Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1868’de kurulan şirketini şu anda 80 ülkede operasyon yürüten ve 395 bin kişiye istihdam sağlayan bir üreticiye dönüştüren Tata Group Başkanı Ratan Tata,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1868’de kurulan şirketini şu anda 80 ülkede operasyon yürüten ve 395 bin kişiye istihdam sağlayan bir üreticiye dönüştüren Tata Group Başkanı Ratan Tata,"— Sunum transkripti:

1

2 1868’de kurulan şirketini şu anda 80 ülkede operasyon yürüten ve 395 bin kişiye istihdam sağlayan bir üreticiye dönüştüren Tata Group Başkanı Ratan Tata, Hindistan’da dev bir otomobil imparatorluğu yarattı.

3 Şirket şu anda çelik üretimi, kimyasallar, bilgi teknolojileri, oteller, çay üretimi ve otomotivi gibi 98 farklı alanda faaliyet gösteriyor. Dünyanın en ucuz arabasını üreten ve piyasada 2 bin 900 dolara satan Tata Group’un geliri, 2010’da 67.4 milyar dolardı ve şirketin geliri 1991’den bu yana 12 kat arttı.

4               Bütün bunlar şirketin Ratan Tata’nın neden Asya’nın en güçlü ikinci şirket yöneticisi olduğunu açıklıyor. Tata, Asya’da son zamanlar doğal afetlerden dolayı zor günler geçiren Japon otomobil üreticisi Toyota’nın kaptanı Akio Toyoda’dan sonra en güçlü ikinci isim olarak gösteriliyor.

5 DEĞİŞİM 66 YIL ÖNCE BAŞLADI   Tata’da değişim aslında 66 yıl önce başladı. Tata Group, Tata Engineering & Locomotive şirketini kurdu ve üç yıl sonra buharlı yol silindiri üretti yılında, Alman otomobil üreticisi Daimler –Benz ile işbirliğine girdi ve Hindistan’da ticari araçlar üretime başladı.  

6 Tata’nın ilk ticari aracı, bir yolcu otobüsüydü ve bundan tam 25 yıl önce üretildi. Ve 1998 yılına gelince, şirket ilk her şeyi Hindistanlı şirket tarafından üretilen aracını piyasaya sürdü. Hindistan otomotiv dünyasına geç katılan bir ülke olsa da Tata endüstrideki en son trendleri takip eden bir otomobil aşığı. Hindistan, Çin’in otomobil pazarının altıda biri büyüklükte bir pazar olsa da hızla büyüyor.

7 PAZARLAMADA FİYAT STRATEJİLERİ Hint firması olan Tata, dünya pazarlarına “en ucuz sıfır kilometre araç” satan firma olarak giriş yapmıştır. Bu sloganıyla hem dikkatleri üzerine çekmiş hem de konumlandırma stratejisini ortaya koymuştur. Bu girişin ardından hiçbir tüketici Tata’dan en kaliteli, en pahalı veya ortalama bedelli aracı talep etmeyecektir.

8 Hintli Tata Motors'un 2009 yılında 2,200 dolar etiket fiyatıyla piyasaya sürdüğü Tata Nano, ‘ucuz’ olduğu için istenilen satış rakamına ulaşamıyor.

9 LÜKS PİYASAYA GİRDİ Hindistanlı şirket, Mayıs 2008’de 2
LÜKS PİYASAYA GİRDİ Hindistanlı şirket, Mayıs 2008’de 2.3 milyar dolar karşılığında Ford’un ünlü olmasına rağmen maddi sıkıntı yaşayan otomobil üretici markası Jaguar ve Land Rover birimini satın aldı. Ancak anlaşma Ratan Tata’nın istediği gibi olmadı. Tata, “Ben asıl Land Rover ile ilgileniyordum. Ancak iki şirketi birbirinden ayırmak için uzun zaman harcadık. Daha sonra Büyük Resesyon’dan sonra iki markanın da satışları düştü” diye konuştu.

10 Tata, lüks otomobil üreticilerinin Hindistanlı şirketin düşünce şeklini değiştirdiğini söyledi ve “Artık kendimize sadece Hindistanlı bir şirket olarak bakmıyoruz” dedi.Şirket artık her türlü fiyat skalasında araç satan bir üreticiye dönüşme hedefinde.  

11 TATA'NIN EN BÜYÜK RAKİBİ 'FİYATI' Hintli Tata Motors'un 2009 yılında 'Dünyanın en ucuz otomobili' diye tanıttığı ve 2,200 dolar etiket fiyatıyla piyasaya sürdüğü Tata Nano, ‘ucuz’ olduğu için istenilen satış rakamına ulaşamıyor. Piyasaya sürülmesinin üzerinden yaklaşık bir buçuk sene geçen otomobil, 1.2 milyar nüfusuyla dünyanın en kalabalık ikinci ülkesinde aylık bir kaç yüz adeti geçemeyen satışıyla tam bir hayal kırıklığı yarattı.

12 Hintlilerin araca ilgi göstermesinin önemli nedenlerinden biri ise fiyat etiketinde yazan rakamın çok düşük olması. Nano'nun az satılmasında insan egosu ve imaj kaygılarının yanı sıra araçla ilgili güvenlik şüpheleri de önemli rol oynuyor.

13 EN BÜYÜK RİSKİ HİNDİSTAN Tata’nın önündeki en büyük engel, Hindistan’ın kendisi gibi görünüyor olması. Ülke, uzun yıllardır araçların bakımı konusunda eksikliğine yönelik ağır eleştirilere maruz kalıyor. Ülkedeki trafik ve hava kalitesi de oldukça zayıf ve bazıları Tata şirketinin ürettiği son modellerden memnun değil.

14 Hintli otomotiv devi Tata, Türkiye temsilcisi İsotlar Grup’la Adana’da otobüs üretmeye başladı. Tamamı İsotlar Grup tarafından yapılan 20 milyon dolarlık yatırımla Adana’da kurulan İsoto fabrikasında üretilmeye başlanan Tata markalı otobüsler, ilk etapta Ortadoğu, Kuzey ve Batı Afrika’ya ihraç edilecek. İsotlar ve Tata, Adana’da yılda 1000 adet otobüs üretmeyi planlıyor.

15 Çukurova Bölgesi başta olmak üzere Türkiye genelinde Marmara, Ege, Akdeniz ve İçAnadolu Bölgeleri’nde 10 ile dağılmış toplam 53 yan sanayiciye direkt olarak iş imkanı sağlayan Isoto Otobüs Fabrikası, mevcutta 125 olan personel adedini 2007 yılının başında 353 kişiye yükseltecek ve dolaylı olarak istihdam edilen kişi sayısı 2600’e ulaşacaktır.

16 Son olarak Hintli otomotiv devi Tata, Türkiye’de sessiz sedasız üretime soyunan markalardan biri oldu. Tata’nın Türkiye temsilcisi İsotlar Grup, 20  milyon dolara Adana’da kurduğu fabrikada Tata markalı otobüsleri üretip ihraç etmeye başladı. 

17 HAZIRLAYAN VE SUNAN MUHAMMED DÜNDAR 130907052


"1868’de kurulan şirketini şu anda 80 ülkede operasyon yürüten ve 395 bin kişiye istihdam sağlayan bir üreticiye dönüştüren Tata Group Başkanı Ratan Tata," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları