Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Toptancılık ve Perakendecilik
2
Mağazacılıkta Başarı faktörleri
MÜŞTERİ GÖZÜYLE Çeşitlerin bol olması Satış personelinin davranışları Fiyatların düşük olması Rahat hareket edebilmek Satılan malların kaliteli olması Personelin ve ve yönetimin dürüstlüğü Vadeli ödeme imkanları Mağazanın pazardaki imajı Promosyonlu satışların olması
3
Mağazacılıkta Başarı faktörleri
YÖNETİCİ GÖZÜYLE Personelin eğitimi Hizmet kalitesi Tüketici davranışlarının belirlenmesi Maliyet kontrolü Alış veriş merkezi mağazacılığı Perakendeciliğin kurumsallaşması Tüketiciye etkin ulaşım Büyük müşteri yönetimi Veri Ambarı Kategori yönetimi
4
Perakendecilik sektöründe başarılı olmak için gerekli ilk 10 faktör
5
En Büyük 3 Mağazanın Perakende Ticaretten Aldıkları Pay (%)
6
Türkiye’de Perakendeci Sayıları
7
Perakendecilikte dışsal başarı değişkenleri
mağaza Yasal çevre Dağıtım kanalı üyeleri rakipler müşteriler Sosyo- ekonomik çevre teknoloji
8
Perakende mağazacılıkta temel başarı faktörleri
9
Kuruluş yeri Ticaret alanı Pazar Rekabet
10
MAĞAZA KURULUŞ YERİ DEĞERLENDİRME KONTROL LİSTESİ
11
Ürün Karması ve Genişliği
Mal sayısı = 20, Genişlik = 5, Ortalama Derinlik = 4’tür.
12
Ticari mal yönetimi Ürün karması Tedarik Stok kontrolü Franchising
Genişlik Derinlik Tedarik Stok kontrolü Franchising
13
Tüketici için kategori yönetimi
İhtiyacı olan ürünü gerekli miktarda istediği zamanda uygun fiyatta uygun promosyonla istediği yerde bulabilmesidir
14
Perakendeci için kategori yönetimi
Kar ve satışları artırmak İşin stratejik ve operasyonel değerlendirilmesinde süreklilik ve etkinlik Hedef pazardaki tüketicilerin daha net kategorizasyonunu sağlamak Mağaza müşterilerine en uygun ürün çeşitlerini sunmak Üreticilerle kuvvetli işbirliği Rekabette kalıcı farklılık
15
Üretici için kategori yönetimi
Kar ve satışları artırmak Perakendeci ile ilişkileri kuvvetlendirmek Kategori uzmanı olarak tanınmak Perakendecinin iş anlayışını daha iyi kavramak Üretim planlarını ayarlamak Rekabette kalıcı farklılık
16
Fiyatlandırma Öncü fiyatlandırma Fiyat hattı oluşturma
Küsuratlı fiyatlandırma Her gün düşük fiyat İndirimler Kuponlar Nakit indirimleri
17
Mağaza operasyonları Mağaza dizaynı Mağaza içi konumun planlanması
Dış cephe Giriş çıkışlar Vitrinler Işıklandırma Mağaza içi ulaşım Yükleme boşaltma tesisleri Duvarlar taban ve tavan Havalandırma
18
İdari işler İnşaat Bakım onarım İklimlendirme Temizlik İade kabul
Teslim Kontrol Etiketleme Depolama Yükleme Ambalajlama
19
İdari işler … 2 Malzeme Kırtasiye Mobilya Donanım Enerji Güvenlik
Sigorta Müşteri veri tabanı oluşturma
20
Tutundurma karması Reklam Promosyon Halkla ilişkiler Tanzim teşhir
21
Satış gücü yönetimi Seçim Eğitim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme
Satış bilgisi geliştirme Satış becerisi geliştirme Kişisel gelişim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Motivasyon Başarı değerleme
22
Promosyonlar Kuponlar Hediye çekleri Hediyeler Numuneler
Kombine satışlar Çok birimli satışlar
23
Reklam kararları Reklamın amacı Reklamın bütçesi Hedef pazar Mesaj
açık anlaşılır çarpıcı Medya-Mecra seçimi Zamanlama ve süre Etkilerin ölçülmesi
24
Reklamdan beklenen faydalar
Mağaza müşterilerinin hafızasında yer etme Müşterileri davranış değiştirmeye yöneltme Sezon sonu satışları hızlandırma Yeni müşterilerle ilişkileri geliştirme Mağaza politikalarını duyurma Mağazaya yeni müşteriler çekme Mağaza imajını güçlendirme Kişisel satışı destekleme Satışları artırma
25
İletişim Amaçlarını Gerçekleştirmede Medyanın Etkinliği
26
Halkla ilişkiler Sponsorluk Basın toplantısı Kulüp üyelikleri Haberler
Dedikodular Yayınlar
27
Halkla ilişkilerin amaçları
Mağazaya olan güveni artırmak Tutundurma maliyetlerini düşürmek Halkın dikkatlerini mağazaya çekebilmek Mağazanın stilini kabul ettirmek Mağazanın imajını düzeltmek Sosyal çevrede yaşayan bireylerle iyi ilişkiler kurmak İletişim sağlamada yol göstermek Mağazanın yaptığı yenilikleri duyurmak
28
Finansal yönetim Ödemeler ve tahsilatlar Nakit dengesi
Fiziksel envanter Gider bütçesi Finansal raporların hazırlanması Muhasebe kayıtlarının tutulması Satın alma ve satış bütçesi Sigorta Kredili satışlar
29
Müşteri hizmetleri Otopark Çocuk yuvası Emniyet dolapları
Özel telefonlar Tuvaletler Müzik İlan tahtaları
30
Müşteri hizmetleri Kayıp eşya masası Müşteri şikayet kutusu
Mağaza dışı ulaşım servisi Ekspres kasa tüketici danışma masası Tüketici danışma hattı İade ile ilgili işlemler
31
Müşterinin Memnuniyeti, Sadakati ve Davranışı
32
Başarı kriterleri Kuruluş yeri Ürün karması Fiyatlandırma
Mağaza operasyonları Satış gücü yönetimi Tutundurma karması Finansal yönetim Müşteri hizmetleri
33
Günümüz işletmelerinin temel sorunları Basiretsizlik
Yanlış ortak seçimi Plansızlık Yanlış yönetici seçimi Teknoloji takibi Ekonomik ortamın izlenmemesi Yöneticilere değer vermeme Tecrübesizlik Rekabetin yönünü görememe Müşteri yönlü olmama Öncelikleri yanlış belirleme
34
Günümüz işletmelerinin temel sorunları İş ahlakı
Adam kayırmalar Haksızlıklar- çalışanlara hak ettiğini vermeme Sözünde durmama Yalan söyleme Çalışanların işletmeye sadakatsizliği Kısa vadeli düşünerek kandırma Sahtecilik Rüşvet Güveni kötüye kullanma
35
Teşekkürler..
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.