Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIrmak Şerif Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI
2
Çocuklar yaşamlarının erken dönemlerinden itibaren çevreye UYUM gerektiren pek çok geçiş yapmaktadırlar. Bu geçişlerden en önemlilerinden birisi de çocukların eğitim sistemine girişi ve sonrasında farklı eğitim kademelerine geçişidir. Bu geçiş döneminde çocuklardan okulun ve öğretmenlerin beklentilerinin farkına varmaları ve akranları tarafından kabul görmeleri beklenmektedir. İşte tam bu noktada OKULA UYUM kavramı gündeme gelmektedir.
3
Okula uyum sadece çocukların okulla ilk tanıştığı ; okul öncesi eğitim kurumlarında değil, çocukların OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAN İLKOKULA, İLKOKULDAN ORTAOKULA geçişlerde de yaşanabilmektedir.
4
OKULA UYUM PROGRAMI’NIN UYGULANMASINDA DİKAKT EDİLECEK NOKTALAR
Okula uyum programının tümünü dikkatlice okuyunuz. Programın genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olunuz. Bu ilkeleri uygulamak için sınıfınızda neler yapabileceğinizi planlayınız. Program doğrultusunda örnek etkinlikler planlanmıştır. Sizden bunları çeşitlendirmeniz ve uyarlamanız beklenmektedir. Uyumun zaman alan bir süreç olduğunu unutmayınız. Bu zaman içinde paydaşlarla (VELİLER, OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ, OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ve YÖNETİM) iş birliği içerisinde olunuz.
5
İLK HAFTA: OKULA UYUM PROGRAMI’NA BAŞLARKEN
Okula uyum programı için geliştirilen materyalleri gözden geçirin. Ailelerin gerekli broşürleri edindiğinden emin olun. Aile el kitabı nasıl temin edilir, nasıl kullanılır ailelere anlatın. Okula uyum programının amacı ve çocuğa faydaları hakkında aileleri bilgilendirin. Ailelerin çocuğun gelişimsel özelliklerini tanımaya yönelik gelişim kontrol listelerini doldurmasını söyleyin. Kazanımlar ve kazanımların edinilmesine hizmet edecek etkinlikleri belirleyin. Sürecin nasıl ilerlediğine dair gözlemler yapınız; notlar alınız ve etkinlikleri değerlendiriniz. Raporu okul müdürüne iletiniz. Uyum sürecinde yaşanabilecek sorunları okul yöneticisi, meslektaşlarınız ve diğer komisyon üyeleriyle paylaşarak çözümlere ilişkin fikir alışverişinde bulunun.
6
ETKİNLİK OLUŞTURULURKEN KAZANIMLARIN SEÇİLMESİ
Okula uyum programı; bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim, motor gelişimi ve öz bakım becerileri alanlarında kazanımlar içermektedir. Bu kazanımlar; okula hazırlanma, okula yerleşme ve okulla bütünleşme süreçleri altında düzenlenmiştir. Kazanımlardan sınıftaki çocukların gelişim düzeylerine uygun olanlar seçilerek etkinlikler hazırlanmalıdır. Kazanımlar çocuklar merkeze alınarak seçilmelidir çünkü her çocuğun okula uyum sağlamada gereksinim duyduğu bilgi, beceri ve tutumlar farlılık gösterir. Kazanımlar birbirleri üzerine inşa edilebilir olmalıdır.
7
Bu etkinlik çocuğun gelişim düzeyine uygun mu ?
ETKİNLİKLERİN SEÇİLMESİ VE UYGULANMASI Okul öncesi eğitime başlayan çocuklar için şu üç süreci desteklemeye yönelik etkinlikler bulunmaktadır: Okula hazırlanma: Ailelerin çocukların okula uyumunu evde desteklemeye yönelik etkinliklerdir. Okula yerleşme: Çocukların okulun ve sınıfın; fiziki, sosyal yapısını ve bu yapı içerisindeki rolleri tanımaya yönelik etkinlikler. Okulla bütünleşme: Çocukların kendilerini okulun sosyal yapısının bir parçası olarak benimsemesine yönelik etkinlikler. Bu etkinliği özel gereksinimli bireyler için nasıl uygun hale getirebilirim? BU ETKİNLİKLER OLUŞTURULURKEN VE UYGULANIRKEN ŞU SORULAR SORULMALIDIR Bu etkinlikler çocukların hengi gereksimini sağlamaktadır?(okula hazırlanması,yerleşmesi,okulla bütünleşmesi)
8
ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Okula uyum programının uygulanmasına yönelik gözlemler kayıt altına alınarak okul yönetimine sunulmalıdır. Etkinlikler değerlendirilirken şu sorular sorulmalıdır: Bu etkinlikler Okula uyum Programı’nda amaçlanılanları (okula hazırlama, yerleşme, okulla bütünleşme) karşılamada başarılı oldu mu? Sınıfımdaki çocuklar bu etkinliklerden yararlandı mı ? Bu etkinliklerin düzeltilmesine gerek var mı ? Etkinliklerde yapılan uygulamalar özel gereksinimli çocuklar için uygun mu ? Program, güçlü ve sınırlı yönleri açısından değerlendirilmelidir. Yapılan bu değerlendirmeler; yönetici, aile, rehber öğretmen ve diğer okul öncesi öğretmenleriyle paylaşılmalıdır.
9
OKULA UYUM SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUKLARI
10
OKULA UYUM SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUKLARI
11
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI
Okul öncesi eğitimi okula uyum programı öğretmen etkinlik kitabı; Okula uyum haftası için okula hazırlanma, yerleşme ve okulla bütünleşme etkinliklerini içeren 3 kısımdan oluşmaktadır Kitapta 7 okula hazırlanma, 22 okula yerleşme ve 14 okulla bütünleşme etkinliği içermektedir Her etkinliğin numarası, etkinliğin adı, etkinlik türü, kazanım ve göstergeleri, materyalleri, öğrenme süreci, uyarlama ve değerlendirme bölümleri bulunmaktadır. Etkinliklerin 11’i ay grubu çocuklar için, 32’si yaş grubu çocukları için hazırlanmıştır. Okula hazırlanma ve yerleşme etkinliklerini uyum sürecinin başında, okulla bütünleşme etkinliklerini ise okul başladıktan sonraki süreç içerisinde diğer etkinliklerle bütünleştirerek kullanabilirsiniz. Sunumuza bu etkinliklerde her bir kısımdan(okula hazırlanma, yerleşme ve okulla bütünleşme) bir etkinlik alarak örnekleri gözlemleme sansımız olacaktır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.