Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme"— Sunum transkripti:

1 Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
Prof. Dr. Tevhide Kargın

2 Değerlendirme Yöntemleri
Formal –standart değerlendirme – zeka testleri ağırlıklı İnformal değerlendirme

3 İnformal Değerlendirme Araçları
Kontrol listeleri- var/ yok- evet/hayır- genel bilgi Çalışma örneği analizi- hata analizi Ölçüt bağımlı ölçme aracı- ayrıntılı bilgi Gözlem- ayrıntılı bilgi Görüşme- ayrıntılı bilgi- nesnellik sorunu Dereceleme ölçekleri- derece verir- sonuçlar belli aralıkla sınırlı Envanterler Bir alanı tüm ögeleriyle tararlar

4 Informal Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar- Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları
Performans Değerlendirme Authentic Değerlendirme Portfolio Değerlendirme

5 Performans Değerlendirmesi
Öğrencinin sergilediği performansı değerlendirir. Genellikle bunlar eğitim ortamında sergilendiği şekliyledir. Matematik Problemlerini çözmesi gibi Öğrencinin kazandığı bu becerileri günlük yaşama aktarması beklenir.

6 Authentic / Özgün/ iş Başında Değerlendirme
Kazanılan bilginin gerçek yaşama aktarılmasını bekleyen performans değerlendirmesidir. Bilginin gerçek yaşamda kullanılması beklenir.

7 Portfolio / Dosya Değerlendirmesi
Öğrenci ürünlerinin birikimidir. Gözlenebilir. Süreç içinde gösterilen gelişimi sergiler. Authentic olabileceği gibi olamayabilir de

8 Değerlendirmeye başlarken
Yaş Eğitim geçmişi Kabadan ayrıntılıya Zaman kaybettirmeden Hangi beceri/ davranış, hangi araçla değerlendirilecek?? Tüm alanlarda Sürekli

9 Değerlendirme Alanları
Öğrenmeye hazırlık becerileri Bekleme Dinleme Göz kontağı kurma Sürdürme Sıra alma Etkinliğe başlama Sonlandırma Pekiştireci kabul etme

10 Değerlendirme Alanları Kavram Becerileri
Renk Sayı Şekil Büyüklük Zaman Mekanda konum Zıt kavramlar

11 Alıcı Dil Becerileri Kendi yakın çevresinden başlayarak uzak çevreye doğru İsimleri Eylemleri İsim, sıfat, eylem içeren cümleleri anlama becerileri

12 İfade Edici Dil Becerileri
Kendi yakın çevresinden başlayarak uzak çevreye doğru İsimleri Eylemleri İsim, sıfat, eylem içeren cümleleri kullanma becerileri Sözcükleri konuşma seslerine uygun isimlendirme becerileri Dili gramatik yapıya uygun kullanma becerileri Zaman-çoğul-iyelik ekleri vb.

13 İnce Motor Becerileri Parmaklarını kullanma becerileri Yırtma- yapıştırma-kesme- boyama becerileri ve bu becerilere destek olacak tüm beceriler.

14 Okula Hazırlık Becerileri
Matematiğe hazırlık becerileri Büyüklük Uzunluk Azlık- çokluk Sıralama

15 Okuma Yazmaya Hazırlık Becerileri
Okul araç- gereçlerini tanıma Okul araç- gereçlerini kullanma Oturma İnce motor becerileri Çizgiye hazırlık çalışmaları Çizgi çalışmaları

16 Sosyal Beceriler ve Diğer……..
Yardım isteme İzin alma Söz alma Teşekkür etme Sıraya girme Sıra bekleme Ödev yapma Bağımsız çalışma

17 Mevsimler ve özellikleri
Diğer……… Kendini tanıtma Ailesini tanıtma Yaşadığı yeri tanıtma Mevsimler ve özellikleri

18 Okuma- Yazma, Matematik, Hayat Bilgisi, Türkçe ve Dil Bilgisi
Müfredata dayalı olarak değerlendirme Her bir ders bir süreklilik içinde ele alınır.


"Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları