Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak"— Sunum transkripti:

1 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak
GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ

2 Erzincan’IN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ORTAM

3 ERZİNCAN GENEL BİLGİLER
Nüfus (2016); Erzincan: Türkiye: Nüfus Yoğunluğu (km2 başına); Erzincan: 19 Türkiye: 102 Sosyo – Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması: 45 KOBİ Sayıları; (2015) Erzincan: 8.356 Türkiye:

4 ERZİNCAN GENEL BİLGİLER
Okur – Yazarlık Oranı (6+ Yaş) Erzincan: 93 % Türkiye: 95 % On Bin Kişiye Düşen Hasta Yatağı Sayısında; Erzincan:27 Türkiye: 27 On Bin Kişiye Düşen Hekim Sayısında; Erzincan: 16 Türkiye: 18 Kaynak: TÜİK 2015

5 ERZİNCAN GENEL BİLGİLER
2016 Yılı İllere Göre Kamu Yatırımları Sıralamasındaki Yeri: 52 Doğu Anadolu Bölgesi Gelişmişlik Sıralamasında Erzincan’ın Yeri: 3 (1. Elazığ, 2. Malatya )

6 ERZİNCAN İLLER ARASI TİCARET
Erzincan ilinin, iller arası ticaret değerlerinin %80’ini oluşturan iller aşağıdaki gibidir. 2015 YILI ERZİNCAN’IN SATIŞ YAPTIĞI İLLER PAY ERZİNCAN 40% İSTANBUL 16% ANKARA 15% ERZURUM 5% GÜMÜŞHANE 4% 2015 YILI ERZİNCAN’A SATIŞ YAPAN İLLER PAY İSTANBUL 42% ERZİNCAN 21% ANKARA 8% ERZURUM 5% İZMİR 2% TRABZON Kaynak: T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI

7 ERZİNCAN İLİNİN REKABET ÖZELLİKLERİ
Genel Rekabette 81 il içerisinde 57. sıradadır. Yenilikçilik Alt Endeksi sıralamasında 81 il içerisinde 59. sıradadır. Beşeri Alt Endeksinde 81 il içerisinde 50. sıradadır. Üretim ve Ticaret Alt Endeksi bakımından 47. sıradadır. Yaşanabilirlik Alt Endeksinde 81 il içerisinde 47. sıradadır. . Kaynak: URAK

8 ERZİNCAN İLİNİN REKABET ÖZELLİKLERİ
İl, Yaratıcı Sermaye Endeksinde 24.sırada yer almaktadır. İl Fiziki Altyapı Endeksinde 37. sırada yer almaktadır. İl, Emek Piyasaları endeksi sıralamasında 45.sırada yer almaktadır. İl Finansal Derinlik Endeksi sıralamasında 39. sırada yer almaktadır. İl, Sosyal Sermaye Endeksi Sıralamasında 37. sırada yer almaktadır. İl, İnsan Sermayesi Endeksi Sıralamasında 24. sırada yer almaktadır. Finansal Derinlik Endeksi alt sektörleri; Kişi başına kredi Kişi başına tasarruf mevduatı İşyeri başına ticari mevduat Bin kişi başına ATM sayısı Şubeye düşen nüfus Nakdi krediler/mevduat Emek Piyasası Endeksi alt sektörleri; 15-24 arası nüfusun toplam nüfusa oranı Okullaşma oranı (beşeri sermaye) İşsizlik oranı İstihdam oranı İşgücüne katılma oranı Sigortalı çalışan sayısının toplam nüfusa oranı Net göç hızı Yaratıcı Sermaye Endeksi alt sektörleri; Milyon kişi başına patent başvurusu Milyon kişi başına patent sicili Bin kişi başına akademisyen sayısı Üniversite mezunlarının nüfusa oranı Bin kişi başına akademik yayın Mobil internet kullanıcılarının nüfusa oranı Tübitak akademik AR-GE Sosyal Sermaye Endeksi alt sektörleri; Partiküler madde miktarı Atık hizmeti verilen nüfusun toplama oranı Aktif sigortalı sayısının toplam nüfusa oranı Bin kişi başına işlenen suç oranı Net Göç hızı Bin kişi başına sivil toplum örgütü sayısı Turizm işletmelerinde konaklanan gece sayısı Okuma yazma bilmeyen kadın/erkek oranı Kaynak: EDAM Rekabet Raporu

9 ERZİNCAN EKONOMİK GÖSTERGELER
Erzincan, Elazığ Guleman krom yataklarından sonra Türkiye krom madeni potansiyeli açısından 2. Bölge'dir. İlde 4 milyon ton krom rezervi bulunmaktadır. Erzincan’ın mikroklima alanında üretimi yapılan Cimin Üzümü ilin coğrafi işaret sahibi ürünlerindendir. Erzincan Tulumu Türkiye’nin markalaşmış ürünlerinden olup yıllık üretimi tondur.

10 ERZİNCAN EKONOMİK GÖSTERGELER
İldeki termik rüzgarların fazlalığı ve coğrafi koşullar ile Erzincan’da yamaç paraşütü turizmini öne çıkarmaktadır. 2017 Dağ Kayağı Dünya Kupası’na ev sahipliği yapan Ergan Dağı, Türkiye’nin en uzun liftlerinden oluşan teleferik ve telesiyej tesisine sahiptir.

11 ERZİNCAN’DA ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER
TARIM SEKTÖRÜ (meyvecilik) HAYVANCILIK SEKTÖRÜ (süt koyunculuğu) GIDA SEKTÖRÜ (peynir, bal) MADENCİLİK SEKTÖRÜ (krom) TURİZM SEKTÖRÜ (rafting, kayak)

12 ERZİNCAN İTHALAT VERİLERİ
Yıl İthalatçı Firma Sayısı İthalat Değeri (Bin $) 2011 24 25.426 2012 25 8.228 2013 19 22.785 2014 23 18.043 2015 8 8.447 2016 12 6.949 Kazanlar, makinalar, mekanik cihazlar ve aletler, nükleer reaktörler, bunların aksam ve parçaları ve Elektrikli makina ve cihazlar, ses kaydetme-verme, televizyon görüntü-ses kaydetme-verme cihazları, aksam-parça-aksesuarı fasıllarında 2011 yılından 2012 yılına geçerken toplamda 16 Milyon $’a yakın düşüş yaşanmıştır. 2012 yılından 2013 yılına geçişte demir ve çelik ile demir veya çelikten eşya ithalatında 12 milyon $’lık ithalat artışı olmuştur. 2014 yılından 2015 yılına geçerken de demir ve çelik ile demir veya çelikten eşya ithalatında 9 milyon $’lık azalma yaşanmıştır. 2014 yılında yurtiçinde ekonomik aktivitenin ivme kaybetmesi çelik tüketimine de yansımıştır. 2014’te yurt içi nihai mamul tüketimi 2013’e kıyasla %1,9 gerilemiştir. (Kaynak: Demir-çelik sektörü raporu Türkiye İş Bankası) Kaynak: Ekonomi Bakanlığı ve TUİK, 2016 Yılları arası ithalat değerinde yaşanan değişim; -73%

13 ERZİNCAN YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ
Yerli Sermaye Alt Sektörü Belge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL) İstihdam Enerji 41 742 281 Turizm 10 99 235 Cam 2 86 176 Gıda ve İçecek 9 83 179 İstihraç ve İşleme 62 332 Diğer Hizmetler 4 22 75 Diğer İmalat 5 24 95 Altyapı - Belediye Hizmetleri 21 37 67 Eğitim 240 Pişmiş Kil ve Çim.Ger. 6 17 92 Elektrikli Makinalar 80 – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

14 ERZİNCAN YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ
Yerli Sermaye Alt Sektörü Belge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL) İstihdam Kağıt 3 9 39 Madeni Eşya 48 Ticaret - Depolama 5 8 70 Hayvancılık 2 6 20 Lastik-Plastik 4 47 Orman Ürünleri 1 35 Dokuma ve Giyim 110 Genel Toplam 131 1.243 2.221 – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

15 ERZİNCAN YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ
Yabancı Sermaye Alt Sektörü Belge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL) İstihdam İstihraç ve İşleme 3 1.550 434 Enerji 2 1.030 80 Kimya 1 97 9 Pişmiş Kil ve Çim.Ger. 16 50 Turizm 30 Genel Toplam 8 2.696 603 – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

16 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ
Enerji sektörü 43 Belge ve Milyon TL’lik sabit yatırım tutarı ile ilk sıradadır. Erzincan’da Enerji sektöründe belge başına ortalama 41 Milyon TL, Türkiye’de ise 33 Milyon TL sabit yatırım yer almaktadır. İstihraç ve İşleme sektörü 12 belge ve Milyon TL‘lik sabit yatırım değeri ile ikinci sıradadır. Erzincan’da İstihraç ve İşleme sektöründe belge başına ortalama 134 Milyon TL, Türkiye’de ise 16 Milyon TL sabit yatırım yer almaktadır. Turizm sektörü 11 belge ve 102 Milyon TL’lik sabit yatırım ile üçüncü sıradadır. Erzincan’da Turizm sektöründe belge başına ortalama 9 Milyon TL, Türkiye’de ise 15 Milyon TL sabit yatırım yer almaktadır. Bu slayttaki teşvik belgeleri sıralaması yerli-yabancı sermaye birleşik ve sabit sermayeye göre sıralı alınmıştır.

