Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Toptancılık ve Perakendecilik

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Toptancılık ve Perakendecilik"— Sunum transkripti:

1 Toptancılık ve Perakendecilik

2 Mağazacılıkta Başarı faktörleri
MÜŞTERİ GÖZÜYLE Çeşitlerin bol olması Satış personelinin davranışları Fiyatların düşük olması Rahat hareket edebilmek Satılan malların kaliteli olması Personelin ve ve yönetimin dürüstlüğü Vadeli ödeme imkanları Mağazanın pazardaki imajı Promosyonlu satışların olması

3 Mağazacılıkta Başarı faktörleri
YÖNETİCİ GÖZÜYLE Personelin eğitimi Hizmet kalitesi Tüketici davranışlarının belirlenmesi Maliyet kontrolü Alış veriş merkezi mağazacılığı Perakendeciliğin kurumsallaşması Tüketiciye etkin ulaşım Büyük müşteri yönetimi Veri Ambarı Kategori yönetimi

4 Perakendecilik sektöründe başarılı olmak için gerekli ilk 10 faktör

5 En Büyük 3 Mağazanın Perakende Ticaretten Aldıkları Pay (%)

6 Türkiye’de Perakendeci Sayıları

7 Perakendecilikte dışsal başarı değişkenleri
mağaza Yasal çevre Dağıtım kanalı üyeleri rakipler müşteriler Sosyo- ekonomik çevre teknoloji

8 Perakende mağazacılıkta temel başarı faktörleri

9 Kuruluş yeri Ticaret alanı Pazar Rekabet

10 MAĞAZA KURULUŞ YERİ DEĞERLENDİRME KONTROL LİSTESİ

11 Ürün Karması ve Genişliği
Mal sayısı = 20, Genişlik = 5, Ortalama Derinlik = 4’tür.

12 Ticari mal yönetimi Ürün karması Tedarik Stok kontrolü Franchising
Genişlik Derinlik Tedarik Stok kontrolü Franchising

13 Tüketici için kategori yönetimi
İhtiyacı olan ürünü gerekli miktarda istediği zamanda uygun fiyatta uygun promosyonla istediği yerde bulabilmesidir

14 Perakendeci için kategori yönetimi
Kar ve satışları artırmak İşin stratejik ve operasyonel değerlendirilmesinde süreklilik ve etkinlik Hedef pazardaki tüketicilerin daha net kategorizasyonunu sağlamak Mağaza müşterilerine en uygun ürün çeşitlerini sunmak Üreticilerle kuvvetli işbirliği Rekabette kalıcı farklılık

15 Üretici için kategori yönetimi
Kar ve satışları artırmak Perakendeci ile ilişkileri kuvvetlendirmek Kategori uzmanı olarak tanınmak Perakendecinin iş anlayışını daha iyi kavramak Üretim planlarını ayarlamak Rekabette kalıcı farklılık

16 Fiyatlandırma Öncü fiyatlandırma Fiyat hattı oluşturma
Küsuratlı fiyatlandırma Her gün düşük fiyat İndirimler Kuponlar Nakit indirimleri

17 Mağaza operasyonları Mağaza dizaynı Mağaza içi konumun planlanması
Dış cephe Giriş çıkışlar Vitrinler Işıklandırma Mağaza içi ulaşım Yükleme boşaltma tesisleri Duvarlar taban ve tavan Havalandırma

18 İdari işler İnşaat Bakım onarım İklimlendirme Temizlik İade kabul
Teslim Kontrol Etiketleme Depolama Yükleme Ambalajlama

19 İdari işler … 2 Malzeme Kırtasiye Mobilya Donanım Enerji Güvenlik
Sigorta Müşteri veri tabanı oluşturma

20 Tutundurma karması Reklam Promosyon Halkla ilişkiler Tanzim teşhir

21 Satış gücü yönetimi Seçim Eğitim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme
Satış bilgisi geliştirme Satış becerisi geliştirme Kişisel gelişim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Motivasyon Başarı değerleme

22 Promosyonlar Kuponlar Hediye çekleri Hediyeler Numuneler
Kombine satışlar Çok birimli satışlar

23 Reklam kararları Reklamın amacı Reklamın bütçesi Hedef pazar Mesaj
açık anlaşılır çarpıcı Medya-Mecra seçimi Zamanlama ve süre Etkilerin ölçülmesi

24 Reklamdan beklenen faydalar
Mağaza müşterilerinin hafızasında yer etme Müşterileri davranış değiştirmeye yöneltme Sezon sonu satışları hızlandırma Yeni müşterilerle ilişkileri geliştirme Mağaza politikalarını duyurma Mağazaya yeni müşteriler çekme Mağaza imajını güçlendirme Kişisel satışı destekleme Satışları artırma

25 İletişim Amaçlarını Gerçekleştirmede Medyanın Etkinliği

26 Halkla ilişkiler Sponsorluk Basın toplantısı Kulüp üyelikleri Haberler
Dedikodular Yayınlar

27 Halkla ilişkilerin amaçları
Mağazaya olan güveni artırmak Tutundurma maliyetlerini düşürmek Halkın dikkatlerini mağazaya çekebilmek Mağazanın stilini kabul ettirmek Mağazanın imajını düzeltmek Sosyal çevrede yaşayan bireylerle iyi ilişkiler kurmak İletişim sağlamada yol göstermek Mağazanın yaptığı yenilikleri duyurmak

28 Finansal yönetim Ödemeler ve tahsilatlar Nakit dengesi
Fiziksel envanter Gider bütçesi Finansal raporların hazırlanması Muhasebe kayıtlarının tutulması Satın alma ve satış bütçesi Sigorta Kredili satışlar

29 Müşteri hizmetleri Otopark Çocuk yuvası Emniyet dolapları
Özel telefonlar Tuvaletler Müzik İlan tahtaları

30 Müşteri hizmetleri Kayıp eşya masası Müşteri şikayet kutusu
Mağaza dışı ulaşım servisi Ekspres kasa tüketici danışma masası Tüketici danışma hattı İade ile ilgili işlemler

31 Müşterinin Memnuniyeti, Sadakati ve Davranışı

32 Başarı kriterleri Kuruluş yeri Ürün karması Fiyatlandırma
Mağaza operasyonları Satış gücü yönetimi Tutundurma karması Finansal yönetim Müşteri hizmetleri

33 Günümüz işletmelerinin temel sorunları Basiretsizlik
Yanlış ortak seçimi Plansızlık Yanlış yönetici seçimi Teknoloji takibi Ekonomik ortamın izlenmemesi Yöneticilere değer vermeme Tecrübesizlik Rekabetin yönünü görememe Müşteri yönlü olmama Öncelikleri yanlış belirleme

34 Günümüz işletmelerinin temel sorunları İş ahlakı
Adam kayırmalar Haksızlıklar- çalışanlara hak ettiğini vermeme Sözünde durmama Yalan söyleme Çalışanların işletmeye sadakatsizliği Kısa vadeli düşünerek kandırma Sahtecilik Rüşvet Güveni kötüye kullanma

35 Teşekkürler..


"Toptancılık ve Perakendecilik" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları