınav (%20)
23
BAHAR YETERLİK SINAVI Bahar Yeterlik Sınavı, Hazırlık Sınıfı öğretiminin bitiminde Yabancı Diller Yüksekokulu akademik takviminde belirtilen tarihte yapılır. ** Güz ve Bahar Yeterlik Sınavlarına girme hakkını elde edebilmek için devam zorunluluğunun yerine getirilmesi gerekir.
24
Yıl Sonu Başarı Notunun Hesaplanması
YIL SONU BAŞARI NOTU Yıl Sonu Başarı Notu, Hazırlık Sınıfında okuyan öğrencinin başarısını gösterir ve Yıl İçi Başarı Notunun %50’si ile Bahar Yeterlik Sınavı Notunun %50’sinin toplamından oluşur (Tablo 3). Tablo 3 Yıl Sonu Başarı Notunun Hesaplanması Yıl Sonu Başarı Notu Yıl İçi Başarı Notu Bahar Yeterlik Sınavı Notu % % 50
25
BAŞARILI ÖĞRENCİLER Hazırlık Sınıfından başarılı olan öğrenciler, ön lisans/lisans programlarına devam ederler. Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi’nin Filoloji Programlarında öğrenim gören öğrenciler Hazırlık öğrenimlerini başarı ile tamamlamaları ya da muaf olmaları durumunda kayıt yaptırdıkları Program dışında Temel Yabancı Dil dersi olarak ikinci bir dil seçebilirler.
26
BAŞARISIZ ÖĞRENCİLER DTCF İngiliz/Amerikan/Alman/ Fransız/İtalyan/İspanyol/Rus Dili ve Edebiyatı Bölümleri, Zorunlu Hazırlık Sınıfından başarısız ise, Hazırlık Sınıfına tekrar devam ederek ya da yabancı dil bilgisini kendi imkanlarıyla geliştirerek, 1. ve/veya 2. yarıyıl sonlarında yapılan yabancı dil yeterlik sınavına girerler. Bu sınavdan başarılı olanlar, girmeye hak kazandıkları lisans programına devam ederler. Bu öğrenciler aşağıda belirtilen sınavlara girebilirler: 1- Düzey Belirleme Sınavı (Eğitim-öğretim yılı başında) 2- Güz Yeterlik Sınavı (Güz Dönemi sonunda) 3- Bahar Yeterlik Sınavı (Bahar Dönemi sonunda) Başarısız olan öğrenciler 2. yıllarında kendilerine hak tanınan yeterlik sınavlarından birinde ya da eşdeğerliği olan başka bir sınavda başarılı olamazlarsa 2. yılın sonunda okul ile ilişikleri kesilir.
27
ÖĞRENCİ İŞLERİ Çalışma Saatleri : 08.30 – 12.30 / 13.30-17.30
Öğle Arası : Öğrenci İşlerinde aşağıda belirtilen çalışmalar yürütülür: Öğrenci belgeleri/transkript işlemleri Notların ve devamsızlıkların ilanı *Sağlık raporlarının işlenmesi Öğrenci duyuruları
28
* Sağlık Raporları ve Mazeret Sınavları
Öğrenciler raporlu oldukları süreye ilişkin telafi sınavı isteklerini rapor bitiminden itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde Yüksekokul Müdürlüğü’ne dilekçe vererek bildirirler; bu süre içinde başvurmayanlar bu haklarını kullanmaktan vazgeçmiş sayılırlar. Alınan raporların kabul veya reddi, Yüksekokul Yönetim Kurulunca karara bağlanır, ancak tereddüt halinde Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerince değerlendirilebilir ya da Üniversite Yönetim Kurulu’nda değerlendirilir. Raporlu olunan süre devamsızlıktan düşülmez. Raporların geçerliliği ve haklı ve geçerli mazeretler ile ilgili Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı adresindeki bağlantısını inceleyiniz. Telafi sınavları ile ilgili yönetmelik için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı adresindeki bağlantısının dikkatle incelenmesi önemlidir.
29
MUAF OLMA DURUMU Gerekli koşulları yerine getirerek Ankara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından uygulanan yeterlik sınavlarından 100 tam puan üzerinden en az 70 puan alan öğrenciler hazırlık programından muaf tutulur. Yüksekokulumuz tarafından önerilen ve Ankara Üniversitesi Senatosu tarafından eşdeğerliği kabul edilen* uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınavlarından geçerli bir dil puanı belgesi aldığını belgeleyen öğrenciler ile öğretim dili olarak belirlenen yabancı dilin anadil olarak konuşulduğu bir ülkede o ülke vatandaşlarının devam ettiği ortaöğretim kurumlarında öğrenim görüp orta öğreniminin son üç yılını bu kurumlarda tamamladığını belgeleyen öğrenciler hazırlık programından muaf tutulur. Eşdeğerliği kabul edilen uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınavlarının sonuç belgelerinin bir dilekçe ile en geç Yeterlik sınavından önce Yabancı Diller Yüksekokuluna sunulması ve Yüksekokul Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanması gerekir. Uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınav puanlarının (TOEFL IBT dışında) geçerlik süresi sınavın yapıldığı tarihten itibaren üç (3) yıldır. TOEFL IBT puanlarının geçerlik süresi iki (2) yıldır. Sınav sonuçları Yüksekokul Kurulu tarafından yeterli bulunan öğrenciler zorunlu yabancı dil hazırlık programını başarıyla tamamlamış kabul edilir. *Eşdeğerlik tablosu duyurulmadığı sürece yalnızca Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından uygulanan Yeterlik Sınavı puanı geçerlidir.
30
ÖĞRENCİ TEMSİLCİLERİ Her sınıfta, her kur döneminde oylama yoluyla Sınıf Temsilcisi belirlenir, sınıf temsilcileri arasından atama yoluyla Kur Temsilcisi ve Hazırlık Sınıfları Temsilcisi seçilir. Görevli öğretim elemanları tarafından bu gruplar ile periyodik olarak yapılan toplantılarda, öğrencilerin öneri, dilek ve talepleri ile iletmek istedikleri sorunlar belirtilir ve Yüksekokul Yönetimine bildirilir.
31
ÖĞRETİM ELEMANININ DERSE GELEMEDİĞİ DURUMLAR
Öğretim elemanı Yüksekokul yönetiminin onay verdiği zorunlu haller dahilinde giremediği derslerin telafisini yapar. Öğretim elemanının raporlu olduğu durumlarda yedek bir öğretim elemanı sağlanır veya öğrenciler diğer sınıflarda dersleri izlemek üzere yönlendirilirler. Yoklama, öğrencilerin gönderildikleri sınıflardaki öğretim elemanı tarafından alınır. Sınıf temsilcileri veya sınıf öğrencileri, boş ders saati ile ilgili idare tarafından yönlendirme yapılmadığı takdirde, önlem alınması için Yüksekokul Yönetimini veya Akademik Birim’i durumdan haberdar etmek durumundadır. Aksi takdirde öğrenciler yok yazılır ve dersin telafisi yapılmaz. Öğretim elemanının derse geç kalması durumunda ders iptali söz konusu değildir.
32
DESTEK BİRİMLERİ VE PROGRAMLARI
Öğrenci Erişim Merkezi (2.kat 83 nolu oda) Öğrenciler ders dışı zamanlarında, çeşitli materyallerden (internet, görsel- işitsel malzeme, alıştırma, kitap, sözlük, ansiklopedi vs.) yararlanmak üzere Öğrenci Erişim Merkezinde bireysel çalışmalar yapabilir ve adresinde verilen uzantılardan çeşitli materyal ve çalışmalara ulaşabilirler. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine göre eğitimle ilgili danışmanlık ve psikolojik destek sağlama hizmetleri bu konuda uzman öğretim elemanı tarafından sağlanır. Destek almak için Akademik Birim’e başvurulması gerekmektedir.
33
İLETİŞİM Öğrenciler, Rektörlük Öğrenci İşleri tarafından verilecek olan şifre ve adresten (OBS-Öğrenci Bilgi Sistemi) sınav notu ve devamsızlık ile ilgili bilgilere ulaşabilirler. Genel duyurular ve sınavlarla ilgili bilgilendirmeleri ise adresinden takip edebilirler. Ayrıca Yüksekokulumuza ait Facebook, Twitter vb. sayfalar takip edilerek, okulumuzla ilgili duyurulara ulaşılabilir. Sosyal medyadaki sayfalarımıza ait adresler Yüksekokulumuzun internet sitesinde mevcuttur.
34
ÖĞRENCİ-ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞME SAATLERİ
Öğretim elemanı, ders dışı zamanlarda, okul içinde kendisine danışmak veya görüşmek isteyen öğrenciyi, belirlediği gün ve saatte kabul eder. Görüşme saatlerinde öğrencinin ders başarısının artırılması hedeflenir.
35
SOSYAL – KÜLTÜREL VE SPORTİF FAALİYETLER
Yüksekokulumuzda öğretim elemanlarımız tarafından yürütülen çeşitli sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler (fotoğrafçılık kulübü, satranç kulübü, drama kulübü, sinema kulübü, gezi ve orientiring kulübü, şiir ve dinleti programları, hazırlık sınıfları dergisi vs.) öğrencilerimizin katılımı ile gerçekleştirilir. Bu faaliyetlerde yer almak isteyen öğrenciler, yapılan duyurular doğrultusunda ilgi duydukları program veya programlara kayıt yaptırabilirler.
36
YEMEKHANE Öğrencilerimiz, Sosyal Tesisimizde bulunan yemekhaneden saatleri arasında yararlanabilir.
37
ÖĞRENCİ DİSİPLİN İŞLERİNE İLİŞKİN KONULAR
Yüksek Öğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı adresindeki bağlantısından ulaşabilirsiniz.
38
Derslere Başlamadan Önce Genel Tavsiyeler
39
GENEL TAVSİYELER Eski dil öğrenme alışkanlıklarınızı (eğer hazırlık okulundan farklı ise) geride bırakın. Sadece dilbilgisine önem vermek yerine dinleme, yazma, okuma ve konuşma becerilerine de önem verin. Derslerde devamlı İspanyolca konuşmaya özen gösterin. Sizin için faydalı olanın bu olduğunu hatırlayın. Yabancı dil öğrenimi sadece üreterek (konuşarak ve yazarak) mümkündür. Hata yapmaktan çekinmeyin. Hata yapma kaygınız konuşurken akıcı olmanızı engellemesin. Öğretim elemanlarının İspanyolca konuşuyor olmasından faydalanın.
40
Kelime defteri tutun. (örnek için http://2ndnature-online- eikaiwa
Kelime defteri tutun. (örnek için eikaiwa.com/Articles/VocabularyNotebook.htm İlan panolarını, okulun internet sitesini ve sosyal medya hesaplarını takip edin. Öğrenci merkezli bir eğitim düzeni olduğunu unutmayın ve öğrenme sürecinizde söz sahibi olun. Öğrendiğiniz dil becerilerini sorgulayın, hayatınızın hangi aşamasında ve hangi durumunda size faydalı olacağını düşünün. Yabancı dilinizi kendi başınıza nasıl geliştirebileceğinizi görüşme saatleri içerisinde öğretim elemanlarına danışın.
41
Yabancı dili, sadece Hazırlık okulunu başarı ile tamamlamak için değil, üniversite hayatınız boyunca sizi farklı kılabileceği, çeşitli yurt dışı burs imkanlarından faydalanma olanağı verebileceği ve mezuniyet sonrası iş başvurularında ve edinmede avantaj sağlayabileceği için öğrenin. Okul dışında da yabancı dille ilgilenin (dizi-film izleyin, müzik dinleyin, kitap-dergi-gazete okuyun, Work&Travel-Erasmus vb. programlara katılın)
42
Ödev yaparken İnternetten ve kütüphanelerden faydalanın ancak referans vermeyi unutmayın. Referans vermeden kaynaklardan alıntı yapmak ve kendi fikrinizmiş gibi aktarmak (intihal) suçtur ve disiplin cezası gerektirir. Kendiniz üretmediğiniz sürece yabancı dil öğrenilemez. Üniversite öğrencisi olduğunuzun farkına varın ve öğrenim sürecinizde hocalarınız kadar sizin de söz sahibi olmanız gerektiğini unutmayın. Üniversite eğitiminde özerk bir öğrenen olmanın önemini kavrayın.
43
Öğrenen Özerkliği Nedir?
Kişinin kendi öğreniminin sorumluluğunu almasına öğrenen özerkliği/otonomi denir (Holec, 1981). Dil öğrenmede özerklik, öğrencilerin dil öğrenme amaçları üzerinde ve yollarında daha fazla kontrole sahip olmasıdır (Benson, 2001). Bir amaç değil, süreçtir (Candy, 1991).
44
İYİ BİR ÖĞRENEN Öğrenilecek konuyla ilgili neyi bildiğinin farkındadır, Öğrenme için bir çok stratejiye sahiptir ve farklı konuları farklı biçimlerde öğrenebilme yeteneğine sahiptir.
45
Öğrenime başlamadan cevap vermeniz gereken bazı sorular:
Neden İspanyolca öğrenmek istiyorsunuz? En çok hangi alanda başarılısınız, okuma, yazma, konuşma, dinleme, dil bilgisi vs.? Bunu nasıl biliyorsunuz? En zayıf olduğunuz dil becerisi nedir? Neden? En çok hangi ders içi etkinliklerini seversiniz? Bir dili bilmede en önemli unsur nedir?
46
ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ Özerk Öğrenciler Ne Yapar?
Gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler koyar, Önceliklerini ve ihtiyaçlarını planlar, Doğru yöntem ve teknikleri seçer, Kendi öğrenme sürecini gözlemler ve Sürecin değerlendirmesini yapar. Özerk Öğrenciler Hedef dilin, Kendi özelliklerinin, Öğrenme amaçlarının ve Öğrenme seçeneklerinin farkındadırlar.
47
ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ Özerklik İçin Nelere İhtiyaç Duyarız?
Öğrenme motivasyonuna ve devam ettirilmesine Dil öğrenmek için olumlu bir meraka sahip olmaya Eleştirel düşünme becerisine Esnekliğe Sıklıkla öğretmenden bağımsız çalışmaya Neler Özerkliği Engeller? Odak eksikliği Öğrenilen bilginin gerçek hayatla ilişkisinin kurulamaması Bilgiyi bir kaynak ya da araç olarak görmemek
48
BaşarIlI bİr Akademİk yIl geçİrmenİz dİleğİyle…
ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.