17 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ
Erzincan ilinde Eğitim Sektöründe 2 belge ve 22 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Erzincan’da 11, Türkiye’de 8 Milyon TL’dir. Erzincan ilinde Kimya sektöründe 1 belge ve 97 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Erzincan’da 97, Türkiye’de 80 Milyon TL’dir. Erzincan ilinde Cam sektöründe 2 belge ve 86 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Erzincan’da 43, Türkiye’de 16 Milyon TL’dir. Bu slayttaki teşvik belgeleri sıralaması yerli-yabancı sermaye birleşik ve sabit sermayeye göre sıralı alınmıştır.

18 TEB ERZİNCAN GELECEK STRATEJİLERİ KONFERANSI
7 Temmuz 2009 tarihinde Büyük Erzincan Otel’de gerçekleştirilen TEB Erzincan Gelecek Stratejileri Konferansı sonucunda oluşturulan GZFT (Güçlü-Zayıf-Fırsat-Tehdit) analizleri;

19 TEB ERZİNCAN GELECEK STRATEJİLERİ KONFERANSI
GÜÇLÜ Erzincan’ın coğrafi konumu ve yapısı Erzincan’ın tarımsal üretim potansiyelinin yüksek olması Erzincan’ın temel yatırım alt yapısının yeterli olması Erzincan’da ucuz iş gücü varlığının bulunması Şehir dışında bulunan Erzincanlıların Erzincan’a olan bağlılığı ZAYIF Erzincan ilinde kalifiye insan gücünün yetersiz olması Erzincan’ın deprem bölgesinde yer alması Erzincan ilinde sermayenin yetersiz oluşu Erzincan ilinde ortaklık bilincinin yeterli düzeyde olmaması

20 TEB ERZİNCAN GELECEK STRATEJİLERİ KONFERANSI
FIRSAT Bölgede alternatif turizme olan ilginin artıyor olması Erzincan’ın Rusya ve İran pazarlarına yakın olması Büyük firmaların hizmet maliyetlerini düşürmek amaçlı doğu illerine yönelmeleri İl dışında yaşayan Erzincanlı iş adamları sayısının çok olması Temiz ve yenilenebilir enerji alanlarındaki yatırımların artıyor olması TEHDİT Bölge illerdeki güvenlik sorunları Komşu illerin gelişmişlik düzeylerinin yüksek olması Tarım ve hayvancılık sektörünün gerilemede olması Küresel ısınmanın varlığı

21 GELECEĞE BAŞARIYLA YÜRÜMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

22 KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI
KOBİ’ler gelecekte var olmak için uzun dönemli kararlar almak ve planlar yapmak zorundadır. Yani gelecek stratejilerini belirlemeleri gerekir.

23 KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI
Uzun dönemde başarılı ve kalıcı olmak için işletmelerde yapılarının oluşturulması gereklidir. Etkin pazarlama Verimli üretim Yeterli yönetim

24 KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI
İşletmenin uzun dönemli kalıcı olma hedefine giden yolda “ kurumsal gelişme mücadelesi” çeşitli aşamalardan oluşmaktadır: Başlangıç Tutundurma Gelişme Olgunlaşma

25 TEB KOBİ AKADEMİ KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI ATÖLYE ÇALIŞMASI

26 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMASI
İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları 1) Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim ?

27 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim

28 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI
1. Eğitim Grubu: “Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim” KOBİ’lerde Uzun Dönemli Hedeflere Yönelik Stratejik Yönetim Uygulanabilir mi? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim İçin Pratik Bir Yöntem: İŞ PLANI

29 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMASI
İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

30 GELİŞİM ÇABASININ BAŞINDA OLAN KOBİ’LER NASIL ÇALIŞIYOR:
BAŞLANGIÇ AŞAMASI Kuruluş Yakın Yerlerden İlk Müşteriler Müşteri İsteklerine Özel Ürün/Ölçüler Üretmek Üretilebilen Az Sayıda Ürün Çeşidi Müşterinin Her İsteğini Karşılama Siparişlerin Uzun Üretim Süreleri Siparişler Yokken Boş Duran Makine/Ustalar Müşteri Bulmaya Çalışan Yok Yeni Müşteri Bulmaya Zaman Yok Yüksek Maliyet Yüksek Fiyat Az Kazanç Az Kazanç Nedeniyle Paz. Satış Gideri/Satış Elemanı Yok Az Kazanç Nedeniyle Yeni veya Standart Ürün Yok Memnun Müşterilerden Duyup Kendi Gelen 1-2

31 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak
TEB KOBİ AKADEMİ GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ


"Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları