Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II"— Sunum transkripti:

1 MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II 17. 05
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen

2 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ
İşletmeden çıkan mesajların çok farklı bölümler tarafından tasarlanması ve yayılması, özellikle uluslararası pazarlarda iletişimi karmaşıklaştırmaktadır. İşletmelerin bu karmaşayı önlemelerinin etkin bir yöntemi Bütünleşik Pazarlama İletişimi kullanmaktır. Bütünleşik Pazarlama İletişimi; işletmenin daha net, uyumlu, güvenilir ve rekabetçi bir ortak mesaj yayınlaması için, tüm pazarlama iletişiminin bütünleşik bir yapılanma ile tek bir kaynaktan yönetilmesidir.

3 KÜRESEL PAZARLARDA KİŞİSEL SATIŞ
Kişisel satış, reklam uygulamalarında yasal kısıtlamaların olduğu ve reklamcılık alt yapısı gelişmemiş pazarlarda, medyanın yeterli olmadığı ülkelerde, özellikle endüstriyel ürünler için uygun bir tutundurma yöntemidir. Bununla birlikte yoğun reklamın yapıldığı pazarlarda da belli oranlarda kişisel satış kullanılmalıdır. Zorlu yabancı ülke pazarlarında reklam ve kişisel satış birbirini tamamlamalıdır.

4 Yurtdışı pazarlarda kişisel satış örgütlenmesi genellikle şu şekillerde olmaktadır:
Yurtdışı satış büroları Yurtdışı satış firmaları Gezici satıcılar

5 Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler
Davranışsal Faktörler; Müşterilerin hizmet beklentileri artmıştır. Müşteriler sıkıcı alıcı-satıcı iletişimine girmek istememektedir. Büyük alıcıların gücü artmıştır. Pazarlar gittikçe parçalanmıştır.

6 Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler
Teknolojik Faktörler; Satış gücü otomasyonu geniş kullanım imkanı bulmuştur. Ulaştırma ve iletişim araçlarındaki hız ve etkinlik artmıştır. Elektronik satış kanalları, internet, televizyondan alışveriş.

7 Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler
Yönetimsel Faktörler Satış ve pazarlama iç içe geçmiştir, pazarlama iletişimi bütünleşiktir. Satışçıların ve satış yöneticilerinin becerileri yükselmektedir.

8 Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler
Uygulanabilirliği etkileyen bazı etkenler şunlardır: Coğrafi ve Fiziksel Sınırlar Pazarın gelişmişlik düzeyi Değişen yasal çerçeve İnsan ilişkilerindeki farklılık

9 KÜRESEL PAZARLARDA INTERNET VE ONLINE REKLAMCILIK
Son yıllarda İnternet’in ve online pazarlamanın pazarlama iletişimi içinde önemi artmıştır. İnternet fiziksel sınırları ve kültürel engelleri ortadan kaldırmıştır. Bireysel etkileşimi en az, maliyetleri göreceli olarak en ucuz ve önemli düzeyde ölçülebilir özelliktedir. Online pazarlamanın rekabetçi avantajları, düşük maliyetleri, geliştirilmiş hizmet kalitesi, interaktivite, artan ürün çeşitliliği ve ürünün bireyselleştirilebilmesidir.

10 Interstitial reklamlar
Online araçların kullanımıyla ortaya çıkan, çeşitli reklam ve tutundurma uygulamaları şunlardır: Forumlar Web sitesi tasarımı Viral pazarlama Banner reklamları Interstitial reklamlar Pop-up reklamlar Roadblocks Advergames Bloglar

11 KÜRESEL PAZARLARDA HALKLA İLİŞKİLER
Halkla ilişkiler, işletmelerin reklam dışındaki günümüzdeki en önemli tutundurma yöntemlerinden birisidir. Genellikle profesyonel halkla ilişkiler ajansları tarafından yürütülmektedir. Halkla ilişkiler ajansları, temel olarak müşteri yönetimi, medya ilişkileri, raporlama, stratejik danışmanlık, basın bülteni yazımı ve personel işleri yaparlar.

12 KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM
Duyurum, işletme ve ürünleri hakkında basında haberlerin yayınlanması çalışmalarıdır. Günümüzde özellikle küresel firmalar ve küresel markalar için çok önemli bir tutundurma yöntemi olmuştur. Duyurum, parası ödenerek yapılmış reklamlara göre daha fazla güvenilir bir yöntemdir.

13 KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM
Haber kuşakları, izleyiciler tarafından dikkatle takip edilmektedir. Basın bültenlerinin özenli ve doğru hazırlanması, basınla ilişkilerin kurulması ve geliştirilmesi, medyanın takip edilerek destekleyici ve düzeltici duyurumların yapılması, oldukça titiz yönetilmesi gereken konulardır. Bu çalışmaların halkla ilişkiler koordinasyonu ile yürütülmesi gerekir. Medya’da zaman zaman çıkan olumsuz haberlerin de, doğru yönetimle düzeltilmesi gerekmektedir.

14 KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM
Özellikle, İnternet’in, aynı anda tüm haberlerin, görüntülerin ve karşı görüşlerin yayılmasına olanak tanıması, olumlu ve olumsuz duyurum yönetimini de son derece önemli bir uzmanlık alanı yapmıştır. Küresel bir firma, faaliyet gösterdiği küçük bir pazarda karşılaştığı olumsuz bir durumdan dolayı, bir anda tüm dünyada karşıt grupların, protestocuların, eleştirmenlerin hedefi olabilmektedir. Örneğin, Nike’nin Çin’deki üretim tesislerinde çocuk işçileri olumsuz şartlarda çalıştırması, çok uzun bir süre karşıt grupların da desteğiyle medyanın gündeminde yer almıştır.

15 KÜRESEL PAZARLARDA SATIŞ TEŞVİKLERİ
Satış teşvikleri, daha fazla yerel pazarlar için uyumlaştırılmalıdır. Değişik ülkelerde satış teşvikleri araçları için farklı kanunlar vardır. Aynı zamanda bu yöntemler, farklı ülke tüketicileri tarafından değişik oranda kabul görmektedir.

16 En sık kullanılan satış teşvikleri şunlardır:
Mağaza içi (POP) İndirim Kuponları Numuneler İkisi bir fiyatına Hediyeler Yarışmalar Gösteriler Deneme Sürüşleri Lezzet testleri İndirimler Hediye Çekleri Bonus uygulamaları Klüp üyeliği Gazete kuponları Ürün denemeleri

17 SPONSORLUK Sponsorluk, bir kurumun, kurumsal ve pazarlama amaçlarına yönelik, katılmakta yarar gördüğü olay ve etkinliklere para vererek ya da o olay, etkinlik için gerekli olan araç/malzeme vb gibi materyal donanımını sağlayarak desteklemesidir. Sponsorluk, kurum imajını artırma, marka farkındalığını yükseltme ya da ürün ve hizmetlerin doğrudan satışlarını uyararak kurum hedeflerini desteklemek için bir olay ya da etkinliğin düzenlenmesi, masraflarının üstlenilmesidir.

18 Sponsorluk Kategorileri Spor Eğitim Kültür-Sanat Sosyal Sağlık
Toplumsal Arkeoloji Çevre

19 Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir? Toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için, şirketlerin tüm paydaşları ile birlikte ekonomik, çevresel, kültürel ve sosyal gelişmeye destek verme sorumluluğu olan "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" 21’inci yüzyılda sürdürülebilir kalkınmanın vazgeçilmez unsurlarından biri olarak kabul edilmektedir. Sosyal Sorumluluk konusunda bilinçli kurumlar, misyonlarının bir parçası olarak eğitim, çevre, sağlık, kültür-sanat ve spor gibi çeşitli alanlarda toplumun ihtiyaçlarını karşılayacak ve yaşam kalitesini arttıracak, sürdürülebilir çalışmalar gerçekleştirmektedir. Kaynak:ARpr

20 Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Sosyal Sorumluluk uygulamaları kurumlara neler sağlar? Kurumsal itibarı arttırır, Kurumsal imajı ve marka bilinirliğini güçlendirir, Marka değerini yükseltir, Markaya karşı güven oluşturur ve aidiyet duygusunu geliştirir, Müşteri ve marka arasında bağ kurar, Çalışanların motivasyon ve verimliliğini arttırır, Acente / Bayilerle iletişimi güçlendirir, Medyada olumlu haberlerle yer alınmasını sağlar, Farkındalık yaratır. Kaynak:ARpr


"MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları