Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
2
İÇİNDEKİLER Medya Materyal Görsellik Medya araçları Yazılı materyaller
Yazılı materyal hazırlama ilkeleri Yazılı materyal hazırlanırken dikkate alınması gerekenler Yazılı materyallerin avantaj-dezavantajları
3
Medya-Materyal-Görsellik
MEDYA NEDİR? Her çeşit bilgiyi bireye ve topluluklara aktaran, eğlendirme, bilgilendirme ve üç temel sorumluluğa sahip görsel,işitsel hem görsel hem işitsel araçların tümüne MEDYA denir.
4
Medya-Materyal-Görsellik
MEDYA’NIN SINIFLANDIRILMASI Aracılık ettiği toplumsal ilişki türlerine göre: Kanala/bileşime göre: Çalıştırdığı duyulara göre: Ödeme/alma biçimine göre:
5
Medya-Materyal-Görsellik
Teknoloji kullanımına göre: Medya içeriğine (türe) göre: Mülkiyete göre: Medya örgütlerine göre:
6
Medya-Materyal-Görsellik
MATERYAL NEDİR? Materyal yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belgedir.
7
Medya-Materyal-Görsellik Öğretim materyallerinin eğitim açısından önemİ
Kalıcıdır. İlgisi çekicidir. Anlatım kolaylığı sağlar. Zaman kazandırır.
8
Süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar.
Medya-Materyal-Görsellik Uyarıcı etki yapar. Devamlılık sağlar. Süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. Sözcük gelişimine katkı sağlarlar Kısa zamanda hedefe ulaştırabilir.
9
Medya-Materyal-Görsellik
GÖRSELLİK NEDİR? En genel anlamıyla sözel bilgilerin görsel resimlendirilmeleridir. Görsel kanallar , yazılı araçlardan daha etkilidir.
10
Eğitimde Görselliğin Önemi nedir?
KALICILIK HAYAL KURMAK
11
Slaytlar Filmler Bilgisayar ve televizyon ekran görüntüleri vb. bu tür materyallerdendir.
12
Grafikler Fotoğraflar
Kavram haritaları
13
MEDYA ARAÇLARI NELERDİR?
Radyo Televizyon İnternet Yazılı Materyaller
14
RADYO Sesi atmosfer içinden Hertz dalgaları aracılığıyla çok uzaklara ulaştıran medya aracıdır.
15
TELEVİZYON Görüntünün ve görüntüyle alâkalı seslerin aynı anda elektromanyetik dalgalar halinde yayılması prensibine dayanan en mükemmel haberleşme sistemlerinden biridir.
16
YAZILI MATERYALLER Kitaplar
Ders kitapları Alıştırma kitapları
17
Sözlük Hikaye kitapları Ansiklopedi
18
Çalışma Sayfası Kavram Haritaları
19
Publisher de yayılmış bir broşür
20
Broşürler Afişler Grafikler Bulmacalar Gazeteler Dergiler Gösterim Tahtaları
21
Yazılı Materyal Hazırlama İlkeleri
Basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır.
22
Dersin hedef ve amaçlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır.
23
Dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil,önemli ve özet bilgilerle donatılmalıdır.
24
Yazılı öğretim materyalinde kullanılacak görsel özellikler (resim,grafik,renk vb.) materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı,aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır.
25
Mümkün olduğunca gerçek hayatı yansıtmalıdır.
26
Kullanılan yazılı metinler ve görsel öğeler , öğrencinin pedagojik özelliklerine uygun olmalı ve öğrencinin gerçek hayatıyla tutarlılık göstermelidir.
27
Hazırlanan yazılı materyal öğrenciye alıştırma ve uygulama imkânı sağlamalıdır.
28
Hazırlanan yazılı materyaller sadece öğretmenin rahatlıkla anlayıp yararlanacağı düzeyde değil,öğrencilerinde anlayıp yararlanabileceği düzeyde olmalıdır.
29
Yazılı Materyal Tasarımında Dikkate Alınması Gereken Faktörler
Tutarlılık Sayfa Düzeni Görsel Materyaller Yazı Türü ve Boyutu
30
Yazı Stili Vurgulama Araçları Yazılı Materyallerin Eğitimdeki Yeri
31
TUTARLILIK Yukarıdaki örneğe bakıldığında bu tümce dizisini,
küresel ısınma konusunda bilgisi olan alıcılar tarafından, gerekli mantıksal bağlantılar kurularak, şu biçimde yorumlanacaktır: kışlar küresel ısınmadan ötürü eskisi kadar soğuk geçmiyor ve yine küresel ısınma nedeniyle buzullar eriyor, böylece denizler yükseliyor ve bu nedenle de bazı adalar sular altında kalacak. Ancak, aynı tümce dizisi, küresel ısınma konusunda bilgisi olmayan alıcılara tutarsız .Gelebilir, çünkü onlar, bu metnin evreniyle örtüşen bir dış dünya bilgisine sahip olmadıkları için metinde yer alan anlamsal bağlantıları kuramayabilirler.
32
Resim ve yazıda tutarlılık
Televizyondan bahsedip radyo resmini koyması gibi. YANLIŞ ÖRNEK TELEVİZYON Görüntünün ve görüntüyle alâkalı seslerin aynı anda elektromanyetik dalgalar halinde yayılması prensibine dayanan en mükemmel haberleşme sistemlerinden biridir.
34
Sayfada Tutarsızlık
35
Sayfa Düzeni
37
YAZI BOYUT VE TİPİ Yazı Tipi Kolay Okunabilir Nitelikte Olmalı. Farklı Yazı Tiplerinden Kaçınılmalıdır.
38
Harf Boyutu Gözü Yormamalı
39
Bir Metinde, Mümkün Olduğunca Küçük Harf Tipi Kullanılmalıdır
Bir Metinde, Mümkün Olduğunca Küçük Harf Tipi Kullanılmalıdır. Sürekli Büyük Harf Okumayı Zorlaştırır.
40
Üstteki satır araları ideal olandır
Üstteki satır araları ideal olandır. Alttakinde ise satır arası boşluklar fazla bırakılmıştır.
41
YAZI STİLİ Stil Farklılığı Dikkat Çekmek İçin Kullanılmalıdır.
42
Yazılı Materyallerin Avantajları
Erişilebilirlik Esneklik Taşınabilirlik Kolay kullanılabilirlik Ekonomiklik
43
Yazılı Materyallerin Dezavantajları
Okuma Düzeyi Ön Bilgi Ezberleme Tek Yönlü Sunum
44
Programla Sınırlılık Gelişi Güzel Değerlendirme Güncelleştirme
45
Yazılı Materyallerin Eğitimdeki Yeri
Yazılı materyaller eğitim ortamında kullanılan en yaygın materyal türüdür. Eğitimde yıllarca çok ortamlı öğretimin temelini öğretmen ve bir yazılı materyal olan ders kitabı ikilisi oluşturmuştur. Öğretim materyali öğretim ortamında farklı amaçlar için kullanılabilir.Materyal bazı öğretim ortamlarında öğretmeni destekleyici amaçla kullanılırken, bazı ortamlarda ise tamamen öğretmen rolü üstlenerek içeriği doğrudan öğrencilere aktarmaktadır. (örn. ders Kitapları) Öğretmenlerin derslerine\konularına ait öğretim materyallerini özgün olarak kendilerinin üretmelerinin sağlaması. yazılı materyallerin kolayca ulaşılabilen Öğretim ortamına rahatlıkla taşınabilen materyaller olması Ayrıca kolaylıkla çoğaltılabilen Öğrencinin kullanımına ucuzlukla sunulabilen materyallerdir.
47
KAYNAKÇA http://www.belgeler.com/ http://www.dersdestek.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.