Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ"— Sunum transkripti:

1 DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
EKONOMİ BAKANLIĞI Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ

2 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti
SUNUM PLANI 1 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti 2 Dünya’da ve Türkiye’de Sağlık Turizmi, Film/Dizi, Bilişim ve Eğitim Sektörleri 3 Devlet Yardımı Programları

3 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti
SUNUM PLANI 1 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti 2 Dünya’da ve Türkiye’de Sağlık Turizmi, Film/Dizi, Bilişim ve Eğitim Sektörleri 3 Devlet Yardımı Programları

4 KÜRESEL HİZMET İHRACATI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI

5 TÜRKİYE’DE HİZMET İHRACATI - II
TOPLAM İHRACAT 2015 (milyar $) TOPLAM İTHALAT 2015 (milyar $) Sıra Ülke Değer Pay (%) 1 ABD 690 14,8 469 10,3 2 İngiltere 341 7,3 Çin 437 9,6 3 Almanya 246 5,3 292 6,4 4 Fransa 239 5,1 224 4,9 5 229 205 4,5 6 Hollanda 176 3,8 Japonya 174 26 Türkiye 46 1,0 39 22 0,5 Küresel hizmet ticaretinin önemli oyuncularına bakıldığında, 2014 yılında ABD, İngiltere, Fransa, Almanya ve Çin gibi güçlü ekonomilerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Yansıda görüldüğü üzere, 688 milyar Dolarlık hizmet ihracatıyla ABD küresel hizmet ihracatından %13.9 oranında pay alarak dünyada ilk sırada bulunmaktadır. Söz konusu ülkeyi İngiltere, Fransa, Almanya, Çin ve Hollanda izlemektedir. Küresel hizmet ithalatında da benzer bir durum söz konusudur milyar Dolarlık hizmet ithalatıyla ABD %9.4’lük bir paya sahipken ikinci sırada yer alan Çin, hizmet ithalatında 382 milyar Dolarlık büyüklük ile %8’lik paya sahip bulunmaktadır. Hizmet ithalatında söz konusu ülkeleri sırasıyla Almanya, Fransa, İngiltere ve Japonya izlemektedir. Ülkemiz de hizmet sektörlerinde yaşanan bu gelişmeleri yakından takip ederek aktif politikalar uygulamakta ve başarılı sonuçlar elde etmektedir. 2014 yılında Türkiye, Bakanlığımız tarafından sağlanan devlet yardımı programlarının ve hizmet ticaretinin serbestleştirilmesine yönelik uluslararası girişimlerimizin de katkısıyla 50 milyar Dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştirmiştir. Söz konusu ihracat rakamı ile ülkemiz, küresel hizmet ihracatından yaklaşık %1 pay alarak dünyada en fazla hizmet ihracatı gerçekleştiren 27 nci ülke olmuştur. Diğer taraftan ülkemiz, 23 milyar Dolarlık hizmet ithalatı gerçekleştirerek %0.5’lik pay ile dünyada 36 ncı sırada yer almaktadır. * TCMB geçici verileri uyarınca Türkiye, 2015 yılı içerisinde 46,3 milyar Dolar hizmet ihracatı, 22,2 milyar Dolar tutarında hizmet ithalatı gerçekleştirmiş; hizmet ticaretinde 24,1 milyar Dolar net fazla vermiştir.

6 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti
SUNUM PLANI 1 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti 2 Dünya’da ve Türkiye’de Sağlık Turizmi, Film/Dizi, Bilişim ve Eğitim Sektörleri 3 Devlet Yardımı Programları

7 KÜRESEL GELİŞMELER SAĞLIK TURİZMİ - I
Her yıl %25 oranında büyüyen bir sektör Pazar büyüklüğü: 439 milyar $ Dünya nüfusunun %3-4’ü sağlık turizmi amacıyla seyahat ediyor. Uluslararası hasta hareketini belirleyen temel faktörler: Maliyet (%61) ve kaliteli sağlık hizmetlerine erişim (%21) Önemli destinasyonlar: ABD, Meksika, Hindistan, G. Kore, Singapur, Malezya, Tayland, Almanya, Ürdün, Dubai ve Türkiye. Önümüzdeki 5 yılda wellness turizminin yıllık ortalama %10 oranında büyüme kaydedeceği ve 2017 itibarıyla tüm turizmi gelirlerinin %16’sı düzeyinde gelir yaratacağı öngörülüyor. Kaynak: Medikal Turizm Derneği 2015 Araştırma Raporu (Medical Tourism Association)

8 TÜRKİYE’DE SAĞLIK (TERMAL) TURİZM - III
1500’den Fazla Termal Kaynak (% 35,5 Ege B., % 28 Orta Anadolu B., % 20 Marmara B., %10 Doğu-Güneydoğu Anadolu B.) Kaynak:

9 TÜRKİYE’DE FİLM/DİZİ SEKTÖRÜ - I
Türk dizileri, Balkanlardan Orta Doğuya, Afrika’dan Avrupa, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya’ya uzanan 75 ülkede 400 milyon izleyiciye ulaşmıştır. 2016 yılında yaklaşık saat TV dizisinden yaklaşık 350 milyon Dolar ihracat geliri elde edilmiştir. «Gümüş» ilk olarak Mısır’a satılmış ve devamında Orta Doğu ve Körfez Ülkerlerinde popüler bir dizi olmuştur. Dizinin finalini dünya çapında 84 milyon kişi izlemiştir. «Diriliş Ertuğrul» kısa zamanda dünyaca üne sahip olmuş ve 60 ülkeye satışı gerçekleşmiştir. Film/dizi satışları yarattığı ekonomik değerin yanı sıra ülkemiz «turizm» sektörüne ve olumlu «Türkiye» algısına önemli ölçüde katkı sağlamaktadır. Türk dizileri bölüm başına ortalama Dolar tutarındaki satış fiyatından 5 yıl içerisinde bölüm başına Dolar’a kadar yükselmiştir. Malumlarınız olduğu üzere; film ve dizi sektörü, sağlamış olduğu döviz gelirinin yanı sıra; olumlu Türkiye algısının oluşmasına da önemli ölçüde hizmet etmektedir. Bu olumlu algı sayesinde; gerek ülkemiz menşeli ürünler gerekse ülkemizin pek çok turizm noktası Dünya’ya tanıtılmakta ve tutundurma çalışmalarında kaldıraç etkisi yaratmaktadır. Öte yandan; Ülkemiz sadece film ve dizi satışından değil; aynı zamanda «Televizyon Programı Formatı» satışından da gelir elde etmektedir. Türk dizileri, Balkanlardan Orta Doğuya, Afrika’dan Avrupa, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya’ya uzanan 75 ülkede 400 milyon izleyiciye ulaşmıştır. Latin Amerika ve Güneydoğu Asya ise sektörün açılım gerçekleştirdiği yeni pazarları oluşturmaktadır.

10 DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE EĞİTİM SEKTÖRÜ
2000 yılında 2 milyon olan uluslararası öğrenci sayısı, yıllık ortalama %7 artarak 4,5 milyona yaklaşmıştır. UNESCO tahminlerine göre bu sayının 2020 yılında 7 milyona yükselmesi beklenmektedir. En fazla öğrenci gönderen ilk 5 ülke: ABD, İngiltere, Avustralya, Fransa ve Almanya’dır. En fazla öğrenci gönderen ilk 5 ülke: Çin, Hindistan, Almanya, G. Kore ve Fransa’dır. Öğrenci hareketliği bütçesi 160 milyar Dolar düzeyindedir. (2020 yılında 280 milyar Dolar) döneminde yaklaşık 26 bin olan uluslararası öğrenci sayısı, döneminde 88 bine yükselmiştir. Ülkemizde, 2016 yılı itibarıyla 61’i vakıf üniversitesi, 8’i vakıf meslek yüksekokulu ve 109’ü devlet üniversitesi olmak üzere toplam 178 yüksek öğretim kurumu bulunmaktadır. Ülkemizde öğrenim gören yabancı öğrencilerin, %79’u Devlet, %21’i ise Vakıf üniversitelerinde öğrenim görmektedir. Vakıf üniversitelerini tercih eden yabancı öğrencilerin sayısındaki artış oranı toplam artış oranından daha yüksektir.

11 DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE BİLİŞİM SEKTÖRÜ
2014 yılı itibariyle Bilgisayar Hizmetleri Sektöründeki ilk 5 ithalatçı ülke AB, ABD, Japonya, Brezilya ve Rusya olmuştur. DTÖ verilerine göre Bilgisayar ve Bilgi Hizmetleri yılları arasında yıllık ortalama % 18 artış ile dünyada en dinamik büyüme gerçekleştiren sektör konumundadır. Dünya yazılım sektörünün büyüklüğü 4,8 trilyon Dolar seviyesindedir. Ülkemizde 1.967’si Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde olmak üzere, yazılım şirketi bulunmaktadır. Deloitte Hızlı Büyüyen Bilişim Firmaları : Teknoloji Fast500 EMEA (2015) listesinde; Türkiye, ilk 500 firma arasında yer alan 20 Türk firması ile 8. sıradadır. Sektörel çatı kuruluşlarından alınan bilgilere göre; ülkemizin 2015 yılında ise 1 Milyar ABD Doları yazılım ihracatı gerçekleştirdiği tahmin edilmektedir. Bilgisayar Hizmetleri ihracatımızın büyük bölümünün ABD, İngiltere gibi ülkelerin yanı sıra coğrafi yakınlığa sahip olduğumuz KKTC, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelere gerçekleştirildiği görülmektedir. (Kaynak : TÜBİSAD) 2023 yılı yazılım ihracatı hedefimiz 10 Milyar ABD Dolarıdır. Bilgisayar Oyunu Sektörü Dünya oyun pazarı büyüklüğü 100 milyar Dolardır. Aktif oyuncu sayısı Dünya’da 1,9 Milyar; Türkiye’de 21,8 Milyon dur. Oyun sektöründe en çok gelir elde eden ilk 4 ülke Çin, ABD, Japonya ve Güney Kore’dir. Türkiye oyun pazarı; Ortadoğu ve Afrika Bölgesinde lider konumundadır. Büyüyen oyun ekosistemi, ülkemizin bu alandaki ihracat imkanlarını da artırmaktadır. Sektör çatı kuruluşlarından alınan bilgilere göre; 2015 yılında 400 milyon Dolar ihracat gerçekleştirilmiştir.

12 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti
SUNUM PLANI 1 Dünya’da ve Türkiye’de Hizmet Ticareti 2 Dünya’da ve Türkiye’de Sağlık Turizmi, Film/Dizi, Bilişim ve Eğitim Sektörleri 3 Devlet Yardımı Programları

13 DEVLET YARDIMI PROGRAMLARI
Genel Destek Programı (2015/8 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Ticaretinin Desteklenmesi Hakkında Karar) Markalaşma-TURQUALITY® Programı (2015/9 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Sektörleri Markalaşma Destekleri Hakkında Karar)

14 DEVLET YARDIMI PROGRAMLARI
Genel Destek Programı (2015/8 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Ticaretinin Desteklenmesi Hakkında Karar) Markalaşma-TURQUALITY® Programı (2015/9 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Sektörleri Markalaşma Destekleri Hakkında Karar)

15 İŞBİRLİĞİ KURULUŞLARI
GENEL DESTEK PROGRAMI İŞBİRLİĞİ KURULUŞLARI (Hizmet Sektörünün Rekabet Gücünün Artırılması Projeleri ile Yurtdışı Fuar/Kongre/Konferans/Seminer/ Festival/Film Market katılımları kapsamında Gayrimenkul, vb. hizmet sektörlerinin tamamı)

16 GENEL DESTEK PROGRAMI Reklam, Tanıtım HİSER (H-URGE) Fuarlara Katılım
Pazara Giriş Belgeleri Rapor-Danışmanlık Hizmet/Marka Tescili İhracata Hazırlık/Kurumsal Kapasite Kazandırılmasına Yönelik Destekler Reklam, Tanıtım Fuarlara Katılım Yurt Dışı Birim Acente Komisyon Ticaret ve Alım Heyetleri Pazarlama ve Pazarda Tutundurma Destekleri Marka – TURQUALITY® Yüksek Katma Değere Yönelik Destekler Sayın Bakanlarım, Ülkemizin hizmet ihracatında yakalamış olduğu başarının sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulması ve hizmet sektörlerimizin uluslararası rekabet gücünün geliştirilmesi amacıyla Bakanlığımız tarafından 2011 yılında itibaren hizmet sektörlerine yönelik devlet yardımı programları uygulanmaktadır. 2012 yılından itibaren aktif şekilde uygulanmakta olan bu programlar kapsamında hizmet ihracatımız açısından önemli potansiyel içeren “sağlık turizmi, film, eğitim, bilişim ve teknik müşavirlik» sektörlerinin uluslararası pazarlara açılmasına ve bu pazarlarda kalıcı olmalarına yönelik faaliyetlerine destek sağlanmaktadır. Söz konusu programlar, ihracatın tüm aşamalarının desteklenmesine yönelik destek unsurlarına yer verecek şekilde kurgulanmış bulunmaktadır. Bahsi geçen sürecin ilk aşamasını oluşturan «İhracata Hazırlık/Kurumsal Kapasite Kazandırılması»na yönelik desteklerin başında, mal sektöründe de uygulanmakta olan «URGE Programı»nın, hizmetler sektörüne uyarlanmış olan «Hizmet Sektörünün Rekabet Gücünün Artırılması Projesi» gelmektedir. Sadece sözünü ettiğim hizmet sektörlerine değil, tüm hizmet sektörlerinin yararlanmasına açık olan bu Proje desteğinin temel felsefesi; yararlanıcılarımızın uluslararası pazarlara hazırlıklı biçimde açılabilmeleri için öncelikle ihracat kapasitelerini geliştirecek bilgi, beceri ve donanımlar elde etmelerine ve düzenli ihracat yapmalarını sağlayacak tedbirlerin tespit edilmesine dayanan bir altyapı oluşturulmasıdır. Kuruluşlarımızın uluslararası pazarlara açılarak kalıcı iş ilişkileri kurmaları, bu altyapının tesisinin ardından çok daha kolay ve etkin olacaktır. İhracata hazırlık sürecinde yararlanılmak üzere ayrıca, uluslararası kalite belgelerinin temini, pazar araştırması raporları ve danışmanlık hizmeti alımı ile ürün/hizmet ve marka tesciline yönelik harcamalar da desteklenmektedir. Diğer taraftan destek programlarımız, ihracat sürecinin bir ileri aşamasını oluşturan yurtdışı pazarlama ve pazarda tutundurma aşamasında yararlanılabilecek reklam tanıtım, bireysel ve milli fuar katılımı, yurt dışında açılacak irtibat ofisi veya sağlık sektöründe ön tanı merkezlerinin kira giderleri, ürün ve hizmetlerin yurt dışında pazarlanmasına yönelik acenta komisyon harcamaları ile sektörel STKlar organizasyonunda gerçekleştirilecek Ticaret ve Alım Heyetleri giderlerinin de desteklenmesini öngörmektedir. Destek programlarının en üst aşamasını, hem mal hem de hizmet sektöründe nihai hedefimiz olan «Sürdürülebilir ve Markalı İhracat»a ulaşılmasını sağlayacak «Marka ve TURQUALITY» Programları oluşturmaktadır. Bahsi geçen programlar kapsamında başvuru sahibi kuruluşlarımız, hizmet sektörüne özgü kriterler çerçevesinde kurumsal kapasite ve marka performansları açısından değerlendirilecektir. İhracat potansiyeli yüksek olduğu tespit edilen kuruluşlar için programlar kapsamında «Gelişim Yol Haritaları» hazırlanacak ve söz konusu Yol Haritaları çerçevesinde gelişme kaydeden kuruluşlarımız, hizmet ihracatımızın öncü güçlerini oluşturmak üzere diğer programlara nazaran daha avantajlı koşullarda desteklenecektir. Söz konusu Markalaşma Programlarının temel amacı, markalı ihracatın sağladığı «katma değer artışı»nı en üst düzeyde gerçekleştirmektir. SAĞLIK TURİZMİ, FİLM, BİLİŞİM, EĞİTİM, YÖNETİM DANIŞMANLIĞI, GAYRİMENKUL

17 GENEL DESTEK PROGRAMI Yurt dışı pazarlama Hasta Yol
SAĞLIK TURİZMİ FİLM BİLİŞİM EĞİTİM Hasta Yol Tercümanlık Yurt içi tanıtım/eğitim Yurt dışı pazarlama Film Platosu/stüdyosu kullanım Ürün/marka/imaj yerleştirme Oyun/uygulama geliştirme Komisyon Pazara giriş Yurt içi tanıtım/eğitim SEKTÖREL DESTEKLER

18 GENEL DESTEK PROGRAMI – TÜM SEKTÖRLER
% 50, yıllık $ Ürün/hizmet/markalarının tescili ve korunması Kira % 60 , yıllık $ Pazar araştırması raporları/veri madenciliği/izleme/ değerlendirme/şirket alımı % 50, belge başına $ Belgelendirme % 60, yıllık $ Reklam, tanıtım, pazarlama % 60, yıllık $ Yurtdışı birim 4 yıl

19 GENEL DESTEK PROGRAMI – TÜM SEKTÖRLER
% 50, yıllık $ Danışmanlık Acenta Komisyon Giderleri % 50, etkinlik başına $, Bireysel fuar katılımlarının desteklenmesi %50,etkinlik başına $ İşbirliği kuruluşu veya organizatörün tanıtım ve pazarlama harcamaları %75, etkinlik başına $ Milli Katılım organizasyonlarının desteklenmesi % 50, yıllık $ 4 yıl

20 GENEL DESTEK PROGRAMI – SEKTÖREL
% 50, $ (program başına) Yurtiçi münhasır tanıtım/pazarlama etkinlikleri (Yurtiçi Tanıtım Desteği) % 50, $ (yıllık) Yurtdışından davet edilen akademisyen/uzman (Yurtiçi Eğitim Desteği) Yıllık en fazla 5’er adet etkinlik SAĞLIK TURİZMİ VE EĞİTİM SEKTÖRLERİNE İLAVE DESTEK UNSURLARI

21 GENEL DESTEK PROGRAMI - SEKTÖREL
Personel istihdamı: 2 personel % 50, $ (yıllık, personel başına) Tercümanlık giderleri Yurtdışından getirilen hasta desteği Ulaşım: % 50, $ /hasta başına (tarifeli) % 100, 200 $ /hasta başına (tarifesiz) Tercümanlık Hizmet Alımları % 50, $ (yıllık) 4 yıl SAĞLIK TURİZMİ SEKTÖRÜNE İLAVE DESTEK UNSURLARI

22 GENEL DESTEK PROGRAMI - SEKTÖREL
% 50 (belgesel %70), $ (film başına) Film Yurtdışı Pazarlama % 20, $ (yıllık) Film Platosu/Stüdyosu Kira % 50 , film başına $ Reklam (Film) FİLM SEKTÖRÜNE İLAVE DESTEK UNSURLARI

23 GENEL DESTEK PROGRAMI- SEKTÖREL
% 50, $ (oyun/uygulama başına) Bilgisayar Oyunu/Mobil Uygulama pazara giriş giderleri (Yerelleştirme/Barındırma/DVD Hazırlama, Reklam Giderleri) % 50, $ (oyun/uygulama başına) Bilgisayar Oyunu/Mobil Uygulamalar yurtdışı satış komisyon giderleri Bilgisayar Oyunu / Mobil Uygulama geliştirme giderleri Lisans alımı Personel istihdamı giderleri  % 50, yıllık $ (yıllık)  % 50, $ (personel başına/yıllık, 2 personel) 4 yıl BİLİŞİM SEKTÖRÜNE İLAVE DESTEK UNSURLARI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI

24 GENEL DESTEK PROGRAMI – İŞBİRLİĞİ KURULUŞU
Kira % 70 , yıllık $ Pazar araştırması raporları/veri madenciliği/izleme/ değerlendirme/şirket alımı % 70, yıllık $ Reklam, tanıtım, pazarlama % 70, yıllık $ Yurtdışı birim Yurtiçi tanıtım % 70, $ (program başına) Yurtiçi eğitim % 70, $ (yıllık) TİM/Birlikler tarafından düzenlenen yarışma/etkinliklere ilişkin reklam, tanıtım, organizasyon % 70, $ (program başına) Reklam (Film) % 70, $ (film başına) 4 yıl Yıllık 5 adet Yıllık 5 adet

25 GENEL DESTEK PROGRAMI – İŞBİRLİĞİ KURULUŞU
Katılımcı/Yararlanıcı /İşb. Kuruluşu ulaşım, konaklama, organizasyon: % 70, program başına $ Ticaret/Alım Heyetlerinin Desteklenmesi En fazla 10 adet Ticaret, 10 adet Alım Heyeti (bir takvim yılı)

26 GENEL DESTEK PROGRAMI – İŞBİRLİĞİ KURULUŞU
%75, proje bazında $ (en fazla 2 personel) İhtiyaç analizi, eğitim, danışmanlık, organizasyon, personel istihdamı Ulaşım, konaklama, organizasyon: % 75, program başına $ Yurtiçi ve Yurtdışı Tanıtım/Organizasyon HİSER - Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Arttırılması Projesi Proje başına 3 yıl Bakanlık tarafından uygun görülen tüm sektörler En fazla 10’ar adet Yurt Dışı ve Yurt İçi Faaliyet (Yıllık)

27 GENEL DESTEK PROGRAMI – İŞBİRLİĞİ KURULUŞU
Sağlık Kuruluşları, Sağlık Turizmi Şirketleri ve İşbirliği Kuruluşlarının; Katılım Giderleri ve Ulaşım Masrafları : *%50, $ (etkinlik başına) Bireysel fuar katılımlarının desteklenmesi Katılım giderleri ve ulaşım harcamaları için *%50, $ (etkinlik başına) İşbirliği kuruluşu veya organizatörün tanıtım ve pazarlama harcamaları için %75, $ (organizasyon başına) Milli Katılım organizasyonlarının desteklenmesi *Hedef ülkelerde destek oranı 20 puan artırılır

28 DEVLET YARDIMI PROGRAMLARI
Genel Destek Programı (2015/8 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Ticaretinin Desteklenmesi Hakkında Karar) Markalaşma-TURQUALITY® Programı (2015/9 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Sektörleri Markalaşma Destekleri Hakkında Karar)

29 MARKALAŞMA-TURQUALITY® PROGRAMI
Değerlendirme modeli, aşağıdaki on performans alanında, başvuran markaları değerlendirmektedir. Hizmet Sektörünün Özelliklerine göre farklı performans unsurları dikkate alınmaktadır. Marka Yönetimi Yeni Ürün/ Hizmet Geliştirme Operasyon Yönetimi Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi Finansal Performans Marka Performansı Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi İnsan Kaynakları Kurumsal Yönetişim Bilgi Sistemleri Değerlendirme modelinde 10 performans alanında Turquality için başvuran markalar değerlendirilecektir. Söz konusu değerlendirmeye hizmet sektörünün özelliklerine göre farklı performans unsurları dahil edilecektir. Bu çerçevede, başvuran firmalar: Marka yönetimi Tasarımı-geliştirme Finansal performans Marka performansı Stratejik planlama ve kurumsal performans yönetimi İnsan kaynakları Kurumsal yönetişim Bilgi sistemleri açısından değerlendirmeye tabi tutulacaktır. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve Turquality programı başvurusunda bulunan sağlık kuruluşu bu ön koşulları sağlıyorsa ön değerlendirme setini doldurur. Bu setten belirli bir puan alması gerekmektedir. Bu puanı alan firmalar gerekli belgeler ile birlikte Sekretarya’ya başvurur. Aday değerlendirme çalışması için gerekli ödemeyi yaptıktan sonra yönetim danışmanı firmalardan biri aday değerlendirme çalışmasını yapar. Yönetim danışmanı firma raporu düzenler ve Ekonomi Bakanlığına iletir.

30 MARKALAŞMA-TURQUALITY® PROGRAMI-BAŞVURU SÜRECİ
Hizmet Sektörü TURQUALITY® Programı için Başvuruda Bulunan Kuruluş TURQUALITY® Ön Değerlendirme Setini doldurur Ön koşulu sağlıyor musunuz? Başvuru için henüz hazır değilsiniz Hayır Alınan puan yeterli mi? Gerekli belgeler ile birlikte Sekreteryaya başvurur Aday Değerlendirme çalışması için gerekli ödemeyi yapar Yönetim Danışmanı firmalardan biri Aday Değerlendirme çalışmasını yapar Yönetim Danışmanı Firma Rapor düzenler Ekonomi Bakanlığı SBYYHGM Evet

31

32

33

34

35 Dış Ticaret Uzman Yardımcısı
EKONOMİ BAKANLIĞI Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü Teşekkür ederim. Tarık AKSOY Dış Ticaret Uzman Yardımcısı


"DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları