Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

21.Yüz Yıl Pedagojileri ve Tasarım Tabanlı öğrenme

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "21.Yüz Yıl Pedagojileri ve Tasarım Tabanlı öğrenme"— Sunum transkripti:

1 21.Yüz Yıl Pedagojileri ve Tasarım Tabanlı öğrenme

2 21.Yüz Yıl Pedagojileri 2

3 ULUSAL ÖĞRENME SENARYOLARI
3

4 ULUSAL ÖĞRENME SENARYOSU NEDİR?
Model bir öğrenme ortamında kurulmuş farklı öğrenme unsurları içeren kısa hikayesel anlatımlardır. Amacı hem öğretmen hemde öğrencilere ilham verici farklı öğrenme şekilleri ve araçları sunmak ve daha etkileşimci ve motive olmuş bir sınıf ortamı sağlamaktır. 4

5 BİR ÖĞRENME SENARYOSU NELERi BARINDIRIR
Senaryolar öğrenme ortamında çesitli elementleri barındırırlar. Bunlar Aktiviteler ve görevler Çevre Roller Diğer elementler ile etkileşim Kaynaklar 5

6 ULUSAL SENARYOLAR İÇİN TRENDLER NASIL BELİRLENMELİ
Trendler belirlenirken şu özellikler dikkate alınır. Öğretmen ve öğrenci rollerinin değişmesi Müfredat ve değerlendirme Bilgi ve beceriler Öğrenme alanları Teknoloji 6

7 TEKNOLOJİ ORTAMLARI İTEC ortamı aşağıdaki araç ve hizmetlerden oluşur
İTEC Cloud ve UMAC kullanıcı yönetimi ve erişim kontrolü TeamUp aracı The Composer Widget Mağazası Kişiler ve olay dizini Bunların yanısıra Moodle dotLRN Promethean ActivInspire and Planet SMART Notebook and Exchange gibi ortamlardan oluşur. 7

8 Ulusal Senaryo Oluşturma Giriş
8

9 Ulusal Senaryo Standartları
Gelişme - Öğretmenin uzmanlık ve yeterliliğini genişletme Esinlenme ( İlham) – Paylaşılan deneyimler ve anlamlı bir çabanın bir parçası olma hissi uyandırmak Koçluk Yapmak – Öğrencilere öğüt ve rehberlik sunmak. Öğrencileri okul dışından insanlar ile bir araya getirmek . Dinlemek – Sınıf aktivitelerini şekillendirirken öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini dikkatlice hesaba katmak. Sorgulamak – Öğrenci varsayımlarını açık uçlu sorular sorarak geliştirmek. Desteklemek – Aktivitelere katılıp destek için pratik yardımlar sunmak. Değerlendirme – İşbirlikçi olarak hazırlanmış kriterlere bağlı olarak öğrencilerin başarılarını değerlendirmek. 9

10 Öğrenme Paketleri 1. Paket GÖZLEMLE VE YARAT
Hayal et Keşfet, Haritala Yansıt Yap Sor Göster İşbirliği yap 'Bir nesne yarat' 2. Paket KIYASLA VE YARAT Hayal et Keşfet-kıyasla Haritala Yansıt Yap Sor Göster İşbirliği yap 'Bir hikaye anlat' 3. Paket KIYASLA VE PLANLA Hayal et keşfet- Gözlem Haritala Yansıt Yap Sor Yenile Göster ' Bir oyun tasarla' 10

11 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
BAŞLIK Senaryo başlığı ve senaryonuzu özel kılan özellikler. TEMEL AMAÇ Senaryonuzun amacı nedir neyi hedefliyor ve öğrencilere neler katacak. ÖYKÜSEL ANLATIM Senaryonuzu dayandırdıgınız tematik hikaye. 11

12 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
TASARIM ÖZETİ Senaryonuzun kısa bir tanıtım çalışma şekli kullanılacak olan teknikler ve tam olarak ne yapacaksınız açık ve kısa olarak HAYAL ET Gruplar oluşur TeamUp kullanarak Takımlar çalışma alanı veya başlıklarını belirlerler ve o konu üzerinde önce bireysel sonra grup olarak beyin fırtınası yapıp konuları ile ilgili neler yapabileceklerini düşünürler ve ortak karara varırlar.Yapılan çalışmaların ses kaydı yada videosu alınır sonra yararlanmak üzere arşivlenir. 12

13 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
KEŞFET Bu bölümde konu ile ilgili daha önceden var olan örnekler araştırılır ve yazı resim tablo gibi. Her öğrenci bireysel araştırır ve örnekler toplar sonra öğrenciler bir araya gelerek bulgularını gözden geçirir ve çalışmaların ilham olacak fikirler bulurlar: Fikirlerini ses yada video olarak kayıt ederler. 13

14 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
HARİTALA Bu bölüme kadar olan tüm çalışmalar gözden geçirilir ve ve bilgiler rafine edilir ve elde edilen temel bilgiler zihin haritasında gösterilir Bu çalışma daha net bir görüş açısı sağlar ve yapılacak çalışma için bu çalışma bir yol haritasıdır fakat kesin değildir duruma göre değişiklik yapılabilir. 14

15 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
YAP Bu bölüm artık çalışma sürecinin ana kısmını oluşturur. Önceki bölümlerde yapılan çalışmalarda elde edilen verilere göre çalışılır ve ürün prototip olarak ortaya çıkarılır. Çalışma bitince üzerinde tartışılır ve yansımalar yapılır. 15

16 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
SOR VE İŞBİRLİĞİ YAP Bu bölüm senaryonun önemli bir unsurudur. Bir önceki bölümde ortaya çıkan çalışma okuldan ve yaşanılan çevreden uzman kişiler öğretmen ve öğrenciler çağırılarak yapılan çalışma gösterilir ve davet edilen kişilerden geri dönüt eleştiri ve değerlendirmeler alınır. Bu değerlendirmeler incelenir ve gerekiyor ise ürün üzerinde son değişiklikler yapılır. 16

17 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
GÖSTER Bu bölüm ürünün artık hedef ve genel izleyiciye gösterildiği bölümdür. Ürün tanıtılır ve izleyiciler ürünü izler inceler ve geri dönüt verirler. Bu geri dönütler yapılan çalışmaya son şeklini vermek için önemlidir.Sonra son yansımalar yapılır ve çalışma bitirilir. 17

18 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
EĞİLİMLER Bu bölüm senaryonun hitap ettiği problem alanını göstermek içindir. Örneğin okullarda teknoloji kullanımı eksikliği veya öğretmenin geleneksel öğretim metodu kullanıyor olması gibi. 18

19 iTEC Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
ÖĞRENME METODLARI VE DEĞERLENDİRME Bu bölümde kullanacağımız öğrenme metodları üzerinde duruyoruz. İşbirlikçi öğrenme Oyun tabanlı öğrenme gibi ve çalışmayı nasıl değerlendireceğimizi belirtiyoruz öğretmen ve akran değerlendirmesi uzman değerlendirmesi gibi. 19

20 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
ORTAM Bu bölümde çalışmalarımızı yapacağımız yerleri belirtiyoruz. Sınıf labaratuar dış mekanlar gibi çalışma alanları. KİŞİLER VE ROLLER Bu bölümde çalışmaya katılan kişiler ve üslendikleri görevlerden söz ediyoruz Örnegin Öğretmen proje koordinatörü ve danışman. 20

21 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
PEDAGOJİK ETKİLEŞİMLER Bu bölümde senaryonun öğrencilere kazandıracağı edinimlerden ve ortaya çıkaracağı pedagojik etkilerden söz ediyoruz Örnegin öğrencilerin bilişim becerileri gelişecek YAPILACAK AKTİVİTELER Bu bölümde çalışma süreci boyunca yapılacak olan aktivitelerden söz edilir.Örnegin Reportaj yapma okul dışında çalışma. 21

22 Ulusal Senaryo İçeriği ve Sırası
KAYNAKLAR VE KULLANILAN TEKNOLOJİK ARAÇLAR Bu bölümde yararlanacağımız kaynaklar araştırmalarda kullanılacak olan internet sayfaları ve kullandığınız teknolojik araçlardan söz ediyoruz. Takım oluşturma aracı veya tasarım programı gibi 22

23 Öğrenme ve öğretme metodları
Flip öğrenme Harmanlaştırılmış öğrenme İşbirlikçi öğrenme Oyun tabanlı öğrenme Eğitsel öğrenme Proje tabanlı öğrenme Soruşturarak öğrenme Öğrenci merkezli öğrenme 23

24 Soru ve Cevaplar 24

25 Teşekkürler :) adiltugyan@hotmail.com
25


"21.Yüz Yıl Pedagojileri ve Tasarım Tabanlı öğrenme" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları